Maaliskuun mussutukset <3

Tänään oli sitten viimeinen neuvola rv 41+0. Perjantaina olisi sitten yliaikaiskontrolli ja oon ihan varma että sinne mennään ja TOIVON niin että tullaan sitten vauvan kanssa pois. Vauva on kuulemma niin alhaalla kun vaan voi olla, mut mitään supistuksia ei tunnut, ainoastaan pientä juilimista kohdunsuulla... On tää kyl masentavan raskasta odottaa ja odottaa :(
Shani onneksi se tieto on että saat vauvasi viimeistään 2 viikon päästä :)
Olisi ihan kauheeta jos vauvojen annettais olla vatsassa niin pitkään kun ne vaan siellä viihtyvät!!

Täällä parannellaan lunssaa ... tylsää että tähän väliin sellanenkin piti hankkia. Pyysin perhevalmennuksen mammaryhmän huomenna kylään että jos leipoisi niin saisi vähän aktiviteettia ettei kuuppa hajoa venailuun. Teillä jolla LA on jo mennyt  - kaikki sympatiani. Itsellähän on vasta rv 38+2 ja venailen jo synnytystä kuin kuuta nousevaa ... oon nyt koittanut ees vähän jarrutella että voi olla että vielä yli 3 viikkoa menee * huoh*.

Shani: Mene ihmeessä hierontaan. Kävin itse Espoon Urheiluhierojakoululla sellasella kun Ali ja se sanoi että tuut sitten parin viikon päästä uudelleen jos ei oo syntynyt niin se tietää mistä kohtaa selästä painaa. Tosin en tiedä tekeekö se sit kutaa jos paikat ei oo viel kypsynyt ja sen "napista" käynnistää. Tässä vaiheessa varmaan aivan sama emoticon

Omaa: Vauva on varmaan jo vähän laskeutunut kun närästys on hieman helpottanut *toiveikas*. Harjoitussuppareita on koko ajan ja välillä kipeitäkin sellaisia. Tiedä häntä. Ollut kyllä aika väsynyt, johtuneeko flunssanpoikasesta. No, odotus menee nopeesti kun nukkuu tarpeeksi päikkäreitä emoticon Vauvakin oli eilen niin hiljanen että tein ekaa kertaa liikelaskennan - liikku kyllä yli sen 10 krt / tunti. Tänään taas on aktiivisempi. Mystistä!

Shani: Komppaan niin sun lausetta:  "Joo täälläkin yläpää on hyvin kypsä tähän tilanteeseen, mutta alapää sitten sitäkin kypsymättömämpi." - Ei osuvammin olis voinu sanoa :)

Lyytis: Täällä kans "inhottavimmalta" tuntuu ku vauva tunkee pyllyä tissien alta läpi. Tuntuu et happi loppuu ku toinen puskee ja puskee.

Katruskalainen: Paranemisia! Synnytyksessä ei toivoisi kyllä kärsivän vielä flunssastakin, ku sekin tosiaan vie jonku verra voimia :(

Täällä käytiin tänään äippäpolilla tarkastuksessa "ahtaan lantion" takia, mutta kappas, hyvin sieltä mahtuu vauva tulemaan, eli syyttäsuotta pelottelivat mua neuvolassa..
Tän hetkinen kokoarvio on 3,4kg (viikkoja 39+1) ja tasan keskikäyrillä mentiin, eli ei pelkoa "isosta" vauvasta, kun ei sitä painoa enää paljoa pitäis kertyä ja sanoivat et vaikka menis la:n yli, niin sitten painon nousu tasaantuu. 
- vaikkakin näin esikoista odottaessa, mistä sitä tietää vauvaa ulos pusertaessaan että onko se kolmi vai nelikiloinen ;D 

Täällä ei ole kärsitty oikein minkään näkösistä vaivoista, eikä vatsakaan ole niin iso että olisi mitenkään tiellä (paitsi iltaisin voisin sen ripustaa naulaan, että sais nukuttua vatsalleen ja käännyttyä sängyssä ilman ähinää ja puhinaa) :) Kenkien laitto ja alakerran sheivaus tuottaa ehkä eniten ongelmia.. Autossa istuminenkaan ei enää niin kovin miellyttävää ole, rupee alaselkä reistailemaan, mut sekin on ohimenevää.. Joten sympatiat kyllä kaikille teille joilla on vaivaa ja vapinaa!! 

tay1984: Tsemppiä loppuajalle. Kyllähän siun pitää se vauva kohta sieltä ulos saada, kun on noin monta päivää jo yli mennyt. Pidetään peukkuja, että se siis tapahtuu viimeistään perjantaina! :)

Että minua ärsyttää, kun itse en ole saanut minkäänlaista kokoarviota vauvasta saati että olisi edelleenkään katsottu, mahtuuko se edes syntymään alakautta. Ja kun ei minkäänlaista sisätutkimusta ole tehty eikä nähtävästi tehdäkään, niin eipähän sekään saa mitään supistuksia sitten aikaiseksi. Osaakin kiukuttaa. :( Nyt siis rv 39+4. Ainoastaan sf-mittaa on neuvolassa tarkkailtu, mutta eihän se paljon vauvan koosta kerro. Keskikäyrän alapuolella on tasaisesti kasvanut, sen sentään tietää siis, että hyvin se on kasvanut kyllä, mutta mitä kokoluokkaa mahtaa olla, niin sitä ei ole missään edes arvailtu sen kummemmin.

Täälläkään ei edelleenkään mitään supistuksia, paitsi niitä kivuttomia kovettumisia. Muuten välillä hitusen vihleksii, kun vauva möyrii. Ei muuten edes mitään hajua, onko se vaavi kuinka alhaalla, kun ei ole sitäkään kukaan maininnut. :D Tuskin se nyt ihan kauhean ylhäälläkään enää on, mutta...

Äidin kanssa juteltiin tuossa pari päivää sitten puhelimessa ja äiti sanoi, ettei hänelläkään ollut mitään kivuliaita supistuksia kuin vasta sitten, kun synnytys käynnistyi. Eli voihan se olla, ettei miullekaan niitä tule aikaisemmin. Toisaalta se ois ehkä parempi, ei tulisi "vääriä hälytyksiä". Muutenhan vointi on varsin hyvä, kun ei ne suonenvedotkaan jatkuvasti vaivaa. Kuten suvi_ tuossa kirjoitti, niin miullakaan ei maha hirveästi ole tiellä. Öisinkin saa ihmeen hyvin nukuttua, kun olen aina nukkunut oikealla kyljelläni. Nykyisin tosin saatan joskus nukkua jopa vasemmalla. ;) Välillä on melkein sellainen olo, ettei raskaana olisikaan, kun on niin kevyt liikkua ja touhuta. Mielellään tämän mahan silti jo vaihtaisi vauvaan, mutta eihän se auta kuin odotella vielä lisää.

Koitetaan jaksaa vielä nämä viimeiset päivät tai viikot!

Kellitys: Mullakaan ei ole tutkittu, mahtuuko vauva tulemaan alakautta. En oo mitenkään pienikokonen ihminen, että tiedä sitten katsoivatko vain päälle päin, että tuosta seitsemän leivän uunista mahtuu kyllä vauvoja tulemaan emoticon. Vaikka ei kai se ulospäin näy kuin hyvin sitä tilaa on.  Kokoarvio on tehty, mutta senkin suhteen tuntui jäävän tyhjän päälle kun sanottiin, että vauva voi olla iso ja silti vauvan painon kehitystä ei seurata.

Mulla on alkanut nännit kutiamaan kamalasti ja eilen illalla huomasin nukkumaan mennessä, että niihin oli kuivahtanut jotain sokerimaista. Rinnat siis tihkuttaa jo vähän, mikä ei haittaa kunhan vain tuo kutina loppuisi. Tuon kutiamisasian lisäksi tänään on ollut turvotusta lukuunottamatta täysin oireeton päivä. Lauantaina olisi laskettu aika, mutta oon asennoitunut että yli mennään. Onpa sitten mukava yllätys jos ei mennäkään. :)

Tänään olisi LA, mutta kuten arvelin, yhtenä kappaleena ainakin vielä ollaan. Ja luultavasti ollaan vielä jonkin aikaa. Eilen illalla kylläkin oli sellaista "tukalaa tunnetta ja ahdistusta" masussa, ei oikein tiennyt miten päin olisi sohvalla. Mutta mitään uutta ei vieläkään. Musta tuntuu, että turvotuskin olisi hieman hellittänyt, vaikka en tiiä kuvittelenko vain.

Eiffe ja Kellitys:
Myöskään mulle ei ole tehty arviota, mahtuuko vauva tulemaan hyvin alakautta. En usko, että sitä hirveästi näkee "ulospäin", mahtuuko vauva lantiosta vai ei. Tässä juuri ihmettelinkin, että mun mielestä on vähän outoa, ettei tässä ihan loppuraskaudessa ole useammin esim. lääkärintarkastusta neuvolan yhteydessä. Mulla oli vika lääkärintarkastus 1,5 kk sitten ja siellä sanottiin, että seuraava on vasta sitten jälkitarkastus. Ja se toka ultrakin oli lokakuussa, eli on siitäkin aikaa. Tosin tuon jotenkin ymmärränkin, kun mitä isommaksi vauva kohdussa käy, niin ei kai siitä ultrastakaan mitään erityistä tietoa saa irti. Kohta olisi lähtö neuvolaan, saa nähdä mitä infoa siellä tulee.

Moona: samaa ihmetellyt minäkin, että aika vähän on lääkärin kanssa asiointia... 

viime yö meni pyöriskellessä, pikkupoitsulla on tarve venytellä jalkojaan vatsanahan läpi yökaudet... päivällä oli eilen tosi rauhallinen ja illallakin vain vähäisesti pyöri, mutta auta armias kun menin sänkyyn! aamulla koko vatsa tuntui aralta, ihan kuin sisäisesti mustelmilla.. 
no tänään neuvolaan, saas nähdä joko kaveri olis laskeutunut ja kiinnittynyt. seuraava neuvola onkin sitten päivää ennen laskettua aikaa puolentoista viikon päästä.

Omat kaverit vaan  (tästä meidän vakioporukasta, joka pitänyt yhtä lukioajoista lähtien ja joidenkin kanssa paljon pidempäänkin) ovat kaikki synnyttäneet samalla paikkakunnalla ja kyllä heillä on tutkittu. :/ Niin vähän harmittaa nyt sitten, kun ei täällä mitään tutkimusta. Ja kun ei sitä tosiaan ulospäin näe, mahtuuko se vauva syntymään normaalisti vai ei. Uskoisin kyllä, että normaali synnytys onnistuu, mutta mistäs sen voi koskaan etukäteen varmaksi tietää, kun ensimmäinen kerta kuitenkin. Plus että miulla on ollut huimat YKSI lääkärintarkastus koko raskausaikana, siitäkin jo aikaa kolme kuukautta. :) Ainoa kokoarvio vauvasta saatu rakenneultrassa, se nyt ei mahda paljon tämänhetkisestä tilanteesta kertoa. ;) Ja sen jälkeen ei ole ultrattu, tai no neuvolassa kerran tuossa noin kuukausi sitten katsottiin ultralla, mitenpäin se vauva tuolla oikein köllöttelee.

Vaan mitäpä sitä turhaan noista stressaamaan. Ei auta. Oishan se tietty vaan kiva saada vähän enemmän tietoa, mutta kyllähän tässä parin viikon aikana pitäis vauvan jo uloskin tulla. Tavalla tai toisella. Sitten ei tarvitse enää näitä asioita miettiä.

Täällä taas meni yksi yö rauhallisesti. Nykyisin pitää käydä kaksi kertaa yössä vessassa, muuten saanut nukuttua taas ihan hyvin. Päivisin yritän joskus ottaa nokosia, kun vähän on väsyttänyt, mutta ei saa unta. Olen silti köllötellyt toisinaan sohvalla kuitenkin tunnin tai pidempäänkin, tekeehän se lepo hyvää, vaikkei nukkuisikaan.

Sitten kun vielä tietäisi, miten perjantain suhteen toimia. Laskettu aika torstaina, isän hautajaiset perjantaina. Ajomatkaan menee suuntaansa nelisen tuntia. :/ No, vielä pari päivää aikaa sumplia tuota.

Picsulle onnittelut pienestä neidistä !! :) päätti sitte lähteä kuitenki tulemaan omia aikojaan sieltä. :D noh, kaikki hyvin ja "pikkuneiti" on turvallisesti maailmassa.. 

mulle tehtiin tuola vauvan kokoarviossa viime viikolla tuo tutkimus missä lääkäri käsin kokeili mahtuuko tuo vauva tulemaan alakautta. sormia pyöritteli lantion sisällä ja tai se sinne yrittää nyrkkiäki laittaa samasta reiästä. ei tuntunu kovin mukavalta. :s mutta kuulemma mahtuu tulemaan.. jtn se selitti, että katotaan vähä äidin kokoa jne sen suhteen mahtuuko tulemaan .. 

tosi hurjia eroja paikkakunnittain. Kellitys; meillä on ollu kolme lääkärintarkastusta tässä raskaudessa. ens kerralla ( jos semmosta tulee :)) niin on sitte kaksi .. 

Riina; eikö se siitä lähde pikkuhiljaa .. ;D ite kans yrittää seurailla tuota, koska sehän kertoo vain sen, että parin viikon sisään vois lähteä syntymään .. toivotaan, että teillä ei menis ihan niiin kauaa .. :)) 

Hei taas masulit.

Edelleen yhtenä kappaleena ollaan täällä, tänään rv 41+2.
Neuvolassa kävin aamupäivällä, kaikki ihan ok. Verenpaine ehkä vähän koholla normaaliin verrattuna, muta ei kuitenkaan mitään hälyttävää. Edelleen ei yksittäisiä kipeitä supistuksia kummempia tuntemuksia ole ollut, ei limatulppaa, ei lapsivettä, ei edes epänormaalia valkovuotoa. Huomenna aamulla menen klo 9.00 äitiyspolille yliaikaiskontrolliin ja katsotaan sitten että mikä on tilanne ja jäänkö sisälle heti käynnistykseen vai tulenko vielä kotiin. Perjantaiksi viimeistään sitten antavat kuitenkin ilmeisesti käynnistysajan (toivottavasti eivät sitä enää maanantaille ainakaan venytä!! Neuvolatäti kyllä puhui perjantaista, mut mä oon ikuinen pessimisti :D). Jotenkin tuntuu hölmöltä, että täytyisi vielä pariksi päiväksi tulla kotiin pyörimään, kun käynnistykseen varmaan anyway joutuu.. Mutta ei voi mitään, kait ne haluaa sitten vielä katsoa josko ke iltana tai torstaina synnytys itsekseen lähtis rullaamaan kuitenkin. Olisin kyllä ihan valmis jäämään jo huomenna käynnistykseen!!
On sitä silti itsellä tullut tän päivän aikana ihan sellainen outo mielenrauha asioiden suhteen, kun tietää että pitäis viimeistään pe pitäis alkaa tapahtumaan. Mutta on tää LA:n yli mennyt vaan ollut pitkä aika -ihan loputon. Suoraan sanottuna en olis kyllä ikuna uskonut että yli mennään ja vielä näin paljon, kun jossain välissä oli jo pientä hätää siitä että vauva oliskin tulossa jo turhan ajoissa. Samaa sanoi neuvolatätikin.

Oon ihan finaalissa kun oon juossut koko päivän paikasta toiseen. Meen tästä sohvalle rentoutumaan ja yritän nauttia viimeisistä hetkistä ilman vauvaa vaikka kovasti jo haluais sen pikkuisen nyytin syliin. Noh, enää ei tarvi odotella kauaa.

Jos musta ei huomenna ole iltaan mennessä mitään kuulunut, niin oon sitten jäänyt jo sairaalaan -muussa tapauksessa tuun tänne taas päivittämään kuulumisia äitiyspolin jälkeen.

Jaksamiset kaikille <3

Pinille tsemppiä! toivottavasti saat huomenna jo jäädä sairaalaan, ni ei enää tarvis odotella. Voin vaan kuvitella miltä tossa vaiheessa tuntuu, ku ite ollut kärsimätön jo siitä asti ku jäi äippälomalle! (no, onpahan sit tullut siivottua ja koluttua sellasetkin paikat, mihin normaalisti ei kiinnitä mitään huomiota.. :D)

Shani: En tiennyt kans ennen eilistä. Mut näin lääkäri vakuutti ja näytti vielä jotain taulukkoa vauvan painonnoususta. Itellä ainakin ollu kauhee pelko et jos vauva kovin pitkään viihtyy masussa, ni sehän on reippaasti yli 4kg syntyessään.. (mikä tuntuu paljolta..)

Riinaa: Toivotaan että siellä synnytys käynnistyy jo pian! :)

Kuten vähän aavistelinkin, ei saatu jäädä käynnistykseen tänään :(

Vauva hyvävointinen ja äiti kans, joten pistivät vielä kotiin ja pe aamuna sitten klo 8.00 alkaa tapahtua viimeistään. En jaksa uskoa että vauva tulis itsekseen ennen sitä, oon ihan luopunut toivosta jo :D. Ihanaa kuitenkin et ylihuomenna pääsee tositoimiin eikä tarvi enää arpoa että tuleeko se vauva vai eikö tuu. Kohdunsuu oli sormelle auki ja kaulaa jäljellä 2cm, paikat ihan pehmeät, joten jotain on alakerrassa tapahtunut, mutta ei ihmeellisiä kuitenkaan.
Aika kovakouraisesti ronklattiin paikkoja, joten eihän sitä tiedä vaikka alkais ihan spontaanistikin tapahtua, olis se kuitenkin parempi kuin käynnistely.

Kirjoittelen nyt varmaan vielä huomennakin fiiliksiä, mutta jos musta ei mitään kuulu niin on sitten varmaan h-hetket jo käsillä. Hassua kun ei edes jännitä yhtään :D ..kaikki sukulaiset ja ystävät tuntuu jännittävän mun puolesta vaan :D

Laitoin tonne FB-ryhmä keskusteluunkin, mutta laitetaan vielä tänne: Annan ryhmän olla avoinna tämän viikon sunnuntaihin asti, sen jälkeen laitan sen taas salaiseksi. Jos tämän jälkeen haluaa liittyä mukaan voi laittaa mulle asiasta yksityisviestiä :)

Tsemppiä kaikille jotka ovat vielä yhtenä kappaleena! En halua sanoa koittakaa jaksaa, koska ite tiedän kuinka otti päähän kun joku sanoi noin :) Toivotan nopeita jakautumisia mielummin.

Omaa: Hirmusta kiirettä pitää koko ajan. Tosin on meillä aika tavalla rampannut porukkaakin pientä ihmettä ihastelemassa :) Nyt pitäs sitten ruveta tosissaan niitä ristiäisiä suunnittelemaan, eilen kävin korttipohjia ja muuta härpäkettä ostamassa kutsuja varten. Kohta pääsee askartelemaan. Toiseen asiaan.. mies on ollut viime viikon talvilomalla ja tän viikon pitää isyyslomaa, loput isyyslomat viettää sitten kesäloman yhteydessä. Nyt mua vaan on ruvennut askarruttamaan kuinka pärjätään pojan kanssa ensi viikon maanantaista lähtien kun ollaankin päivät kahdestaan.. Ehkä tää askarrus kuuluu tähän.

Pini: Noin se oli mullakin, kaikki muut jännitti ihan kaameesti ja mä otin ihan lungisti. En muista oletko ensisynnyttäjä mut mä olin. Jotenkin ainakin näin jälkikäteen koen sen auttaneen mua ottamaan vastaan kaiken mahdollisen synnytyksessä, kun en stressannut etukäteen :)

huh huh.... kello on nyt 02:41ja istun tässä... melkosta polttoa on tullut ilta kympistä alkaen, mutta supistukset harvassa. Vessassa ramppaamista ja paineen tunnetta alapäässä niin ettei nukutuksi saa. Selkä on myös kovilla. No josko se nyt olis sit lähtö lähellä... jään odottelemaan ja kertoilen sit myöhemmin, kuin tässä kävi. emoticon

kääk! emoticon  yhyy... perhana... ei se viimeöinen sit johtanut mihkään! Tääl kökin kotona rankan yön jäljiltä yhä. Kymmeneltä alkoi melkoset poltot eilen illalla ja kestivät aina puol neljään.. mut kunnon suppareita ei tullut sit kuitenkaan.
Nyt on siis jo aamu ja laittelen isompia kouluun ja painelen piakkoin neuvolaan tästä. Laittelen sitten niitä kuulumisia myöhemmin.
Ihme vaavi kun huijaa ja vielä keskellä yötä! emoticon

Nannasu: No jo on kyllä ihme huijausta:) Mutta hyvää tuokin lupailee, jos on jo polttoja noinkin paljon. Varmasti kohta pääset tositoimiin.

Mulla on tänään 40+2, muttei edelleenkään viitteitä että vauva olisi kohta tulossa.. Eilen tein tunnin kävelylenkin, joka kylläkin sai alavatsan kipeäksi eli kai sillä jotain vaikutusta on. Ja söin myös tulista ruokaa, kun kuulin että chilikin saattaa auttaa ja aiheuttaa supistuksia:) Mutta ei, aamulla heräsin taas normaalisti yhtenä kappaleena. Voi toivottavasti ei menisi ihan 2 vkoa yli. Nyt on alkaneet tutut jo soittelemaan, että jokos ollaan synnärillä jne. Plaah..

Niisku_: Ei mikään ihme, jos jännittää jäädä vauvan kanssa kahdestaan. Samaa itsekin oon pohtinut, kun se aika sitten joskus koittaa. Ihanaa, kun mun mies on kanssa ekat 2 vkoa isyyslomalla, niin saa yhdessä harjoitella elämään uuden perheenjäsenen kanssa. Mutta varmasti se menee hyvin sitten kahdestaankin, varmasti aika nopeasti taas alkaa sujumaan ja tulee rutiinit. Ja tosiaan saahan sitä apua aina kysyä perheeltä ja ystäviltä, jos mahdollisesti ovat lähellä ja voisivat auttaa.

Heippa taas...
Laitan tähän lyhyesti neuvola kuulumisia, nyt rv 39+3. Neuvolassa oli siis normi toimet ja kaikki ok, eli ei sen puolesta ihmeitä, mutta... viimeöisen kertomani perusteella neuvolan tätsy oli selkeästi sitä mieltä että H-hetki on nyt käsillä. Kehotti siis nukkua, kun valvoin viimeyön ja voin kertoa että kyllä väsyttää!
Eilen meni päivällä limatulppa... tai ainakin luulen niin ja n-tätsy oli samaa mieltä asiaa kuvailtuani. Että nyt sormet ja varpaat ristiin kaikilla, niin saadaan nyytti jo tänään/ens yönä syliin emoticon Päivittelen kyllä sitten taas kuulumisia. Tsemppiä myös muille!

Nannasulle tsempit!! :D koita saada nukuttua päikkäreitä että sais energiaa varastoon .. :) ymmärtäähän senki, ettei jännitykseltä siitä tuu mtn .. :D

Pini; josko se laps tajuais lähteä sieltä tulemaan ennen huomista, vai onko kenties lähteny jo ?! .. :D 
ainahan sitä toivois, että ei käynnistää tarvis. oma äiti pitää kahta käynnistettyä synnytystä huomattavasti kamalempana mitä sit yks luomuna tullu keskimmäinen .. ainahan sitä kannattaa toivoa .. :) harmi vaan joskus vauvalla on ihan omat suunnitelmat .. 

omanapa; eilinen päivä oli ihan omituinen. tuola alhaalla nipisteli ja oli aikamoinen paine .. tais pikkuveijari työntää päätään syvemmälle lähtökuoppiin .. :) toivotaan. suht kipeitäkin nippailuja tuli, mutta en kyllä niitä suppareiksi sanonu .. ehkä tuola alhaalla aletaan valmistautua tulevaan .. :)) 
viime yönä näin unta, että poika tuli ja painoaki oli komeasti .. en vaan siinä unessa nähny sitä vauvaa !! :D 

Moona83 toi on kyllä todella turhauttavaa kun mennään la:n yli. Itse olen nyt viikoilla 41+3 ja revin kohta hiukset päästä kun oon niin turhautunut. Hyvä kun jaksat tehdä pitkiä kävelyjä jos se sais vauvan tulemaan ulos. Mä en pysty pitkiä matkoja kävelemään, koska jalat alkaa puutumaan. Luultavasti siksi koska vauva on jo niin alhaalla, että nähtävästi painaa johki hermoon, kun olen seisoiltaan pitkään.

Muutenkin ulkona on nyt tosi pelottavan liukasta. Olisin tossa toissa päivänä kaatunut todella pahasti jos olisin lähtenyt kauppaan yksin. Onneks oli mies mukana ja pidin hänestä kiinni. Kyllä sydän hakkas kovaa ja pitkään tuon tapahtuman jälkeen.

Nannasu emoticon  toivottavasti pääset pian tosi toimiin!! Jännää, jännää!!!!

Huomenna meen sitten kättärille yliaikaiskontrolliin ja toivon niin että paikat olisi niin auki että voisivat vain puhkaista kalvot ja saataisiin hommat käyntiin. Mä niin haluan mun pikku herran jo tänne!!!

Takaisin