Maaliskuun mutinat! <3

mul on seurava neuvola vasta 18 raskausviikolla. eka oli viikolla 9. ja siinä välissä sitte se ultra. Hkissä ei kyl kauheesti näytetä pitävän näitä nauvoloita, ensiodottajalle se on kyl vähä ahistavaa välillä, kun niin harvoin mitään neuvoloita on. Eikä oo tota kotidoppleriakaan että pääsis kaverin sydänääniä kuuntelee.

..mitäs siellä hammaslääkärissä sitte oikee kattellaan, ko parilta oon kuullu, et sellanen pitäis tilata..? Tylsiä paikkoja.. : /

ihan siis tarkistus vain.kattovat mikä tlanne siel on ja ojhastavat vähän raskauden aikasta hammashoitoa. ei sen kummempaa. paitsi tietty jos reikiä on taikka muuta niin sit hoidetaan. mut puudutuksenki saa raskausaikana.itse pelkään ihan simona hammaslääkäriä..just kävin paikattavana .onneks nyt ei sit tartte ku vuoden lopussa tai ens vuoden alussa mennä tarkistukseen+viisurin poistoon

Hampilääkärikäynti on joo ihan vaan tarkistus ja (tääl ainaki) otetaan joku sylkitesti siinä samassa (tai no tais olla lähinnä et sen sylkitestin ohessa tarkistetaan) :D

Niijustii.. Mahtaakohan päästä kauheen hyvin tarkastuksiin, ko on noi jonotuslistat.. vai laittaakohan ne sut jonon ohi tavallaan? Noh, mut jos kans itte soittas ja kysyis emoticon

Me käytiin masukin kanssa eilen taas päivystyksessä kun suoraansanottuna niin helvetilliset kivtu oli.. mut lääkäri vaan totes, et jos mun kipukynnys on vaan niin matala, et ei kestä kohdunkasvusta aiheutuvia vihlomisia.. Epäilen, tässä on elämän aikana yhtä jos sun toista mullekki tehty.. mmuuuuut, toki. Nythän se alkaa viikolla 15 kasvamaan kovin ja jos on ahtaat paikat, nini : ) Ja vaavilla kaikki kuitenkin hyvin <3

Mä käsitin neuvolatädin puheista et pääsis vähän niin ku "jonon ohi" :)
Mut en tiiä, ei oo houkuttanu varata vielä, onhan siinä aikaa siihen ku vauva on jo "iso" :D

Mulle neuvola tätskä snao et varaa hammaslääkärii aika pääset jonon ohi, mut sit ku luin tota lappuu siin lukee että jos mennään vaan tarkitukseen niin vasta raskauden jälkeen :O en sit oo viittiny soittaa sinne

Joka päivä olen taas kaikkien kirjotukset lukenu, mutta oma kirjoittaminen on sitten ajanpuutteen vuoksi jäänyt. Mä kun olen mukana täällä myös tuolla 2010 kesäkuisissa niin luettavaa aina riittää jos haluaa pysyä jutuissa mukana :D

Jospa nyt sitten viikkojen vaihtumisen kunniaksi kirjottelis omia kuulumisia. Tänään siis poksu taas 15+0 ja rv 16 alkaa! Vähäks tää aika menee hurjaa vauhtia! Vastahan me plussattiin... emoticon

Tervetuloa mukaan munkin puolesta kaikille uusille!!! :))

Vaikka moneen kertaan oon jo luullu et nyt se paha olo on vihdoin ja viimein kadonnut lopullisesti niin aina se vaan jaksaa yllättää iloisesti! Varsinkin iltaisin se on pahimmillaan aina silloin kun on. Se että söis koko ajan jotain niin helpottais, mutta kun on jo toi yks vipeltäjä ja lisäks oon aika liikkuvaa sorttia niin syömiset jää aika epäsäännölliseks ja siitäkös saan kärsiä ihan itse :D

Lisäksi täällä kärsitään myös tosta lisääntyneestä valkovuodosta. Yök, yök. En oo koskaan tykänny käyttää pikkuhousunsuojia, mutta välillä on vaan pakko ettei tarvii montaa kertaa päivässä vaihtaa pikkuhousuja :/

Mites teillä on paino käyttäynyt nyt tähän saakka? Mulla nimittäin aika ihmeellisesti verrattuna esikoisen odotukseen. Esikoista odottaessa paino alko tasasen tappavaa tahtia nousta heti alusta alkaen. rv 20 eteenpäin vähän enemmän kerralla. Nyt mulla ekan ja tokan neuvolakäynnin välissä putos paino 3,5kg ja nyt se on jämähtänyt siihen. Maha vaan kasvaa, mutta painossa se ei ainakaan näy!

Mä kans eilen pistin äitiysvaate tilauksen menemään H&M:ään ja ens viikolla pitäis paketti saapua postiin. Joitakin äitiysvaatteita jo löytyykin kaapista esikoisen odotusajalta.

Täällä on nyt jonkun aikaa tuntunut ihan rehellisiä kunnon potkuja. Välillä sitä oikeen hämmästyy kuinka kovaa tää pieni jo potkii. Nyt täytyy vaan ottaa ilo irti ja nauttia kun ei potkut eikä möyrimiset tunnu pahalta :D Niistä "nyt tais mennä kylkiluu poikki"- ja "nyt taitaa toi jalka tulla läpi tosta mahasta" -potkuista saa kyllä "nauttia" vielä myöhemmin ihan varmasti :D

Annukas Onnea uuteen kotiin!

Rainbow Onneks siellä oli kaikki kuitenkin peloista huolimatta hyvin! Ymmärrän sua paremmin kun hyvin koska itsekin liikkeitä tunnen jo niin paljon että huolestuisin jo jos en päivän aikana mitään tuntis!
ja onneks siellä myös kaikki hyvin Xiina. Aina noi tollaset pelästyttää.

Huomenna olis ohjelmassa mennä oikeen raflaan syömään neljän sukupolven voimin. (Kirjotin muuten ekaks neljän sukupuolen :D) ja sunnuntaina olis taas eikoisen vauvauinti. Seuraava neuvola olis 4.4 ja täytyy toivoa taas että pääsis kurkkaseen pikkusta ultralla kun sillä tätillä se ultraus masiina siellä on :)) 4d ultraa, josta kirjotinkin tuolla toisaalla niin odotellaan jo kovasti! Nyt täytyy mennä kattomaan mitä toi yks pikku termiitti tuol keittiössä touhuaa..Kolina ja rapina ainakin kuuluu.

Voikaahan hyvin ja paksusti kaikki syysmasut ! emoticon

Heipähei!

Oon täällä taustalla lueskellu teiän juttuja ja yhen kerra tuolla alkupäässä kirjotellukkii.
Piti ihan tulla huutelee että eikö täällä oo ketää muuta joka synnyttäis E-KKS:ssa? On nii hirveesti nimiä tuolla listassa kuitekii.

Tuosta hammaslääkäristä piti mainita että kun vaa muistaa sanoa aikaa varatessa että on raskaana ni pääsee jonojen ohi, (koskee myös puolisoa, sanoo vaan että emäntä on raskaana).
Meillä neuvolatäti muistutti ettei ehkä kannata jättää kauheen myöhäseks sitä hammaslääkärikäyntiä ku voi olla tukala maata selällää siinä tuolissa.. Ja tosiaan pelkkä tarkastusha se on mutta meinaan kyllä ite käyä taas vaikka 2 vuotta sitte kävinkii ku esikoista ootin. Kiva kuitenki ku ei tarvii ootella sitä aikaa sitte kuukausia.

Jee, huomenna viikkoja 16 ja täälläkii tuntunu pientä möyrimistä jo reilusti yli viikon ajan :)
Miulla ollu vasta yks neuvolakäynti, neuvolalääkäri ois ollu pari viikkoo sitte mut oli yli tunnin myöhässä enkä joutanu jäähä oottelee. emoticon Ois ollu kiva käyä ku ois kuiteki ultrannu ni ois nähny vähä kohdunkaulaa ku ollu iha järkyttävät nivuskivut ja edellisessä raskaudessa oli nii lyhyt kohdunkaula että joutu aikalailla olla tekemättä mitää.. Ensviikolla ois sitte VASTA toine neuvolakäynti. Tylsää ku ei oo päässy niitä sydänääniäkää vielä kuuntelee.

Mutta, kivaa odotusta kaikille!
Jospa tässä taas joskus kävis kirjottelees emoticon

Noni nyt tuli sairaalaalähtö! verta tulee!

Tulin takasin jo päivystyksestä. Eli olin mennyt vessaa sit istuskelin siel ja mietin mielessä mitä jso tulis verta. ja kas kummaa pyyhin ni aivan älytön määrä verta, koko pönttö ihan veressä! Mä sain kauheen itku kohtauksen ja soitin kättärille, pyys tulee päivystyksee, mähä menin ja ei ollut enään yhätä verenvuotoo toi oli tosi pienen hetken toi älytön vuoto. Ne ultras mut sielä ja pieni oli kasvanut iha mahottomasti! ei suostunu mulle viel ekrtoo sukupuolta koska se ei oo vielä niin varmaa.  HÖ! Lääkäri sanoi että voi johtua toi yhtäkkinenverenvuoto siitä että tää vauva on tosi kova potkimaan :D just ennen itseasiassa ku menin vessaan nii tunsin potkun vasemmalla puolella. en ollut asiasta varma oliko potku koska ensimäinen raskaus ja kuiteskin niin "hento" vielä :D en tota kyllä sanonut edes lääkärille. Mutta juuri siitä se verenvuoto sitte näköhää oliki tullut! :D IHANAA ETTÄ KAIKKI OLI HYVIN! mä jo luulin et tässä tää nyt oli, mutta ei :)

Ookkeei. Eli sanotaan, että oon raskaana.

Painosta kun LauraElina höpötteli, niin mulla oli ainakin paino nyt neuvolakäynnillä laskenu, ehkä joku 500g emoticon Mun äiti on laihtunut kaikista kolmesta 5kg.. : ) Sinäänä kiva!

\o -täällä otetaan vauvvavakuutus! Entiiä kyl vielä mikä ja mistä ja millon jajaja.. Turvasta kyl varmaan, koska kaikki muutki vakuutukset on siellä..

Ihanaa Eevi, että kaikki oli hyvin!!! \o/ : )

Ihmettelen, et koska mää ne potkut tunnen O.o miks en tunne jo?! Höh.. : / emoticon
Viikkoja siis 15 + 2 ja eka lapsukainen..

Öittiäinen-
me otetaan,esikoisella oli kans.Meill on ifissä kaikki vakuutukset niin sieltä.Nyt juur odottelen päätöstä sieltä..

Eevi-
Hyi kamala mikä säikäys varmasti oli! Onneksi kaikki hyvin :) <3

Emby-
minä esikoisesta aloin tuntea hentoja potkuja vasta 18+ viikolla .Sekin jos istukka on edessä niin vaimentaa niitä potkuja.Kyll ne sieltä sit alkaa tuntumaan ennenkö arvaatkaa :) viimestään pitäs kai tollon 20 viikon tienoilla alkaa tuntemaan

ja taas siiryin uudelle viikolle emoticon aika menee äkkiä :,)

Eevi, hui kamala! Mäkin jo pelästyin sun puolesta kun tolleen kirjotit! Toi on munkin suurin pelko. Huihui.Onneksi selvisit kamalalla säikähdyksellä!

LauraElina, kiitokset tuesta. Juu kyllä sitä pelotti aivan julmetusti. Pari päivää osasin olla suht rauhallisin mielin, mutta kuudes hiljainen päivä oli liikaa! Nyt onneksi tuntuu päivittäin taas, vaikkakin harvakseltaan ja hentoja, mutta pääasia että tuntuu!

Painosta: Sainkin huutia neuvolassa kun oli 300g pudonnut paino. Omasta mielestä aivan normaalia. Mulla kuitenkin edellisistä jäänyt "ylimääräistä", joten ei tarvitsekkaan nousta koko raskaudessa montaa kiloa. Bmi on21, joten sen mukaan olen normaalipainoinen, mutta kyllä tuota vyötäröllä on ylimääräistä...ei taida nuo taulukot pitää paikkansa pitkien kohdalla...Ystäväni on myös Bmi21, on n.10cm lyhyempi kuin minä ja on oikein hyvännäköinen eikä liika kiloja ole yhtään, eli normaalipainoinen minun mielestäni. Mutta itselläni kyllä makkaraa on vaikka muille jakaa :-o .

Supistuksista?! Kuinka paljon harkkasuppareita saikaan olla? Nyt siitä huolissani, kun vasta nyt on alkanu suppailla ja välillä tulee tosi tiheesti. Muistan että muista raskauksista oli jo palojn aiemmin, mutta en yhtään muista kuinka tiheesti on normaalia. Niin se aika kultaa muistot viidessä vuodessa :-D

Muoks. ja niin lähti jo heti sitten viikko 17käyntiin. Eli nyt ollaa viidennellä kuulla :-D Jeejee!!!

Hieno juttu Eevi että kaikki on kunnossa!

Meille tuli tässä asuntotarjous... Keskiviikkona vuokraemäntä laitto viestiä et viereisestä rapusta vapautuu isompi kaksio jos me halutaan vaihtaa tai tiedetään joku muu vuokralainen.
Noh, 12 neliöö isompi kämppä houkuttaa tietty tässä tilanteessa ja vuokrakaan ei nousis kauheesti. Päätettiin et mennää kattoo ja tänään sit siellä käytiinki.
Nyt meidän pitäis huomisiltaan mennessä päättää et mitä tehdään.... Hui :D

Ei täällä ainakaan päässyt raskaana hammaslääkäri jonon ohi. Soitin joskus reilu kuukausi sitten aikaa ja sanoivat vain, että on puolen vuoden jono. Eikä auttanut, vaikka kuinka mainostin että olen raskaana. Mutta sain suuhygienistille ajan, joka on parin viikon päästä, mutta täti halusi kuitenkin laittaa minut oikein hammaslääkäri jonoon. Mutta jos aika on puolen vuoden päästä (nyt 5kk päästä), niin on se jo tukalaa olla hammaslääkärin penkissä.emoticon

Piti oikein kaivaa se lappu esiin ja kattoa mitä siinä lukee (siis koskien tota hammas-juttua) :)

Hyvät odottavat vanhemmat.
Toivomme teidän tulevan suuhygienistin tekemään suun terveystarkastukseen ja sylkitestiin.
Ota yhteyttä mahdollisimman pian, viimeistään ennen kuin lapsesi täyttää 6kk.

Siinä parhaat palat :D (Ja kyseessä on Lahti, en tiiä, kai suht sama on kaikissa kaupungeissa)
Eli siis hammashygienistin tarkastukseen pääsee raskautetut ns. jonon ohi :)

Hei jeee! mulle tuli tänänä kirje kotiin että huominen enuvola on peruttu ja aika on siirretty tälle päivälle! jes ei atrviikkaa huomsiee asti venailla :D Jihuu! ostin sen kotidopplerin ja sielä se sydän tykyttelee :) meiän pien i asustaa mun vasemmalla puoliskolla, eli tiedän yleensä msitä sykkeen löytää :D Mutta sit ku rupeen doplaa ja yritän laskee sydämmensykettä nini kerkeen n 40sek laskea niin karkuun vaan ja en aina sit löydä uudetsaan sykettä

moikka,

Kauheen harvoin ehdin tänne kirjotella, mut lueskelen teidän juttuja kyllä.

Perjantaina oli täällä toinen neuvola ja sydänäänet kuunneltiin ekan kerran. Hienosti löytyivät heti ja syke olikin 155, oliskohan tyttö tulossa....? Ärsyttää vain, kun taas siellä oli opiskelija mukana, niin ei oikein saa rauhassa keskustella, kun häiritsee kuitenkin se yksi ylimääräinen henkilö siellä. Mieskin sanoi illalla myöhemmin, että häntä harmittaa, kun olisi niin paljon kysymistä ja haluisi purkaa vähän tuntoja isäksi tulemisesta, niin ei sitten halua/uskalla avautua asioista, kun on se opiskelija siinä. Täytyy seuraavan kerran vaikka pyytää, ettei opiskelija tulisi ollenkaan...
Saatiin onneksi yksi välikäynti kolmen viikon päähän, kun muuten olisi ollut seuraava käynti vasta toukokuun puolivälissä..

Täällä vaivaa hiivasieni, onko muilla samanmoisia ongelmia ilmennyt? Täytyy nyt käydä hakemassa siihen lääkkeet, mutta aloin vain miettimään, että onkohan sillä jotain haittaa vauvalle..? Huolestuttaa vain, ettei vaan lapsi mitenkään kärsi siitä..

Me kävimme jo hakemassa perjantaina lasten tarvikkeita, kun kaverin kaveri myi käytettyjä romppeita. Saatiin vaatteita, pinnasänky ja siihen patjat ja peitot, sitteri ja muuta.. On ehkä vähän aikaista, mutta eilen kun se pinnasänky kasattiin, niin tuli kyllä niin vahva hoitovietti jo ja sellainen olo, että haluisin jo lapsen syliin <3 toivottavasti kaikki menee nyt hyvin, eikä keskenmenoa tai muuta vakavaa tulisi. Tässä vaiheessa en todellakaan enää kestäisi menettää lasta. Olen jo niin kiintynyt tähän raskauteen ja tulevaan. Ollaan kyllä jo 15. viikolla, että ei sen ainakaan pitäisi kesken mennä.

Onko täällä muilla lemmikkejä? Miten olette niiden kanssa toimineet ennen vauvan tuloa ja sen jälkeen? Meillä on kaksi kissaa ja mietin, että miten aikasin ne kannattaa totuttaa esim. vaunuihin. Tai vähän pelottaa, jos ne eivät osaakaan suhtautua vauvaan tai tulee jotain muita ongelmia. Kissat on kyllä mulle todella rakkaita, että en kyllä niistä tohtisi luopua.. Kuinkahan yleistä se on, että lemmikeistä joutuu luopumaan vauvan tulon myötä..?

meillä on kans kissa ja se on ollu meiän ainoa vauva nyt viis vuotta. kaipaisin kanssa vinkkejä miten arki hoituu kissan ja lapsen kanssa. pelkään kans ite, että jos menee sitte pinnasänkyyn tai vaunuihin tai jotain... ootteko käyttäny jotain suojia tai jotain? onko sellasia edes olemassa?

mulla olis seuraava neuvola huomenna ja jostain syystä jännitän taas ihan hirveesti. meneekö tää panikointi ollenkaa ohi?? jotenki kokoajan aattelee, et jos jotain onki vialla... sitä en kyllä kestäis..

rakenneultra on 4.5 vasta.. 4d ultranki varasin tänään, se olis sitte 1.6 :)

Takaisin