Marraskuu

Juuh. Näin sukulaisia. Sisko on töissä alalla jossa on tekemisissä pienten lasten kanssa. Itse on pitänyt opetella vauvan hoito. Missään ei ole opusta jossa lukis vauvan hengityksen vivahteet mitä mikin tarkoittaa. Sisko sitten sai mut ihan paniikkiin että vauva tukehtuu. Ei sitten tukehtunut. Nyt oon koko ajan paljon epävarmempi. Kiitos vaan sisko. Hyvää tarkoitit. Voinkohan mä nyt nukkua ollenkaan. Mun pitää olla 24/7 kuuntelemassa vauvan hengittämistä.
 
Hepsuli, lohdutukseksi sanoisin etta ihmiset jotka tyoskentelee terveydenhoidon tai lasten parissa nakevat ja tietavat useimmiten enemman ongelmista, jotka ovat erittain harvinaisia! Ei ole mitaan syyta epailla etta lapsesi tukehtuu. Ainakaan minkaan talla foorumilla kertomasi perusteella. Toivottavasti pystyt sivuttamaan kommentit ja saat nukuttua, koska luulen etta vasymys, stressaantuneisuus tms on haitallisempaa.
 
Niin, etta marraskuu on nyt sitten alkanut. No, ainakin voin sanoa varmuudella etta vauvani syntyy tassa kuussa
 
Mua kanssa peloteltiin tosta tukehtumisesta. Et ei saa nukuttaa kyljellään...ja toisen neuvon sain että pitää välillä ehdottomasti nukuttaa kyljellään ?

Eka yö kotona,ihanaa.
 
Joo, kyl mää sit alan huolestuu jos tässä kuussa ei vauvaa ala näkyy :hilarious:
Oon nyt valvonut enemmän ja vähemmän kaks viimeistä yötä. Edellisyönä heräsin ja aloin kuuntelemaan ukon kuorsaamista joka muistuttaa lähinnä katujyrän ja äänekkään crossimopon yhdistelmää. En saanut unta sitten aamuneljän jälkeen ja nousin kuudelta ylös. :grumpy:Viimeyönä heräsin kahden maissa kun koira tuijotti ja piippas et haluaa ulos. Lähetin sen sit ukon kanssa pihalle mut en mä osaa nukahtaa ennenkuin kaikki on takaisin talossa.. Odottelin niitä puolen tuntia ja sitten kun ne tuli niin ukko jatkoi kuorsaamistaan ja koira mun tuijottamista sängyn vieressä :bored: jossain vaiheessa nukahdin mut nyt olo on kyl tosi kurja..joka paikkaan särkee ja ärsyttää. Taidan ensiyön mennä nukkumaan yläkerran vierashuoneeseen jos tämmönen jatkuu :shifty:
 
Agape Mieluummin kyljellään kuin selällään ja eikös mahallaan ole se suositus?? Sairaalassa vauva myös tuettiin kylkiasentoon. Meidän nukkuu vallan kyljellään.

No yöllä vauva päättikin imeä tiheään 2-5
.00 sitten sanoin että nyt nukit ja hän nukahti :D Paitsi että mä olin väsynyt ja kiukkuinen ja stressaantunut niin sammuin kuin tallilyhty.
 
Vielä viikko miehen isyyslomaa jäljellä. Sitten jään vauvan ja esikoisen kanssa kolmistaan. Esikoisella jokin uhma päällä, eilisilta meni ihan tahtojen taisteluksi meillä. Jännittää siis miten tulen pärjäämään. Vauvan kanssa pärjäisin kyllä helposti.
 
Trallalllaaa. Lisää vaniljakierrepullaa leivottu pakkaseen ja arabialainen maustekakku. Huomista varten on kohoomassa pataleipä. En mä mitään ennusta mut kuhan nyt huvikseen aloitin tommosen pidemmän leivontaprosessin :grin Mitäs kivaa sit tekis kun on keittiökin jo siivottu jauhoista puhtaaks... :rolleyes:
 
Nää nukkumisohjeet kyllä vaihtelee todella paljon, ei ihan vuosittain mutta melkein. Kyljellään nukuttivat sairaalassa, tosin yks yökkö aina kääns selälleen. Ja joskus on taas nukutettu mahaltaan. Nyt neuvolasta tuli ohjeet, että kyljellään tai selällään, ja sitten pienia aikoja voi vatsallaankin pitää. Onneks oon jo sen verta vanha ja ensisynnyttäjä, että kehtaan kysellä tyhmiä sielt neuvolasta. (nuorempana en ehkä ois kehannut). Jälkikäteen aina välillä kyllä tajuan itekin, että jopas tuli hölmöjä (ei siis tämä asia) kysyttyä, mutta kun ei vaan aina pää toimi :D.
 
Me ei vielä olla nähty varsinaista hampaatonta hymyä. Vaikka hän on jo 7viikkoinen. Ilmavaiva hymyjä kyllä ja tissin vieressä tyytyväisenä hymyjä.
 
Meillä hymyiltiin eilen ekaa kertaa pari päivää alle 4-viikkoisena. :) Nukuttamisasennoista olen päätynyt tähän: tutkimusten mukaan kätkytkuolema yleisin, jos nukuttaa mahallaan ja vähiten, jos selällään. Sen sijaan kyljellään nukuttaminen vähentää pukluun tukehtumisen mahdollisuutta verrattuna selällään nukkumiseen. Mä itse nukutan sellaisessa semi kyljellään-selällään asennossa.
 
Niin, taitaa olla niin miksi jossain se kyljellään nukuttaminen "kielletään", on riski mahalleen kipsahtamisesta. Täällä mennään joko selällään tai puoliksi kyljellään. Masutellaan sitten hereillä ollessa.
 
Laitan pojan välillä selälleen nukkumaan, hän kiepsahtaa kyljelleen ihan itse ja tämä jo ihan toisesta elin viikosta lähtien.
 
Tuetteko jollain vauvaa siihen kylkiasentoon? Nimimerkillä Esikoista edelleen odottava :D
 
Meillä myös ei viihdytä selällään yhtään vaan vauva kääntyy itekseen kyljelleen vaikka oon yrittäny asetella selälleen. Kysyin neuvolasta asiasta, mutta ne vaan totes että eihän sille mitään voi jos viihtyy kyljellään..
 
Täällä nukutaan kyljellään. Sitten joskus on typy jääny hetkellisesti meidän sängyn päälle selälleen nukkuu. Ja rattaissa nukkuu toki selällään myös!

Harvinainen tilanne: esikoinen ja vauva nukkuu nytte yhtä aikaa! Nam! Ja sitten ne onkin jo kohta hereillä yhtä aikaa.. mut sit on jo isäntäkin tullu kaupungista kotiin.

Mulla ei muuten taaskaan käy yksinhuoltajia kateeks. Esikoinen taas kuumeessa ja heräili viime yönä sen 3-4 kertaa ja minun onnekseni isäntä meni jokakerta kattomaan mikä siellä on tilanne. Ihan ilman mitään erikko sopimusta. Ja mä hoitelin sit vauvan heräämiset.
 
Meidän bebe kanssa viihtyy kyljellään. Sairaalassakin sanoivat että ei haittaa jos kyljellään nukkuu kunhan ei masullaan nukuta. Nostaa myös reippaasti päätään ylöspäin jos makaa esim. mun vatsan päällä masullaan.
 
Mistä tietää onko lapsen oksentelu poire refluksiasta? Pitääkö sen oireet olla joka syöttökerralla? Meidän lapsi ei itke kuin silloin kun vatsaa vääntää, eikä mitenkään sietämättömän kovasti. Eilen illalla ja tänään yöllä on taas oksennettu kaikki nenästäkin tulee. Luin refluksi lapset netin sivuilta oireista ja puolet osuu. Limainen röhinä, hikka, yskiminen ja oksentelu, vinkuminen..poika vingahtaa välillä hassusti ja pitää muita ääniä nukahtaessaan "iihhahhaa" tarkoittaako se että ei ole normaalia? :sad001
 
Takaisin
Top