Mulla tuo yökkäily alkoi vasta pari viikkoa sitten ja eipä tuolle loppua tunnu tulevan. Oon nyt päätelly, että mokoma johtuu ainakin omalla kohdallani suun yliherkkyydestä. Ruuat ei sinällään ällötä minua eikä mulla ole pahoinvointia, mutta jos suuhun tulee jotain liian niljakasta, niin ulos lentää. Sama on, jos hampaita harjatessa harja osuu tuonne suun takaosaan. Tulee vain mieleen lapsuusajat, kun silloin tämä ongelma häiritsi mun syömistä.
Itse en oo hankkimassa kotidoppleria, kun en tunne sitä tarvitsevani. En tiedä olenko jotenkin paha äiti, kun en halua kuunnella sikiön sydänääniä, mutta jotenkin olo tuntuu levolliselta ilman tuota mahdollisuuttakin. Sikiön liikkeitä en ole vielä tiedostanut, sillä omat sisukset pitää sellaista melskettä ettei siitä sekamelskasta erota pikkuihmisen liikkeitä elävä erkkikään. Oottelen siis rauhassa sitä, kun maha-asukin lihakset voimistuvat ja tyyppi pääsee monottamaan olan takaa. Nyt vain keskityn nauttimaan raskauden tästä vaiheesta, kun ei ole selkäkipuja, supistuksia ja ties mitä loppuraskauden vaivoja.
Potkuja ei siis tunnu, mutta maha alkaa kyllä näkymään. Siinä voi tosin olla pari makkaraa mukana, jotka tuovat lisää volyymia. Ostin parit äitiysvaatteetkin. Paljon ei tarvinnut pulittaa. Ostin kirpparilta henkkamaukan äitiysfarkut 7 eurolla ja imetyspaidan 2 eurolla. Nuo farkut pysynee jalassa myös raskauden jälkeenkin. Hyvät diilit tuli. Mietin vain, että millainen pallo minusta tulee, kun maha näkyy jo nyt aika hyvin. Painoa ei ole tullut, mutta katsotaan, mitä neuvolatäti sanoo siitä ensi viikon käynnillä. Huomenna alkaapi 16. viikko, jei.