Maaliskuun mutinat

Saa käyttää konetta.
Sanoi muuten ettei nykyään (ainakaan täällä) tarvi laittaa edes puhelinta kiinni synnytyssaliin!

Mää tiän, jutskailin tänään noista ja aion ottaa ton meidän kökön läppärin matkaan. Siellä on onneks langaton netti, siis ainakin oyssissa.
Nimittäin tää lähtee huomenna aamulla käynnistykseen!!!
Lekuri tsekkas alapään ja ultras ja tilanne ennallaan, paikat on samoin ja vettä edelleen vähän. Painoarvio 2860g, että ei ollenkaan liian pieni hänen mielestä ja kun paikat noin hyvällä mallilla niin mitäs suotta sitä enää pitkittelee. Huomenna siis viikkoja se 37+0, että ei ollenkaan pahemmin.

Eka ajatus oli että jee! Sitte alko jännittään ihan sikana ja sitte iski pelko persuksiin!
Nyt lähinnä jännittää ja tuntuu että juoksen kohta pitkin seiniä. :D
Siis apuaaa ja mahtavaa ja ja ja!!! AAAA :D
Mullon kohta oma pikkunen rinsessa <3 Voisko siis oikeesti olla ilosempi!
 
Ultimatelle ihan hurjasti lykkyä matkaan!!!! :D
Ihan mahtavaa!

Me muut täällä puhistaan ja taaperretaan perästä sitten. :)

Tsemppiä tsemppiä tsemppiä!
On se hurjaa... :)
 
iiih, ihanaa!!! Kohta päästään lukee vauvauutisia emoticon  Hirmu paljon onnea ja voimia teille matkaan :D
 
Voi ei Ultimate, tsemppiä hirveesti!! Ihanaa, teillä on kohta oma pieni prinsessa emoticon
Me jännätään täällä teidän puolesta ja tosiaan niinku Cava sanoi, taaperretaan (sanan kaikissa merkityksissä) perässä :D

Mää oon niin KADE sulle Sipriina! Mäkin haluan Bon Jovin keikalle! Olin kattomas sitä viimeks kun se oli suomessa ja se on niin hyvä että.. Ihan väristyttää vieläkin kun ajattelee sitä konserttia... 

Ei mekään niitä vaippoja vielä osteta, kunhan pällisteltiin, käydään sit vähän lähempänä synnytystä ostamas joku paketti ja jos ei oo hyvä, niin sit kokeillaan toista. Ajateltiin kyllä että lähdetään niillä 2-4kg vaipoilla, meille kun on tosiaan lääkärin mukaan tulossa se "sirohko" vauva, koko ajan keskikäyrän alapuolella kokonsa puolesta mennyt. Ja ostaa niitä sen yhden pienen paketin, eikä tosiaan kaappeja heti täyteen. Kokeilemalla se vaan selviää. Kaikella sitä saakin päätänsä vaivattua, huh huh.. Rintapumppu pohdinnat jatkuu... Eihän toi nyt ihan hirvee investointi olis, vaikkei sit tarviiskaan. En siis meinannu mitään yli sataa euroa maksavaa sähköpumppua ostaa, vaan tosiaan käsikäyttösen halvemman. 

Kirpparilta löysin tänään paljon ihania pikku sukkia ja tumppuja, voi että ne on niin hellyyttäviä emoticon 
 
Psst:
jos ei sähköistä pumppua meinaa hankkia, vaan ihan semmosen käsikäyttöisen, niin tässä on aika hyvä malli:
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=381

Mun mielestä EI kannata ostaa semmosta, missä on tavallaan semmonen pitkä putki ja se pumppausmekanismi on semmosta "vetämistä"... Eli tämän tapainen:
http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/237


Tässä toinen, mitä joku joskus kehui, samalla mekanismilla:
http://www.apteekkituotteet.fi/Lansinoh-kaesikaeyttoeinen-rintapumppu
 
Tsemppiä Ultimate. Huh, miten jännää! emoticon  
Cava: Saatan joo vähän turhaan kauheella kammolla ajatella sitä epiduraalia.. Ja synnytyksessä kaikki menee sitten omalla painollaan, enkä oo mitenkään ehdoton missään. Luotan synnärin henkilökuntaan täysin :)

Terkkuja synnytystapa-arvioinnista! Tyttönen oli vihdoinkin tajunnut kääntyä pää alaspäin. Jee! Hyvin mahtuu tulemaan kuulemma ja kaikki oli muutenkin hyvin. Painoarvio 2,6kg. Vilautti kasvokuvaa 4D:nä ja kyllähän kihos kyyneleet silmiin. Voi että. Siellä se pulloposki köllii.. emoticon  Nyt vaan sitte odotellaan, että jotain alkais tapahtuu. Vaikka kuukaushan tässä varmaan vielä kepeesti pyörähtää..
 
Kiitos kaikille!
Tänään on herkuteltu.. :) Nyt katotaan twilight 3 loppuun, sit pakataan loput sairaalakassiin ja näytän miehelle mitkä vaatteet voi sitten ottaa pikkuiselle mukaan kun tulevat mua hakemaan. Todennäköisesti se noihin pienimpiin silloin menee. ;) Sit katotaan töllöstä skins ja sit vois vähän kuherrella. <3 Kohta takapuoli vuotaa sen verran ettei ihan hetkeen voikaan mitään niin nyt kunnon varastointi. ;)
Ja pyysin miestä hellitteleen mua illan, tuossa se jo jalkoja hieroi. <3
Nyt ilta pyhitetään meidän ajalle ja huomenna.. No, aamulla varmaan kirjoittelen tänne sitten kun oottelen et pilleri alkaa tehoamaan. :)
 
Tsemppiä kovasti huomiselle Ultimateemoticon . Vauvantuoksuisia kuulumisia odotellessa emoticon .
Mulla on ollut aikamoinen päivä. Kello on yhdeksän ja vasta nyt pääsen oikaseen sohvalle ja lukemaan kuulumisia. Mies on tämän viikon Siperiassa ja koska meil on tuon toisen koiran koulutus meneillään niin koirat pitää lenkittää erikseen. Great! Tulee siis aika paljon kävelyä per päivä kun kuudella lenkillä käy... Jätän kyl suosiolla nuo aamu- ja iltalenkit lyhyiksi. Onneksi huomenna käyttää äiti toisen koiran päivällä kävelyllä niin mulle ei jää kuin yksi loppupäiväksi. Töissäkin on hirmukiireiset viimeiset päivät menossa ja joka päivä joutuu jäämään ylitöihin. Onneksi on enää neljä päivää jäljellä, sitten voi jättää vihdoin työstressin taakse.
Tänään on ollut aamusta asti semmoinen turvotus päällä ettei voinut ajatellakaan sormusten laittoa. Jalatkin tuntuu turvonneen jonkun verran. Mul on ollut kans aamuisin voimattomuutta yläkropassa. Kädet menee jotenkin tosi veltoiksi ja tuntuu että kaikki veri olisi niistä kadonnut. Lisäksi mulle on tullut ihottumaa yläkroppaan. Toisessa rinnassa on useita läikkiä ja solisluun alla on iso läntti, joka näyttää ihan palovammalta.
Haukotus, on niin veto pois että taidan hipsiä sänkyyn...
 
Onnea matkaan Ultimate! Toivottavasti sun ei tarvi odotella sitä synnytyksen alkamista montaa päivää.

Huh. Lähdin kaupoille yhdentoista jälkeen ja puol ysiltä pääsin takas kotiin. Maha kipristelee, ei tykännyt tällasesta päivästä. Mut mä löysin aletakin :) Ihan just mainion, joka sopii nyt mutta on sen mallinen, että sopii varmasti ens syksynäkin.

Huomenna mä vietän kotona siivouspäivän. Sellasta pikkuista puuhailua vain :) Ihana äitiysloma :)
 
Ultimate: meillä on jo tammimamma täällä palstoilla ja pian saadaan maalismamma :D
ONNEA matkaan, olette ajatuksissa emoticon
 
Paljon onnea matkaan Ultimateemoticon

Täällä saa sairaalasta kotiin joukkoon sähkösen rintapumpun jos on tarvetta. mut käsikäyttönen on ostettu kuiteski. Sairaalakassiin otan joukkoon rintakumit, kun yks ystävä sanoi että ne oli iso apu imetyksen alussa jo sairaalassa ollessa, ja sairaalan omat oli jotenkin köppäiset.
Nyt kerään mahani supistusten kera sänkyhyn ja koitan jos sais tämän yön edes jotenki nukutuksi.
 
Cava antoi hyvän vinkin mistä saa tilattua imetysliivejä uk:sta.Kiitos siitä :) Tilasinkin itselleni sellaset basicit, jotka sopii hyvin myös yöllä pidettäviksi ja kokokin meni täysin oikein. Sitten ostin toisen malliset, vähän ikäänkuin hienommat ja samalla logiikalla koko meni täysin pieleen. Nyt olisi siis tällaiset http://www.nursingbra-shop.co.uk/ShowDetails.asp?id=199 mustana koko 40D/E ylimääräisenä. Olisiko joku kiinnostunut ostamaan? Myisin ne ilomielin pois :) Harmittaa sillä ne on tosi kivan näköiset ja tuntuiset...varmaan tilaan itselleni uudet, jos vaikka koko osuisi nappiin toisella kertaa.
 
Sipriina:
kiva kun löyty sieltä liivit. Mullakin ne basicit on jo pesty ja pakattu sairaalakassiin.
Mikäs niissä toisissa on vikana: ympärys vai kuppi? Jos on ympärys liian iso tms, ni se asia ei tule kyllä korjaantumaan (rinnanympärys saattaa hyvinkin kyllä pienentyä kun kiloja alkaa lähteä, mutta tuskin se enää kasvaa :D).
Mutta jos kuppi tuntuu nyt suurelta, ni kandee kuitenkin odottaa siihen noin 3 viikkoa synnytyksen jälkeiseen tilaan... Rinnat vähänniinku kasvaa tässä vielä. :D
(Voi tsiisus kun kattelin jotain kuvia esikoisen ekoilta viikoilta... kyllä oli rinnuksessa kokoa ja näköä ja pulleutta! :D)


Tajusin tänään jotain ihan uskomatonta: oon ollut jo 4 viikkoa lomalla! Ekan viikon näistä kylläkin saikulla, mutta kaikkiaan siis jo neljä viikkoa! Ihan uskomatonta... Töissä aika tuntui matelevan eteenpäin vaikka oli koko ajan tekemistä. Mutta sitten kun on kotona eikä mitään rutiinia tai rytmiä, niin aika lentää eteenpäin. Voisi hyvin kuvitella asian olevan päin vastoin - etenkin tämmöselle puuhastelijadynamolle, jota alkaa tympiä jo puolen tunnin joutilaisuuskin.
Mut hyvin tää tässä on mennyt! :)
Tänään on taas vähän tämmönen päivä ettei meinaa oikein keksiä mitään tekemistä, mutta jotenkin tää aika kuluu siitä huolimatta.

Voi että mä alan olla kypsää kauraa sinne synnytykseen jo... Yhäkään ei ole fyysisiä vaivoja, mutta malttamattomuus, uniongelmat ja yleinen puutuminen jo tän pallomahan kantamiseen kyllä puoltavat jakautumista ihan lähiaikoina.
Ja juu, tätä masua TODELLA tulee ikävä, tälläkin kertaa. :) Ei ehkä ihan samantien, mutta jossain vaiheessa.
Ei sille mitään voi, kyllä raskaus on kuitenkin niin ainutlaatuista aikaa kaikkiaan ja masun kanssa on vaan niin ihana seurustella. Se on jotenkin ihan mystistä, kun tavallaan tuntee tuon asukin niin hyvin, mutta sitten toisaalta ei ollenkaan. Oon ihan tosi malttamaton tapaamaan Pätkän. :)
Sitäpaitsi mulla loppuu kausi mun bussikortista ensi viikolla, että tartteisin Pätkän vaunuihin jotta saisin suhata ilmaiseksi! :D
 
Täällä jännityksellä ootellaan Ultimaten kuulumisia :)
Sipriina ja Cava miten ton oman kokonsa osaakaan kattoa oikeaksi siellä sivustolla? mä oon niin huono näis englanti jutuis. Sipriina mitä kokoa tuo 40 D/E vastaa?
Ku täytyis varmaan ostaa kans muutamat liivit, löytyy toki parit mut ehkä ois kiva saada vähä tukevammat ja isommat! ja kun tuolla sivustolla seikkaili niin oli tosi kivan näköisiä ja edullisia siihen nähden minkälaisia suomessa myydään...

Huomenna vihdoinkin on kauan odotettu painoarvio.. huh ja lääkärin sisätutkimukses sama.. moni vain on nyt sanonut että voipi olla kovakourainen käsittely nyt kun monesti yrittävät sillä saada synnytystä käynnistymään itselllään?? onkohan näin...
Aikaa käskettiin varata se 3 tuntia että mitäs ihmettä ne sielä tutkii niinkin kauan? :o
Kyllä oli luksus viime yö kun sai nukutuksi, supistuksiin ei tarvinnut herätä ainoastaan vessa reissuihin sen nelisen kertaa mut 8 tuntia sai nukkua aivan ihana olo nyt! :D nyt taas ei yhtään kyllästytä maha. mut kattoo mitäs ens yö tuo tullessaan ja muuttuuko mieli..
 
Täälläkin vähän väliä käyn kuikkimassa josko olis tullut Ultimatelta väliaikatietoja :D

Mahaa puristaa koko ajan, on niin pirun pinkee! Mä en haluu enää että tää on tässä! Oikeesti tuntuu et se repee tai tippuu kohta. Ja tän pienen möyrinnät sattuu ihan tosissaan. Tämä ei potki kylkiluihin vaan se tuntuu tossa lantioluissa kun se porailee päällään jatkuvalla syötöllä :/ Ei tunnu kivalta ei! Sit v*tuttaa suoraan sanottuna nää jokapäiväiset supistelut. Koko ajan on "että nytkö se on sitä" mutta paskanmarjat. Hyvä se on että ei vielä ole tulossa mutta jumankauta kun koko ajan kyttää vaan kehon merkkejä ja kaikki pyörii vaan noiden supistusten ympärillä ja tuun siitä tosi pahalle päälle! Ei pysty elää normaalisti..

Anteeks avautuminen...
 
Pisces:

itse kattelin eka täältä http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1069
ja päättelin oman kokoni. 
Sama tuote siellä nettikaupassa on tämä
http://www.nursingbra-shop.co.uk/ShowDetails.asp?id=117
tai tämä, en enää muista kumman otin :)
http://www.nursingbra-shop.co.uk/ShowDetails.asp?id=119

Nehän on tolleen M+ tai L+ jne. Ovat melkoisen joustavia, ei oo niin sentin päälle. Kupit antaa aika hyvin periksi. Oon nyt 80-85C, joten otin ton M+ koon. Ja vaikka niissä se kuppi ei nytkään ole löysä, niin tommonen pehmoinen antaa hyvin periksi vaikka tässä pari kuppikokoa kasvaisikin. :)


Enkuli85:
mulla on tänään kanssa jotenkin tosi tuskainen olo tän masun kanssa. Mutta mulla ongelmana on se, että tää ei taida laskeutua ollenkaan, vaan pallottaa koko ajan keuhkoja painamassa. Joinakin päivinä ei oo yhtään niin ahdas olo, mutta tänään jostain syystä taas on tosi hankalaa.
Avaudu vaan, tää on oikea paikka... :)

Mäkin täällä pohdin ja kyttään Ultimaten kuulumisia. Sillä toki saattaa olla tällä hetkellä tärkeämpääkin tekemistä kun koneella istuminen (jos istuminen on agendalla enää moneen päivään ylipäänsä... :D)
 
Eääh...
Taidan soitella neuvolaan kohta kun siellä alkaa soittotunti (todellakin, tunti päivästä...)

Vaikuttaa nimittäin siltä, että Pätkä on jälleen kerran äheltänyt itsensä johonkin ihme poikittaisasentoon! Hikka on jo pari viikkoa tuntunut ihan alhaalla oikealla, lonkkaluun kupeessa, mutta nyt se tuntui ylhäällä oikealla. Ja vasemmalle puolelle on suht alas ilmestynyt joku kova möykky, mitä vielä eilen ei siinä ollut... peppuko? Ja mihin hittoon sen jalat ja kädet nyt sitten tökkii, kun en tunne niitä enää? Jonnekin selkärangan suuntaanko?

Voi hitto jos se on oikeesti puskemassa itteensä nyt poikittain tai perätilaan! Ei paljoa lohduta, että "sikiöt eivät tavallisesti enää näillä viikoilla muuta asentoaan täysin toiseen tilaan", jos tää nyt kuitenkin on se poikkeus säännöstä.
Enkä olisi kovin huolissani, mutta kun 37 viikkoa alkaa tulla täyteen, niin teoriassa tää saattaa lähteä syntymään ihan mikä päivä/yö hyvänsä. Ja sitä varten pitää kyllä tietää että miten päin hän oleilee, jotta tietää sitten että lähteekö laitokselle piipaa-autolla vai ihan taksilla.
 
Toivottavasti saatte Pätkän oikein päin! On se sisukas, jos se noin ahtaassa tilassa vielä kuperkeikkoja heittelee. Muista se "Allah-asento", kyynärpäät maahan ja takapuoli ylös. Toivottavasti joku keino tepsii.
Meilläkin on muuten vain tunnin soittoaika päivässä neuvolaan.
 
Takaisin
Top