Maaliskuun mussutukset <3

Porukka vähenee mutta pidot paranee emoticon

Kirjoittelin tossa aiemmin että löydettiin ylläriperätila. Nyt saatiin tulokset ja magneettikuvassa näkyi että on "synnyttäjän lantio" eli ekstratilaa vauvan päänmittaan 2cm suuntaansa, vauvan kokoarvio on 3181g mutta ultrahan voi heittää +500g (jää kuitenkin alle karenssirajan 4kg), vauvan asento on hyvä eikä napanuora ole hassusti. Täällä siis ollaan menossa perätilasynnytykseen alateitse. Saa ainakin hyvän hoidon kun synnytyksessä mukana on erikoislääkäri, lastenlääkäri, 2 kätilöä jne. Kyytikin sairaalaan tulee ambulanssin toimesta. Ihan niinkun tavallisessa ensisynnytyksessä ei ois tarpeeksi jännäämistä emoticon Nyt mulle on vaan määrärtty "kotoapoistumiskielto" että pääsen sitten hyvin makuulle jne. jos vedet menee. Jänskättää jo vähän kun on 39+1 ja vauvasta ennustettu että tulee ennen LA:ta - no tiedä häntä. Kovasti koittaa vielä ite kääntyä vaikkei suostunu kääntöyrityksessä kääntymään lääkärien toimesta ....

Tsemppiä kaikille jolla limatulppia, suppareita, vesiä ja kaikkee muuta jännää!!!! Pitäkää peukkuja mullekkin!
 
Katruskainen; ERITTÄIN ISO HATUN NOSTO SULLE, että meinaat perätila-alatiesynnytykseen ryhtyä. :) niinku ens synnytyksestä nyt ei jännäämistä olisi .. :D 
pidetään peukkuja, että kaikki menee tosi tilanteessa hyvin ja saatte kaunispäisen lapsosen .. :) kaunispäisen juurikin sen takia, ettei se oo suippo niinku pää edellä tulevilla .. :D 

tay1984; peukut sinnekki, että alkais jtn tapahtua ja pääsisitte sinne haikaranpesään .. :) 
aivan pakko kysyä, että millanen tää limatulppa oikein oli ?! .. :D 
tämä ku alkaa itelläki olemaan tämmöstä eritekyttäystä joka vessareissulla .. :D vuoto on jonku verran muuttunu täälä .. epäilen vain juoksevammaksi valkovuodoksi .. mutta jooo .. elämä ku pyörii tulevan synnytyksen ympärillä niin luonnollisesti siihen kuuluu nämä eritteiden seuraamiset .. :D 
 
Höh ja pöh, ei sitten mitään olekaan tapahtunut täällä.. Eli taisi olla täysin väärä hälytys eikä ollut lapsivettä:/ Ei ole vettä lorahdellut enempää eikä ole suppareitakaan. Mikä suuri pettymys:( No ei auta muu kuin jatkaa odottelua..

Riinaa: Tosi paljon onnea vauvelista:)

tay1984: Toivottavasti sun synnytys käynnistyisi ajoissa, jotta pääsisit sinne Haikaranpesään. Mutta joka tapauksessa sulla on enää pieni hetki odottelua jäljellä:)

Katruskalainen: No sulla on tosiaan jännät paikat edessä. Ihan ambulanssilla kyyditään:) Ja hyvä kun pääset koittamaan alateitse, ettei suoraan päädytty sektioon. Pidän täällä peukkuja, että kaikki menee hyvin:)

Harmittaa täällä kyllä vieläkin, kun jo niin kerkesin pikkaisen iloita, että jos se sittenkin käynnistyisi jo, mutta ei, joten lohdutukseks aion paistaa nyt kasan lettuja ja syön kaikki hyvällä omallatunnolla!:)
 
lilleroinen Eilen tuli sellaista paksumpaa valkovuotoa ja illalla huomasin että siinä oli jo ihan hieman verisiä juovia.. Aamulla sitten kun heräsin tunsin että nyt tulee jotain ja kun menin vessaan niin oli tullut sellanen isohko limanen klöntti joka oli jokseenkin verinen. Mutta olen lukenut että limatulppa voi olla ihan nestemäinen tai tuollainen klönttimäinen kuin minulla oli.

katruskainen On kyllä tosiaan jännät paikat. Mutta saat kyllä olla kuningattarena itse synnytyksessä, kun niin paljon porukkaa tulee olemaan siellä. Toivottavasti synnytys käynnistyis kuiteski aika nopeesti, kun sinulla on nyt tuo kotoa lähtemis kielto. Mut paljon tsemppiä, koska kyllä perätila tuo aina lisää jännitystä esikertalaiselle.

Moona83 sulle myös jaksamisia. Tää loppu on niin raastavaa... Nauti letuista kun vielä saat syödä ne rauhassaemoticon
 
Illalla mietein, että onkohan kaikki loputkin häipynyt jo synnyttämääm kun täällä oli niin hiljaista.emoticon Meillä on sekin jännitysaspekti, että jos Helsingissä on sulkuja päällä hoohetken koittaessa, että mihin päädytään. Neuvolassa sanottiin kyllä, että nyt on ollut vain parin tunnin sulkuja. Iloinen yllätys olis päästä Haikaranpesään kun olen varautunut päässäni siihen, että sinne ei todennäköisesti pääse. Koska tää raskaus on mennyt aika keskiverrosti niin, voiskos se vauva syntyä myös keskiarvojen mukaan eli huomenna kun mittariin tulee 40+2.

Tulipa nyt vaan omaa napaa, mutta toivottelen kaikille kaikkea kivaa ja toivottua ;)!emoticon
Omalla kohdallani toivomus voisi olla, vaikka limatulppa :D.
 
Täällä kävi niin, että illalla 16.3. oli jotenkin sellainen fiilis, että parempi pakata sairaalakassi mahdollisimman valmiiksi, jos vaikka lähtö tulee, vaikkei mitään synnytystä ennakoivia tuntemuksia ollutkaan. Nukkumaan menin normaalisti, mutta joskus tunnin kuluttua heräsin sitten supistuksiin. Ja niitä tulikin heti alusta asti noin 10 min välein. Eli synnyttämäänhän sitä siten lähdettiin loppujen lopuksi juuri laskettuna aikana eli 17.3., ja tänään on jo kotiuduttu vauvan kanssa sairaalasta. :) Kirjoittelen synnytystarinaa, kunhan ehdin, mutta kuten miunkin tapauksesta huomaa, niin ennakoivia tuntemuksia ei välttämättä tule, mutta synnytys voi silti edetä varsin vauhdikkaasti. Eli tässä syy omaan muutaman päivän hiljaiselooni, suloinen, terve typykkä. emoticon

Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä niille, jotka omaansa vielä odottelevat! Kyllä ne muruset sieltä onneksi tulossa ovat joka tapauksessa. :)
 
omaa: Tänään LA 21.3... eilen oli taas hiukan tuntemuksia, mutta kaikki hävis yön aikana taas! emoticon  Jatketaan siis odottelua jälleen...

Moona83: samoissa tuntemuksissa mennään..
Kellitys: Onnea neidistä, tarkka likka kun tuli ajallaan! (oispa tääläkin)
Katruskalainen: isot tsempit sinne, sä olet urhea! Toivottavasti pääset pian puuhaamaan etei tarvitse kotona tuhottoman kauan olla "vankina."
Eiffe: ei pelkoa... täälä ollaan yhä ja varmasti vielä viikko ainakin!

Torstaina meillä olis jälleen neuvola, toivottavasti ei sentäs tarttis sinne mennä... kääks tää on raastavaa tää odottelu... ja niitä lisähermoja ei ole löytynyt mistään! Koitan olla mahdollisimman neutraali tän loppuodotuksen kanssa, siis ettei ajattelis ja kuulostelis joka "rasahdusta", mutta ei taho onnistua! Minkäs teet kun on niin kova odotus niin on... ja alkaahan täälä jo muutkin olla melko kärsimättömiä, tuleva isi, veljet, mummut ja vaarit ja kaikki muutkin. Niinhä sitä sanotaan että hyvää kannattaa odottaa!

Ei voi muuta taas tuumata kuin tsemppiä tällekin viikolle kaikille jotka joutuvat vielä odottamaan! emoticon
 
Nannasu: Mulla on myös tänään LA ja aivan samanlaiset tuntemukset ku sulla. Jokottelijat alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään :)

( . ) Kohta pitäs lähteä neuvolaan tarpomaan. Jospa pieni lenkki sais jotain aikaan :D Eilen meinas käydä huonosti, kun kaaduin jäisellä pihalla. Onneksi sain toisella kädellä otettua vastaan, muuten se ois ollu maha joka olis ollu ekana maassa. Seurauksena tuosta supisteli jonku aikaa todella ilkeesti, mutta sitten helpotti. Säikähin tietysti tosi paljon, samoin mies. Pitääki kävellä nyt varovasti sinne neukkuun, etten taas kaadu. Muuten ei uutta tällä rintamalla. Plaah..........
 
TäälläKIN laskettu aika oli ja meni (eilen) Minkään näköisiä nipistyksiä, supistuksia saatika mitään muitakaan tuntemuksia ei ole. Ei sitten mitään. 
Ärsyttää kauheasti ku on odottanu kyseistä päivää ku kuuta nousevaa ja sit se oli yks päivä muiden joukossa ja nyt sit vaan odotellaan jotain tapahtuvan, vaikka ei edes tiedä tapahtuuko yhtään mitään vai joutuuko käynnistykseen. 
Ja sukulaiset!! Ne ei ainakaan helpota tätä odotusta yhtään.. Koko ajan joku soittelemassa että joko o lähtö tullut ja miksei mitään muka tunnu ja voi voi voi.. Eikä ne tunnu ymmärtävän et ilmotetaan kyllä sit ku jotain tapahtuu, et ei se tolla soittelulla ja kyselemisellä synny! (anteeksi valitus, mut kiristää...)

Miten teillä muilla vauvat liikuskelee näin loppumetreillä? Itellä kauhee huoli ku pikkune on viimiset 2 päivää + tänään ollut kovin vaisu.. hyvä jos yksi tömähdys silloin tällöin tuntunut..
Dopplerilla kuuntelin sydänäänet (onnekseni omistan sellaisen, etten olisi heti soittelemassa polille :D) ja ne kuuluivat hyvin, joten hätää ei tuntuisi olevan..

Onnea kovasti paljon kaikille pikkunyytin jo saaneille ja pitkää pinnaa meille kaikille jotka vielä kärvistellään ja lasketaan tunteja ja päiviä... 
On tässä 8-9 kk sit jo odoteltukin, niin eiköhän nää loppumetrit pitäis mennä vaikka päällä seisten.. (toiveajattelua emoticon)
 
suvi_: Se on kai aika yleistä, että liikkeet rauhoittuu paria päivää ennen synnytystä. Eilen just googlailin aiheesta kun mun mahassa oli viime viikolla parina päivänä todella hiljaista ja nyt tuntuu meno vain kiihtyvän. Villin näköistä touhua ollut parina päivänä kun mahan muoto muuttuu välillä radikaalisti. Oonkin miettiny, miten siellä mahtuu niin isoja liikeratoja pepulla ja selällä tekemään jos pää on kiinnittynyt.
Roppakaupalla onnea taas kaikille vaavin jo syliinsä saaneille :D! emoticon
 
kiitos Eiffe tiedosta :) Ite en kauheesti tän foorumin ulkopuolelle viitti mennä lukemaan juttuja. (Oon senkin virheen menny tekemään..) Siellä on aina ne kaikki kamalimmat tarinat ja sit tulee ihan vainoharhaiseksi! 
Mut toivotaan et vaavi alkais mönkimään enemmän, se rauhoittaa kummasti mieltä :)
 
suvi_: Kandee mennä makaamaan tunniksi kyljelleen vaikka matolle ja laittaa molemmat kädet mahan ympärille että voit rekisteröidä kaikki liikkeet. Otat kynän ja ruutupaperin ja merkkaat tukkimiehen kirjapidolla liikkeet. Juo ennen vaikka lasi mehua. Itellä on ollu noita "hiljasempia" jaksoja mutta neuvolasta sanoivat että ihan normaalia. Toi laskenta vaan rauhottaa mieltä ja kun meni tolleen rauhassa makaan niin yllättävästi niitä alko sit tuntemaan. Ne on vaan erilaisia kun vauva ei mahu enää kauheesti liikkuun. Huomioi että yksi isompi liike voi olla "monta liikettä" jos tunnet esim. jalan JA nyrkin jne. Jos et saa kymmentä liikettä täyteen, kokeile vielä seuraava tunti. Joskus vauva nukkuupi pitkään :) Jos ei sittenkään tule 10:n täyteen niin soitto polille. Tällaiset ohjeet itse sain.

Mitenköhän tay1984:lla menee kun on nyt käynnistyksessä kai?

Omaa: Mun olo on oikeesti PARANTUNUT viime viikosta. Vähemmän kaikkee hämärää tuntemusta ja mahakin tuntuu jotenkin kiinteältä eikä niin jättimäiseltä. Tyyntä myrskyn edellä - toivottavasti! Mä niin toivoisin että saisin yrittää alatietä. LA on lauantaina ja maanantaiksi mulla on joa aika äp:lle arviointiin kun pt-vauvoissa ei synnytyksiä käynnistellä vaan menee sit leikkaukseen.

Tsemppiä ja pikaisia jakautumisia!
 
pikapika päivitys: Tyttö 3860g ja 50cm syntyi ekan käynnistyskapselin jälkeen pe 18.3. klo 18.38 <3 aivan mielettömän ihana rakkauspakkaus. tänään päästiin sairaalasta kotiin. huomenna yritän ehtiä kirjoitella lisää. Kokonaisuudessaan synnytys oli helppo, kesto ekasta supparista istukan ulos tuloon alle 3tuntia :D
Neiti syntyi siis rv 41+5.
 
Katruskalainen:  Kiitti laskuohjeesta. Totta kai sitä oli pakko kokeilla, mut tuntia en malttanu olla kyljelläni, liikkeitä tuntu puolen tunnin aikanakin jo tarpeeksi :)
Mihinköhän toi perustuu? Siis et pitää mennä kyljelleen?

Lyytis: Toi on just inhottavinta ku yöllä havahtuu siihen et vattas on turhan hiljasta. Siin ku on unenpöppörössä, ni tulee vaan isompi paniikki :D 
Kauhee huoli tosiaan joka asiasta, onneks muillakin! (mut mitä se on sit vauvan synnyttyä, seuraavat 18 vuotta -ainakin..? Nää muutamat puuttuvat potkut ja myllerrykset taitaa olla aika yhdentekeviä siinä vaiheessa :D )

Pinille onnittelut prinsessasta! Helpolla oot synnytyksessä päässyt, ainakin ajallisesti!
 

suvi_: Mulla sama juttu; saan yleensä tarvittavat liikkeet jo 20 minuutissa vaikka muuten tuntuu että on kovin hiljaista. Vauva on kyljellään kai silloin sille mukavimmassa asennossa - äidin luut ei paina. Mulle sanottiin neuvolassa että mun vauveli ei tykkää yhtään kun oon selällään ... tulee kai ahdasta :)

Pini: Onnittelut jakautumisesta!

Omaa: 1 suppari / tunti kivuliaampi kestoltaan 2-4min ... + harkkasuppareita, joten sormet ristissä että täällä käynnistyis! Tai sit mä olen vaan luulotautinen :)

 
tännehän oli tämän päivän aikana ilmottautunu hurjasti LA:n ylittäneitä .. :D 

sympatiat kaikille joiden päivä meni jo .. itellä se on vasta edessä. :D LA:n ylitys siis .. 
eilen imuroin, pesin laattiat konttien ja johan alko puoli kymmenen aikaan illalla supisteleen ja kipeesti.. niitä kesti yhteen asti yöllä 3-11min välein .. siitä sitte rauhottu, että sain nukahdettuaki. mieli on positiivinen !! :) nyt ainaki tietää miltä kipeempi suppari tuntuu eikä aina vain näitä harkkasuppareita. 

Pinille onnittellut neitosesta. :) en kuolemaksenikaa muista menittekö käynnistettäväksi vai alkoko "luomuna" ?! .. ja miten nopee synnytys .. tarinaa odotellessa.. :P 

noista liikkeistä. kummipojan äiti sano, että sinä päivänä ku synnytys lähti käyntiin niin siihen asti hyvinki aktiivinen vauva oli ollu koko päivän hiljaa .. ja jostain oon kans lukenu,että ennen synnytystä ne saattaa hiljentyä. mutta jooo, pelästytttäähän se, että mitä on ku ei liikkeitä kuulu .. meillä ollaan ainaki niin iltaeläjä, että ... saas nähä mikä sieltä oikein tulee .. :D joskus ku nämä viimesetki on täältä tullu niin olis kiva avata ketju jossa "muistellaan" millasia vauvat oli vattassa ja millasia ne on sitte ulkopuolella .. :D onko kovasti liikkuvat ollu kovia masussaki ja rauhalliset vauvat rauhallisia masussa .. jnejne .. :) 

 
heip kaikille!
täällä mennään 40+5rkv ja voin sanoo et oon kyl ihmeissäni et yliaikaseksi meni.. viime torstaina odotin niin kovasti et pääsee synnyttää.. mut sit iski kauhea pettymys ku ei kuulunutkaan mitään.. la-su kärsin 14tuntia supistuksia putkeen.. hyvinkäältä vaan sanottiin et jos pärjäät kotona niin ei tartte tulla.. no empä sit mennyt.. joka kyl harmittaa sinäänsä ku ei tiedä yhtää paljon on kohdunsuu auennut.. viimeeks ku oli turha keikka niin oli vaan sentin auki..

taitaa olla aika monta täälläkin kellä on mennyt yli?? toivottavasti poksahdan lähi aikoina ettei tartte käynnistykseen lähtee ja odottaa yli viikkoa vielä! onnea muillekkin jotka ei ole saaneet vielä babya syliin.. pidetään peukkuja toisillemme!emoticon
 
Heippa/Huomenta... täälä ollaan edelleen kotona 40+1. Lohduttavaa kuulla että monella muullakin on mennyt yli LA:n... tosin en siitä kyllä iloitse, toivoisin etä kaikki oisivat saaneet nyytit ajallaan kainaloon, mutta minkäs luonnolle teet.
Meillä liikutaan ihan reippaasti joka ikinen päivä tuola masussa ja tuntuu melkosen ikävältä, kun koittaa lähes läpi tunkea vattanahasta! Pylly nousee tuossa vasemmalla ylhäällä ja jalat oikealla kyljellä, ei tee kyllä kovin mukavaa...
lilleroinen: Pini käynnisteltiin, tuola lukee ;)
tazu: saapa nähä tuleeko sit kans yhtäaikaa ;D
Heh, mä voisin laittaa sukulaisten, kavereiden, naapureiden, naamakirja tuttujen ja jopa työpaikan asiakkaiden kanssa vedonlyönti kisan pystyyn, että millon syntyy... niin paljon tulee veikkauksia ja kyselyitä päivästä :D Ite otan jo lähinnä huumorilla koko touhun, ei tosin ole kiva odotella synnytystä, mutta kun tää on jo kolmas ja LA oi ja meni niin jotenkin sitä nyt asennoituu eri tavoin.
tähän loppuun: edelleen isosti onnea vauvan jo saaneille ja pitkiä pinnoja vauvoja vielä odottaville, kyllä ne sieltä päivän valon näkee ennemmin tai myöhemmin! ;D

 
Tsemppiä kovasti toivottelen minäkin teille, jotka vielä odotatte. Miulla ei sitten mennytkään yli, niin en tiedä, miten tuskaista olisi ollut odotella, jos olisi yli menty, mutta kuvitella kyllä voin tilanteen.

Tuli tuosta painonnoususta raskausaikana vielä mieleen, että nyt kyllä itse toivon, että olisi sitä painoa vähän enemmänkin tullut kuin se n. 10 kg. En ole varma tämänhetkisestä painosta, kotivaaka alkoi loppuajasta näyttää varsin eri tulosta kuin neuvolan vaaka, joten en tuohon omaan täysin luota, mutta kyllähän sen peilikuvasta näkee, ettei sitä laihdutettavaa kovin paljon jäänyt. Ja maidoneritys on itsellä sen verran runsasta, että jos tähän malliin jatkuu, niin entisissä mitoissa ollaan varmaan varsin nopeasti ja helposti voi sitten laihtua liikaakin. :/ Eli jos on tullut painonnousua raskausaikana murehdittua, niin voi sitä näköjään murehtia toisinkinpäin vauvan synnyttyä.
 
alotetaampa tälläi reilusti omalla navalla.. 
yöllä iski sit oksennustauti !! JEEE .. kolmesta asti yöllä tähän puoleen päivään sai itteensä tyhjennellä. ja mikä parasta molemmista päistä. olo oli NIIN kurja että. 
onneks tolla taudilla on tapana kadota yhtä nopeesti ku tullakki .. erittäin hankalaa oli kyykkiä vessanpöntöllä tän masun kans .. :D 

tänks nannasu; meni vissiin toi käynnistyshomma ihan ohi !! :D 

ja Kellitykselle; onnittelut erittäinki täsmällisestä tyttärestä. :)) 

Shanille; onnittelut herrasesta .. :) 
 
Takaisin
Top