Maaliskuun mutinat! <3

Mulla oli tänään toinen neuvolakäynti ja kuulin ekaa kertaa vauvan sydänäänet, vau!!! Nyt saakin taas oottaa kuukauden, silloin on rakenneultra. Saatoin tuntea liikkeen viime viikolla, en ole varma. Nyt en ole tuntenut kuitenkaan yhtään mitään, joten eiköhän toi viimeviikkoinenkin ollut kuvitelmaa. Neuvolassakin sanoi, etä ehkä kuukauden sisään alkaa jotain tuntua. Eli ihan normaalia vielä. Sydänäänikin kuului sillai hassusti "kaikuna", vauva oli kuulemma jossain takana piilossa :)

Mulla on olo ollut nyt ihan hyvä, ruokahalukin on palannut (eli saa alkaa vahtimaan syömisiä ettei liho liikaa).

Mulla tuo yökkäily alkoi vasta pari viikkoa sitten ja eipä tuolle loppua tunnu tulevan. Oon nyt päätelly, että mokoma johtuu ainakin omalla kohdallani suun yliherkkyydestä. Ruuat ei sinällään ällötä minua eikä mulla ole pahoinvointia, mutta jos suuhun tulee jotain liian niljakasta, niin ulos lentää. Sama on, jos hampaita harjatessa harja osuu tuonne suun takaosaan. Tulee vain mieleen lapsuusajat, kun silloin tämä ongelma häiritsi mun syömistä.

Itse en oo hankkimassa kotidoppleria, kun en tunne sitä tarvitsevani. En tiedä olenko jotenkin paha äiti, kun en halua kuunnella sikiön sydänääniä, mutta jotenkin olo tuntuu levolliselta ilman tuota mahdollisuuttakin. Sikiön liikkeitä en ole vielä tiedostanut, sillä omat sisukset pitää sellaista melskettä ettei siitä sekamelskasta erota pikkuihmisen liikkeitä elävä erkkikään. Oottelen siis rauhassa sitä, kun maha-asukin lihakset voimistuvat ja tyyppi pääsee monottamaan olan takaa. Nyt vain keskityn nauttimaan raskauden tästä vaiheesta, kun ei ole selkäkipuja, supistuksia ja ties mitä loppuraskauden vaivoja.

Potkuja ei siis tunnu, mutta maha alkaa kyllä näkymään. Siinä voi tosin olla pari makkaraa mukana, jotka tuovat lisää volyymia. Ostin parit äitiysvaatteetkin. Paljon ei tarvinnut pulittaa. Ostin kirpparilta henkkamaukan äitiysfarkut 7 eurolla ja imetyspaidan 2 eurolla. Nuo farkut pysynee jalassa myös raskauden jälkeenkin. Hyvät diilit tuli. Mietin vain, että millainen pallo minusta tulee, kun maha näkyy jo nyt aika hyvin. Painoa ei ole tullut, mutta katsotaan, mitä neuvolatäti sanoo siitä ensi viikon käynnillä. Huomenna alkaapi 16. viikko, jei.

..mulle sanottiin ainakin ekassa ultrassa, että liikkeitä en tuu tuntemaan ihan niin varhasessa vaiheessa, ko ehkä ensisynnyttäjät yleensä, koska kohdunseinämä oli niiiiin paksu..

Mä odottelen niitä ehkä joskus viikoilla 18 - 20 emoticon <3

Jajuu, kyl se vatsakipu on varmasti ihan normaalia, enhän mä sitä epäilekkään. Kasvaahan se siellä ja elimet on edessä yms, mut et näin kovia kipuja, et välillä hengittäminen ja tyyliin piereskeleminenkin tekee kipeetä, ni huhheij..

Toka neuvola takana ja kaikki on mainiosti. Miehellekki tehtiin isän oma terveystarkastus :)
Sydänääniä kuunneltiin mut tyyppi meni karkuun niin et aina kun sai sykkeen kuulumaan ni pieni hetki ni ei kuulunu enää emoticon Ja ne hetket ku syke kuulu ni ne oli vaimeita.
Onneks kotona kuuluu hyvin ja selvänä/terävänä, ei lähe rimpula karkuun ku ei tarvii painaa mahaa niin kovaa emoticon
Liikkeistä tuli kans puhetta ja sano et aikalailla siin viikol 20 ne rupee enskertalaisel tuntuu mut tässäki asiassa kuten muussaki kaikki on yksilöllisiä.

Ihme ettei hoitsu ottanu puheeks sokerirasitusta ku siitä oli sillon ekal kerral puhe et mahdollisesti se mulle tehdään. Mut enpä minäkään siitä maininnu ku en nyt kauheen innosta piukeena semmoseen ois menossa emoticon

Huh huh! Enpä tosiaan muista koskaan pelästyneeni näin pahasti! Pääsin onneksi neuvolaan, vaikkakin oma oli koulutuksessa. Olin pa*kan jäykkänä kun kiipesin tutkimuspöydälle ja olin itkuun purskahtamaisillani...niin varma olin, että sieltä ei mitään enää kuulu. Mutta kuinka ollakkaan! Hetihän ne sieltä löyty vahvana ja voimakkaana, luojan kiitos!!! Ja niinkuin näissä aina on tapana, kaveri monotti anturiin heti oikeen kunnolla, että "hei mitä te mua tuupitte!!" ja se sekä kuulu, että tuntu vallan mainiosti! Onneksi nlatäti oli kuitenkin oikein ymmärtäväinen. Tiedän kyllä, että näillä viikoilla suurin osa ei vielä tunne liikkeitä, mutta itse tunsin jo esikoisesta viikolla 14+ ja 16+ tunsi jo aivan hyvin päältäkin päin. Niin pisti miettimään kyllä kun samoilla viikoilla tunsin möyryämistä ja päivittäin potkuja ja sitten kaveri pistää totaali hiljaisuuden pystyyn viikoksi :-o !
Onneksi kuitenkin tällä hetkellä kaikki kunnossa, säikähdyksellä selvisin.

Pe onkin pitkästä aikaa oma nla. Edellinen olikin joskus 8+ viikolla. emoticon

No hyvä et sielä oli kaikki kunnossa rainbow! Mullaki oli viime neuvola vissii vikolla ööm 7 ( sillon luultiin että oon viikolla 9, mutta la siirty niin paljon), nyt mulla on seuraava ultra viikon päästä! en malta odottaa :)

Sokeriraitus takana, ei se ollut niin kauheaa kuin luulin. emoticon Litkun juotua tuli tunnin sisään väsymys ja pääkipu. Seuraavan tunnin olinkin pirteä kuin peipponen! Samaan aikaan oli pari muutakin mammaa, ja hoitsun mukaan yksi oli ainakin aika huonossa voinnissa rasituksesta..

Hei, kotidoppleri-ihmiset; tänään tuli paketti ja heti yritin kuunnella ääniä. En tainnut löytää emoticon . Oikealta puolelta (navasta viistosti alaspäin) löytyi sahaava aika voimakas ääni, ei nopea, luulen että oma?! Miltä sen pienen äänen tulisi kuulostaa, onko se hento ääni vai voimakas? Mutta aika nopea ilmeisesti.. Yritän huomenna uudestaan!

OiLily, syke on nopeeta ja saattaa kuulua vaimeana ja semmosena.... kaukaisena mut sit jos osuu et vaavi on ihan lähellä niin sit kuuluu selvä semmonen hakkausääni (vähän ku jossain kaikaisuudessa joku hakkais vasaralla nauloja) .
Meillä ainaki tyyppi on kova vaihtamaan paikkaa mut suosikkipaikka taitaa olla viistosti navasta alas, häpyluun reunan lähettyvillä (sieltä mä useimmiten saan äänet mut välillä se huitelee ihan just keskellä tai sit oikeella) :)
Mut tarpeeksi alhaalta (ja laajalta alueelta) ku kuulostelee niin luulis löytyvän :)
Ja jos pelkää et sekottuu omaan sykkeeseen niin kannattaa kuunnella omaa niin kuulee kyllä kuinka se on melke puolet hitaampi ku vauvan :)

Se syke kuullosrtaa ihan junalta, nopea tahtinen :) Ainakin tuolta angelsoundsin (minun kotidopplerin valmistaja) nettisivuilta löytyy äänitiedostoja miltä syke kuullostaa milläkin viikolla. Mulla se kestää hetken ennen kuin se vahvistaa äänen, pitää olla tosi tarkka ja kärsivällinen :D
Miekin ensin kuulostelin ilmeisesti istukan verisuonten läpi kuuluvaa sykettä, heh. Kyllä se sieltä löytyy ja tietää ko sen kuulee että oikia on! Mulla ainaki kuuluu aika lailla n. 5-10 senttiä navan alapuolelta ja jonkun verran täytyy painaa kun on vielä niin pikkuinen.

Eevi: saitte tismalleen saman setin kuin meidän silmäpotilas aikaisemmin :D + lisäksi meillä oli vielä kostutustippa bepanthen eye

Sunnuntaina tilattiin kotidoppleri, ja eilen hain sen postista :D
todella nopeaa! olen tyytyväinen-
ja hetihän sitä piti kokeilla! eka löysin vaan oman sykkeeni. mutta kyllä sieltä löytyi sitten pienen syke myös, niin paljon kovempaa se puksutti. (munkin mielestä nää sykkeet kuulostaa ihan junalta)
sitten kun mies tuli kotia, kokeiltiin taas. sitten ei enää löytynytkään :(
kokeilin illalla vielä uudestaan ja löytyihän se <3
mies laski että sykkeet olisivat olleet 150 ;)

zibbh: aijjaa :D kiva ku tää yks lääke aiheuttaa aivan hervotonta kuolaamista :D tän jätkän suu on ihan vaahdossa aina ton yhe lääkkeen jälkee :D

Voi vitsi, mä huusin huuto.netist dopplerin, se on ihan käyttämätön, se on tosin huomsieen asti huudettavana, toivottavasti mä voitan sen huudon! 

emoticonpaskan löivät niskaan taas. eli tässäKIN raskaudessa diabetes iskemässä emoticon muut arvot rasituksessa oli ok mut 1h verikoe oli poikkeeva.huomenna taas hakeen kotiseuranta piikit....vittu mitä paskaa. anteeks ,pakko jotenki rumasti nyt purkaa,ottaa niin päähän Z#(/)&"#)!(!%
Olispa ollu kiva edes yks raskaus saada nauttia normaalisti mutta paskat.
no ei auta ku toivoo että tälläkin kertaa pelkkä pirun tiukka dieetti auttais ettei sentään insuliinia tarttis alkaa pistään..

Sydänääniä emoticon niitä kuulin taas eilen neuvolassa. Ihania <3 <3
Siellä hää potki neuvolatätiä siihen dopplerin "sauvaan" emoticon Ihana masukki murunen!

Odottelen jo kovin, että tuntis ittekkin ne potkut ja möyrimiset. Hihihihi emoticon

Eilen sattus hassu juttu ko tein ruokaa. Aivastin, ja mulla napsahti häntäluun alapuolella joku, jumankauta että teki kipiää ja oli koko illan todella kipee, en päässy edes sohvalta ylös!! Mut onneks se näköjään helpotti ko nukkus yön yli, mut mikäköhän sellanenki mahto olla?! Outoa emoticon

aigh mulla on aivan akuehita oloja ollu nyt mutuaman päivän. en pysty syömää :( ja sit tulee entist hirveempi olo. Olo on melkeen ku krapulassa olis, nyt tosin mulla on vaan tosi huono olo ja sellanen et mä tarvisin nyt nokoset enkä mitään työhaastattelua johon oon kohta puoliin lähdössä.
Eläinlääkärissäki tänään kävin ja hyvin oli meiän jätkän silmä lähtenyt arpeutumaan ja paranemaan :) ei syytä huoleen pitäis olla. mutta edelleen itse pitää atrkkailla jos silmäntilanne muuttuu. Koppasaatiin ottaa pois päästä :) Antibiootit on vielä 1½viikkoa ja kipulääkkeet enään muutamanpäivän.

Nyt on ruvennut pikkunen tuntumaan jo :) mä luulen ettei mee ku ehk viikko kaks ni tulee muhkuraa, koska musta tuntuu et nytki on jo tosi leivää :DD Mut mä en ymmärrä mtien mnu koko vatsa on menny aivan kovaks :D ihan ku jännittäis koko ajan vatsalihaksia :D 
Meiän mutsi ku on odottanu meitä se sano että ei se näyttäny et se olis ollu raskaana, pikemminki tosi ylipainoinen koska sillä kasvo koko vatsa eikä vaan tollasta kumpua :D
Toivottavasti mulla sentään tulee vaan pallo :D
Eilen avomieski koetteli pikkasta :) Huomaa et se vaihtelee vähä paikkaa ku välillä on vasemmalla aivan selkee kova klöntti ja sit yhtäkkiä keskellä :D En malta oottaa enemmän mahaa esille ja potkutuntemuksia :)

Mä olin joskus ostanut mulle ja avomiehelle sellasen valokuva albumin (en muistanut koko juttua ennenku pengoin vähän kaikkii kansioita). Se albumi minkä olin ostanut meille oli vauva albumi :DD pojalle suunnattu :D olin ostanut sen koska se oli ollut kaupan halvin aknsio, noh mä vähän innsotuin ja rupesin liimailemaan ultrakuvia siihen sitte. Jos se on tyttö nini laitan sit kanteen vähä jotai tyttömäisii tarroja vaikka :D
Mä oon aina toivonut ensimmäsieks lapseks poikaa, mutta nyt mulle on oikeestaa aivan sama kumpi tulee ja mulla on todella vahva tunne siitä että se olis tyttö. En tajua, mut ei ole kertaakaa tullu mielee et se poika ois. Katotaan nyt sit rakenneultrassa mahtoko mun tuntemukset olla aivan vääriä :D

Mulla on mennyt iho jotenki tosi huonoks, finnejä no kauheesti tullu :S siskoki huomautti niistä et sullahan on ruvennu tulee finnejä. ja sille olenki kertonu perheenlisäyksestä. Mun raskaus on edelleen salassa juuri kaikilta :D kummanaka vanhemmat ei tiedä. Ja mä ajattelin kertoa vasta rakenne ultran jälkeen. Mä tiedän et mnu faia ja sen vaimo on avrmasti iha innoissa. Mutsista en tiedä vaikka se rakastaaki lapsia. se voi huolestuu vähä. emt :D luulen et huolestuis vaan näiden koirien takia et miten mä pärjään ku tää junnuki on vasta kohta 5 kuinen. Muutama hyvä kaveri tietää, mut sit ku olen vanhemmille ekrtonu meinasin julkasta sne ihan kaikille :D tekis kyllä mieli jo kertoa, mutta neuvolaan asti ootan ainaski et kuulen sydänäänet. 

Mulla on kauheesti tänään kaikkea. Aamulla oli se koiran lääkäri, nyt kahdelta on työhaastatelu, viideltä stockmannin hullujenpäivien työsopparin allekirjotus, puol 7 treenit tän nuoremman koiran kanssa :D

Huhhu kukaa varmaan jaksa edes lukea tätä kaikkee :D
Hyvää odotusta kaikille! Mulla on nyt eirttäin toiveikas ja onnellinen olo :)

moikkelis.
mull oli eilen aika raju liukastuminen. en kaatunu sentäs mut ko jalat meni sillee erisuuntiin yhtäaikaa niin tuntu ihan pikkasen keljulta tuoll alakerrassa emoticon
Illalla iski sit hirveet säryt vattaan ja tuli pari kipeetä supistusta ja mietin jo päivystykseen lähtöö.en sit kuitenkaan lähteny ku vauski tuntu liikkuvan kumminki reippaasti massussa<3 ja sit ne kivutki helppas ku tajusin mennä pötkölleen.
Ajattelin silti tänään pyytää neukus et kuuntelevat sydänäänet ku käyn hakeen sen kotiseuranta laitteen sieltä. Saa ainaki sit varmistuksen et pikkanen on voimissaan..

-
Mulla on ristiriitasen tunteet sen suhteen et kumpaa lasta toivoisin :D Tietenkin siis kumpi tahansa on toivottu! Mutta.tytön vaatteita olis kiva päästä shoppaileen mut esikoisen tähden poika taas olis parempi :D

Täällä ollaan sairaslomallaemoticon  Kamalat suonikohjut ja pinnallinen laskimotukkotulehdus. Eipä oo ennen ollu näin kipee...Toivottavasti ei pahene. Vaikka kuulemma just raskaus pahentaa noita entisestään. Ja oi ku noi jalat on niin nätitkin vielä!emoticon Että hame-ilmoja odotellessa! Tekis mieli tehdä kaikkea muuta kuin makoilla. Ehkä voisin vähän siivota parveketta kevät kuntoon? No, ehkä pitää vaan nauttia näistä rauhan hetkistä. Lähtis vaan toi kipu... Oikeestaan ei kai tässä voi muuta ku nauraa!emoticon Onhan tämä jo koomista, että kerranki sais luvan kanssa vaan maata, niin täällä sitä vaan sivoilusta haaveillaan!

Ihanaa päivää kaikille! :)

Heippa kaikille!

Nyt kun pahoinvointi on alkanut helpottaa, niin mulle on iskenyt hirveä himo kahviin. Kun vielä tykkään kokistakin juoda, niin kofeiinirajat paukkuisi reilusti, jos en koko ajan juomisiani vahtis. Tuli vaan sitten mieleeni, että voishan niitä olla kofeiinittomiakin kahveja. Joskus muistan kuulleeni, että ne maistuis pahalta. Onko kenelläkään kokemusta? Löytyykö jotain tiettyä merkkiä kofeiinitonta joka vielä maistuis kahville???

Tuosta vauvan sukupuolesta. Aika vähän olen asiaa pohtinut, kun energia on mennyt vaan sen toivomiseen, että tulis terveenä edes toinen!! Nyt kun asiaa aloin ajatella, niin totesin, että jotenkin vaistomaisesti kuvittelen koko ajan odottavani poikaa. En tiedä miksi. Ennen raskausyrityksiä joskus aattelin, että olis kivempi saada tyttö. Silläkin ihmettelen, että mistä nyt vahva poikafiilis...emoticon 

Heippa kaikille!

Miten muka mulla on näin kiire koko ajan..?! Ja miten mää muka jaksan? Pitää alkaa vähä rauhottua. Viime yönä oli kuvauskeikalle lähtö klo 3.45. Tulin sieltä vähä 05 jälkeen, nukuin hetken ja menin toisiin töihin klo 08.30. Nyt klo 14.30 alotan sen kuvausreissun purkamisen. Tässä välissä kerkesin optikolle. Eilen oli ENMG-tutkimus. Illalla hoidin sitä kolmatta duunia, joka alkaa virallisesti ens viikolla. Maanantaina tehtiin 12,5 -tuntinen kuvauspäivä. Eihän näin sokiaa ja rampaa sais varsinkaan raskaana laittaa tekemään tämmösiä työpäiviä! emoticon  (voi ei mitä hymiöitä tullu)

On vissii joku virtapiikki. Kahviki alkanu maistumaan taas. Seuraavaksi varaan hammaslääkäriajan

Hyperaktiivinen Hele

neukus käyty. nyt on piikit ja mittari niin alan seuraileen sokereita. se pistäminen on vaan inhaa :D
mut vauvalla oli kaikki hyvin siittä liukastumisesta<3 hienosti sydänäänet kuulu ja muutama kunnon potkuki anturiin. Edelleen vähän kipuilee toi vatta ja siitäki sit kysyin niin meinasivat sijainnin perusteella että multa on luultavasti revähtäny kohdunkiinnike :S ja kipu voi kestää montaki päivää. mut ei mitään vaaraa pitäs olla :) nyt täällä tuntuu potkuttelevanki pikkanen<3

Takaisin