Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin sain nuo tehtyä toissapäivänä, ja luulin osanneeni laskea ne työnantajan 72 päivääkin .. Mutta huomasin eilen illalla että Kelasta oli yritetty soitella työpäivän aikana. Saas nähdä mikä meni pielee :D ehtiihän niitä vielä korjailla!

Minäkin ensin tuskailin noiden 72 päivän kanssa kun täytin hakemusta mutta sitten satuin löytämään kelan sivuilta laskurin jolla ne pysty laskemaan. Ilmotin sitte vaan pomolle että kelan laskurilla sain paikalliseksi ajaksi tämän välin :D

Heh heh . Päivitys uutisia kosteusvaurioista. Vakuutus korvaa pinnat ei kuivatusta. Sitten kun jo tiedän paljon kuivaus voi pahimmillaan maksaa niin V****AA valmiiksi

Pörtsä79: On ne vakuutusyhtiöt kieroja! Meillä todettiin kohonnut kosteus saunassa nyt viikolla, ensi viikolla tulee raportti ja toimenpide-ehdotus... Ei kaipais mitään tällsista ylimääräistä!

Joo mie johonkii laskurii työnsin niit aikavälejä ni sain sen 72 päivää mut silti noi kelan paprut aina mietityttää ;)

meillä onneksi työnantaja laski mulle kaikki valmiiksi :D ja hakemusta täyttäessä kela sai vielä samat tulokset kun netissä ne tuli siihen heti ehdollekkin. helpottaa kyllä kun on nuo nyt saanu hoidettua..

No ei varmaan tule, se on kuitenkin kypsennettyä ja tuskin yhdestä kerrasta mitään haittaa ole. :-)

ei oo kuulemma. kysyin joulun alla saako syödä, minulle ainaki sanottiin neuvolassa että harvakseltaan voi pieniä määriä syödä :)

Ja kaupan maksalaatikoissa ei taida muutenkaan maksaa olla muutakun nimessä. Että antaa mennä vaan. :)

Nyt kysymys. Kelalle kun laitoin kelan sivuilla sen vanhempainrahahakemuksen ja siihen liitteksi neuvolasta saamani todistuksen niin pitääkö minun vielä erikseen täyttää joku lomake sv75 ku siitä lukee tuolla. Mutta sitä ei näy missään sivuilla. Mulla kun lukee tuonne asiointipalveluun kirjautuneena että muistutuksena että lähetä liitteet. Sitten siitä klikkaamalla tulee sivu, jossa teksti "Todistus raskaudesta
Neuvolan antama todistus raskaudesta ja lasketusta ajasta, Todistus raskaudesta tai jälkitarkastuksen suorittamisesta (lomake SV 75). Jos lomake on jo toimitettu Kelaan, ei sitä tarvitse toimittaa uudelleen." Tuo neuvolan antama todistus on siis laitettu ja se näkyy tuolla sivulla että se on sinne skannattu.

Riittää pelkkä hakemus ja siihen liitetiedostona todistus raskaudesta :) Mulla työnantaja täyttää lisäksi jonkun lomakkeen kun saan palkkaa ekat kuukaudet.

Ei tarvi enää, siinä pitäisi lukea vielä jotain, että huomatus liitteistä poistuu kun hakemus on käsitelty tms.

Hurrrrrjan paljon onnea Annnikalle pikkuisesta ja jaksamista teille kaikille, etenkin pienelle Kertulle paljon voimia ja terveyttä! En ole viime aikoina juuri ehtinyt lueskelemaan ja kirjoittelemaan tänne, niin meinaa mennä ohi tämmöiset tapahtumat...

Täällä podetaan jonkinmoista kevätväsymystä.. Aivan jäätävä väsymys päällä, tuntuu ettei jaksaisi yhtään mitään :( Hb oli viime neuvolassa laskenut 112:een (normaalilukemat minulla 130+), liekö silläkin vaikutusta asiaan, en tiedä. Tuntuu ettei jaksaisi olla töissä, mutta nyt vapaapäivänäkin tuntuu ettei kotonakaan jaksa eikä oikein huvitakaan mikään. Ja hirveästi olisi asioita mitä pitäisi tehdä mutta ei vaan saa oikein aikaiseksi, puolitoistavuotias esikoinen saa välillä hermot todella kireälle, ja vaikka yöllä nukkuu miten hyvin tahansa niin väsyttää vaan. Eikö keväällä pitäisi olla virtaa, voimaa ja energiaa? Mahakin tuntuu jo isolta, raskaalta ja kömpelöltä, ja sitä pitäisi vielä jaksaa kasvattaa monta kuukautta.

Anteeksi näin negatiivissävyinen purkautuminen...asiat kun kuitenkin kaikenkaikkiaan hyvin. Varmaan jonkinlainen irtautuminen arjesta tulisi tarpeeseen ennen vauvan syntymää..keksisi vaan että miten?

Mulla niin takkuilevaa vielä tämä täälä kirjoittelu kun noita toimintoja niin paljon :nailbiting: mutta tosta vaaville höpöttelystä niin meillä jos isukki puhuu mitä tahansa niin rupeaa vauva vimmatusti potkimaan ja koko maha heiluu hihh :smiley-bounce016 Ite pelkään esikoisen kanssa jatkuvan tappelu kuuluvan mahaan, mutta nehän on näitä elämisen ääniä...huhh voiko kohta 7 vuotta täyttävällä olla murrosikä jo huihai!

Pörtsä googlaa kuka teilläpäin vuokraa kuivureita, voi tulla halvemmaks purkaa ja kuivata itse.
Ja kellä oli kosteutta saunassa? Jos ei oo rakenteissa niin sellasia vettä kerääviä kuivureitä myydään. Kerää siis suihkun /saunan ilmasta veden säiliöön ja se säiliö sit tyhjennetään viemäriin. samalla kun se kerää vettä niin puhaltaa hiukan lämmintä ilmaa tilaan. Yks tuttu insinööri laski että tulee halvemmaks kun ilmalämpöpumppu ja sähköpatteri :) Mulla on sellanen saunassa ja nyt on kosteusprosentti pysynyt kurissa, eli jos ei oo vielä rakenteissa niin suosittelen.
Maksalaatikkoa :P Vitsi kun tekee mieli!!

Tanjamus, kyllä se pieni irtiotto arjesta varmaan vois tehä ihan hyvää. Voisko se olla 1 yö vaikka kylpylässä koko perhe tai sit miehen kans 2:staa plus illallinen? Ja jos kukkaro antaa myöden niin vaikka shoppailupäivä johonkin toiseen kaupunkiin? Mulle ainakin riittäis piristämään jo nuo asiat mut ei oikeen ole varaa kun kodinhoidontuella.

Ja mulla on välillä jokseenkin samat fiilikset jos oon vaa monta päivää kotona istunu lapsen kanssa ja siivou ja laittanu ruokaa näkemättä juuri ketään. Ei se pelkkä kevätaurinko aina riitä piristämään :).
Mut onneks on välil hyviäkin päiviä, tsemppiä :)

Takaisin