Maaliskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saigon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään kävin avoneuvolassa kun olen ollut niin hemmetin väsynyt ja pää särkenyt koko ajan jo melkein viikon. No hemoglobiini on pudonnut 30 pykälää alkutilanteesta, joka oli kyllä tosi hyvä (150). Nyt arvo oli 124. Ei ole huono sekään vielä mutta kun pudotusta on noin paljon niin sanoi, että varmasti tuntuu ja määräsi rautakuurille. Nyt sitten apeekkiin ostamaan rautaa. Toivotaan, että vaikuttaa vähän jos vaikak pysyisi hereillä töiden jälkeen pidempään kun seitsemään...

Hipsuli82: voi että. Kurja jos väsyttää koko ajan ! Tulee ihan mieleen raskauden alku väsymys !  Toivotaan,että rauta alkaa puremaan.  Kuulemma rauta imeytyy parhaiten tyyliin appelsiini mehun kanssa. emoticon

Piti taas käydä hakemassa karkkia ! emoticon Pari päivää pystyinkin olla ostamma suklaata; kaupan leidit varmaan luulee, että mulla on bulimia kun aina pörräilen karkki osastolla ja ostan makeanhimon kourissa vähintään sata suklaa patukkaa. Ja tämän raskauden ykkönen on milk way! NAM! 

Hain tänään ystävltäni paljon pieniä vaaleanpunaisia vaatteita.  Ja ette usko miten ihanalta näyttää, kun tuossa on kuivumassa kaksi telineellistä vaaleanpuanisia  vaatteita kun oon tottunut, että kaikki on mustaa, harmaata, ruskeaa, sinistä ja vihreäää.  Ja voi noita mini legginssejä ja tunikoja ! emoticon Hyvä etten jo valinnut mitkä otan sairaalaan mukaan...
Olin ihan yhtä hullaanuksissa viimeksi kun saimme tietää, että poika tulossa; ne ihanat pienet farkut ! 

Meillä on esikoinen nyt päättänyt, että jes, nyt herätään joka aamu kello 6 ! Nyt yritän venyttää nukkumaan menoa, josko auttais asiaa; mutta saas nähä koska edes päästään tänään nukkumaan kun Turo-Eemil nukkuu vieläkin päikkäreitä.... Pitää ruveta herättelemään jos ei nyt herää pian...

Soon kuulkaa mammat ny sillä viisiin, että me oomma tämän lapsen isän kanssa myyny korin meidän lasten alta!
Eilen saatiin tarjouskilpailu päätökseen ja illalla sängyssä maatessa mietimme, että mihinkäs sitä nyt sitten muutetaan ku ei ole minkään valtakunnan mökkiä näköpiirissä mistä vois tulla meille koti emoticon . Ei vaan, nyt on helppo seurata markkinoita kun on oma myyty, ei tartte ku sitten ostaa ku oikea tulee kohdalle emoticon .

Mä en ymmärrä mikä vika mun päässä on ku mua niin hykerryttää se huominen ultra...ei pelota eikä tunnu pahalta vaan ihan vaan jänskättää, ihan ku menis ekaa kertaa emoticon .

Hienoa annel, onnittelut kaupoista! Toivottavasti uusi koti löytyy vielä sopivasti ajallaan.

Tsemppiä ultraan, se on kyllä hieno kokemus! emoticon

Minä päätin kanssa tulla tänne nyt kirjoittelemaan. elikkäs mulla olisi laskettu aika 30.7 eli ihan lopussa heinäkuuta. Ensimmäistä lasta odotan :)

Niinhän aina kaikki vanhemmat tekevät kaikkensa lastensa eteen, jopa myyvät talonsa. :D ei kai; paljon onnea kaupoista!emoticon Nyt ei kun etsimään sitä "oikeaa kotia". Ei teillä kauaa mennyt, että saitte myytyä ? AInakin näin sivullisena tuntuu siltä.
voi jeee, teilläkin pian ultra edessä ! Ihanaa. Mua kans jännitti rakenneultra niin paljon, että aivan mahan pohjasta otti  ja koko ajan muka oli vessa hätäemoticon
Viirukahn nyt paljon voimia ja jaksuja sinne sulle !emoticon
sabe90 tervetuloa joukkoon ! emoticon

Meillä mies oli eilen ja on vielä tämän päivän töissä 10-22.00 HUOH ! Ja mulla ei ole edes autoa käytössä ja ulkona kauhea tuuli ja lunta pyryttää! onneksi pian on viikonloppu; päästään mekin Turo-Eemilin kanssa muualle kun vaunilla lähi kauppaan...

Jenni90 ja Jigglypuff kiitos.Nyt alkaa jo helpottamaan, eilen meinasin vielä porata kun ajattelin asiaa kaikista huolimatta. Meinasin tehdä lakialoitteen, että lääkärin pitää kieltää raskaana olevien naisten muuttaminen tässä vaiheessa, mutta kun olin saanut vähän puhaltaa niin päätin luopua asiasta emoticon .Tosiaan ei se ollut kuin vajaat pari kuukautta myynnissä kunnes tämä ostaja tuli vaikka kyllä odottavalla aika on pitkä.

Joo mä tiedän tunteen kans Jenni90 kun mies on iltavuorossa, se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin syvältä. Varsinkin jos iltavuoron perään on aamuvuoro...alkaa tuntumaan että todellakin pehmustetusta huoneesta olis apua.

Viirukhan, mulla oli kans tässä männä viikolla tuota huimausta, en käynyt mittauttamassa paineita, mutta tänään neuvollassa arvot oli 112/78 paikkeilla, joten voin vain kuvitella mitä ne silloin oli!!? Me saatiin onneks järkättyä hoitaja likalle huomis aamuksi, että päästään molemmat. Täällä ne kätilöt ei kovin hevillä kerro sukupuolta, joten on hyvä kun mies tulee mukaan, hää ku on aika vänkä, että voi olla saadaan puristettua tieto irt  emoticon . Noh, onhan meillä se 4D aika varattuna sitten.

annel  meettekö yksityiselle sinne 4D ultraan? Mä niiiin hurahdin siihen! Että haluaisin mennä uudestaan; paljonko se maksaa jon menee ysityiselle? Onko se sen pari hunttia?
Todellakin on syvältä nämä helvetin iltaviikot ! Meillä onneksi sillai, että viikko aamua ja viikko iltaa jne...  muuten iltaviikot menee, mutta nämä kun tekee ylitöitä; on 12 tuntia töissä, tulee nukkumaan kotiin ja menee takasin... huomenna menee vasta kahdeksi, eli normi aikaan, mutta se päivä menee siinä, että annan miehen nukkua, koska meinaa raasu olla aika poikki.... Niin musta on reilua, että saa sitte nukkua vähä pidemmälle, varsinkin kun Turo-Eemil päättää herätä 6-7 aikana aamulla ! .... informoi meille sitten onko masussa pimu ja jätkäemoticon

Täälä taas viimeyönä heräsin maha kramppeihin.. Ihan hillittitömiä. Ei auttanu kun mennä vessaan; se auttoi. No tänään sitten soitettiin neuvolasta, että pissa näytteessä oli jotain, että huomenna mennä labraan heti aamusta...emoticon kyllä nyt koettelee koko ajan; ei mulle viimeksi mitään tälläistä ollut...

annel ONNEA kaupoista. :)

Jenni90 ja annel mä kanssa tiedän niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvin ton iltavuororumban... :( Mun miehellä noissa vuoroissa ei välillä oo mitään tolkkua! Viikossa saattaa olla 6 päivää töitä ja kaikki iltaa eli hän ei oikeastaan silloin kotona ole ollenkaan. Tai on, nukkumassa. :) Kun herää niin eiku töihin. Yksi päivä vapaata, ei siinä oikein ehdi palautua ja taas sama homma uudestaan. Sit saattaa olla monta päivää putkeen vapaata, että onhan se ihan kivaa sekin. Niitä vapaita vaan ei kumpikaan meistä enää muista kun on monta kuusipäiväistä työviikkoa... :( Ens lista oli kuitenkin ihana, joka viikko 2 vapaata putkeen (mikä meillä siis ihan luksusta :)) ja aika monta aamuvuoroa. Täytyy nauttia. :)

Voi teilläkin tuota mukavaa iltavuoro rumbaa Shakira.
Mä en kyllä tykkää tuosta miehen aamuviikostakaan, kun se joutuu sillon heräämään viideltä ja ikinä eipäästä ajois nukkumaan, niin sitte se on niin väsyny ku tulee kotia; pääsee toki jo kahdelta on puoli kolmen aikana kotona ja ottaa päikkärit... mutta nyt ollaan sovittu, että ottaa päikkärit sitten vasta kun Turo-Eemil menee päikkäreille. Kun mua ärsyttää koko päikkäri juttu, kun mä en ite osaa ottaa päikkäreitä enkä haluakkaan ottaas illon kun T-E nukkuu, kun haluan olla ihan rauhassa ja tehä omia juttuja ja okei okei ne omat jutut on lähinnä facebookissa ja täälä oloa ja siivoamista, ettei sen tärkeeempääemoticon

Voi *rumasana ja vielä toinenkin* emoticon emoticon-uutiset !!! Arvatkaa vaan mitä kätilö sano..."se selviää sitten kun vauva syntyy...", juu niin yleensä, MUTTA...??! Noh, ei sillä mä tiesin sen, ettei ne ala veikkailemaan sukupuolta, mutta olo on kuitenkin pettynyt. Näytti hän meille jalkovälin, mutta ei siitä näin maalikko näe/ymmärrä mitään.
Mut sitten hyvät uutiset: KAIKKI oli KUNNOSSA, eikä tartte juosta kontrollikäynneillä emoticon .
Ja sitten AHAAA + silmät teevadin kokosena -uutiset: Ei kuulemma eka ollutkaan kasvotarjonnassa vaan jossain muussa asennossa, en muista ny sen nimeä, ja tämän vuoksi ei ikinä olis syntynyt alakautta niin kuin ei syntynytkään.
Sopii oikeen hyvin ja mielellään -uutiset: Mä menen ens viikolla pelkopolille juttelemaan tästä edellisestä synnytyksestä ja tästä tulevasta. Kätilö ehdotti tätä kun sanoin, että mulla on oikeesti sellanen tunne, että haikara toi meille tämän likan ja enhän mä ole synnyttänyt! Ja kun kerroin, että pelkäsin siellä salissa niin paljon että olisin voinut kuolla siihen pelkoon jos siihen olis voinut kuolla...

Summa summarum: Menemme siis siihen 4D ultraa selvittämään mahdollisen sukupuolen parin viikon kuluttua *huokaa syvään ja laskee päiviä*. Jenni90 ja muut ainakin Porin Lääkäritalossa 4D  maksaa 270€ , joten revitään siitä sitten ilo irti ja raijataan tyhjiä pulloja Siwaan oikeen urakalla emoticon ...
Nyt mä menen vähän sulattelemaan näitä tietoja ja oon hetken päästä taas huomattavasti viisaampi.

Voi jeee ! Eikö voi sanoa sukupuolta jos kerta ite kysytään! Toivotaan, että saatte sielä 4D ultrassa tietää sitten.  No ei toi 4D ultra sinällään paha oo, kun yksityisellä saa aina yleensä ainakin hyvää palautetta ja henkilökunta on mukavaa.  Kirpaseehan se hinta; mutta kerrankos sitä.

Katon tässä samalla vauvan tarinaa neloselta (vietän siis laatu aikaa itseni kanssa kun Turo-Eemil nukkuu)  Niin tuo nainen halusi synnyttää kotona ja niin että lapset oli paikkalle; kolme pientä lasta näki siis äiti ponnisti vauvan maailmaan!! Toki veteen, mutta silti. Musta rajansa kaikelle; vaikka kukin tavallaan ja varsinkin amerikassa.

Mies sitten tänäänkin hälytettiin töihin; ja soitti hetki sitten, että ylituot jatkuu ens viikon; joten  mies tekee ens viikonkin 12 tuntisia päiviä... huoh... onneksi nyt alkaa viikonloppu ja päästään huomenna Turo-Eemilin kanssa ihmisten ilmoillekkiemoticon
Aamulla kävin sielä TK:ssa viemässä uudet näytteet ja nyt pitää odotella maanantaihin että saa tietää tulokset....

annel: Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksei sitä VEIKKAUSTA voi vanhemmille sanoa! Tuskin sitä kukaan kysyy sillä asenteella, että kätilö osaisi sanoa satavarmasti. Eikä meillä lapsia abortoidakaan sukupuolen takia. Joten miksi ei?? En vaan ymmärrä. Se on ikävää ja tuntuu vain kiusanteolta. Ne vanhemmat, jotka eivät halua tietää, eivät kysy. Meille tieto oli aika tärkeä, ollaan esikoisen odottajina niin kärsimättömiä. Meidänkin kätilö sanoi ensin, ettei ole yleensä paljoa lähtenyt veikkailemaan, mutta näki sitten mun pettyneen ilmeen ja suostui tarkastelemaan jalkoväliä. Se on ehkä pieni asia (ja joo, ei oo "ennenkään mitään sukupuolia kerrottu") mutta vanhemmille se voi olla oikeasti iso pettymys, jos ei mitään arviota sukupuolesta saa. Vaikka meille tulee "ehkä" tyttö, niin tuntuu kivalta tietää edes sekin. No, onneksi voi tosiaan mennä sitten muualle sen sukupuolen katsomaan, jos jää vielä vaivaamaan. Mekin ensin mietittiin, mutta päätettiin sitten kuitenkin, että säilytetään jännitys loppuun saakka. Mä kyllä veikkaan, että tää on kuiteskin tyttö. :)

Mennään tällä viikolla neuvolaan, tarvii tarkastaa hemoglobiini. Väsyttää ihan hirveästi ja päätä särkee harva se päivä. Alussa hb oli 150, mutta varmasti laskenut roimasti, olosta päätellen. Ei siinä muuta, mutta jos joka päivä tarvii nukkua 3-5h päiväunet, on aika hankala saada aikaiseksi mitään. Päänsäryn takia on hankala lukea mitään. Pitäisi opiskella, pakata kamoja muuttolaatikoihin...Ja siinä sivussa touhuta tuon koiran kanssa, joka elää uutta pentuikää murkkuiän melskeissä...Voi luoja. Voin vaan kuvitella, mitä se on noiden taaperoiden kanssa! Mun mies on muualla 3 päivää viikosta ja ne päivät on alkaneet olemaan tosi rankkoja. Onneksi kohta muutetaan eikä miehen tartte reissata kahden kaupungin väliä.

Jenni90: mitäs ne sanoivat siellä neuvolassa? Toivottavasti kaikki on kunnossa!!!

moi

Tänään olin rakenneultrassa, jota oonkin jännittänyt jo jonkin aikaa..
Kaikki oli muutoin hyvin, mutta reisiluut ja olkavarren luut olivat kuulemma alakäyrillä..eli hieman normaalia lyhyempiä.
Vastasivat kuulemma viikkoja 19, kun nyt muutoin olen viikolla 20.
Välttämättä ei mitään syytä huoleen, viikon viive ei välttämättä paha. Saattaa kasvaa omilla käyrillään, mutta saattaa myös olla merkki kehityshäiriöstä..
Saatiin valita, että mennäänkö lisätutkimuksiin parin viikon päästä, jossa toisaalla otetaan samaiset mitat, ja keskustellaan mikä tilanne, ja onko syytä esim lapsivesipunktioon..
Meinas itku tulla kun lähin pois sieltä...

miten teillä muilla on mitat pysyneet käyrien mukana?

Katskutti: Meillä heitti reisiluun mitta 5 päivällä. Mutta se meni sitten käyrille kuitenkin. Kyllä se huoletti silti pitkän aikaa! Ei kannata kuitenkaan vielä alkaa panikoimaan. Seurannassa tarkkaillaan sikiön kasvua, tämä yksi ultra ei kerro vielä mitään! Ikävää tietenkin, että tulee moista huolta. :(

Saigon ; neuvolasta vaan soitettiin että pissanäytteessä jotain häikkää; että heti labraan kun vain mahdollista tekemään uusi kunnon näyte. Aamulla sitten kävin heti 7 jälkeen ja maanantaina vasta voin neuvolaan soittaa ja kysyä tuloksista.... Odottavan aika on pitkä...

Katskutti voi että... varmasti huoli on suunnaton teillä. Meillä oli kaikki ok ja oli vain kahta päivää pienempi; tarkoitan sillä sitä, että rakenneultra oli 22+2 ja vastasi viikkoja 20+0. Ainut mistä kätilö sanoi, oli että neidin masu oli kovin pieni. Saivat pienemmät mitat mitä noilla viikoilla kuuluisi; mutta sanoi myös heti perään, että johtuu vauvan asennosta, että saatiin pienempi mittaus... Että kaikki pitäisi olla kunnossa.  Saitte valita, menettekö lisätutkimuksiin; mitä valitsitte? Toivotaan että sieläkin teidän pienellä kaikki hyvin ! Olitteko np-ultrassa aikaisemmin? Oliko kaikki ok sielä ? Voimia teille. emoticon

annel: hölmöä kyllä että ette saaneet mitään arviota.. Eihän niitten sitä pakko ole tietty kertoa, koska sehän ei oo ultran tarkotus, mutta ei siinä kukaan mitään menetä jos jotain veikkaa. Onneksi teil on kuitenkin se 4D aika :) Ja onnea asuntokaupoista.

Jenni90: Katsoin itekin tuota samaa ohjelmaa ja en kyllä ikinä synnyttäs lapsieni edessä.. Mutta niinkun sanoit itsekin, kukin tyylillään :) toivottavasti ei näytteissä oo mitään hälyttävää ja kaikki on hyvin :)

Saigon: Toivottavasti alkaa väsymys helpottaa pikaseen. Väsyneenä on kyllä vaikea saada mitään aikaseks..

katskutti: Varmasti inhottavaa kuulla tollanen uutinen mutta toivottavasti kyse kuitenkin on siitä että toinen on vaan vielä pikkinen :) Koittakaa jaksella ja paljon voimia ja mä ainakin pidän peukkuja että kaikki on hyvin :)

Tänään oli neuvola ja lääkäri (kirjotinkin asiasta neuvolakuulumisiin). Kaikki oli hyvin, ultran aikana lääkäri ei sanonut juuri mitään, mutta se lääkäri on kuulemma todella vähä sanainen.. Kotiin tultua nukahdin sohvalle ja nukuin varmaan lähemmäs kahen tunnin päikkärit ja tekis mieli nukkua lisääkin... Flunssasta varmaan johtuvaa sillä hemoglobiini on 135 eli vika ei ainakaan siinä ole :)

annel harmi kun ei kätilö kertonut veikkausta sukupuolesta, mutta eiköhän se sitten 4d-ultrassa selviä. Rahalla saa. :)

Me käytiin 4d-ultrassa tänään ja kelakorvausten jälkeen jäi maksettavaa 170 euroa. Ihan hitosti rahaa, mutta oli se kyllä aika ihanaa. <3 Ja siis masussa kaikki hyvin. :) Ja kyllä siellä kuulemma tyttö on. :)

Jenni90 koita jaksaa ens viikko ja lepäilläkin jossain välissä, vaikka sun mies pitkää päivää tekeekin. Meillä miehellä tää päivä ja huominen töitä ja sit kaks vapaata, jeeeeeeee! :) Niin ja toivotaan, että pissanäyte on ok.

Katskutti jaksamisia sinne, kerrohan jos meette lisätutkimuksiin että mitä siellä selviää.

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Kiitoksia  "siskot" asian pointin ymmärryksestä ja onnitteluista emoticon !
Katskutti: Meillä oli ykkösestä jonkin "osan" (en kuolemaksenikaan muista minkä)kontrollikäynti, ja voin sanoa kyllä se oli tuskaa se pari viikkoa ennen kuin se oli. Meillä kans sanottiin, ettei hätää ja luultavasti kaikki ok, mutta nyt ei vaan saada esille sitä "osaa" ja pystytä mittaamaan. Mä kans jankkasin ja kysyin koko ajan mieheltä, et sanoko se sun mielestä niin vai näin, ja olin ihan hermoja ja porasin. Mulla on vähän ristiriitainen olo näistä ultrista just sen takia kun niiden informaatio määrä on niin suuri, mutta toisaalta tieto myös lisää tuskaa.
Shakira; Mä olen ymmärtänyt, että 4D:stä saa Kela korvauksen jos käynti liittyy lapsen ja äidin terveyden tutkimiseen? Ei tartte kertoa syytä, mutta nyökkää vaan jos näin on!
Jenni90 ; toivottavasti sun pissi on kunnossa emoticon .

nyt on pakko kysyä; saako yksityisellä 4d:sta KELA:n korvausta?! Jos menee ihan vaan "huvikseen"; ettei ole minkään sotin määräystä mennä tarkituttamaan jotain... Kun osa sanoo, ettei saa KELA korvausta  mutta jos tekin Shakira saitte KELA korvauksen ?

Kivat pissa tsemppaukset ! Kiitos 8D

Takaisin