Maaliskuun mussutukset <3

Mamaminion

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elomammat 2017
Tammikuun äidit 2019
MAALISKUU ON TÄÄLLÄ, MAALISKUU ON TÄÄLLÄ!  Tää on niin meidän kuukausi ja huhtikuussa ne viimeisimmätkin tulee, ajatelkaa 6viikkoa ja kaikki ollaan kahtena kappaleena emoticon
 
Shani: "Kuuluu taudinkuvaan" lienee monen neuvolatädin kanta mutta kuuluis niitten nyt ainakin kuunnella sun tuntemuksia, koska sekin helpottaa! On sulla meinaa aikamoinen toi sun vaivakavalkaadi ja kaikki eri ruumiinosissa vielä :) Tsemppiä kovasti!

Omaa napaa: Eilen illalla oli ekan kivuliaat supparit. sen siitä sai kun touhotti koko päivän. Tuntu että maha on ihan pinkeenä koko illan ja välillä sattui sitten noi supparit. Kolmeen asti kipuilua kesti ja sit sai unen päästä kiinni. Jotain actionia siis täälläkin, jee! Mutta sais toi vauveli vielä vähän aikaa masussa köllöttää kun on vasta rv 36+3. Odotan kyllä innolla torstain neuvolalääkäriä että jos se näkis jo jotain tapahtuneen.

Olin eilen kaverin luona kylässä joka sai kesällä kaksoset. Kovasti varoitti synnytyksen jälkeisestä bluesista joka saattaa kestää viikon pari ja käski miehellellekkin sanomaan. Kyseinen ystäväni oli porannut "ihan joka asiasta" ja "sille ei vaan voi mitään" joten nyt kun kaikki maalailee vaan ruusuisia kuvia sen jälkeen kun vauva on ulos putkahtanut niin varautukaa tietyllätapaa ristiriitaiseen elämykseen alkuviikoiksi. Sitä kuulemma kannattaa ottaa päivä kerrallaan ja ei buukata ihan hulluna kyläilijöitä jo senkin takia. Onhan se hölmöä jos kaikki mammat ja papat istuu sohvalla ja äiti poraa kun osa tarjoiltavista kekseistä on rikki, pullat palaneet, kahvia keittynyt liian vähän ym. dramaattista emoticon

Ihanaa oloa - vaivoista huolimatta!
 
Shani: Ihana kuulla, että joku muukin ajattelee neuvolasta näin. Toki myönnän sen, että on hyvä kun seurataan, eipähän ainakaan kukaan pääse sanomaan että jotain olisi tapahtunut siksi ettei yhteiskunta valvonut. ;) Mutta musta ainakin tuntuu jotenkin niin turhalta hypätä vähän väliä siellä neuvolassa toteamassa: "Kaikki ok, koita jaksaa viel".

Meijän neuvolatädissä on jotain mistä en kauheesti tykkää. Olen ihminen joka tulee omasta mielestään monenkin kanssa hyvin toimeen, mutta tossa ihmisessä on jotain mistä en niin välitä. Olen sitä miettinyt, ja tullut siihen tulokseen että se johtuu siitä kun koen tämän tädin olevan koko ajan äänessä. Yritän keskustella jostain hänen kanssaan, niin häneltä ei saa puheenvuoroa. Musta tuntuu välillä etten voi sanoa sitä mitä ajattelen. Ja mun mielestä kuitenkin nämä käynnit on sellasia, joissa pitäisi olla enemmän minun ääntäni.

Meillä vaihtuu neuvolatäti nyt tässä ihan parin viikon sisään, ja musta se oli jotenki surkuhupaisa tilanne kun hän kertoi, että on saanut paikan muualta. Pahoitellen kertoi, että hän ei ehkä edes ehdi nähdä tätä meijän jälkikasvua.. ja mua ei ees haitannu. Mietin vaan, että toivottavasti tykkään siitä seuraavasta tädistä enempi. Tunnemyllerryksen huomaa ainakin siitä, että tunsin tästä ajattelusta huonoa omaatuntoa

Mulle on iskenyt joku ihmeen epätoivo. Ruvennu yhtäkkiä tuntumaan siltä että synnytys siirtyy koko ajan vaan kauemmas ja kauemmas.. Silloin reilu viikko sitten oli niitä kamalia liitoskipuja, niin ajattelin toki että mentiin ryminällä eteenpäin. Sitten alkoi tää hiljaiselo, raskaus tuntuu tavallaan samalta ku ehkä pari kuukautta sitten, ei kummempia kipuja jne. Tätä on nyt kestäny viime keskiviikosta lähtien, eli viikon kohta. Tulis jo, en jaksa enää odottaa ja olla valmiina lähtemään koko ajan :)

__________
rv 39+4
 
MAALISKUUUUUU .. <3 oivoi, tätä kuukautta on odotettu .. :) ja pahimmassa tapauksessa odotellaan vielä sitä huhtikuutaki . ;D 

situli oli käyny päivittämässä syntyneiden listaa .. onneaonnea .. :) 
ja Lisah minkä kuvan olit lisänny !! *kateellisena täälä katselin* .. :D ihanan näkönen neitokainen ja mikä tumma tukka hänellä oli .. :) 

päivitämpä nvla kuulumiset parin tunnin päästä.. 
 
Täällä olikin osa jo vauvautunut. Onnea!!! emoticon

Nyt olisi se meidän kuu, jota on niin kovasti odotettu.
Mie nyt kuitenkin olen ilon pilaaja ja alan rutisemaan täällä, kun ei minua enää kukaan muu jaksa edes kuunnella.
Muutto on onneksi ohitse ja nyt päästään asettumaan aloilleen ja laittamaan vauvallekkin tavaraa :) Onneksi muutto miehet oli rivakoita ja siivous sekä purku apua löytyi, muutoin oisin itse vieläkin siivoamassa..

Olotila on aivan he****in kauhea. Mulla kun ei ole ollut mitään turvotusta tai vastaavaa, niin nyt koko viikonlopun olen näyttänyt pieneltä vaaleanpunaiselta sialta. ja kun tämä ei edes laske naamasta. Varpaita, sormia, nilkkoja ja ranteita särkee. Viime yönä nukuin varmasti tunnin, kun oli niin kipeät paikat ja alaselkä kui tulessa. Viimeksi kunnon yöunet olen nukkunu to-pe välisenä yönä.. ja kunnon yö unet tarkoittaa tietysti raskaana olevilla sitä, että vain pari kertaa pitäny vessaan nousta. Mie olen aivan rikki, katki, halki, poikki. Nyt mie ymmärrän kun jotkut tuskailee turvotuksen ja rannekipujen kanssa, voimia heillekkin.
Flunssakin kulkeutui meille jostain. Onneksi sentään ei kuumetta ole nostanut, mutta silti tuntuu ettei näitä vaivoja jaksa enää yhtää enempää.

No kuten sanoin, muutto on ohi niin ehkä jopa hyvällä tuurilla tästä päästään voitonpuolelle.

Tänään oli neuvolakin. Vauva on alhaalla, niinkuin on ollut nyt useamman viikon, mutta nyt oli sf-mitta hiukan laskenut. Käyriltä ainakin oli tipahtanut ihan reippaasti alle keskitason. Tiiä sitten mitä sekään meinaa vai meinaako mitään. Tuntuu siltä etten taida jaksaa puskea ainakaan vielä tätä lasta maailmaan, jos lähtö tulisi.. eli vielä pieni hengähdys tauko, kiitos!
Neuvolassa tuli pöydälle mentäessä harjotus suppareita, aikanakin täti meinas että vetääpä kireäksi koko ajan, mutta mie en ite tuntenut yhtään mitään.. Onkohan minulla jo niin paljon vaivoja, etten edes supistuksia huomaa.

Kauheasti rutinaa, ja pitäisi olla niin onnellista ja rauhallista aikaa, kun kaikki on kuitenkin suht mallillaan ja vauvakin kohta kaikussa...
Toivotaan ettämeillä kaikilla menee loppu raskausaika kuitenkin hyvissä fiiliksissä ja leppoisissa tunnelmissa! Ja lopuksi syntyy suloisia ja ennen kaikkea terveitä vauvoja!emoticon
 
Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille! :) Toivottavasti meitä on kohta monta lisää siinä porukassa.

Mie voin edelleen varsin hyvin. Pienen pientä turvotusta sormissa havaittavissa. Lähinnä sellaista, kuin olisi itsellä oikein lämmin. Ei sen enempää. Liitoskipuja välillä, lähinnä iltaisin, mutta eniten ärsyttää suonenvedot, joita on siitä huolimatta, että muutaman kuukauden ajan on kuitenkin jo päivittäin syöty magnesiumia. Ja tietysti suonenvetoa on eniten pakarassa! Yleensä oikeassa pakarassa. Kiva, kun iskee esim. kesken ulkoilun, niin mitenkäs siinä rupeat pakaralihasta venyttämään. Kiljahtelen vaan sitten välillä, kun oikein kiskoo. Kivuttomia harjoitussuppareita on kyllä päivittäin, mutta kivuliaita ei kyllä. Koiran kanssa päästy taas lenkkeilemään, kun sää on lauhtunut, ja kotikin alkaa olla "vauvavalmis". Vielä pitäisi pinnasänky saada kasattua vaan. Niin, ja kai se sairaalakassikin pitäisi pikkuhiljaa pakkailla. On jotenkin päässyt unohtumaan.

Myötätuntoni kaikille kipujen kanssa kamppaileville. Toivottavasti helpottaa pian tavalla tai toisella!
 
Onnea situlille vauvan johdosta! Ihania uutisia! :)

Vihdoinkin on maaliskuu! Meillä tai ainakin minulla se alkoi melkoisen ristiriitaisissa tunnelmissa... Tänään siis oli se vauvan kokoarvio uudestaan. Menin sinne ihan sillä asenteella, että synnytys käynnistetään ihan lähipäivinä. MUTTA vauva onkin jo nyt 4,1kg, joten olisi liian suuri riski yrittää alatiesynnytystä koska esikkokaan ei syntynyt alateitse vaikka painoi sen 3690g. Eli sektio on nyt sitten 10.3. ja sillä siisti.
Tottakai mennään niinkuin on turvallista sekä vauvalle että itelleni, mutta nyt en enää koskaan voi haaveilla tai yrittää alatiesynnytystä.... emoticon Kahden sektion jälkeen ei voi enää alakautta synnyttää... Olin tsempannut itseni alatiesynnytykseen tai ainakin sen yrittämiseen, mutta nyt harmittaa etten voi edes yrittääkään! Vaikka olen sitä mieltä että sektiokin on synnytys, niin nyt kuitenkin tuntuu että menetän jotain naiseuteen oleellisesti kuuluvaa. Mun kroppaa ei vaan ole tehty synnyttämään....

Nyt mua ei enää jännitä tuleva, vaan ainoastaan pelottaa, koska se kipu oli ainakin viimeksi ihan h#%&¤(n kamalaa kun vatsaa paineltiin vaikka just oli leikkaus jne jne... Ja muutenkin olin kipeä tosi pitkään, mikä babybluesin kanssa on aika hankalaa.... Nyt tais blues iskeä jo ennen syntymää.... No ehkä asiat alkaa näyttää valoisammilta kunhan muutaman yön tässä asiaa sulattelen.

Tsemppiä siis kaikille ja olkaa onnellisia kun voitte alakautta synnyttää vaikka se kuinka kipeää tekisikin.
 
Picsu: Toisaalta varmasti kiva tietää päivämäärä milloin saa nyytin syliin, ja se että saat aikaa nyt henkisesti valmistautua kun tiedät mitä on tulossa. Tsemppiä!

Rastafa81 on vissiin eilen saanut vauvansa jos oikein muistan että hälläkin suunniteltu sektio. Onnea jos näin on! emoticon

Voi kun tää vauva syntyis jo! ei jotenkin jaksais ajatella että lasketun ajan jälkeen vielä kaks viikkoa on ihan "normaalia" odotusta. Mielenkiinto lopahtaa varmasti heti lauantain jälkeen enkä enää edes odota synnytystä. Toisin kuin nyt, tuntuu että nyt olisin valmis siihen kipuun ja kaikkeen emoticon  mikäköhän taika siinäkin on. Sitten ku menee päivänkin yli lasketun ajan niin tulee sellainen olo että enpä nyt jaksais mihinkään synnärille lähtä emoticon  Ihmiset jotka Jorvissa synnytätte, onko siellä vauvalaa?? eli siis paikkaa johon vauvan voi viedä "hoitoon" jos esim. käy suihkussa. Ja perhehuoneita?? Kiitoksia vastauksista. En ole jaksanut käydä tutustumassa, menee kaikki energia tuon 3wee prinsessan kanssa. Mutta palataan jälleen.
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]
 
Suunnattoman suuret onnittelut kaikille lapsen jo saaneille, ihanaa, että ootte ahkerasti jaksaneet käydä päivittämässä kuulumisia ja kirjoitelleet synnytyskertomuksia! ja Lisah:n vauvan kuva -AIVAN IHANA emoticon

Voimia kaikille vielä viime hetken rutistukseen, pian me muistellaan haikeudella tätä "ah-niin-ihanaa-ja-rentouttavaa" raskausaikaa ;)

Neuvolakuulumisiin päivittelin omaa napaa ja masukuviinkin lisäsin vielä viimehetken kuvan, rv 39+2.
Kotiin lähdin edellispäiväisestä neuvolasta sellaisin terveisin, että täti melkein kuulemma laittaisi päänsä pantiksi, että vauva syntyy ennen sunnuntaita, eli täällä odottelen kiihkeästi josko lähtö tässä tulis. Viime viikonloppuna tuli vähän ruskeaa verta vessapaperiin pyyhkiessä ja pari pientä hyytymääkin, kohdunsuulla siis jotain ainakin tapahtuu. Eilen illalla oli ekat kivuliaat supistukset, mutta sain kuitenkin nukuttua ihan hyvin, nyt on alapää (tai ne lantion luut ja nivuset) kipeemmät kuin koskaan aiemmin ja tosi huono olo, onkohan tää jo merkkiä siitä että kohta lähdetään? En tiedä, tuntuu että sitä pitää itse jokaista outoa tuntemusta synnytyksen alkamisena ja sitten on ihan vainoharhainen.. Edelleen on kyllä epätodellinen olo, tuntuu ettei se vauva sieltä tuu koskaan. Mut eiköhän se sieltä kohta ulkoistaudu, neljä päivää enää laskettuun aikaan ja tuntuu ettei oikeesti jaksais odottaa enää päivääkään.. Mieskin on ihan täpinöissään ja haluaisi jo tavata ensimmäisen lapsensa.

Nyt lähden lenkille koiran kanssa, jos se vaikka sais aikaan jotain tuolla masuosastolla.
 
Huomenta mammelit,

Maailma näyttää taas vähän valoisammalta kun sai pitkästä aikaa ihan OK nukuttua ...

Shani: Mul oli taannoin kauhee yskä. Sain sellasta yskänlääkettä kun Codesan Comp; auttoi yhdessä päivässä ja sopii tietty raskaana oleville. Kokeile niin saat lepoa ennen H-hetkeä!

Pini: Niin jännittävää .... :)

Picsu: Yhdellä tutulla sama tilanne, ymmärrän että se vaikuttaa fiiliksiin mutta turvallisuus ennen kaikkea ...

Omaa napaa: Seksikkyyden taso laski eilen "entisestään" kun mulle oli ilmaantunut peräpukama. Oh no! Ei oo ikinään ollu !! Mies vaan totes että nyt sulla on 2 klitorista .... nyyh. Mitä sille voi tehdä? Onko muillakin ? Voieivoieivoiei .... Onneks on huomenna se neuvolalääkäri ....

Jaksamisia - ei tässä varmana kovin montaa viikkoa kärvistellä emoticon
 
Lilleroinen ja Pini: Paljon kiitoksia (:

Picsu: höh, ikäviä uutisia :/ mutta pääasia että on turvallinen synnytys! Ei varmastikaan yhtään lohduta, mutta kyllä se kohdun painelu tuntuu kamalalta alakautta synnyttäneenäkin.

Omaa: Meillä on arki lähtenyt sujumaan oikein kivasti. Tyttö on niin kiltti. Viime yönä heräiltiin 3 kertaa, että ihan hyvin on nukuttukin. Saa nähdä miten muuttuu kun vauva kasvaa ja piristyy :) Itselläni oli kyllä paljon parempi olo raskaana ollessa kun nyt. Tikit sattuvat ja vuotavat ja joudun ottamaan särkylääkkeitä monta päivässä. No mutta alle viikko vielä synnytyksestä, niin eiköhän se tästä :)
 
Picsu; varmasti harmittaa. mutta näin päin on turvallisempaa ja niin se pitää vaan ajatella. taino, hyvähän kukaan on sanomaan miltä toisesta tuntuu ku ei saa enää edes mahdollisuutta alatie synnytykseen.. aika komean painoarvion ne teille anto !! :) 

Katruskainen; tuota vaivaa oon myös pelänny !!! ainakaa tällä tietoa ei pitäisi olla, sen vissiin kans huomaa jos semmosen osakseen saa .. eikös siihen tepsi nuo apteekin käsikauppalääkkeet. voiteet, puikot sun muut .. 

omaa napaa; taas huonommin nukuttu yö takana. johan niitä hyviä oliki tossa pari !! :D 
noooh, aamusta ku saa jatkaa niin se piristää hieman. muuten on kyllä ihan fyysisesti poikki. eilenki tuli nokosteltua parin tunnin päikkärit ja illan nuokuin sohvalla. hohoijaa. josko suklaa hieman piristäis ?! . ;D 
 
Mä vannoin viime viikolla, kun neuvolasta tulin etten aio mennä seuraavaan tapaamiseen. Yritin psyykata itteni siihen, että vauva olisi jo siihen mennessä ulkona tai ainakin olisin sitä kovasti pusertamassa ulos ;) Onhan tässä joo aikaa vielä, mutta alkaa epätoivo iskeä kun tuntuu ettei tämäkään asia mennyt suunnitelmani mukaisesti :D Huomenna on siis neuvola klo 11.

Odotus on tosiaan nyt tuntunut siltä kuin ei etenisi ollenkaan. Vauvakin oli eilen tosi hiljainen, liikkui kyllä jonkin verran, mutta huomattavasti vähemmän.. Jos se vaikka keräilis voimia ulostuloa varten

Mua ahdistaa jo sekin, etten edes tiedä olenko kokenut yhtäkään kivuliasta supistusta. Voihan epätoivo!

__________
rv 39+5
 
Heippodei ! :)

Mä tulin tälläiselle sivulle näköjään sit :) Täällä ollaan kanssa yhdessä koossa edelleen, vaikka halu kahtena kappaleena olisi kivempi :D 
4 päivää ois siis laskettuun aikaan, ja tuntuu että jokaisia tuntemuksia niitä tarkkailee.. Ei ole ollut kivuliaita supistuksia muuta kun lauantai aamuna ja nekin loppu kuin seinään reilun tunnin päästä. sen jälkeen on kylläkin ollut harjoitussupistuksia, kovaksi mennyt maha ja hiukan epämielyttäviä.. ei muuta. ja tarkkailut olen aina pyyhittäessä josko oisi tullut sitä limatulppaa ;D Vaikka koittaa olla silleen rennosti, niin väkisinkin sitä laskee päiviä laskettuun ja tarkkailee tuntemuksia, ei niistä pääse mihinkään :D

Oi että on niin uskomatonta miettiä että 9 kk on takana raskautta.. ja pian on vauva tässä sylissä <3 ja vielä esikoinen <3 Ei tätä usko todeksi... sitä varmaan vaan märisee sairaalassa kun näkee ekan kerran vauvan ! hui !

Joko teitä jännittää synnyttäminen, siis ketkä eivät ole vielä synnyttäneet ?;)

meltsukka rv 39+3

Lilypie Maternity tickers
 
Eteenpäin vain porskutetaan edelleen. Vähän enemmän paineentunnetta ollut tänään, muuten ei kummempia. Aamulla oli myös menkkamaista jomotusta alavatsassa. Kävin silti tänään vielä vähän shoppailemassa, nyt on vauvalle lopultakin se vauvakirjakin hankittuna. Ruokaostoksillakin kävin yksinäni, kun ukko mokoma jumittui koneen ääreen pelaamaan. No, jospa se korvaisi sen jotenkin huomenna, kun meikäläinen täyttää vuosia. Parempi olisi... Mutta eihän se ole saanut hommatuksi edes korttia, kun on ollut kotona. Olen kyllä huomautellut, että saisi edes jotenkin muistaa.

Nyt odotellaan, että perunalaatikko valmistuu. Olin kirjoittanut käsin ohjeen viimeksi kyseistä ruokaa tehdessäni, mutta tietenkään sitä ei nyt löytynyt mistään. :/ Meillä kun ollaan molemmat kasvissyöjiä, niin ei ole sellaista hyvää perusperunalaatikon ohjetta löytynyt valmiina mistään. Onneksi sitten löysin netistä varsin helposti ohjeen, jonka pohjalta viimeksikin tein sitten kasvisversion, niin sain aika hyvin tehtyä sapuskan nytkin. Ja tällä kertaa kirjoitin ohjeen saman tien tietokoneelle, joten tallessa on! :D

Josko sitä seuraavaksi ryhtyisi taas vaippoja ompelemaan. On niitä aika monta tullut tämän viikon aikana jo ommeltua, mutta vielä saa urakoida. Ai niin, ja kun oli puhetta siitä "alkoholin himosta", niin miullahan nyt ei ihan sitä ole, kun olen ollut 15-vuotiaasta lähtien absolutisti, mutta että tekisi niin kovasti mieli Batteryä. Paheensa kullakin...

meltsukka: Minua ei synnytys kauheasti jännitä, kun oikein yritän suhtautua siihen mahdollisimman rennosti. Mutta toki, jos sitä rupeaa oikein pohtimaan, niin vähän mietityttää ja voi hirvittääkin. Yritän vain ajatella, että se menee sitten omalla painollaan, eikä voi etukäteen varautua siihen, miten paljon sattuu tai mikä siihen kipuun mahdollisesti auttaisi. Se nyt tietysti vähän jännittää, kun en ole saanut mitään arviota vauvan koosta tai edes siitä, pystynkö synnyttämään normaalisti alateitse. Eikä ole edes tietoa, tehdäänkö moisia arvioita jossain vaiheessa vai ei. Ja tänään siis rv 37+6. :/
 
Kellitys: Mulla on kans tuo Batteryn himo :) Ja täytyy myöntää, että tässäkään asiassa en ole pystynyt täysin olemaan ilman. Oonkohan kolme kokonaista Batterya juonut tän n. 9kk:n aikana. Toki ymmärrän jos joku haluaa olla kokonaan juomatta sitäkin raskausaikana, mut mä oon antanu itselleni luvan olla ei niin kuuliainen välillä.

Jotenkin ajattelen silleen, että osahan jopa polttaakin raskaana ja siitä sentään oon pystynyt pysymään erossa (lopetin siis aika nopeesti sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana). Ei Battery voi olla vaarallisempaa ku tupakka :) Jotenkin täytyy selitellä itelleen.

Mutta toisaalta mä myös ihmisenä olen sellainen joka ei niin tarkkaan tuijota sitä mitä sanotaan. Koen, että suurin osa on noista suosituksia ei niinkään kieltoja ja nämähän myös vaihtelevat maittain tai kulttuurittain, joten sinälläänkin jättävät pelivaraa. Tajuskohan kukaan mitä hain takaa ;)
 
Vasta nyt löysin ton masugallerian, joka löytyy tokalta sivulta. Tää on tosi ärsyttävä foorumi ku tää ei nosta automaattisesti viimeseks kommentoituja aiheita alkuun, jää moni juttu välillä lukematta.

Kävin siis laittamassa omastakin mahasta kollaasin sinne :D
 
Heippa maalismasut! Paljon onnea heille joilla se valloittava käärö on jo kainalossa ja tsempit loppuun meille muille joilla vielä odotettavaa on!

Täällä ollaan siis myös vielä yheskoos (37+3).. tiistaina kävin kirjottelemassa neuvolakuulumisia ja hyvää kuuluikin siltä osin että vauva on laskeutunut niin alas kun pääsee ja kiinnittynytkin on! JEE! emoticon  Josko hän piakkoin alkaisi tulla ulos. Supistellut on hyvin epäsäännöllisesti, välillä kipeestikin mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. Tiistaina olin niin huonolla mielellä jotenkin, itkin autossa neuvolan p-paikalla yksiskseni omaa lohduttomuuttani... tuntui kuin kaikki vaivat sun muut ois kaatuneet justiinsa siinä paikassa niskaan. HORMOONIT!!! Niitä siinä ekaks syyttelin. Mutta tottahan se on kun ei saa öitään nukuttua niin väkisinkin voimat ehtyvät niin henkiset kuin fyysiset. No tiistai menikin sitten nukkuessa ja eilen jo jaksoin taas puuhastella ja olikin parempi mieli. Kai tämä kevätaurinkokin tekee tehtävänsä! :)

Tunteet vetelee melkoista vuoristorataa välillä...

Onneksi en sentäs ole kipeeksi tullut... meillä kun tuo minun tosikkoni oli juur kuumeessa monta päivää, alkoi yhtäkkiä ja "paranikin" sitten yhdessä yössä. Tiä mitä lie oli sitten, mutta pääasia on että poika on nyt terve. Ajattelinkin että kuinka voin olla poissa kotoa kun mun "pieni" sairastaa, kuka häntä hoitaa kun olen pois!? Sekin masensi mieltä jonkinverran silloin tiistaina.

Tässä vaan märisen tätä omaa oloani... en taaskaan muista puoliakaan mitä muut oli kirjottanut vaikka niitä tässä jo pitkän tovin lueskelinkin. Samoja vaivoja, tuntemuksia ja mietteitä tuntuu olevan kaikilla joten voimia jokaiselle totisesti toivon. Toivottavasti kenenkään ei tarvitse mennä yliajalle, se odottelu ei ole kivaa... olen itse kokenut sen kaksi aiempaa kertaa, not nice :/

Täälä ollaan selvästi lähtö kuopissa joten nyt odottelen niitä kunnon suppareita jotta päästäis lähtemään synnärille... koitan edesauttaa asiaa saunomalla, siivoiluilla, koiralenkeillä ja monella muulla touhulla... koitan myös kertoa välillä tuolle masu-asukille että voisi tulla jo, kaikki on valmista! emoticon

 
meltsukka: Mulla tulee hetkellisiä jännityskohtauksia synnytykseen liittyen. Varsinkin aamuisin herätessä saattaa tuntua, että mitenköhän ikinä selviän synnytyksestä tai jos saankin totaalipaniikin enkä osaa toimia synnytyksessä oikein.

Tänään on ollut jo useamman tunnin ajan ihan ihme tuntemuksia kohdunsuulla. Tuntuu kuin siellä tapahtuisi kokoajan jotakin. Pistelyn lisäksi tulee kivuttomia "räpsähdyksiä" ja tauotta siellä tapahtuu jotakin mystistä. Tajusin äskettäin, etten enää rekisteröi kivuttomia supistuksia samalla lailla kuin ennen. Niitä tulee edelleen, mutta kai niihin on jo niin tottunut, ettei välttämättä huomaa jokaista supistusta.
 
Tänään oli neuvolalääkäri ja sillä oli hyviä uutisia: äidillä kaikki jees, vauva kasvaa käyrällä, on pää alaspäin, on pää lantiossa alhaalla ja tuntuu sisäkautta, kohdunsuu pehmyt ja lyhentynyt jne. MUTTA "voi mennä viikko tai voi mennä 4 viikkoa" ... että muumina vielä voi vierähtää tovi. Puuh! Mä olisin NIIN toivonut että ois saanut jotain tarkempaa mutta niinkuin moni on todennut niin ei ole aikataulua näillä maha-asukeilla emoticon ja meidän mammeleiden ei auta kun ootella vaikka ois kaikkimaailmanvaivat.

Katselin muuten masugalleriaa ja mulla tuntuu olevan ihan ponttooni maha kun on niin sieviä masuja galleriassa. Mitta oli tänään 34 cm ja viikkoja 36 + 5, joten tartteepa ottaa tässä parin viikon sisään kuva ja ladata tonne niin tulee yks armoton korispallo sinne tsuumattavaksi.

Aurinko paistelee ainakin Espoossa joten nauttikaamme iloisesta ilmasta kolotuksen keskellä emoticon
 
Takaisin
Top