annel: Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksei sitä VEIKKAUSTA voi vanhemmille sanoa! Tuskin sitä kukaan kysyy sillä asenteella, että kätilö osaisi sanoa satavarmasti. Eikä meillä lapsia abortoidakaan sukupuolen takia. Joten miksi ei?? En vaan ymmärrä. Se on ikävää ja tuntuu vain kiusanteolta. Ne vanhemmat, jotka eivät halua tietää, eivät kysy. Meille tieto oli aika tärkeä, ollaan esikoisen odottajina niin kärsimättömiä. Meidänkin kätilö sanoi ensin, ettei ole yleensä paljoa lähtenyt veikkailemaan, mutta näki sitten mun pettyneen ilmeen ja suostui tarkastelemaan jalkoväliä. Se on ehkä pieni asia (ja joo, ei oo "ennenkään mitään sukupuolia kerrottu") mutta vanhemmille se voi olla oikeasti iso pettymys, jos ei mitään arviota sukupuolesta saa. Vaikka meille tulee "ehkä" tyttö, niin tuntuu kivalta tietää edes sekin. No, onneksi voi tosiaan mennä sitten muualle sen sukupuolen katsomaan, jos jää vielä vaivaamaan. Mekin ensin mietittiin, mutta päätettiin sitten kuitenkin, että säilytetään jännitys loppuun saakka. Mä kyllä veikkaan, että tää on kuiteskin tyttö. :)
Mennään tällä viikolla neuvolaan, tarvii tarkastaa hemoglobiini. Väsyttää ihan hirveästi ja päätä särkee harva se päivä. Alussa hb oli 150, mutta varmasti laskenut roimasti, olosta päätellen. Ei siinä muuta, mutta jos joka päivä tarvii nukkua 3-5h päiväunet, on aika hankala saada aikaiseksi mitään. Päänsäryn takia on hankala lukea mitään. Pitäisi opiskella, pakata kamoja muuttolaatikoihin...Ja siinä sivussa touhuta tuon koiran kanssa, joka elää uutta pentuikää murkkuiän melskeissä...Voi luoja. Voin vaan kuvitella, mitä se on noiden taaperoiden kanssa! Mun mies on muualla 3 päivää viikosta ja ne päivät on alkaneet olemaan tosi rankkoja. Onneksi kohta muutetaan eikä miehen tartte reissata kahden kaupungin väliä.
Jenni90: mitäs ne sanoivat siellä neuvolassa? Toivottavasti kaikki on kunnossa!!!