Maaliskuun mussutukset <3

Jännittävää... kolmesta lähtien supistuksia säännöllisen epäsäännöllisesti =) kestoltaan n. puoli minuuttia ja yli.
Ristiselkää myös jomottaa.

Jospa siis viikonloppuna jotain tapahtuisi emoticon
 
plääh kotona ollaan yhä... kyllä se "ronkkiminen" ä-polilla tuotti muutamia suppareita mut ei mitään aikasemmista poikkeevaa... ja isäntä ei suostu seksiä harrastamaan, niisk!
Mä olen kans ihan satavarma jotta yli mennään niin että humahtaa. Viikon päästä maanataina kun ois se laskettuaika, jos ja kun ei tänä viikonloppuna synny niin sais ainakin sit ens vk-loppuna tulla jo!
Ääh tää on niin tätä tuskailua taas... kädetkin on taas niin kipeet että hyvä kun kärsin tätä kirjotella *itku*
Taitaa mennä taas vk-loppu persiilleen ja sitä rataa...
 
Sentään sain viime yönä nukuttua taas hyvin. Toinen samanlainen yö jos olisi ollut putkeen, niin varmaan olisi tänään aika väsynyt olo. Eilen jaksoi vielä ihmeen hyvin. Olo on taas varsin normaali tähän tilaan eli ei mitään kummempia tuntemuksia. No, saapahan tehtyä kaikenlaista ja olossa ei ole juurikaan valittamista. Vähän vaan alkaa mietityttämään, että paljonkohan mennään yli, tänään rv 39+2.

Se on sentään hyvä, että pissa oli aamulla taas varsin puhdas. Kun se verenpaine nyt oli tosi selkeästi koholla meikäläiselle, vaikkei vielä niitä "raja-arvoja" ylittänytkään, joista neuvolassa huolestuttaisiin, niin on se silti kiva tietää, ettei ainakaan muita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ole. Päätäkään ei ole särkenyt. Se on muuten ollut hyvä raskausaikana, etten ole juurikaan migreenistä nyt kärsinyt. Päänsäryt muutenkin vähentyneet, sekin varmaan auttoi, kun oli töissä, niin päivärytmi oli säännöllisempi ja sitä myötä tuli ehkä vähemmän istuttua tietokoneella. ;)

Nannasulle tsemppiä noiden käsien kanssa. Voin vain kuvitella, miten ikävää mahtaa olla. :( Mitähän sitä itsekään sitten tekisi, jos rupeis kädet enemmän kipuilemaan. Nythän miulla on ollut vain lievää jäykkyyden tunnetta sorminivelissä. Mutta jos rupeaisivat kipuilemaan, niin eipä siinä sitten paljon käsitöitäkään tehtäisi. Ja muillekin, jotka noiden kipujen kanssa kamppailevat. Toivottavasti ne vauvelit rupeaisivat kohta syntymään, niin helpottaisivat ne kivutkin.
 
Huomenta!

Täällä sitä vaan ollaan. Yö meni hyvin kunnes kello löi neljä ja supistukset alkoi taas, niitä kesti 6:30 asti ja sitten sain nukuttua vielä parisen tuntia. Sen jälkeen tullut harvakseltaan.

Limaa tuli illalla pikkuisen, ette jospa tämä tässä kypsyy =)
 
Laskettu aika on tänään ja vielä vaan odotellaan, taidetaan mennä la:n ylikin, vaikka olenkin koittanut nyt suostutella pikkuista tulemaan ulos.. Mitään kotikonsteja käynnistykseen en ole edes kokeillut, kun kai se sieltä sitten ajallaan tulee. Tää päivä olis ollut kyllä tosi hyvä syntymäpäiväkin vauvalle, ja harmittaa kyllä kun ei varmaan tulekaan tänään... Yhyy, haluaisin vaan niin kamalasti saada vauvan jo syliin.. Ja vähän sekin pelottaa kun menee yli lasketun ajan, että ehtiikö se sitten kasvaa kovin isoksi ennen syntymää..
 
Iso huokaus... täällä mennään jo viikoilla 40+5emoticon
Eilen soitin ajan yliaikaiskontrolliin, joka on täällä viikoilla 41+5 mutta koska se on lauantai niin kontrolli on 41+4, mutta TOIVON todella ettei mene sinne asti... Koko raskaus on mun ostalta mennyt niin hyvin ei ollut pahointvointia ja pystyin olemaan töissä loppuun asti ilman mitään vaivoja (vaikka työ on aika fyysistä). Mutta nyt alkaa olemaan ihan kauhea olo :( joka paikkaan särkee ja ei pysty enää pitkiä matkoja kävellä, koska se kostautuu kauheilla nivuskivuilla *huoks*

Joten isot sympatiat kaikille joilla on samanlainen olotila!!!

gabor toivottavasti sinä pääset pian tositoimiin, ainakin tuo kuulostaa jo siltä että lähtö on lähellä :)
Riinaa itse myös pelkään sitä että vauva kasvaa hirmu isoksi nyt kun yli mennään.

Kaikesta huolimatta, hyvää viikonloppua kaikille :)
 
Täällä taas kirjoittelen -tylsä lauantai-aamu yksin kotona kun mies on viimeisiä kertoja pilkillä ennen kuin vaavi syntyy :)

Tsempit sulle gabor, toivottavasti vauva päättäisi kuitenkin syntyä ennen käynnistystä, Hyviltä ainakin kuulostaa noi sun merkit, toivotaan että tulis lähtö jo pian! :)
Mulla myös käynnistys edessä joko 16.3. tai viimeistään 18.3. jos ei sitä ennen oo tullut. Toivoisin silti kovasti ettei tarvis sinne käynnistykseen joutua.

Hirrrrmuisen isot onnittelut niisku_:lle pikkuisesta pojasta <3 ..Mä vähän arvelinkin, että oot tositoimissa kun pariin päivään et mitään kirjoitellut tänne :)

Shani: Mä niin tiedän mistä sä puhut, meilläkin anoppi on harvinaisen rasittava. Nyt LA:n jälkeen se vaan pahenee ja pahenee joka päivä. On tosi raskasta, kun on muutenkin itsellä omassa pienessä päässä paineita et koska vauva tulee ja haluaisi jo kovasti päästä synnyttämään ja sitten kun joku vielä soittelee ja painostaa lisää -se on tosi p*rseestä ihan suoraan sanottuna. Jos mä erehdyn anopille sanomaan, että joo olishan se kiva jos vauva kohta jo tulis niin hän sitten sanoo että "Noo eiköhän se sieltä tule kun sen aika on". Tekis mieli aina tossa vaiheessa sanoa, että nii-in eiköhän se tosiaan sieltä tule, ei tarvi joka päivä sun soitella ja kysellä et joko se nyt tulee.. Ja kun ei vaivauduta edes kysymään että miten mä voin tai muuta, vaan heti että koska se vauva nyt sieltä syntyy. ÄRRRR.

Nannasu: Jaksamista niiden kipeilevien käsien kanssa, ei ole herkkua todellakaan!! Yritä nyt kuitenkin pitää edes vähän positiivista mieltä yllä, vaikka vaikeaa onkin. *halii*

Hyvä että oot Kellitys saanut nukuttua viime yönä, varsinkin näin loppuraskaudessa kun painotetaan sitä, että tarvii nukkua mieluusti päiväunetkin, että jaksaa sitten synnytyksen jos se vaikka yhtäkkiä alkaakin :) ..Mulla menee ainakin tosi vaihtelevasti yöt, joka toinen yö heräilen kaikenlaisiin kipuihin ja tuntemuksiin ja ravaan vessassa monta kertaa, mutta osa öistä taas menee ihan rauhallisesti, enkä välttämättä herää kertaakaan edes vessaan. Oli pakko joku aamu 12 tunnin yöunien jälkeen oikeesti tarkistaa, että oonko pissannut alleni, kun en uskonut, etten muka oo kertaakaan yöllä käynyt vessassa :D
Kohta tää onneks loppuu meillä kaikilla ja saa kivemman syyn valvoa yöllä :)

Riinaa: Jaksamista, jaksamista ja jaksamista! En voi muuta sanoa. Itsellä ihan samoja mietteitä, nyt jo 6 päivää yli lasketun ja jännittää että minkä kokoinen vauva oikein mahtaa tulla.. Tää odotus on niin puuduttavaa!

Omaaomaaomaa: Eilen kävin parin tunnin kirppis-kierroksella kaverin kanssa ja voi että oli ihana päästä pois kotoa välillä :) ..Päivä meni paljon nopeammin kun oli jotain tekemistä ja sai juoruta oikein urakalla. Löysin myös ihan hyödyllisiä juttuja; Tommee tippee-tuttipulloja ja niihin erilaisia tutti-osia (mulla oli näitä pulloja jo aiemmin ostettuna ja oli kiva löytää halvalla pari lisää kun ovat kuulemma tosi laadukkaita ja hyviä), kaksi ihanaa melkein käyttämätöntä vaaleanvihreää bodya, maidonkerääjän, pestäviä liivinsuojia (kaveri sai syksyllä vauvan ja ohjeisti, että ne kertakäyttöiset liivinsuojat saattaa tarttua nänniin kiinni ja repiä sitä kipeästi lisää, kun nännit muutenkin on kovilla imetyksen alussa) ja pinnasängyn reunaan sidottavan Teddy Kompaniet lehmä pehmolelun, joka soi kun sen hännästä vetää. Lisäksi löytyi itselle pari paitaa ja jotain muuta pientä, yhteensä rahaa meni öbaut 20€, joten superhalpa reissu oli!
Tein tuossa vähän aikaa sitten myös isomman hankinnan itselle, ostin nimittäin imetystyynyn. Merkki on Doomoo Buddy ja hinta oli aika suolainen tyynystä (70€) mutta voin kyllä sanoa, että jo nyt parin viikon aikana se on ollut jokaisen sentin arvoinen. Ennen nukuin peitto käärittynä rullalle jalkojen välissä, mutta nyt nukun tuon tyynyn kanssa ja se on kyllä loistava. Tyyny on sohvalla päivät, kun siihen on hyvä nojata telkkaria katsoessa ja meillä on miehen kanssa leikkimielistä kinaa että kumpi ehtii sohvalle ensin ja saa tuon tyynyn. Mulla on tietysti etuoikeus :D ..Ehdottomasti jos meinaatte imetystyynyn hankkia, niin tuota suosittelen! Se on tarpeeksi pitkä, joten sen saa vyötärön ympärille eri tavoin, myös niin että se tukee samalla selkää kun pitää vauvaa sylissä. Ehdottomasti kaikki imetystyynykaupoille, hopihop!

Nyt menen sohvalle telkkarin ääreen, ulkona olis upea ilma lähteä vaikka lenkille, mutta eilisen kävelyn seurauksena häpyluu ja nivuset on kuin tulessa, joten joudun kököttämään neljän seinän sisällä ainakin tänään. :/
 
Hohhoijakkaa... kello on 18:30 lauantai-iltana ja täällä ollaan.

Päivänmittaan supistelut harventuneet jopa, että 1 x / h. pitänee lähteä laittaa sauna lämpenemään :)
 
Huomenta vaan. 

Tänään siis laskettu aika, mutta eipä kuulu tulokasta. Eli samassa jamassa ollaan kuin moni muu. Ärsyttävät oireet, turvotukset ja kolotukset, pahenee joka päivä mutta missä on supistukset?!? No päivä on vielä nuori, josko maha-asukki vielä yllättää ja päättää kohdata maailman jo tänään.

Tsemppiä kaikille!
 
Joo-o, ei täälläkään mitään uutta kerrottavaa ole, sama tilanne edelleen. Supistuksia ei ole vieläkään, muuta kuin niitä kivuttomia harjoitussupistuksia. LA ois ylihuomenna, joten kyllä kovasti tuntuu, että yli mennään täälläkin roimasti. Kovasti oon koittanut vaaville jutella, että saisi kyllä mun puolesta jo tulla;) Kaikkia konsteja oon koittanut, eli liikuntaa, peuhaamista, suklaata ja tänään laitan saunan päälle. Jospa niistä jotain apua olisi:) Ja suklaata taidan napsia tänään vähän lisää;)

gabor: Kuulostaa kyllä, että sulla on hyvin lähellä synnytys. Ei varmaan mene enää kauaa. Jännittävää:)

Kellitys: Mulla on sama juttu, että päänsärkyä ei ole juuri ollenkaan ollut koko raskausaikana. Tuo on tosiaan harvinaista, sillä aiemmin sitä oli kyllä suht useasti, johtuen varmaankin työstressistä.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa. Eiköhän kohta ala olla iloisia uutisia enemmän tälläkin foorumilla, kun päästään yli maaliskuun puolivälin:)
 
Täällä ollaan...

Illalla kympiltä nukkumaan ja klo 02 herätys supistuksiin, eka tunti 10 min välein, toka tunti  5min välein ja sittenpä alkoivat hiipua niin, että sain nukuttua eka tuolissa istuvassa asennossa (heräsin aina joko siihen, että supisti tai sitten pää retkahti) ja sitten siirryin sohvaan. Supistukset kesti siis 02-05 eli kolmisen tuntia taas.

Nyt aamupäivällä välillä vartin välein ja sitten  pitempi väli. Noh, limoja on alkanut irtoamaan nyt (ensin kirkasta räkää, sitten vaaleanpunaista sitten ruskeaa) ja aina kun käy pissimässä saa tehdä myös isommatkin tarpeet.

Saa nähdä taas mitä päivä tuo tullessaan, saati sitten yö...
 
Moikka kaikille!
Tulin tänään ekaa kertaa lukemaan maaliskuun mussutuksia keisarinleikkauksen jälkeen (tehtiin 7.3) kiitos kaikille mua tsempanneille!!!!! Nyt ollaan kotona ja mussukka tuhisee tyytyväisenä kainalossa ;)
Halusin tulla tänne kirjoittelemaan ja tsemppaamaan kaikkia jotka eivät ole vielä synnyttäneet. Se on niin kaunis asia ja elämän uskomattomin kokemus kun oman lapsen ensimmäistä kertaa syliin saa ja kuulee ensimmäiset parkaisut (oli synnytystapa mikä hyvänsä).Ihanaa että te kaikki pääsette hetkellä minä hyvänsä sen kokemaan!!!!!emoticon Onnea kaikille jo etukäteen ja kerätkää paljon voimia h-hetkeä varten!

 
Mua on alkanu epäilyttään, että tunnistankokaan kaikkia supistuksia supistuksiksi. Ihan varmasti todella kivuliaat supistukset tunnistaa, mutta entäs lievemmät. Mulla tuli illalla aina välillä alavatsaan hetken kestäviä pistoja, jotka oli alkuun voimakkaita ja laantuivat nopeasti. Sattuivat kyllä sen verran, että mieskin voivotteli vieressä :D. Ei ne kyllä yhtään menkkakivuilta tuntuneet kun niihin yleensä supistuksia verrataan. Menkkakivut tuntuu mun mielestä lähinnä siltä, että vatsaa vääntäisi ja nuo kivut oli pistävää.

Voin vaan kuvitella, kuinka inhottavaa käsikipujen kanssa painiskelevilla on kun mulla on yöllä vaan pienehköä kolotusta ja siihenkin herää.

Jaksamista vaivojen kanssa kaikille! emoticon
 
Tämä kävi kuitenkin näytillä kun muita alkoi huolettaa, josko kohta kotia syntyy. 3cm auki niinkuin itse ajattelinkin ja vaavin pää tosi alhaalla.
Kätilö tuumas, että "mukava kun tämä tällälailla tekeytyy".
 
Lohduttavaa että muutkin miettii että millaisia ne "oikeat supistukset" nyt sitten on. Tosin kun lukee kirjoituksia niin kai sen sit huomaa kun niiden keston pystyy tarkasti mittaamaan että montako minuutissa ym. Ja moni jo synnyttänyt sanoo että "kyllä sen tietää" .... Niille jotka tuskailevat että LA on jo nurkilla ja ei ole tuntemuksia niin kaverini sanoi että synnytys voi yhtälailla "alkaa kun salama kirkkaalta taivaalta" kun hitaamminen tekeytyen. emoticon


Itsellä melkein koko päivän maha ollut harjoitussupistuksen vallassa eli ns. kovana ja kiristävänä ja alavatsassa menkkamainen tunne. Vauva ei liiku paljoa, jotkut sanoneet että niin voi käydä ennen synnytystä. 3 päivää sitten tuli vereslimasista vuotoa (limatulppa?) ja nyt vaan runsaamminen tönkömpää valkovuotoa. Varmaan kuitenkin vaan jotain tekeytymistä kun ei satu - tuntuu vaan nipistelyt, harkkasupparit ja olotila ikävältä. Mulla kun on vasta rv 38+2 niin tätä juhlaa voi kestää vielä 4 viikkoa ja todennäköisesti olo vaan huonontua ...*huhh*

Tsemppiä kaikille - ei enää kauaa!
 
hyvää sunnuntai-iltaa mammoille, masuille ja vauvoille .. :) 

noi oikeet supparit mietityttää tääläki. ku tänään on tosiaan vähä nipistelly aina sillon tällön alavattaa, niin käy vaan mielessä, että josko se tästä. :D sitte kun yrittää muistella, että miltähän ne menkkakivut tuntu niin ei muistakkaa .. :D siitä tuntuu olevan jo niin aikaa ku viimeks on semmoset ollu .. eikä kyllä oo yhtää ikäväkää !! :D mutta niin ku nuo kokeneemmat sanoo, kyllä sen sitte tunnistaa .. 
varmuuden vuoksi on tänäänki sauna lämpeemässä. :)) jos sitä yhtä ässää vielä. ;) 
mutta jooo, mikäs kiire siltä tuolta on tulla .. tulee ku on valmis. äippä tässä taitaa olla se hätähousu joka ei malttaisi odottaa .. :D 

gaporilla sielä jännät paikat. :D jokohan on tositoimissa ! .. 

oltiin tänään serkkutytön synttäreillä ja mikäs muukaan oli puheenaiheena ku tämä raskaus ja synnytykset .. :D kyllä kuuli taas kaiken maailman kokemusta .. mihinkähän sitä on päänsä taas lykänny ?!?! .. :O :D 
 
heip kaikille pitkästä aikaa.. jouduttiin käymään jo tutustumassa hyvinkäänhän(ei päästy tutustumis käynille sillon aikasemmin) kipeiden supistuksien takia.. mutta vaavi ei pihalle viel tullut rkv39+3 on siis tänään.. vuorokauden ne piti mua sielä mut sit potkittin pihalle.. kaikkia kärsimyksiä jouduin kokee jo nyt esim. oksentelut, nestehukka ja tietenkin tiputukseen jouduin ku ei pysynyt mikään sisällä.. no nyt ollaan oltu reilu päivä kotona ja odotellaan jos se vaikka syntyis just laskettuna aikana (17.3.)..emoticon  onks kuinka moni synnyttänyt/synnyttää hyvinkäällä?? mielipiteitä..
 
Noniin, nyt se on tehty! Sain vihdoinkin kirjotettua sen synnytystarinan :D

Mikä täällä muuten on noin niinku ollu käytäntö, jupistaan niin kauan kunnes kaikki on jakautuneita, vai jääkö ihmiset jupisemaan tänne vielä sitten jakautuneenakin? Vai siirrytäänkö sit johonki muualle?
 
kiitos kaikille tsempeistä noiden käsien kanssa... täs nyt on onneks ollukkin pari päivää vähän parempaa siis vähän... ja Shani voimia sullekin käsien kanssa, se on niin syvältä kun särkee ja puutuu ja mitään sille ei voi. Itku on täälki ollu herkässä moneen kertaan.
Mä alan muutenkin olemaan jo niin KYPSÄ tähän olotilaan että muutos ois jo paikallaa, kiitos!
Mitään erikoista ei se ä-polin ronkkimis käynti saanut aikaseks emoticon  hitto... mut muuten on kyllä supistellut aina sillon tällön, iltasin varsinkin... mut ei ihan siihen tapaan kun pitäs. Supistuksia saataa tulla jokunen tunti ja n. 3-4kert/h ja sit ne laantuu ja loppuu.
Tänään olis menossa rv 39+0 eli "viimestä" viikkoa viedään, vaikkakin mun tuurilla mennään taas yli tässäkin raskaudessa.
Tänään ois verikokeet... haluavat ottaa että selviää onko vanhassa sektiossa minulle sirretty veri kehittänyt jotain vasta-aine juttuja... hmm... en osaa paremmin sanoa, mutta se selviää sit tällä viikolla. No se on lähinnä siis sitä varten että tietävät mitä verta mulle pitää siirtään sit jos tarvii, vastasuudessa.
Tässä on nyt koitettu lenkkeillä, saunoa ja seksiäkin emoticon  tuli eilen vähän harrasteltua... josko tänään siivois kunnolla kaikki kolme kerrosta niin vois taas vähän viedä tätä '"prosessia" eteenpäin. (toiveajattelua) Tavote olis että saatais "nyytti" ulos lauantaina, heh sopis vähän niinku aikatauluun emoticon

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Moikka kaikille!

Tulinpa tänne vähän kirjottelemaan kun vauva ja esikko molemmat nukkuu, niin on hetki aikaa. :)

Tosiaan tsemppiä kaikille vielä odotukseen! Vaikka olo jo varmasti ärsyttää, niin kannattaa kuitenkin levätä ja kerätä voimia. Itse en muistanut miten voimia vievää puuhaa se on. Meillä siis synnytys käynnistyikin aamuyöstä leikkauspäivänä ja taas sektio tehtiin kiireellisenä! Supistukset alkoivat tulemaan kunnolla heti kättelyssä ja pian alkoi lapsivettä valumaan. Joten synnytys voi siis alkaa hyvinkin rivakalla tahdilla. :) Ekoista supistuksista 2,5 tunnin päästä tyttö syntyi.

Sovittu leikkauspäivä oli siis typynkin mielestä oikea päivä syntyä! emoticon Ja muuten kokoarviot olivat kyllä oikeassa, koska tytöllä painoa huimat 4620g! Ei siis olisi millään mahtunut alakautta syntymään. Sokerit olivat hyvät, joten tyttö on vain hyvinvoiva. :)

Paljon voimia kaikille loppuodotukseen ja onnea synnytykseen! Täällä jännätään ja odotetaan vauvauutisia! Käyn lukemassa kuulumisia aina kun ehdin!
 
Takaisin
Top