tay1984: Tsemppiä loppuajalle. Kyllähän siun pitää se vauva kohta sieltä ulos saada, kun on noin monta päivää jo yli mennyt. Pidetään peukkuja, että se siis tapahtuu viimeistään perjantaina! :)
Että minua ärsyttää, kun itse en ole saanut minkäänlaista kokoarviota vauvasta saati että olisi edelleenkään katsottu, mahtuuko se edes syntymään alakautta. Ja kun ei minkäänlaista sisätutkimusta ole tehty eikä nähtävästi tehdäkään, niin eipähän sekään saa mitään supistuksia sitten aikaiseksi. Osaakin kiukuttaa. :( Nyt siis rv 39+4. Ainoastaan sf-mittaa on neuvolassa tarkkailtu, mutta eihän se paljon vauvan koosta kerro. Keskikäyrän alapuolella on tasaisesti kasvanut, sen sentään tietää siis, että hyvin se on kasvanut kyllä, mutta mitä kokoluokkaa mahtaa olla, niin sitä ei ole missään edes arvailtu sen kummemmin.
Täälläkään ei edelleenkään mitään supistuksia, paitsi niitä kivuttomia kovettumisia. Muuten välillä hitusen vihleksii, kun vauva möyrii. Ei muuten edes mitään hajua, onko se vaavi kuinka alhaalla, kun ei ole sitäkään kukaan maininnut. :D Tuskin se nyt ihan kauhean ylhäälläkään enää on, mutta...
Äidin kanssa juteltiin tuossa pari päivää sitten puhelimessa ja äiti sanoi, ettei hänelläkään ollut mitään kivuliaita supistuksia kuin vasta sitten, kun synnytys käynnistyi. Eli voihan se olla, ettei miullekaan niitä tule aikaisemmin. Toisaalta se ois ehkä parempi, ei tulisi "vääriä hälytyksiä". Muutenhan vointi on varsin hyvä, kun ei ne suonenvedotkaan jatkuvasti vaivaa. Kuten suvi_ tuossa kirjoitti, niin miullakaan ei maha hirveästi ole tiellä. Öisinkin saa ihmeen hyvin nukuttua, kun olen aina nukkunut oikealla kyljelläni. Nykyisin tosin saatan joskus nukkua jopa vasemmalla. ;) Välillä on melkein sellainen olo, ettei raskaana olisikaan, kun on niin kevyt liikkua ja touhuta. Mielellään tämän mahan silti jo vaihtaisi vauvaan, mutta eihän se auta kuin odotella vielä lisää.
Koitetaan jaksaa vielä nämä viimeiset päivät tai viikot!