Maaliskuun mussutukset <3

Jahas rv 40+4. Aamu kohdattu jälleen yhtenä kappaleena ...
No, jotenkin kun sai tuon käynnistysajan jo tuonne 5.4. nii ei enää niin paljon ressaa tää venttiminen. Tänään on NVL niin näkee ny ainaki ettei pääse tuleen se myrkytys kun on verenpaineet ollu koholla. Heräsin suppareihinkin viideltä aamulla ja niitä olikin sitten 10 min välein seiskaan asti. Nyt olen aamulla touhottanut makaroonilaatikkoa, käynyt kävelyllä ym. joten en ole kerennyt laskeen mutta kyllä niitä vieläkin tulee. Oon aatellu että sit kun ne on niitä ihkaoikeita niin puuhaaminen pitää varmaan lopettaa ja sen sit huomaa. Kätilö lohdutti viimeksi että kaikki supparit, menkkakivut ja vihlaisut on kuitenkin kotiinpäin vaikkei oiskaan niitä oikeita ....

Nannasu: Dementia on kyllä kauheeta. Eilen oli naapurit kylässä ja laitoin kahvinkeittimen päälle ilman vettä. Kaadoin mehuuni maitoa kahvipöydässä (kun ois pitäny kaataa kahviin) ja nimitin naapurin miestä mun miehen etunimellä .... emoticon

Nyt makaroonilaatikon ja suklaajätskin kimppuun! emoticon
 
Erehdyin eilen lukemaan käynnistyksistä ja lopputulema oli se, että suurimman osan mielestä se on kivuliaampaa touhua ja pienempi osa sitten sanoi, ettei ole yhtään sen kivuliaampaa kuin luonnollisesti käynnistynyt synnytys. Otapa siitäkin nyt selvää... Mutta jos kerran kehitys on kehittynyt sen verran, että kipulääkettäkin pystytään tätä nykyä antamaan niin voisi olettaa, ettei kivun suhteen niin isoja eroja voi olla.

Mittaavatko muuten yliaikaiskontrollissa virtsasta proteiinin? Tietäisi sitten huomisaamuna rajoittaa vessassa ramppaamista...
 
La 40+0 ja ei mitään tuntemuksia!

Yliaikaiskontrolli eilisen neuvolan mukaan 41+5 jos ei mitään siihen mennessä tapahdu :)
Nannasu: eiköhän se jo kohta jotain tapahdu! Olisihan se mukavaa, jos käynnistyisi luonnollisesti. Kuten Eiffekin kirjotti, oon määki lukenu että monien kokemuksen mukaan käynnistetty on kivuliaampi, tai sitten se on vaan kuvitelmaa :-)

Niinhän tuo neuvolatäti eilen kommentoikin kokoa että alle nelikilonen mutta yli kolmekilonen. Haha, eli otapa siitäki nyt sitte selvää =) Miten teillä muuten on vauvat laskeutunu?

Tsemppiä viimisille päiville, kohta ei oo ennää massua ja sitten sitä jo saatetaan ikävöidäkin! (toiveajattelua?! :D)
 
kylläpä ketuttaa!! täällä menossa rv 40+5 ja edelleen yhdessä koossa.. kerkesin jo olla toiveikas, että tänään päästäs jo synnyttämään, mutta eipä sitten kai... harjoitussuppareita sun muita menkkamaisia kipuja/vihlaisuja ollut nyt loppuraskaudessa aika paljon, lähes päivittäin, mutta tänään heräsin niiiiin erilaisiin kipuihin! klo 7 lähtien alkoi tulemaan todella kovia supistuksia (sellaisia että ei meinannut pystyä liikkumaan, sängyssä makasin siis) mutta eivät olleet mitenkään säännöllisiä, kunnes sitten klo 10.30 niitä alkoi tulla n.10 min välein ja edelleen todella voimakkaita/kivuliaita yli parin tunnin ajan. (hyvä ettei itku jo tullut kun koski niin paljon..) mutta hävisi nuokin supistukset tuossa päiväunien aikana, mikä pettymys.....emoticon 

huomenna olisi sitten viimeinen neuvola, jos vielä siihen mennessäkin yhdessa koossa ollaan. anteeksi kun tuli vain omaa napaa, mut pakko oli purkaa turhautumista :/

tsemppejä muillekkin odottamiseen turhautuneille! nämä lasketun ajan yli menevät päivät ovat todellakin niitä pisimpiä..
 
Piti tulla oikein kommentoimaan tota käynnistysasiaa. Itselläni ei ole vertailukohdetta, kun synnytin vasta ensimmäisen, mutta kyllä sillä käynnistyksellä kivut olivat aivan järkyttäviä. Perustuu kätilön mukaan siihen, että kun oma kroppa ei synnytystä käynnistä itsestään, niin lääkkeellisen käynnistyksen pitää olla vahva, jotta synnytys etenisi nopeammin. Mutta epäilen ettei siinä kipuerossa kuitenkaan mitään hirmu suurta eroa ole, kyllä se joka tapauksessa sattuu. Ja tietenkin kaikki on NIIN yksilöllistä. Mutta lopputulos on ihana ja kyllä sen kestää! Tsemppiä viimeisiin synnytyksiin! :)
 
Huomenta jälleen! emoticon  (kotona yhä, rv 41+3)

ensin kommentoisin tuohon käynnistämiseen... mulla on siis kokemusta jo molemmista, eka käynnisty itellään ja toka käynnistettiin. Käynnistys supparit on voimakkaampia ja kivuliaampia, koska nehän ovat ns. keinotekoisia. Voin kuitenkin sanoa myös sen että kyllä ne luonnollisetkin supparit sattuu ihan tosissaan. Se on nyt onneksi positiivista että molempiin saa kipulääkkeet, kun ennen ei siis saanut! emoticon
Kyllä mua ainaskin hirvittää huominen kun käynnistetään, pelottaa ja jännittää... ei minusta tule koskaan sellaista synnyttäjää että osaisin olla rento ja rauhallinen sinne mennessä. Olen muutenkin sellainen jännittäjä isojen asioiden edessä.
FrozenAngel91: täälä samanlainen meno ollu noiden suppareiden suhteen... eivät lopulta johda mihinkään. emoticon
Eiffe: pissa katotaan kontrollissakin... eipä juuri poikkea neuvolan rutiineista, paitsi että syynätään tarkemmin.
belly: kyllä mulla menee käynnistykseen saakka... ois näillä suppareilla jo ulos tullu itekseen jos osais...
Katruskalainen: samat tuntemukset, odotuksen "tuska" loppui kun seinään kun sai ns. takarajan odotukselle emoticon
omaa: Elikäs huomena on H-hetki käsillä. Aamusta soittelen synnärille ja sit käynnistykseen! Ne nyt sitten kohtelevat mua diabetes äitinä, kun motkottivat aikaskailla kun en ole sokeri-rasituksessa käynyt, vaikka ois kuulema ehdottomasti pitänyt käydä... neuvolan moka!! Selkeät riskitekijät kuulema: ikäni, edellinen iso lapsi (yli4,5kg) ja nyt tulevakin iso lapsi (4,3kg), hyvä etteivät mulle suuttuneet!
Luojan kiitos, loppuu nyt tää tuskailu ja odottaminen. Tervetuloa takas oma kroppa ja ihanat lenkkeilyt sun muut intohimot mitä ei ole voinut toteuttaa moneen aikaan enään. Odotan toki ihanaa vauva arkea enemmän kun mitään noistä yllämainituista... mä olen vaan niin kyllästynyt näihin kremppoihin, turvotuksiin sun muihin. emoticon 
Kohta ne on historiaa! emoticon

Toivottavasti nyt tuli kaikki kertoiltua... nyt vaan kovasti odottelen sitä huomista.... hyvin sekavin tuntemuksin, heh, saa nähä nukutaanko meillä ens yönä ollenkaa! emoticon
 
ohoh, saa nähä kuin täs nyt käypi... limatulppaa tuli ainakin osa ulos tunti sitten! emoticon
Että tulossa ois, mut ehtiikö ennen huomista käynnistystä!?
 
Nonni, yliaikaiskontrolli takana ja mitään muuta kehitystä ei oo tapahtunut kuin, että kohdunkaula on pehmentynyt 1,5cm matkalta. Sunnuntaina aamukasilta alkavat kypsyttämään kohdunkaulakanavaa misoprostoli-tabletilla tai jos kohdunsuu on avautunut niin käynnistävät balonki-menetelmällä. Kätilö jo varoitteli, että tabu/-t aiheuttavat tiheitä ja kivuliaita supistuksia ja jäi sellainen kuva, ettei välttämättä tule olemaan kovin nopea synnytys. No, mutta kuten Lisahkin sanoi niin lopputuloksen takia sen kestää <3.

Kovasti toivon, että alkais mullekin ilmaantumaan kivuliaita suppareita. Oishan tässä vielä pari päivää aikaa...Vauvan kokoarvio oli positiivinen yllätys, sillä nyt povattiin 3,7 kiloista vaavia ja mahanympäryskin oli normiluokkaa.

Melkein lähdin ensi alkuun karkuun kontrollista kun lääkärinä oli sellainen rantojen miehen näköinen mies, jonka vaatteet oli ihan likaiset (takki siinä geelissä ja ties missä mönjässä). Osoittautui kuitenkin mukavaksi tapaukseksi heti kun aloin ottamaan selvää puheesta. :D Mieskin järkyttyi ensin pahanpäiväisesti, että mikähän lääkäri se tämä on.

Kyllä tässä alkaa jännittämään jo meno synnärille. Omituista lähteä sinne "täysissä" voimissa kun kuvittelin meneväni synnyttämään tuskasta sekavana, huutavana kiukkupussina. Voi olla jokseenkin omituista juoda sunnuntaina aamukahvia.

Nannasun vauvahan kilpailee oikein kunnolla aikaa vastaan :D

Onnenpotkuja viimeisille maaliskuisille! Enää meistä vimosista kenelläkään ei ole pitkää taivalta mahan kanssa vaan vaihdetaan ne tämmösiin parempiin : emoticon
 
Nannasulle tsemppiä! Jospa se vauva sieltä vielä ehtii tulemaan ilman käynnistyksiä! Toivotaan niin. :)

Voimia ja jaksamista teille muillekin vielä odottaville. On se kumma, miten nopeasti niistä raskausajan vaivoista sitten pääsee, kun vauva on syntynyt. Ei ole täälläkään enää tarvinnut kärsiä suonenvedoista. Paino on melkein entisissä lukemissa ja kuntokin vallan hyvä olosuhteisiin nähden. Ainakin suosikkifarkkuihini mahdun jo, joten ehkäpä sitä voisi vaikka ristiäisiin ostaa jonkin uuden koltun, kun ei tarvinne ostaa yhtään normikokoa isompaa. Välillä tuntuu kyllä vieläkin jotenkin epätodelliselta tämä, että nyt ollaan avokin kanssa ihan oikeasti vanhempia, mutta on tuo pikkutuhisija kyllä niin ihana, että kyllä se odotus ja synnytys kaikkine tuskineen oli tämän arvoista.
 
Nannasu: Mulla tuli tulppa toissapäivänä ja vielä ei oo nyyttiä sylissä että se kai kertoo että "lähipäivinä" mutta neuvolassa kun eilen asiaa kyselin niin voi mennä viikkokin. Toivottavasti sulla käynnistyis tänään niin välttäis ton potentiaalisesti kivuliaamman käynnistyksen.

Omaa: Eilen illalla taas supisteli 2,5 tuntia kipeesti 10 min välein mutta sitten loppu kun seinään. Aamuyöstä taas 2 tuntia kipeesti mutta sitten loppu taas. Aika hämärää. Kyllä ne voimat vie - just nukuin 3 tunnin päikkärit emoticon Vauvakin on ollut ihan naatti. Mies oli jo soittamassa illalla synnärille mutta sanoin että ohjeessa on että 5 min välein ja koska pystyin istuun sohvalla niin olin sitä mieltä ettei satu vielä riittävästi. Kyllä sitä ihminen tulee kummalliseksi kun toivoo enemmän kipua emoticon

Ja kiitos kaikille tsemppaajille (jakautuneille ja jakautumattomille)!
 
Eiffe: siihen kypsytelyyn saat kyllä varata sit pari vuorokautta... mulla ainakin meni. Toi pallo homma on uus juttu eikä kuulema laitto ole kovin hääviä, joku täälä kertoili. Voimia koitokseen.
Tää on kyllä melkonen aikaa vastaan tappelia, sisua siis löytyy! Nyt on suppaillu ihan hemmetin kipeesti, oon ihna tuskan hiessä ja napannut panadolia mut ei auta kipuihin kyllä pätkääkään. Koko limatulppa tuli ulos puol kolme... sellanen iso hyytelömäinen möykky joka veny ja vanu, verta tuli mukana. Yhestä asti on suppaillu n. 10min välein ja edelleen jatkuu. Kyllä me varmaan viimestään kasilta lähetään taysiin tänään... veikkaan.
Alkaa kivut olla sen verta sietämättömiä että jotain pitää pian tehä. Aamullahan mulla ois ollu se käynnistys joten kyllä ne mun sinne jo tänään ottaa ja puhkoo sit kalvot... tuskin meinaan kotiokaan enää pistää. Toivon nyt vaan kaikki sormet ja varpaat ristissä ettei nyt supparit hyydy.
Katruskalainen: juu se on tosiaan hyvin yksilöllistä sen tulpan jälkeen kuinka pian syntyy... äitini oli synnyttänyt mun veljen parissa tunnissa sen irtoamisen jälkeen... jolla kulla menee pari päivää tai vaiks viikko.
Mulla on sääntö toi 10min välein kun tää on kolmas ja matkaa on 40min... mutta en tosin vielä ole menossa... harkinnan varassa kokoajan kyllä.
Nyt eletään kyllä jännittäviä aikoja tässä talossa! emoticon  Lähen sitten kun musta siltä tuntuu.
 
Ihanaa Nannasu!  Paljon tsemppiä ja onnea koitokseen!! emoticon Ootte varmaan jo synnärillä, mutta oli ihan pakko tulla tänne hihkumaan!

Ja Eiffelle tsemppiä sunnuntaille! Saas nähdä alkaako sullakin tapahtumaan ennen sunnuntaita. emoticon

 On kuulemma tosi yleistä, että juuri edellisenä päivänä tai yönä ennen sovittua käynnistystä tai leikkausta, alkaa synnytys ihan itsestään. Niin kuin mullakin kävi ennen sovittua leikkausta. emoticon Ikinä ei tiedä, miten asiat sitten meneekään.

Tsemppiä myös vielä odottaville! Kohta teilläkin poksahtaa!
 
Hui täällähän alkaa ihmisillä tapahtua!! :) luin että lilleroinenkin on päässyt jakautumaan! Suuret onnittelut, ja myös muillekin jo jakautuneille!! emoticon  Täällä taidetaan tällä menolla jäädä vihoviimeiseksi, 40+2 mennään ja mennään varmaan vielä paljonkin yli emoticon  Olenkin äitini kanssa vitsaillut, että eihän nyt toveri voi 1.4. syntyä, koska se ois silkka aprillipila =)
 
Belly: Et sä ole yksin :) Onko sulla mitään tietoa käynnistysajasta?


Plaah .. ei taaskaan aamuyön supparit vieneet mihinkään. Taitaa mennä tiistai-aamun käynnistykseen .... Onneks alkaa viikonloppu niin mies tulee viihdytysjoukkoihin kotiin!
Rattoisaa viikonloppua ja peukut jakautumassa oleville ja jo jakautuneille ja tietysti jakautumattomille! emoticon
 
Varattiin neuvola vielä 41+0. Jos silloin ei ole syntynyt vielä niin soittavat kuulemma mulle sairaalasta yliaikaiskontrollin päivälle 41+5 (=11.4). Neuvolatäti sanoi, että sinne saa jo mennä sitten kassin kera :-)

Eihän tämä ole muuta kuin odottelemista! Jotenkin on vaan sellaiset fiilingit, että käynnistykseen mennään. Mutta niin varmaan on monella muullakin ollut ja sitten yks kaks alkanut supistukset emoticon
 
Takaisin
Top