Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfi, mäkin olen huomannut, että vauva reagoi isänsä (tai meillä papan) ääneen enemmän kuin mun (en sit tiedä, meneekö basso paremmin vatsanpeitteistä läpi kuin mun hento sopraano) ja oon pakottanut miehen puhumaan päivittäin masulle ruotsiksi. Kaksi viikkoa tätä, niin vauva reagoi voimakkailla potkuilla heti jos joku muu miesääni puhuu ruotsia (kielissä on aika eri intonaatiot ja painotukset, joten ehkä se jo kuulee ja reagoi...). Ite oon ihan täpinöissäni, kun oon työn puolesta lukenut paljon kaksikielisyyden kehittymisestä...

Mannavilja tietkö kun jotkut naiset sekoo ranskan tai italian kielestä? Mä sekoon syvällä miesäänellä puhutusta saaristolais ruotsista. Siis suomen saariston. Ei ole olemassa mitään kauniimpaa

Kiitos vinkeistä saunaan liittyen. Täytyy katsoa kuinka laaja vahinko on. Epäilen, että yhteen seinään on voinut tulla kosteutta, sauma on niin huonon oloinen.

Mitä kaikkea te puhutte vauvalle masussa? Mä olen niin huono tuollaisessa "small talkissa". Viikonloppuna soitin vähän lastenlauluja, oppiipahan itsekin siinä. :-)

Puhhuh.. Tulipahan tehtyä jotain, mitä ei oo reiluun kuukauteen tarttenu tehä.. LUMITÖITÄ! Siis täällä on eilisillasta/yöstä asti sadellu lunta. Eka aattelin, etten kyllä varmaan enää rupee kolaan, että kyllä se sulaa siitä nopeesti (kun on tiet ollu sulia jo pitempään). Mutta pakko se oli, 10cm oli varmaan jo tullu, eikä ois autolla päässy pihasta pois. En kyllä tosin niin tarkkaa hommaa tehny ku talvella, kuhan pääsee kulkemaan. Saa nähä pitääkö huomenna uusia, vai lähteekö sulamaan. Tulipahan päivän liikunta-annos siinä samalla, katotaan vielä rupeeko illan mittaan kipuilemaan jostain..

Missä siä Tirppa asustat, ei tääl Kaakos onneks ihan tommosia määriä satanu. Huh. :D tosin talvinakit vielä alla, onneks. Eilen maa vaalea, tänää ihan mutavelliä piha.

Täällä hitusen Oulusta alaspäin. Loppu se tossa iltaan mennessä ja vähän aurinkokin pilkahti. Ja ei oo meilläkään vielä ees aateltu kesäkumien vaihtoa.

Minäkin asun Oulun pohjoispuolella ja traktori kävi taloyhtiön pihan pukkaamassa.:) Karu oli päivällä keli kun käytiin Oulussa kirpparilla. Satoi alijäähtynytty vettä/räntää ja tiet oli ihan lumessa/sohjossa.:/ Useampia kolareitakin ollut...

Tuosta kaksikielisyydestä alan jo stressaamaan kohta, kun eihän meidän vauva kuule vielä yhtään suomea ku en sitä käytä täällä yhtään. Pelkään, ettei opikaan :D! Nyt äkkiä sinne omaan kotiin, niin voin jorista itsekseni vauvalle suomeksi, ei seurassa kehtaa :D

Täällä tänä aamuna taas maa valkosena, ei kylläkään onneksi niin paljo että tarvis lapiota tai kolaa käyttää, raputki lähtee harjalla puhtaaks jos tarvis. Vois nyt toi takatalvi väistyä pois ja antaa kunnolla tilaa keväälle :p

Oulun pohojos puolelta minäkin huutelen...Lunta tosiaanki tuli tosi reippaasti...saa kolan kanssa riehua...Eniten yllätti toi pakkas määrä mikä aamulla oli.. -17 :eek: ..Jospas se nyt ruppeis kunnolla kevät tulemaan nii mielikin virkistyis...Synttäri järkkäilyjä ja pääsiäisen laittua tässä...Tosin vasta verhot vaihettu mutta alku se o sekin :p

Miekii tahon kevään..! Lumikin kävis :)

Äitini tänään laitteli viestiä, että matkapäivät tänne katottuna, tuleepi 7.7. Ja viipyy pari viikkoa :) :) Oon niin onnellinen! Luulis pikkuneidinki jo tulevan niillä tienoilla (la siis 1.7.) ellei oo jo syntynyt.

Mulla on ollu ihan ristiriitaisia ajatuksia viime päivät. Haluan, että vauva jo syntyisi, mutten halua, että ei ole enää masua ja liikettä masussa. Haluan omistaa kaiken ajan esikoiselle ja nauttia uudesta perheestä pitkään, mutta haluan myös tehdä toisen tyyliin samaan syssyyn :D Haluun!

Taidetaan olla Lolamonin kanssa melkein naapureita :D (kaakosta siis minäkin).
Meinas aamulla iskeä masennus kun katsoi ulos, mutta onneksi se uusi lumikerros taas suli päivän aikana pois!
Säikyttelee takatalvella... Nyt taas mielikin korkeammalla kun aurinko paistaa! :)

Jebsu, missäpäin siä asustat? :) no tääl joo aamulla taas tuhnutti lunta, mut päivällä paisteli aurinko ja iltapäivällä viel kivemmin mun mielestä. :)

Voihan kökkö.on se varmaan hyväksyttävä ettei tämä 70-vuotiaan (siltä tuntuu) kroppa kestä enää mielipuuhia niinku pitäis. kaunis päivä, käytiin koirien kanssa pari tuntia rämpimässä metsässä ja olihan melkosta ähinää ja puhinaa ja liitoskipua että hoh. ja nyt tuntuu kuin olis ollut jonkun nyrkkeilysäkkinä päivän. MISSÄ SE RASKAUSHEHKU VIIPYY! vai että nainen parhaimmillaan, pyh. onneks pikkukaverilla oli kivaa, muisti potkiskella joka lepotauolla..

Olisi ihanaa päästä tuonne salaiseen heinäkuussa synyttävien ryhmään, mutta ei taida mun pojot vielä riittää....Nyt ongelmana että uskallanko huomenna matkustaa Hesaan sukulaisiin kun pelkään aivan kamalasti juna, bussi tai auto-onnettomuutta....hei siis tiedän olevani ihan pöhkö, mutta supistelut mös ne kipeät ja alkuraskauden vuodot tässä tehneet pelkoja ja nyt siis kammoan lähteä mihinkään kulkuneuvoon:shy: Huomenna lääkärillä selviää jatko töissä kun työvuoron jälkeen en pääse kävelemään kotona ja välillä yltyvät kipeät mahakrampit vaivanneet siis nyt muutaman viikon ajan. Noh poika kovasti odottaa reissuun lähtöä, mutta itse taidan olla niin pelkuri etten vaan uskalla! Onhan sitten sairaslomakin varmaan mutta sukulaisiin olisi lähdettävä kun tärkeä tapahtuma sielä päässä...

Mul oli eilen supistuksia :O Siis sellasia ihan supistuksia, ei valmistavia :(
Asun vanhassa 50 luvun omakotitalossa joka on meille vähän ahdas ja mulla on "ikuisuus projekti" tän siivoomisesta.
Nyt on niin että pakko saada liika tavara ulos ennen kun vauva syntyy, ei tuu elämästä muuten mitään. Tällä viikolla on lähtenyt 4 säkillistä vaatteita kierrätykseen, 1 roskiin, 1 serkulle ja vaatehuone jäi pahasti kesken. Keittiöstä lähti tupperinpurkkeja jätesäkillinen ruoka-apuun, antavat niissä sitten valmista ruokaa ihmisille joilla ei oo omaa purkkia mukana.. Nuorimman pieniä vaatteita menee kans ikean kassillinen serkulle kun heille tulee poika.
Tehtävää vielä mut suunta oikee <3
Niin ja sitä piti sanoo että laitoin ton sydämen siihen vauvakaveri juttuun siks et musta se oli ihanaa, ei siks että tarttis laittaa sympatiaa. hö en taas osaa selittää mut siis et kiva kun löyty vauvakaveri :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin