Maaliskuun mutinat

Mä ostin H&M:ltä mustan ja valkoisen yksväriset lyhythihaiset imetyspaidat. Oli jokin tuplapakkaus, ihan kivat...
Ne raidalliset oli joo, tosi kulahtaneen näköisiä ja taatusti eivät hoikista :D
 
Jännää, kohta kuuluu plop plop ainakin Ultimaten suunnalta! Tsemppiä!

Mä olin  tooosi reipas eilen ja kävin vetämässä vielä täyden agitreenin koiran kanssa. Vieläkin nousi jalka sen verran että saatiin rata kunnialla läpi. Vielä jos pari kertaa pääsisi, sitten pitää varmasti jo jättää nämä juoksemiset suosiolla muille ja aktivoida koiraa muilla jutuilla.
 
Tänä aamuna tuli lisää limoja. Ei veriviiruja, ihan kirkasta tavaraa oli molemmilla kerroilla. :)
Eilen musta tuntu et aivan ku ois pikkasen alavatsaan koskenut samanlain kun menkkakipuja, muttei sitä kestänyt kuin vähän aikaa. Tänään aamusta hetken sisäreisissä tuntui, kuten joskus myös ennen menkkojen alkua mutta ihan vähäistä ollut.
Vessassa on ravattu yhtenään taas, toinen painaa rakkoa aika kivasti. :D

Mitä luin tosta limatulpasta niin kaikilla ei tule ennen synnytystä ja joillakin saattaa mennä kokonaan ohi tämmönen. En olis itekään huomannu ellei olis paperi luistanu eilen normaalia paremmin ku takapuolta pyyhki ;D

Tänää vois vetästä vähän pikku tulista kinkkiä, jos vaikka pääsis sit lähteen synnärille! ;) Voi toki olla että käynnistykseen joudutaan vaikka lähtikin limatulppa irtoamaan, mutta toivon että tää nyt tästä alkais käynnistymään. Kerkeis sit miehen sisko perheineen ens viikolla nähdä vauvan ennen ku lähtevät takas kotia. Peukutelkaas nyt mulle että tää syntyis pian!
 
Mulla on kans välillä tullut sitä semmosta ihan kirkasta, kuin kananmunanvalkuainen on, limaa. Ehkä se on just se limatulppa mikä irtoilee osissa. Toivottavasti nyt pääsisit synnyttämään!!! emoticon  Mä oon puhellut tuolle pyöriäiselle että malttas edes viikon vielä :) Sit olis 34 täynnä.
 
Mä ostin pari imetyspaitaa joulun jälkeen alesta ja sain jonkun siskoltani.. Nyt en oo sitten missään vaatekaupoilla enää käynytkään - paitsi mitä nyt koitin katsella kevättakkeja, kun mikään ei mahdu päälle enää. Ainut takki, joka meni päälle maksoi 150 euroa, joten se siitä... Joka paikassa oli vaan ihan kesätakkeja tarjolla. Ei viittis hankkia mitään vain muutamaksi viikoksi, pitäis olla sellanen, jota vois myöhemminkin käyttää. Pitää kuitenkin vielä monta viikkao liikkua tuolla ihmisten ilmoilla, enkä todellakaan ajatellut lähteä kaupungille missään mieheni toppatakissa.. Äiti löysi jotain käsityölehdestä sellaisen viittamallisen takin kaavat. Pitää nyt miettiä, et jaksanko/ehdinkö tekemään sellaisen. Se kävis sitten myöhemminkin, eikä varmasti jäisi pieneksi edes raskausaikana :D

Mulla on valkovuoto lisääntynyt ihan älyttömästi. Aamullakin pitää nousta heti vessaan, kun muuten valuu sänkyyn länttejä. Ei siis ole mitään virtsankarkailua vaan ihan ehtaa valkovuotoa.. Tosi rasittavaa.

Huomenna mulla alkaa virallinen äitiysloma! Jee! :)
 
Pitää kyllä useammin käydä täällä kun koko ajan tulee uutta tietoa teidän tilanteista :)

Kaverit oli kylässä niiden pikkuisen pojan kanssa 6kk, aivan ihana pakkaus! aluksi vähän vierasti että itkukin pääsi mutta kun pikkuhiljaa tutustuttiin niin kyllä sylissä tykkäsi olla että isä ja äitikin sai oman tuulahdushetken ulkosalla :)
Reilu kuukausi sitten nähtiin tää pariskunta niin kyllä on lyhyes ajas poika kehittyny! :)
On kylllä kiva kun on näitä perheellisiä tuttuja paljon :) on yhteistäpuheen aihetta ja kun ne ymmärtää niin hyvin! :)
Tuossa sitten kahviteltiin niin voi hyvänen aika mitä supistuksia tuli, huh... aivan menin lakanan kalpeaksi ja teki niin häjyä.. mut sekin sit helpotti kun olkkariin siirryttiin ja pääsi keinutuolilla keinuttelemaan...

Multa löytyy kans noita hm imetyspaitoja musta, valkonen ja juurikin tuo ihanasti leventävä raitapaita(sain siis noi serkulta, kun se ei niitä tarvinnut kun imetys ei onnistunutkaan).. nyt raskaus aikana ne on ollut kyllä aivan ihanat paidat, eikä oo tuo leventävyys haitannut, mut ei sitä levennystä enään tahdo kun vauva on mahasta poies... 
Jos jollain on tiedos mistä saa värikkäitä imetyspaitoja niin huikatkaa.. kun mun vaatekaappi on muutenkin täynnä tummaa niin ois kiva saada sinne väriä... :)
 
Mun kaveri sai tänään aamulla himpun vajaa 4kg pojan!
Kaverilla meni 9 pvä yli lasketun, toivottavasti meillä päätetään tulla ajoissa, mä oon aatellu et 15.4 ois hyvä päivä syntyä, ois lahjaa äitille ja isälle kun meillä on synttärit 8.4 ja 22.4 toi osus siihen puoleen väliin.

Mua alkaa tympiä tää kotona olo, kun ei oo mitään virkaa.... menisin niin meilelläni töihin. No äippäloma alkaa 19.3, en vaan ymmärä miks mut laitettiin sairaslomalle kuun vaihteessa, terkkari vaan tuumas et nyt saa loppua reissaminen. Jospa se tästä.
Aurinkoisia loppu aikoja kaikille huhtikuisille
 
Enkuli85: Just ku sellasta kananmunan valkuaista!
Pitkin päivää täällä ollaan sitä "kaavittu" erinäisillä vessareissuilla. ;D

Yläpaineet tuossa nyt alkanu nouseen tasasesti parin päivän sisään ja soittelin sit päivystykseen ihan tarkastaakseen tilanteen niin ei hätää jos ei ala vielä nousemaan eikä tuu muita raskausmyrkytyksen oireita. Kuulemma saattaa verenpaineet nousta kun keho valmistelee itseään synnytykseen, eli juurikin esim tuo limatulpan irtoaminen saattaa nostaa paineita. Alapaine kumminki oli tosi hyvä.

Alavatsassa ja tuolla sisäreisissä todella pientä tunnetta, niin pientä etten oikeen tiedä miltä siellä tuntuu mutta tuntuu kuitenkin. Tää vaan kiusoittelee mua, katotaan niin istun tässä vielä viikon päässä kertomassa kuinka merkkejä synnytyksestä on mutta ite synnytys ei ala kumminkaan. :D

Ja ukko toi mulle sitä kinkkiäkin. Olin jo tohkeissani että nyt kuule alakaa tapahtuun ku vetäsen pikkusen tulisen satsin niin mitä vielä! Se ruoka ei ollu tulista nähnytkään! Tais vaan viimeks ku sen saman annoksen otin niin jollain ollu lorahtanu vähän chiliä sekaan. Ei tosiaan polttanut ei yhtään. Kyllähän jo vastustaa. Laitoinpa sitten sämpylätaikinan nouseen josko sämpylöiden veivaus sais jotain aikaseks.

Ai niin ja kaveri kertoi että siemennesteessä on vissiin jotain joka kypsyttelis tuolla paikkoja? Jostain oli joskus lukenut/kuullut. Elikkä komiasti nyt pittää varmaan hyppyyttää orrella jotta alakas nesteet sitte kypsytteleen noita paikkoja lisää.

Ai miten niin mä tahon tän jo ulos? ;)
Sehän on ylihuomenna jo onneks ns täysaikainen kun torstaina tulee 37+0 täyteen!
 
Meillä on huomenna tuo maaginen 37+0. Sämpylätaikinan veivaus ei ainakaan täällä vaikuttanut mitenkään, en kyllä odottanutkaan. Spermassa tosiaan on samaa hormoonia jota käytetään geelinä/tablettina emättimessä avaamaan väyliä, prostalgiini taitaa olla. Eli peuhaamaan vaan. Muistaakseni kuitenkin muutama annos tarvitaan joten mies urakoimaan :)
 
Sämpylät ei oo ainakaan vielä tehnyt tehtäväänsä.
On tässä onneks jo parina iltana veivattu menemään. Piti sitten vedellä ittensä niin ähkyyn että taitaa nyt saaha mieskin levätä yhen illan. ;D
Huomenna äippäpolille! Katotaas sit taas kuulumiset.
 
Hehe, täällä aletaan olla jo malttamattomia.

Noh, ikivanha kolmen ässän tekniikka käyttöön: sauna, siivous ja seksi!!!
Mikään noista ei käynnistä synnytystä, sen tekee vauvan hormonaaliset viestit äidille. Mutta nuo kolme ässää voivat kyllä kypsyttää paikkoja ja näin ollen edistää synnytyksen alkamista omalla tahollaan.
Niinhän se on, että vauva syntyy kun vauva itse on valmis. :)

AAAAARGGHHHH!!!!
Hemmetti kun alkaa oikeasti ottamaan päähän tää "nukkuminen". Viime yön nukuinkin 7,5h yhdellä vessatauolla. Joten tää yö menee taas ihan kikkaillessa näköjään.
3h ehdin nukkumaan, ja nyt oon valvonut jo kaksi tuntia. Kello on siis kohta puoli neljä aamulla. Eikä nukuta yhtään!
Ja sitten kun oon niin pirun huono nukkumaan aamulla myöhään, saatikka ottamaan päiväunia, niin aika vähiin jää unet.  >:
Tokihan aina yritän aamusta nukkua tämmösten valvomisten jälkeen, mutta kyllä se semmosta torkkumista korkeintaan on. Samoin kuin päiväunet. Prkl!

Yritä tässä sitten tosiaan levätä ja nukkua mahdollisimman paljon varastoon...
En tiiä onko huonompi tilanne tää, että mitään paikkaa ei kolota ja sängyssä on kyllä ihan hyvä olla, mutta sitten ei vaan nukuta lainkaan, vai se, että huonostinukkumiselle olisi joku syykin.
Noh, yhtä kaikki, nyt vähän v**ttaa!!!   >>>>:
 
Cava, täällä kans alkaa ottamaan päähän tuo nukkuminen..
Nyt sit niin ku neljättä yötä valvotaan, jee... paikat on niin kipeät että ei tuu nukkumisesta mitään, tai jos sattuu niin hyvä tuuri käymään että saat unen päästä kiinni niin kasvain supistushan sieltä saapuu ja taas valvoskellaan.. tää yö on ollut aivan mahdoton.. ei niin kuin juurikaan mitään oo saanut nukutuksi, koko ajan rampata vessassa, oikia perspakaraki on niin kipiä ettei edes särkylääke auttanut yhtään... nyt ei enää jaksanut pyöriä sängyssä...
Alkaa vain kärsivällisyys loppua kun ei saa nukutuksi, oli yö tai päivä... :/ huomaa että paljon huonommalla tuulellakin on kun ei saa nukutuksi, miestäkään kun ei voi seuraksi herätellä valvoskelemaan kun joutuu kuitenkin töissä vielä kulkemaan ens viikon... Nyt ensimmäistä kertaa alkaa tulla korvista tää raskaus...
Eilen tuli kaupas niin kipeitä supistuksia että oli pakko lähteä pois, mut sit kun päästiin kotiin niin tuli toki supistuksia mut kivut katos ku seinään.. ehdin jo innostua että näitähän vois alkaa kellotellakin kun näin tuntuvia on, mutta mitä turhaa...

 
Mulla on kans noita käsien turvotuksia.Tuntuu hirveiltä palloilta, puutuu herkkään ja on jotenkin voimattomat. Yleensä aamuisin ja iltaisin, päivän mittaan vertyvät. Ja mulla on myös jaloissa, voi että tekee käveleminen kipeetä aamulla kun sattuu päkiöihin.. Tuntuu ettei kärsi askeltaa, mut vähän aikaa kun vippailee niin helpottaa ja pehmeet aamutossut kans auttaa asiaa.
Mut mä oon nukkunu kaks yötä putkeen niin hyvin että pitää ihan hehkuttaa. Toissa yönä heräsin kolmen aikaan vessaan ja yhteensä nukuin melkein 10 tuntia, viime yönä heräsin joskus yhen maissa, en jaksanu ees vessaan nousta, käänsin kylkee ja jatkoin koisimista ja hups keikkaa heräsin kun miehen kello soi :D Semmoset 8 tuntia nukuin. Voi jee, oon niin onnellinen kun on viikon verran unet ollu jotain ihan kauheeta. Kanikin on taas nukkunut pari yötä, niin ei tarvi sen kans hermoilla :D 

Noita menkkamaisia kipuja mullakin aina välillä hetkittäin on. Ja selkää alkaa jomottelemaan tosi herkkään nykyään. Eilen kauppareissulla käytiin, niin ihan hermostuttamaan alko kun alko selkää särkee ja kävely oli aika tuskallista :/ Mut jospa tää tästä.

Oon vaan niin onnellinen noista hyvistä yöunista, että mikään muu ei haittaa :) Aurinko paistaa täälläkin aivan ihanasti, ulos kyllä pitää lähteä kunhan toi pakkanen vähän hellittää. Takkiongelma alkaa täälläkin olemaan, ei oikein tiedä mitä päällensä pukis, mut en raaski enää ostaa toppatakkia kuukauden takia. 

Kyllä tää meininki kuulostas nyt siltä, että niitä vauvoja alkais kohta putkahtelemaan. Tsemppiä kaikille! Ihanaa kun päästään kohta vaihtelemaan kuulumisia vauva-arjesta :)
Mua alkaa vaan ärsyttää, kun hirveen moni tulee sanomaan että toi ei kyllä tuolla vatsassa pysy enää kauaa, kyllä pääsette ihan lähiaikoina synnyttämään. Hitto että voi olla ärsyttävää.. Oot kyllä jo niin pallo, että kohta putkahtaa. V***u kiitti vaan, on muutenkin niin hehkee olo että piristää aina päivää tollaset kommentit vaikka ne huumorilla sanotaankin mut silti. Se oli se ainoa asia mikä nyt ärsyttää, mutta nyt muihin aiheisiin, jotta ei jää ärsytys pälle :D

Vaipoista ihan sen verran kyllä kyselisin, kun prismassa eilen parkkeerattiin vaippahyllylle ja todettiin vain että voi luoja.. Kannattaisko ostaa 2-4kg vai 3-6kg vaippoja? Mitähän merkkiä sitä nyt ostais? Pampers ja libero varmaankin olis, mut kumpiko? Mitä mieltä muut ootte? Onko kokemuksia?
Sit myös toi rintapumppu, tuttipullo ja tutti asia... Niitäkin tullu kateltua ja voi elämä.. Pari tuttia ajattelin ostaa ihan varalle, mutta en aio tarjota sitä ennen jos vauva ei sitä näytä kaipailevan. Mutta toi pumppu? Kuullut olen että se on sellanen päivien pelastus että ilman ei pärjää ja jotkut taas sitä mieltä että sillä ei tee mitään. Noh, mitenköhän toi nyt sit olis? Oon myös kuullu noita tarinoita, että yöaikaan tullu niin tuskanen olo, että on sit etitty pumppua kissojen ja koirien kans, kun ei ilman pärjää. Jos sen ostan, niin avent tai nuby kuulostas parhaalta ja saaneet myös kehuja käyttäjiltään. Käsikäyttönen saa luvan kelvata. Entäs pullot ja pullotutit? Luonnonkumia vai silikoonia? voi aargh.. näitä on niin miljoonia erilaisia, miten niistä nyt sit osaa lähteä valitsemaan? Auttakee ystävät rakkaat :D Haluisin hommailla etukäteen mahdollisimman paljon, ettei tuu sit sitä pattitilannetta että kun tarvii niin ei oo. 

Tämmösiä mietteitä tänä aamuna, oikein mukavata päivää kaikille! :)
 
Huomenta!
Ainut, mikä mun untani häiritsee, on ilmeisesti ensimmäiseen kiimaansa tullut kissa. Argh. Miu, mau mou pitkin yötä ja juoksemista paikasta toiseen. Todella rasittavaa. Pitää varmaan varata leikkausaika sille. On alkanut kollikissatkin pyöriä nurkissa viime viikkoina, pian nekin aloittavat tuon saman konsertin ulkona.

Mä ajattelin noiden vaippojen kanssa tehdä niin, että ostetaan joku paketti sitten just ennen synnytystä. Jos ei oo ehditty hankkia, niin osaa mun mieheni itsenäisestikin sellaisen kaupasta hakea sillä välin, kun mä oon synnärillä.. Kestoja ois kuitenkin tarkoitus kokeilla ensisijaisesti.

Mun siskolla oli tosi vankka mielipide jostain rintapumpusta. Pitää vielä kysellä, että minkä merkkinen sen nyt pitikään olla. Oli kuulemma ensin ostanut yhden "markettipumpun", josta ei ollut mihinkään. Suositteli joka tapauksessa käsipumppua, mutta nuo taitavat olla yksilöllisiä asioita kuten vaipatkin. Että yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle.

Meille tulee varmasti kaikki silikonia, koska oon itse allerginen luonnonkumille. En tiedä, miten todennäköisesti tuollainen allergia periytyy, mutta en viitsi ottaa riskiä. On muuten mietityttänyt tuo raskauden jälkeinen ehkäisy, kun normikondomeja ei voi käyttää ja silikoniset on aivan hirveitä. Et pitäiskö sitten laitattaa kierukka tai jotain... Sen voisi ilmeisesti laittaa jo jälkitarkastuksessa. Tosin se saattaa aiheuttaa aknea ja mun e-pillerit oli itseasiassa aknelääkkeitä.. Hmm.. Pitää varmaan tuostakin keskustella lääkärin/terveydenhoitajan kanssa jossain vaiheessa. Meillä on tuolla osastolla ollut niin pitkään hiljaista (mies on jotenkin tosi vaivautunut mun mahan ja vauvan takia), että mä alan käydä ihan levottomaksi! :D
 
Huomenta! Voi huoh, kuin tylsää on. Oishan tuossa tekemistä kun alkais pesemään vaikka vauvan vaatteita mutta en mä nyt jaksa jotenkin. Nukkuminen on täälläkin ollut ihan persiistä. Herään monta kertaa yön aikana, vaikkei välttämättä edes oo vessaan hätä. Kunhan herään. Ja sit menee aina hetki ennen ku saan unen päästä kiinni uudestaan. Kahdeksalta kuitenkin mulla joka aamu herätys kun lähden kuopuksen viemään tuohon viereen päiväkotiin ja laitan esikoisen kouluun ja päikkäreitä en oo koskaan osannut nukkua. Jos nukun, koko loppupäivä menee ihan plörinäks ja on ihan töttöröö olo koko illan. Voi kun ois piekku nyytti tässä jota hoitelis, mut vielä pitää malttaa "muutama" viikko emoticon 

Ja illalla taas oli supistuksia joita kellottelin ja yks tooosi kipeä, mikä kesti n. 2 minuuttia. Vähän säikähin! Mut sitten unimatti tuli enkä enää heränny suppareihin. Mites Ultimate, joko oot synnärillä?? :D
 
Vielä ollaan yhtenä kappaleena. Mut toiveikkaana ootan että jotain alkais tapahtumaan jossain vaiheessa. En millään malttais kyllä enää odotella mihinkään käynnistelyyn kun merkkejä on. Välistä aina tuonne alavatsaan ja sisäreisiin tuntuu kans. Muttei kipeinä eikä jatkuvana, joten turha kai tässä on odotella että alkais pian. Tosin eilen illalla tuntui muuallakin mahassa, sivuilla vähän silleen.. Ei ihan kiristänyt, mutta sellainen.. En osaa selittää. :D

Cava: Malttamattomana joo! Saunaa ei ole ja levon kannalta kun pitää ottaa niin hirveesti ei oo kärsiny siivoilla. Jotakin aina välillä tehnyt. Tulis nyt vaan ittekseen ulos ;)

Saas nähä, tuota joutuu tänään varmaan kaverin koiralle kätilöks niin jos se laittas omaan synnytykseen vähän vauhtia? ;))

Ei hitsi, ei näemmä kärsiny syyä paria itte tehtyä sämpylää aamupalaks. Tunnin arvo oli aika kauhee :DD No, ei mulla oo ku yksittäisiä yli menneitä arvoja, joten ei hätää. Ja tiedän mistä ne johtuukin, joten nou hätä.
Mutta tänä aamuna hoksasin sitten ihan puntarinkin avulla että jumalauta nyt on tullu turvotusta! 2kg eilis aamusta lisää painoa! Siis 2 kiloa! En tajua miten yhessä vuorokaudessa on voinu tulla noin paljoa. No toivotaan ettei tuu enempää, muuten mä oon kohta ihan kaamee valas. :P Onneks kiloja ei kuitenkaan ton mukaan ole vieläkään tullut sitten kuin se 9kg. Katotaan niin äippäpolilla puntari näyttää kaks kiloa vielä lisää tähän.. :D
 
Toivotaan että kätilönä oleminen tois sulle vähän lisäpotkua :D Mä lähen kohta neuvolaan, katotaan mitä mieltä tätyliini on näistä mun jokapäiväisistä supistuksista ja mielenkiinnolla odotan mitä sanoo vauvan asennosta kun tuntuu että se on lauantain jälkeen painunut vaan alemmas ja syvemmälle tuonne jonnekin :D Semmonen tunne on että painoa on nyt tullut varmaa pari kiloa lisää, mut kohta sekin selviää! Kirjottelen sit neuvola-osioon ne kuulumiset...
 
Ultimate:
nuo todella nopeat painonnousut ja mahdolliset turvotukset kannattaa ottaa silleen tosissaan, että ne on merkki raskausmyrkytyksestä. En siis missään nimessä tahdo lietsoa levottomuutta tai manata mitään, mutta asia on ihan hyvä tiedostaa. Ja vaikka soittaa neuvolaan ja kysyä että mitä ne suosittelisi tehtäväksi tilanteessa. Jos siis itseään mietityttää.
Tai sitten kyseessä on vaan se, että loppuraskaudesta neste ei vaan liiku enää kehossa vaan pakkautuu kudoksiin... :D

VAIPOISTA:
useimmista synnytyssairaaloista saa semmosen (mahdollisesti vihreän) liberon/pampersin vauvakassin mukaan. Jos en väärin muista, niin siellä on paketillinen vaippoja, eli ei välttämättä tarvii olla kotona jo odottamassa. Ja sairaalasta kannattaa ehkä pari vaippaa ottaaa mukaan, niin ehtii sitten kotiuduttua laittaa miehen kauppaan tärkeille ostoksille. :) 
Samoin sieltä kassista löytyy myös niitä baby wipeseja ja jotain muuta.
Se koko 1 on joillekin isommille vauvoille aika nopeasti vähän pieni, että siksi en itse ostaisi kamalaa satsia niitä kaappiin. Mutta sitten taas se koko 2 saattaa olla pitkänkin aikaa iso... Mutta ne nyt tulee käyttöön kuitenkin sitten myöhemmin.
Libero ja Pampers on aikalailla yhtä hyvät, mutta Muumi-vaipat on TODELLA huonoja. Siis oikeasti huonoja.

RINTAPUMPPU:
Niin... Sen tarvetta ei pysty etukäteen arvioimaan. :)
Joillakin maitoa tulee ja pakkautuu niin paljon, ettei se vastasyntynyt (tai kokonainen laumakaan vastasyntyneitä) vaan yksinkertaisesti jaksa niin paljon syödä. Tämä aiheuttaa sitten aivan helkkarinmoisen paineen ja kivun rintoihin ja mahdollisesti jopa tukkeumia maitotiehyeisiin. Auts.
Itse sain kierrätystavarana siskolta ihan semmosen käsipumpun siltä varalta että sitä sitten kuitenkin tarvitsee. Ja kyllä siitä aluksi olikin hyötyä, mutta käyttö jäi sitten pikkuhiljaa kun vauvan tilausrytmi maidolle alkoi optiomoitua (se maidontuotantohan toimii siis lapsen tarpeen mukaan, aivan uskomattoman hieno juttu!). Aluksi maidon noustessa ja vauvan syöntimäärien ollessa vielä pienenpieniä voi kuitenkin olla pientä ylituotantoa ilmassa. :)

TUTIT jne:
itsekin suosin silikonia, ja ehdottomasti BPA-vapaita tuotteita. Luonnonkumi tosiaan voi aiheuttaa yliherkkyyttä, mutta on se vähän vauvastakin kiinni että mitä mielummin suostuu imemään. Eli ns. makukysymys. Heh. :)
Meillä tuttia ei myöskään meinata tarjota ihan vaan koska semmonen on olemassa, mutta joissain tapauksissa siitä todella on hyötyä. Esim. jos vauva vaan söisi ja söisi, mutta vatsa on täynnä ja sitten kaiken pulauttelee pois ja tulee vatsavaivoja muutenkin. Sillon tutin imeminen voi osaltaan auttaa: vauva saa lohtua imemisestä ilman niitä vatsankipristyksiä. Ja siis kaikki vauvat eivät vaan koskaan edes huoli tuttia... Mutta valmiina niitä meilläkin on. :)

Ps. sain sitten vielä nukuttua noin 3h aamusta... nyt väsyttää kyllä, eli päiväunet edessä!
 
Cava: Äitin kanssa tästä porisinkin äsken kun soittelin sille paineita. Se vaan hoksas, että mulla on saattanut alkaa tulemaan jännityspaineita kun mittailen niitä "tiuhaan tahtiin." Mutta kans tuosta turvotuksesta se sanoi.. Meinas että saa nähdä ottavatko sisälle jo sitten vai mitä. No se selviää kohta puoliin, tästä aletaan lähteä äippäpolille päin. Jos vuodelepoon käskevät niin toivottavasti sen verran joustavat, että saisin edes tulla kotia makaamaan sitten ihan tosissaan. Tai sitten käynnistäisivät.
Mutta viimiseen asti mä kyllä vältän sitä että joutuisin sairaalassa makaamaan. Kyllähän tuo tietenki nyt vähän mietityttää, mutta onneks siihen saa kohta jo vastauksia!

Pitäkää mulle peukkuja!
 
Täällähän onkin jännät paikat Ultimatella (nyt muistin nimenkin oikein) emoticon Peukkuja vaan isosti :)
Mä olen kyllä omalla kohdalla varma että käynnistykseen menee. Toivottavasti ei, sillä haluisin nähdä the Royal Wedding ja jos käynnistys olisi ihan vikana mahdollisena päivänä se olis varmaan just sillon jamun tuurilla v mä oon salissa synnyttämässä kun ne häät tulee emoticon mistä tulikin mieleen, saakohan sairaalassa käyttää kannettavaa? Siis siellä huoneessa missä ehkä joutuu odottelemaan synnytystä?
Täällä kyllä nukutaan ihan missä vaan ja milloin vaan :) Mies sanookin että mä oon syntynyt nukkumaan. Just heräsin 2 tunnin päikkäreiltä, vaikka nukun yöt kuitenkin suht hyvin. Ainoot heräämiset on vessatauot 1-2 ja kyljen kääntämiset, mutta olen nyt nukahtanut ihan nopeesti uudelleen. Toivon, että vauvan synnyttyä tämä sama jatkuu, eli pystyn nukkumaan aina kun se nukkuu jos väsyttää...ja toivon että se olis saanut mun unenlahjat :)
Mä ostin rintapumpun tosiaan valmiiksi kun haaveena olis päästä Bon Jovin keikalle ennen juhannusta. Mulla on siis sinne lippu. Se on ainoo bändi minkä konserttiin menisin vaikka pää kainalossa, mutta katotaan nyt...mietityttää vaan että jos mä en pysty olemaan sitä koko aikaa sitten kuitenkaan, että rinnat täyttyy niin nopeeesti uudelleen. Kaunkohan siinä kestää, jos juuri ennen lähtöä pumppaa ne tyhjäksi, että ne taas on tupaten täydet?
Pitäisköhän mennä vähän tohon pihalle hakkaamaan jäitä terassilta. Se onkin ainoa mitä siellä pystyy tekemään :D
 
Takaisin
Top