Marraskuu

Alan ymmärtämään miksi isyysloma yleensä pidetään heti lapsen synnyttyä. Tajusin että mullakin olis hivenen helpompaa kestää yöt ja päivät + illat ei menis miehen kanssa nahistellessa jos hän olisi ottanut isyysloman nyt eikä jouluna niinkun nyt tehdään. Vaikka se vauva onkin äidissä kiinni koko ajan niin miehen läsnäolo ja apu olisi kyllä hyvinkin tervetullutta.
 
Niinpä jnk, on siitä iso apu heti alussa. Mutta jouluna sit voit iloita avusta, pian sekin tulee! Nimimerkillä "tänään joulukoristeostoksilla". :)
 
Onneks joulu tulee nopeesti :) Huomaan vaan päivä päivältä muuttuvani enemmän ihmishirviöksi ja riidellään koko ajan enemmän. Inhottavaa.
 
Kyllä meillä ainakin on isäntä ollu korvaamaton apu nyt ekoina viikkoina. Ja onneks on sitä sorttia että mielellään pitää kaikki isän vapaat. Nyt oli sen kolme viikkoa ja sitten pitää sen kuusi viikkoa myöhemmin, varmaan niillä paikkeilla kun typy on vuoden? Itse menen siksi aikaa töihin ja saas nähä meneekö sillon pysyvästi töihin takas vai vaan siks kuudeksi viikoks. Saa nähdä:)
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Me ajateltiin alunperin että se isyysvapaa kantsii pitää vähän myöhemmin niin isä saa enemmän siitä irti. Vähänpä tajusin et ne ekat viikot on sit mun omasta jaksamisesta kiinni. Onneks mies siis auttaa kun pääsee töistä kotiin mutta se ilta-aika on kuitenkin niin murto-osa vauvanhoidosta mikä pyörii 24/7
 
Ne illat on just vaikeimpia tän vaativan vauvan kanssa. Sitten kun mies joutuu välillä työmatkoille että on öitäkin pois.. Mä en pääse vessaan enkä saa syötyä. Vessassa oon kyllä käynyt vauva tissillä. Se että anoppi autttaa päivisin on ihan jees, mutta enemmän illalla sitä apua kaipaisin. Tarvii vauva sen toisen sylin mikä ei tuoksu maidolle. Iltasin ei edes tutti auta kun olen yksin.
 
Kait sitä nyt vauvan voi vessareissun ajaksi jättää sylistä... Jos siellä vessassa ei puolta tuntia mene vaan kyse minuuteista. Tätä mietin tässä yksi ilta, kun vauva huusi naama punaisena kolme tuntia, niin siihen nähden pari minuuttia vessassa tai vesilasin juominen ei mahda maailmaa kaataa vaikka ääntä lähtisikin.
 
No Megara en tiedä sitä tuntee itsensä välillä huonoksi äidiksi kun vauva huutaa eikä heti pääse apuun. Toiselle hädälle en ole ottanut mukaan kumminkaan. Ei meillä sentään kolmea tuntia huudeta..mä haluaisin vain ymmärtää vaavia enemmän että miksi huutaa. Mutta siitä puhuttiinkin jo vauva-arki ketjussa. Ei voi aina tietää. Koitetaan jaksaa
 
Triina! Mä lähetän sulle järjettömän kokoisen virtuaalikiitoksen! Mä en ollu koskaan kuullutkaan koko baby-vacista ennenkuin mainitsit. Heti innostuin ja käytiin ostamassa. Kokeilin sitä muutama tunti sitten ja tadaa, vauva on siitä saakka nukkunut ja sai syötyäkin hyvin. Ehkäpä ens yönä sais taas nukkua. Mielettömät määrät voi noin pienestä tapauksesta tulla tavaraa :D
 
Ihan lääkärin käypähoito-oppaassa oli koliikkiin liittyen että lapsen voi ja pitää jättää hetkeksi yksin huutamaan, jotta äiti voi koota hermonsa. Siis ei näin sanasta sanaan mutta idea oli se, että selittämätön itku ei nyt ainakaan pahene siitä vaan tilanne voi sen sijaan rauhoittua kun äitikin saa vedettyä henkeä.

Ja se ei tee minusta eikä sinustakaan huonoa äitiä, jos laskee lapsen hetkeksi sylistään. :) tämä hyvässä hengessä kirjoitettu. :) tutti on meillä pelastanut monta väsynyttä hetkeä.
 
Ärsytti äsken toi miehen kommentit niin paljon. Sellasta semi syyllistävää tekstiä suolsi. Poju mä oon nyt sun kanssa kun äiti haluu mennä facebookkiin.. Ja kun annan pojan hälle hetkeksi niin kun oon saanut jonkun asian tehtyä niin heti ollaan antamassa takaisin mun syliin tai kun hän vaihtaa vaippaa huutaa mut apuun kun ei muka osaa. "äiti tuli tekee, osaa paremmin" laiskuutta sanon minä. :|

Nyt hän taas sai sekunnissa pojan hiljaiseksi. Makoilevat vierekkäin soffalla. Seuraavan aamun kello 7. Syötön lupas hoitaa. Pumppasinkin vähän maitoa sitä varten. Saas nähdä onnistuuko niin kun pitää vain saanko silti heräillä vauvan itkuun. No toivon tietysti parasta.
 
Calmari, onpa sitten hyvä että mainitsin vacin! Ja vielä parempi, että toimii teilläkin :) Meillä alkaa hiljalleen flunssa helpottaa.

Onko kellään kokemusta bioteekin Probiootti Baby -maitohappobakteereista? Ostin nyt niitä kun lääkärikin suositteli niitä esikoiselle. Annoin nyt tälle vauvalle aamupäivällä kolme tippaa (ohje oli 6 tippaa). Kovasti puklaili sitten päivän mittaan, mutta jotenkin kuvittelen että vatsa olisi ollut kivuttomampi. Otin kyllä aamulla itsekin tupla-annoksen maitohappobakteeria.
 
Missäs vaiheessa ootte aatellu pitää ristiäiset/nimeemisen? Osa porukkaa varmasti jo pitänykkin.

Meillä on nyt monelle viikonlopulle tässä ohjelmaa ja joulunakaan ei viittis nimeemistä pitää. Joten meillä siirtyy Tammikuun alkuun. Aateltiin kutsua vain omat perheet ja mahdollisesti joitakin kaveri perheitä meille kotiin viettää nimiäisiä. Ja ainut isomummikin saapi luvan tulla:)
 
Meilläkin ristäiset menee tammikuulle. Vauvalla olis sillon n 2,5kk ikää. En halua alkaa joulukuulle säätämään asian kanssa. Haluan tämän isyysloma-ajankin käyttää vain esikoisen ja uuden tulokkaan kanssa arjen harjoitteluun.
 
Meillä on kastejuhla viikon päästä lauantaina. Vauva on silloin jo 2kk ja viikko. Enää puuttuu se nimi... tai no nyt on sentään jo vahva ehdokas, mutta ei vieläkään olla ihan varmaksi päätetty. Parin tunnin päästä tulee pappi käymään kotikäynnillä ja kysynee jo nimeäkin, mutta onneksi sitä ei tarvi sille vielä varmaksi sanoa (tai no jonkun säännön mukaanhan nimi pitäis ilmoittaa ennen 2kk ikää eli ylihuomenna, mutta viivästyy meillä nyt hiukan)
 
Tammikuussa päätettiin nimiäiset pitää, jolloin vauva jo lähes kolmekuukautinen.
 
Meillä ristiäiset mahdollisesti joulukuussa. Vaikeuksia löytää sopiva päivä.
 
Takaisin
Top