Maaliskuun mussutukset <3

Onnea kaikille vauvan jo saaneille! <3

Sivusta seuraan näitä viestejä kun täällä ei tapahdu yhtikäs mitään synnytykseen viittaavaa. Turvotusta ja kivuttomia supistuksia vain edelleen ja that's it. Tuntuu, että vauvakin nukkuu päivät pitkät, illalla vetää jonkun villeyskohtauksen, sitten venyttelee niin, että kipeää ottaa ja sitten alkaakin nukkumaan.

Nannasulla on kyllä jännät oltavat :). Sieltä ollaan jo kovasti tuloillaan.
 
Eiffe: Mulla on vähän samat tuntemukset kuin sulla. Ei oikeastaan vielä mitään merkkejä, että synnytys olisi käynnistymässä, kun ei ole vielä kipeitä supistuksia ollut eikä vuotoa. Ja myös mun vauva on iltavilli. Välillä päivällä ihan ihmettelen, kun ei tunnu niin paljon liikkeitä hetkeen, mut heti alkuillasta ja varsinkin loppuillasta masussa alkaa tapahtua oikein kunnolla:) Ja nyt kun masu on tosi pinkeänä, niin pelkään että se repeää, kun vaavi potkii oikein pitkiä ja kovia potkuja.

Nyt lähden taas kävelylenkille ja taidan koittaa illalla kokata taas vähän tulisempaa ruokaa ja jos vaikka saunan lämmittäis:)
 
Kääks! ei mitään tapahdu :/ Kiitos kuitenkin tsempeistä jo etukäteen...
Homma pysähty kun seinään, ihme juttu... Tänään otetaan isännän kanssa kaikki ässät käyttöön ja tuplana emoticon  (hah, mikä hymiö)
No anyways.. alan siivota heti aamusta hulluna ja sitten lenkille... illalla saunaan ja sitten... emoticon  Toivotaan että tehoo.
Tänne on tullut ihan hillittömästi uusia hymiöitä ja ihan pähkähulluja! emoticon
 
Nyt tulee paljon omaanapaa ja valitusta mutta kieltämättä ollut haasteelliset 48 tuntia.

Just kun oli mustikkapiirakat leivottuna ja koti kiillotettuna ja mietin että nyt voi vauva tulla... niin alko ihan penteleellinen hammassärky ja hermothan siellä oli tulehtunu - juurihoito ja silleen ... ihan kamalaa. Aski Panadolia vedettynä, kämppä ihan räjähtänyt ja kauhee univaje on skene 48h myöhemmin. Neuvolasta lisäksi keskiviikkona sanoivat että "tää tulee etuajassa" ... ite hampaan takia toivois ettei. No, onneks viime yönä jo sain nukuttua. Nyt on rv 38+6.

Mulla oli toissapäivänä jotain ihme vetistä vuotoa ja neuvolasta passittivat polille siihen tikkutestiin kun sanoivat että paikat on pehmeet ja muutenkin paljon suppareita. No, ei ollu kun valkkaria mutta selvis että vauva ei olekaan rt van pt eli peppu edellä tulossa. Nyt olen menossa magneettiin jossa lantio kuvataan ja tsekataan onko alatiesynnytys ylipäätään mahdollinen. Joulusta asti on neuvolakortissa merkinnät että rt ja viimeksi viikko sitten neuvolalääkäri sanoi "hienosti tuntuu pää" ... no ei ollut pää vaan peppu. Kuulemma hankalia spotata noi mutta silti. Nyt on sitten ohjeet mennä piipaalla makuullaan sairaalaan ja jos magneetti on OK niin sitten alateitse voidaan yrittää lääkäriavusteista synnytystä ...mutta sektioonkin olisi oikeus. Jotenkin vaan haluisin alateitse. Taitaa olla vielä vähän pää sekasin tästä uudesta infosta ....

Pitäkää peukkuja ettei vauva ihan vielä synny että ehdin sinne magneettiin. Viime viikolla taisin postata että *synnysynnysynny* mutta hyvä ettei oo syntyny vielä että voidaan valmistautua tähän peppumaakariin.

Sori tilitys mutta paljon asiaa 48:ssa tunnissa tapahtunut tässä perheessä.

On ollut kieltämättä aika koettelevat 2 päivää ja muutoksia ilmassa mutta onneks mies on ollu kannustava ja rauhallinen .. ja toivottavasti tästä sopasta tulee ulos kuitenkin 2 onnellista vanhempaa ja terve vauva.
 
Moikka!! Pikku neiti syntyi meille 15.3!! olin melkein koko päivän shoppailemassa ja kotiin tullessa vielä imuroin ja lenkitin koirat niin johan rupes illalla kymmenen aikaan supistelen reippaasti ja vauva näki päivänvalon aamu kuudelta! Lisäilen tonne synnytyskertomuksiin tarkemmin kunhan tästä kerkeän! Onnea kaikille koitokseen!
 
täälä taas nvlapäivä. toivottavasti viimesiä semmosia .. :D 
RR oli taas OK .. hemppa noussu viimekertasesta 110-> 125 !! :D mahtavaa!! jatkan vielä Obsidania ku verenvuotoa on kuiteki tiedossa .. ettei sit kovin matalaksi pääsisi .. pissa OK ja painoa tullu .... en viitti edes sanoa mitä. turvotukset kahdella plussalla .. :D ja sf-mitta pysyny samana .. tai viimeks oli kyllä eri mittaaja .. pää ei ollu vielä kiinnittyny .. heilu kuulemma sitä tahtia .. :D tässä nää, en jaksa tonne toiseen paikkaan kirjotella. laiskuuttako ?!?! .. :O 

Katruskainen; ikävä toi ylläriperätila .. tuli ihan harmitus sun puolesta .. :/ nyt ei tässä vaiheessa enää huvittais kuulla, että vauva on perätilassa .. toivottavasti pääsisitte edes yrittämään alateitse tuloa .. :) varmasti harmittaa ajatus mahdollisesta sektiosta .. kaskun ne ei oo neuvolassa tarkistanu ultralla onko pää vai peppu mikä tuntuu .. vaiko on teidän neukkarissa edes sitä mahdollisuutta ?! .. 

nellulle onnittelut neidistä. :) 

Nannasu; joko alkaa tapahtua .. ;D ?!?! .. 
 
katruskainen ompa sulle tapahtunut. Tosi harmi tuo yllätys perätila, toivottavasti onnistuu alateitse ettei tarttis mennä leikkaukseen. Tsemppiä!!
Nannasu mitenköhän siellä menee?!?! :)

Tänään oli sitten täällä yliaikaiskontrolli... ja ja ja kotona ollaan emoticon  Kuulemma kohdun suu on niin kiinni, ku vaan voi olla ja vauvan pääkään ei ollut ihan täysin kiinnittynyt vaikkakin oli tosi alhaalla...
Noh jos nyt ei itsestään ala viikonlopunaikana tulemaan niin sitten mennään maanantaina klo 8 käynnistykseen (rv42+0) eli ainut helpotus tässä on, että tietää saavansa vauvan viimeistään ens viikon alussa...

Jaksamisia kaikille kanssa sisarille ja muille joilla vielä jonkin verran aikaa LA:aan niin hyvää viikonloppua.
 
Katruskalainen: tsempit pt synnytykseen! Ikävää saada moisia uutisia viimetinkaan.
tay1984: koita vielä sinnitellä... ainakin loppu jo näkyvissä jos yhtään lohduttaa. Yliaikasuus ei ole kiva juttu, koettu on. Voimia.

omaa: Täälä ei edelleenkään tapahdu mitään... taisi olla todellinen väärä hälytys! Tänään olen sitten siivonnut koko huushollin lattiasta kattoon seiniä myöten, syönyt "tulista" ruokaa, kohta ois sauna ja sit k-18! Toivottavasti alkaa toimia... kyllästyttää jo tää touhu emoticon

Kaikesta huolimatta mukavaa vk-loppua kaikille...
 
tay1984;kaks piippunen juttu .. :D varmaan tympii ettette päässy jo jäämään käynnistettäväksi, mutta edessä se on sit maanantaina. jos ei jtn tapahdu ennen sitä. :) 
toinen piippu .. nyt saatte viettää tulevan isukin kans vkonlopun rentoutuen ja valmistuen tulevaan .. ties koska saatte seuraavan kerran aikaa toisillenne kunnolla .. :) 
toivotaan kuitenki että jotain tapahtus .. luonnollinen ku olis aina mukavempi ku käynnistetty. :) 

nannasu; joko pian alkais sieläki tapahtua .. :DD 

kuun puoliväli menossa ja mekö ollaan enää ainoot jotka täälä langoilla roikkuu?!? .. :O 
 
Täällä ei vieläkään supistuksia.. Vain painetta alhaalla ja välillä vauvelin potkuja kylkeen. Mahtaa alkaa olla ahtaat paikat pikkuisellakin.

Katruskalainen: Tsemppiä sinne, ei tosiaan kivalta kuulosta noi sun pari päivää:/ Hammassärky ja juurihoito on ihan kauheeta, ja voisiko tulla väärempään hetkeen kun ois muutakin mielessä just nyt. Ja aika kummallista, että sulle on pitkään neuvolassa sanottu, että vauva olisi rt tarjonnassa ja nyt selviää että se onkin peppu edellä tulossa. Miten ne voi niin monella kertaa arvioida niin väärin? Kuulostaa oudolta.

tay1984: Sulla on sit vauveli antanut odotuttaa ihan viimeiseen mahdolliseen hetkeen. No kohta saat vauvelin syliin, ei montaa päivää joka tapauksessa jäljellä:) Meneeköhän mullakin noin pitkälle? Tänään 40+3 eikä mitään merkkejä, että olisi syntymässä.. Eli saapa nähdä.
 
Ohhoi... kaikki keinot on olleet käytössä, mä luovun toivosta jo... eli ei tapahdu mitään, tässä nyt mennään samaa rataa eteenpäin kun tähänkin asti. Tänään rv 39+5.
Yli menee siis tääläkin se on varmaa, ottaa tulokas veljistään mallia, eli ei kiirettä läpöisestä pesästä ulos. emoticon  Noh, näillä mennään.
Tänään sentäs jotain piristävää tiedossa, mennään miehen kanssa katsomaan hääyön vietto paikkaa.... täytyy toivoa että se on mieleinen niin saadaan varattua, on sitäkin jo etsitty tovi.
Lumista viikonloppua ja voimia kaikille!
 
Katruskalaiselle on tosiaan laitettu kunnon töyssyt tähän loppupuolella.  Tsemppiä! :)

tay1984:lle myös tsempitykset, ei mene enää kauaa! :)

Tänään on sitten meidän vauvan laskettu aika ja liian hyvät on nähtävästi olotilat kun ei haluta ulos tulla. Neuvolassa sanoi eilen kyllä, että monesti oireet vähenee ennen loppurysäystä. Neuvolasta kotiin kävellessä alkoi pitkästä aikaa nipistelemään ja supistelemaan siihen malliin, että piti pysähdellä kokoajan. Kotona vaivat hävisivät ja jäi vain SE peruskankea ja kipeä olo jäljelle ja haaroväliä kolotti :D. Vauva riehui taas sykettä mitatessa oikein kunnolla ja äänitettiinkin sydänääniä biisin tekoa varten. Sykkeiden perusteella mies joutuukin tekemään teknobiisin emoticon . Sf-mitta oli kasvanut sentillä, mikä oli odotettavissa ja mun paino oli noussut vain 200g. Se yllätti positiivisesti, sillä turvotusta kertyy tasaiseen tahtiin lisää joka päivä. Terkkari lodutteli, että koska mulla on niin julmetusti turvotusta pitäisi painon lähteä synnytyksen jälkeen nopeasti laskemaan..

gaborille kovasti onnea :) ! Menispä meilläkin synnytys samaa rataa.
 
Heippa kaikille! Täällä päästiin jakautumaan 18.3. emoticon Synnytys oli tosi pitkä ja sairaalasta päästään ehkä huomenna kotiutumaan, kirjottelen sitten vaikka kotiutumisen jälkeen synnytystarinaa, pitää vain ensin ottaa selvää että mitä kaikkea siellä tapahtuikaan...
Onnea synnytykseen kaikille kenellä se on vasta edessä!!
 

Rinaa & Nellu: Onnittelut jakautumisesta!

tay1984: Tuskaa odottaa mutta onneksi se on jo NI-IN lähellä; jännää!

Nannasu: Masu on varmaan ihana paikka köllötellä kylmänä talvipäivänä. toivottavasti asukki nyt kuitenkin jossain vaiheessa haluu ulos :)

Eiffe: Toivottavasti nipistykset vaan kiihtyy. Kiitos tsempistä; nyt on jo valoisampaa!

Moona83: Ehkä tyyntä myrskyn edellä sulla; ihan seesteiset oltavat. Pt on kuulemma hankala bongata ja siksi niistä tulee 1/5 yllärinä synnytyksessä. Mutta olisin mäkin toivonu että se ois bongattu aikaisemmin ja koitettu kääntää aiemmin ...

lilleroinen: Joo, täällä "langoilla roikkuva" jengi vaan vähenee kun kuun päivät etenee. Toivottavasti mekin poksahdetaan kohta :)

Supistavaa viikonloppua! emoticon

 
No, puoli tuntia sitten lorahti nestettä, jota epäilen lapsivedeksi. En kylläkään ole varma, sillä nestettä tuli vain 2 ruokalusikallista ja se oli täysin kirkasta ja hajutonta eikä paksua vaan niin kuin vettä. Pissaa se ei ollut. Laitoin nyt varmuudeksi pikkuhousunsuojan ja seuraan tilannetta. Soitin varmuudeksi Jorviin synnärille, ja sieltä antoivat samat ohjeet, eli pikkuhousunsuoja pöksyihin ja jos lorahtelee lisää, niin pitäisi mennä käymään näytillä sen jälkeen 12 h sisällä. Mutta jos ei vettä tiputtele enempää tässä, niin ei kuulemma ole lapsivettä.. Eli jään jännityksellä seuraamaan tilannetta. Tosin mitään supistuksia ei ole. Eilen tuli vasta ensimmäistä kertaa nivusiin kipuja kävellessä. Tänään on siis viikot 40+5, joten kyllä saisikin jo käynnistyä:) Pidetään peukkuja.
 
 Huomenta! Täälä ei kummosempia näköpiirissä, huomena ois se kuuluisa LA, mutta tuskin tapahtu mitään. Mä olen suosiolla jo aatellut että viikko viel menee ainakin, menee selkeesti veljiensä "jälkiä".

Isosti onnea niille jotka on saaneet taas jo vauvoja ja toki tsempit meille  viimosille... voi kun jostakin sais vara hermoja ostettua... nyt alkaa kärsivällisyys jo loppumaan! emoticon

Moona 83: tääl on peukut pystyssä että se ois juur sitä niin sulla ei sitten mene enää kauaa!


 
Moikka vaan malttamattomat maalismasut!

Lueskelin noita meidän vanhoja keskusteluja syksyltä, ja tuntuu että porukka on harventunut yli puolella! emoticon  Onko sattunut jotain vaiko kiinnostus lopahtanut; vaiko ihmiset vain tarkkailevat sivusta,lukevat mutteivät itse kirjoita?? Noh, toivon että kaikilla kuitenkin on odotusaika mennyt hyvin emoticon
Laskettu aika on tosi tyhmä käsite, paljon parempi olisi laskettu viikko, jota joku aiemmin ehdottelikin. Itsehän synnytin 40+3 eli aika hyvin piti kuitenkin paikkansa laskettu aika.
Riinaa: Toivottavasti kaikki kuitenkin meni synnytyksessä hyvin?? Innoissani odotan synnytystarinaasi!! emoticon
Moona83: Peukutukset täältä että lapsivettä lorahti! emoticon

Eiffe & Nannasu: Vaikka hermot meinaa mennä, muistakaa että lasketun ajan ohituksen jälkeen ei voi mennä enää kauaa emoticon emoticon

Itse olen viettänyt maidontuoksuista vauva-arkea, synnytykestä ei ole enää juurikaan muistoja fyysisessä olotilassa, vessakäynnitkin ovat jo ihan normaaleja emoticon . Toivon että kaikilla synnyttäjillä toipuminen tapahtuu hyvin ja muistakaa levätä ettei mitään kohtutulehduksia tule! emoticon

Vauva-arki on ihanaa ja vaikka yöunet jäävät vähäisiksi niin en itse koe olevani väsynyt, lienee yleiskunto sitten ihan kohdallaan. Vauva on ihana ja tuntuu etten voi rakastua enempää  emoticon 
p.s: huippuja nää uudet hymiöt!!
[url=http://lilypie.com][img]http://lb1f.lilypie.com/XLTdp3.png[/img][/url]



 
Moona83; kovasti pidetään peukkuja lapsiveden puolesta !! :D 

eilen kuulin ku yhdeltä "tutulta" oli menny lapsivedet ja sen laskettu aika oli vasta mun jälkeen niin itkuhan siinä tuli !! hetken aikaa olin ihan varma, että tämä lapsi ei varmaan IKINÄ tuu täältä pois ku myöhemmillä lasketuillaki menee jo vedet .. :D nooh, 11h yöunien jälkeen paremmilla mielin uuteen päivään .. :) 

Nannasu; jos tiedät mistä niitä ylimääräsiä hermoja saa nin ilmota ihmeessä, täälä olis kans tarvetta !! :D 

täältä on kyllä ihmisiä tippunu pois langoilta. onko kenties vauva-arki vieny niin mukanaan . ;D sitä ihanuutta odotellessa. 

Shusmita; saat tuon vauva-ajan kuullostamaan niin lepposalta ja ihanalta .. :) vaikka yöunet jääkin vähäiseksi niin eikö niitä unosia ehdi ottaa myöhemminki?! .. :) 

viime yönä taas oli unissa syntyny vauva tähän talouteen . olisko enneunia ?!?!?!?! .. :D 
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille :) Ja tsemppiä meille, jotka nyyttiä vielä odotetaan. Mä oon nyt viime aikoina vaan keskittyny lukemaan, ei oo jaksanu kommentoida mitään. 

Moona83 peukkuja sulle, josko se ois lapsivettä!

Mulla huomenna LA. Eilen illalla luulin jo, että nyt tulee yöllä lähtö, kun supisteli kipeesti parin tunnin ajan, mutta sitten ne loppu. Pah. Inhottavaa tuommonen arpominen. Jos kerran alkaa supisteleen niin sitten sais luvan jatkua emoticon
 
Itsekkin oon miettinyt että minne kaikki on kadonneet, mutta varmaan on vauva-arki vienyt mukana ja sitten on paljon niitä jotka on mukana lueskelemalla :)

Moona83 Toivottavasti oli lapsivettä ja kohta pääset synnyttämään. Peukkuja!!!

Itsellä eilen illalla oli todella voimmakkaita mekkamaisia kipuja jotka sitten säteili selkään. Ne ei olleet mitenkään säännöllisiä ja loppuivat sitten koska olin nukahtanut. Mutta aamulla tuli sitten limatulppa eli täälläkin alkaa jotain tapahtumaan. Täytyy toivoo että jotain alkaisi tapahtumaan tänään tai yön aikana, jotta pääsisimme haikaranpesää jonne niin kovin haluaisin, mutta sinne ei pääse jos ylittää rv42+0 tai synnytys joudutaan käynnistämään...
 
Takaisin
Top