Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsin eilen katsomaan meidän pientä tyttöä. Ollaan sanottu odotusaikaa ja sanotaan häntä vieläkin Kertuksi kun hän on niin pieni ja punainen kuin leppäkerttu. Saa sitten myöhemmin oikean nimen. Todella ihmeellistä ja käsittämätöntä kun hän on niin pieni. Pääsin häntä myös vähän silittämään. Siellä hän makaa, pieni tyttö, isossa kaapissa kaikkien laitteiden ympäröimänä. Painoa oli n.630 grammaa ja pituutta n.30cm. Tarkkoja mittoja ei olla saatu vielä. Kaikenlaista ongelmaa on. Hän saa verenpainelääkettä, insuliinia, lisähappea, valohoitoa ja antibioottia nyt ainakin. Niinkuin lääkäri epäili, Kerttu on infektoitunut raskausaikana ja veressä on joku bakteeri. Toivoa kuitenkin vielä on. Pääsen tänään taas katsomaan pientä. Haluisin vain koko ajan olla siellä toisen vieressä katsomassa.
Ja Kerttu syntyi todella rv 24+4

Annnika :love7 Paljon positiivisia ajatuksia teille. Kertulle paljon voimia että jaksaa taistella siellä :Heartred Olette kyllä ollut paljon ajatuksissa..

Täälläkin mietiskelty paljon että mitähän annnikalle ja vauvalle kuuluu. Annnika miten itse voit ?
Ihana kuulla että Kerttu sinnittilee, näytä niille mistä pienet tytöt on tehty!! :) :)

Vedet silmissä oon lukenu Annnika teidän vaiheita näiden viikkojen aikana. Paljon onnea ja voimia jatkoon :Heartred Teidän tyttö on todellinen taistelija!

Täälläkin mietiskelty paljon että mitähän annnikalle ja vauvalle kuuluu. Annnika miten itse voit ?
Ihana kuulla että Kerttu sinnittilee, näytä niille mistä pienet tytöt on tehty!! :) :)
Olosuhteisiin nähden hyvin ja nopeesti oon toipunut. Kertun hoitajatkin sanoi, että harva Äiti jaksaa tulla seuraavana päivänä katsomaan vauvaa. Toki kipuja on vielä aika paljon. Ja pää on aika sekaisin, paljon hoidettavia asioita ja välil ei jaksaisi keskittyä muuhun kuin pienen selviytymiseen. Täältä saa onneksi hyvin tukea ja tavataan tällä viikolla taas sosiaalityöntekijä jolta voi kysyä käytännön asioiden hoitamisesta. Tarkoitus olisi tavata myöhemmin myös Lastenklinikan sosiaalityöntekijä, joka opastaa Kerttuun liittyvissä asioissa.

Mä luotan että teiän pikkunen selviytyy kun mun siskonkin kaksi keskosta on selviytynyt. Toinen oli syntyessään vähän päälle 600g ja toinen päälle 800g. :) Pitkään olivat molemmat sairaalassa, mutta nykyään ovat ihan meneviä 8- ja 7- vuotiaita! :) Ei heistä ainakaan arvaisi, että ovat keskosina syntyneet, ei jäänyt mitään pysyviä haittoja edes vaan sydänkin ns. korjasi itseitseään kun kehittyi. :) Hirmusesti siis tsemppiä ja jaksamista! :)

Kyllä minä eilen jo kerkesin mielessä kiroilla miehet ja niiden tekniset laitteet taas alimpaan helvettiin kun kuulin että tuo on tilannu jonkun tietokoneen! No kommentti minulle oli "no huomenna näät" ku kysyin että "mikä kone se on". Oli siis facessa mainostanu kavereilleen uutta hankintaa ja kommenteista tajusin että joku tietokonejuttu se on. No Tänään se haki sen postista ja se oli sellanen mynthonlaatikon kokonen juttu xD Minä aattelin että helkkari se on menny taas jonkun pikkuläppärin tai vastaavan hankkimaan niinku noita ei olis kaapit pullollaan. Selitti sitten mikä sen idea on eli siihen voi kuulema rakentaa vaikka liiketunnistimella olevan valvontakameran tms. Nyt muuten tätä kirjottaessa rupesin vaan miettimään että mitähän se tekee valvontakameralla kun minä jään kohta kotiin :D Varmaan aikoo siis kytätä minua :p Aiemmin siis on ollu puhetta että olis mielenkiintosta tietää mitä nuo elukat täällä puuhaa päivisin.
ai ni. Ja oli maksanu laatikosta vaan sen n.70e eli ehkä minun ei tartte skitsota että tuhlaa rahojaan turhuuksiin :)

Annika, kiva kuulla kuulumisiasi, olette olleet ajatuksissa. Varmasti haluaisit olla Kertun kanssa koko ajan. Onneksi hän saa nyt parasta mahdollista hoitoa, toivottavasti tulehdus paranee ja hän kasvaa ja kehittyy. Taisteluja-tyttö on todellakin jo nyt! Paljon voimia sinne koko perheelle!

Ihana kuulla teistä. Siellä pienen luona ajantaju ainakin itselläni hävisi ja monesti päivät venähti.

Kannattaa muistaa itse käydä vanhempainhuoneessa tauolla ja ottaa vesipullo vauvan luo mukaan. Meillä meinasi unohtua.

Voi Annika, paljon onnea koko teidän perheelle! Toivotan voimia sekä pienelle taistelijatytölle että teille vanhemmille. ❤️

Joo selvisi lisää, kosteusvaurio menee meidän vakuutuksen piikkiin. Vituttaa.. Ihan kun tää ei olis ollu riittävästi. Eilen saatiin tietää, että miehen isä löydetty kuolleena omasta kodistaan. Poliisit oli miehen siskon luona käynyt eka kertomassa uutiset, joka sitten soitti meille. Kyllä tuntuu, kun maailma olis pysähtynyt.

Mies vielä nii. Odotti, että hänen isä näkee myös hänen lapsensa. Miehen siskolla kaksi ihanaa tytärtä. Myös miehen isä oli todella innoissaan tulevasta vauvasta. Nyt appiukko seuraa meitä pilven reunalta

Pörtsä79: Voi ei, otan osaa. :-( Todella ikäviä asioita. Onneksi vakuutus korvaa lattian, mutta kuolema on aina pysäyttävä asia. Oliko hän sairastellut vai kuoliko ihan yllättäen.

Meillä tehdään todennäköisesti keittiöremontti vielä ennen lapsen tuloa. Täytynee pistää töpinäksi kohta suunnittelun osalta.

Voi ei, Osan ottoni menetyksestänne. :( Toivottavasti ei tuu enää yhtään enempää vastoinkäymisiä teille..

Meille on ihan suunnitellusti tulossa vielä kylpyhuone remontti. Nyt jännityksellä odotetaan saadaanko se ensimmäisenä niin kun ollaan toivottu, kun on lapsi tulossa. Ei ole kiva lähteä heti ievakkoon vastasyntyneen kanssa

ANNIKA: Ihana kuulla sun ja Kertun kuulumisia... ♡ Itsellä juuri nyt 24+4 (tai no kun kello jo yli puolen yön niin 24+5) Niin pistää tuo miettimään miten kaikkea voi sattua... Mutta onneksi ootte saaneet ilmeisesti hyvää hoitoa, ihanasti tukea osastolta ja sosiaalityöntekijän kautta apua käytännön asioihin. Ootte varmasti meidän kaikkien mielessä joka päivä ♡ Voimia sinulle ja koko teidän perheelle ♡ ja Kerttu on todella kaunis ja ihana nimi ♡

Kelan jutut täytelty loppuun eile, saa nähdä menikö oikein ja tuleeko rahhoota :D .. Lähinnä nuo työnantaja jutut ja päivät ku meillä työnanataja maksaa 72 arkipäivää palkkaa alkuun tai jotain

Takaisin