Marraskuu

Meillä on ristiäiset nyt marraskuun lopussa ekana adventtina. Vauva on päivää vaille 6 viikkoa silloin.
 
Niin mulla oli tänään lopputarkastus ja oli puhe suorista vatsalihaksista. Saan harjoittaa mutta jos vatsaan muodostuu harjanne? pitää pitää taukoa. Suositteli kuitenkin etten vielä aloittaisi.
Lääkäri sanoi että ei uskoisi että olen synnyttänyt kaksi kk:tta sitten. Niin hyvin palautunut.
 
Hepsuli ei lääkäri sitten katsonut tuleeko harjanne...? Mulla esikoisesta sillon lääkäri kokeili ja katsoi ja sanoi, että siitä vaan jumppaamaan. Toivottavasti olis tälläkin kertaa yhtä hyvä tilanne sitten.
 
Meidän vajaa kolmeviikkoinen tyttö morotteli äsken nukkuessaan monta kertaa peräkkäin. Tuli siis niitä säikähdysrefleksejä monta muutaman sekunnin välein. Vauva nukkui sikeästi kyljellään. Käänsin selälleen muutaman moron jälkeen kun totesin että ne vaan jatkuu ja tulee pelottavan säntillisesti. Vauva heräs asennon vaihtoon ja morot loppui. Nukahti helposti uudestaan.

Ihmeissäni googletin sit taas kerran ja huolestuin vaan lisää. Mitään varsinaista tietoo ei löytynyt mut moni puhui että nukkuessa morottaminen ei oo huolestuttavaa ellei se oo toistuvaa. Hui! Mut miks toistuva säpsyminen olis huolenaihe, siitä ei puhuttu juurikaan? Onko kellään tietoo tai vastaavia kokemuksia? Onneks tiistaina on neuvola.
 
Meillä tulee tuota heijastetta paljon. Usein silloin kun laitan hoitopöydälle. En oo huolestunut, kunhan häviää 3kk mennessä.
 
Täällä myös "morottaa" paljonkin unissaan, ja niin teki myös esikoinen. Keskushermoston kypsyessä (varmaan siihen 3kk:n ikään mennessä) jäi pois esikoiselta. En oo tajunnu suuremmin pohtia asiaa, mutta olenpa siis säästynyt googlettamisen lisäävältä huolelta. :)
 
Laitoin viime yöksi vauvalle tyynyn. Tuli semmonen kerran Ikeasta ostettua ja edellis yönä vauvan nenä oli niin tukossa että keksin laittaa oman kämmenen vauvan pään alle ja selvästi helpotti rohinaa. Koska edelleen perhepedissä nukutaan on pään kohottaminen haasteellista. Semmoinen käsitys tosin että lapsille ei tyynyä suositella. Miten muilla? Tyyny vai ei?
 
Ei oo tyynyä, niskalle huono. Laittaisin ehkä tyynyn patjan alle tai lakanan alle jos on flunssaa? Jos maitorohinaa niin en tekisi mitään :)
 
Ei paljon naurata. Tänään on kastejuhlat. Yö on ollut äärimmäisen levoton. Kolmelta syöttö. Viideltä puklausta ja jumissa ollut röyhy. Nyt seitsemältä syöttö ja tunnin päästä soi kello! Taidan haukotella koko päivän. Hääkuvaan tulee kivat tummat silmänaluset, ihanaa..
 
Täälläkin poika nukahti vasta kuudelta aamulla.. Oli illalla hoidossa kun käytiin syömässä ja elokuvissa miehen kanssa, oli nukkunut koko ajan ja melkein koko päivän oli simmut kiinni, kostautu yöllä :/ väsyttääö..
 
Meilläkin oli aamuyö levoton. Parka ähisi vatsaansa kolmesta saakka ja nukuttiin vain pätkiä kunnes seiskalta alkoi viimein tapahtumaan! Kilotolkulla shaibaa :D
 
Täällä on kans oli ensimmäinen levoton yö. Vauva oli hereillä melkein yhdeksästä yhteen ja heräsi kuudelta syömään. Loppu"yö" oli pelkkää ähkimisistä ja sätkimistä. Vielä ei olla syöty uudelleen ja vauva nukkuu varmaan eilisiä univelkojaan pois.

Se wonder weeks -sovellus on muuten aika hauska ja osuva! Huomasin siitä, että vauvalla on menossa nyt ensimmäinen muutos mikä vaikuttaa. Se sovellus on tosin maksullinen, eikä tarjoa mitään maailmojamullistavaa mutta kiva seurailla siitä miten vauva kehittyy :)
 
Ai se Wonder weeks on muuttunu maksulliseksi ja jonkun kommentista huomasin, ettei ole enää Windows puhelimellekaan olemasssa. Ite olen sen siis ladannut vuosi sitten, jolloin oli ilmainen ja löytyi myös WP:lle. Mä olen tykänny ite siitä, kun tulee jotenin lohdullinen olo, kun oot ihan pihalla, miksi vauva käyttäytyy oudosti ja melkein aina sieltä löytyy selitys ja lohtu :wink
 
Me päästiin tänään kotiin! Kotimatkalla tirautin pari kyyneltä ja kotiin päästyä pari lisää :rolleyes: Koirat otti vauvan vastaan hyvin, toinen kerkes jo tekee vauvalle hiustenpesunkin :grin Käytiin näyttämässä vauvaa myös mun vanhemmille samalla reissulla kun käytiin apteekissa. On se jännä miten pieni ihminen saa aikuiset ihan pois itsestään :hilarious: No, eka lastenlapsi nii kaipa se pistää lässyttää.. :rolleyes:
Kotona oon vähä lajitellu posteja ja purkanu sairaalakassin ja muutenkin hääräilly tässä kun vauva nukkuu tyytyväisenä pinniksessä. Ja ajattelin et liikkuminen vähä auttais ton suolen toimintaan.. Nyt kun on vaan maannut viimeiset viis päivää niin voi luaja.. Kait se siitä sit jotenkin alkaa pelittää :banghead:
 
Olin tänään laittamassa poikaa ulos nukkumaan. Ei suostunut millään nyt nukahtamaan vaan huus kurkku suorana. Siinä kävi niin että hän jäi vaunukoppaan eteiseen ja mä menin ulos. Oli pakko pää meinas hajota. Sitten mies tuli ja sai vauvan nukahtamaan ja alkoi neuvoa mua miten nukutetaan. Argh...kyllä mulla yleensä homma onnistuu mutta nyt oli hirvee nälkä ja hermostunut olo. Kaksi levotonta yötä ollut.
 
Mun mielestä on enemmän kuin fine poistua tilanteesta, kun huomaa ettei oma pää meinaa kestää. Vauva ei itkemisestä mene rikki. (Tarkoitan siis toki vain pieneksi toviksi) Aika mautonta mieheltä tulla jakelemaan neuvoja tuossa kohtaa.. Tosi rankkaa molemmille vanhemmille tämä valvominen ja pieniä yhteenottoja täälläkin useasti viikossa. Onneksi välillä muistetaan myös mainita ääneen kuinka hyvä tiimi ollaan ja ollaan pärjätty jo pari kuukautta. Tilastollisesti ihan pian helpottaa! [emoji1]
 
Juu aaltoliikettä suurin osa ajasta menee kuitenkin hyvin.

Kyllä on tehty vaikeaksi nimen vaihtaminen. En oikein löytänyt pankistakaan kohtaa missä sen voi tehdä. Meneekö se sitten väestörekisterin kautta?
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top