Maaliskuun mussutukset <3

Hyvää naistenpäivää kaikille! :) Jos ei miehet meitä tänään tajua muistaa, niin muistetaan sitten edes itse itseämme! Ostetaan vaikka jotain oikein hyvää ja jätetään ne ukot ihan tyystin ilman.emoticon

Ei täälläkään mitään tunnu tapahtuvan vielä. Joitain pieniä tuntemuksia on, lähinnä menkkamaista jomotusta, kovettelua ja vihlaisuja. Koiran kanssa on ahkerasti lenkkeilty, välillä päästään varsin normaalia tahtia etenemään ja välillä pitää koko lenkki taapertaa vähän hitaammin, riippuen ihan siitä, miltä maha sattuu tuntumaan. Suonenvedot ärsyttävät edelleen päivittäin. Eivät nykyisin enää öisin vaivaa, mutta päivällä aina jossain välissä sitten niitä tulee ja ovat varsin kivuliaita. Viikonloppuna veti niin kovasti suonta oikeasta pakarasta, että jos lenkillä olisi sen tehnyt, niin olisi varmasti lähtenyt jalat alta. Nyt onneksi satuin seisomaan varsin tukevasti. Noh, tottuupahan koirakin emännän yhtäkkisiin kiljahteluihin. ;)

Shani: Miulla on ainakin tullut jo jonkin aikaa varsin nestemäistä valkovuotoa. Osaa olla ärsyttävää ja olenkin nyt tarkkaillut sitä vähän tarkemmin, ettei vaan ole lapsivettä. Mutta kyllä tuo ihan valkovuodolta vaikuttaa, vaikka voisihan siitäkin ehkä neuvolassa torstaina mainita.

Mie oon aiemmin ollut varsin luottavainen vauvan voinnin suhteen, mutta kun nyt neuvolassa viimeksi sanottiin, että pitäisi ruveta vähän liikkeitä tarkkailemaan ja tarvittaessa laskemaan, niin nyt sitten paljon herkemmin murehdin niitäkin. :/ Vauva liikkuu kyllä hyvin joka päivä, mutta tokihan sillä on lepohetkiäkin. Ja niiden aikaan helposti hiipii mieleen, että onkohan sillä nyt kaikki hyvin. Ärsyttää, kun tähän asti en ole tuosta stressannut. Eipä tuo stressaaminen varmasti tee hyvää vauvalle eikä verenpaineille.

Kovin kärsimätön olo miulla ei onneksi ole synnytyksen suhteen, vaikka tokihan se olisi kiva, jos ei hirveästi ainakaan yli menisi. (Eli älä please vauva synny isäsi enon ja tädin syntymäpäivänä, kiitos.) Nyt ei synnytyskään enää jännitä, vaikka sitä ajatteleekin. On jostain löytynyt se rauha, että kyllä siitä selviää ja se nyt etenee, niin kuin sen on tarkoitus edetä. :) On siis ihan hyvä mieli lähteä tänäänkin vähän ostoksille. Ajattelin myös leipoa pikkuleipiä tänään. Niistä pitäisi riittää sitten mussutettavaa vähän useammalle päivälle, mutta eihän sitä koskaan tiedä, miten ahneeksi sitä oikein rupeaa.
 
Hyvää naistenpäivää kaikille!!!

Picsulle:
Onnea torstaille. Ihanaa varmasti tietää millon saa pikkuisen syliin suukoteltavaksi.
sanna_: Varmasti alkoi jännittämään, kun noin nopeasti tuli tieto käynnistyksestä. Mutta eikö ole ihanaa!!! emoticon

Olen samaa mieltä katruskaisen kanssa että neuvolassa on kiva käydä, vaikkakin siellä on nyt käyntejä viikottain. Jotenkin helpottaa aina tietää että kaikki on hyvin. Minun neuvolatäti on ammatiltaan kätilö niin jotenkin on vielä luottavaisempi olo että osaa katsoa kaiken todella tarkasti.

Täällä alkoi sitten eilen ihan yllättäen kurkkukipuemoticon  en tajua mistä sen olen nyt saanut, koska ympärillä kukaan ei ole kipeenä ja olen pukeutunutkin ulos TODELLA lämpimästi. Nyt täytyy vaan juoda paljon lämmintä juotavaa ja lepäillä, etti vaan pahene.
Eilen oli LA eli nyt ei todellakaan parane sairastua, koska milloin tahansa voi alkaa tapahtumaan *huoks* (Miksi tän piti tulla nyt kun en ole sairastanut 7kk:teen)

Huomenna olisi sitten neuvola ja tuleekohan sitten ensiviikolle jo käynti äippäpolilla kun sitten mennään jo viikkoja 41+... noh toivottavasti ei mennä sinne asti emoticon

Vietetään kaikki ihana naistenpäivä ja ei välitetä jos miehet ei sitä muista... muistetaan me sitten itseämme senkin edestä emoticon


 
Hyvää naistenpäivää kaikille!!!

Picsulle:
Onnea torstaille. Ihanaa varmasti tietää millon saa pikkuisen syliin suukoteltavaksi.
sanna_: Varmasti alkoi jännittämään, kun noin nopeasti tuli tieto käynnistyksestä. Mutta eikö ole ihanaa!!! emoticon

Olen samaa mieltä katruskaisen kanssa että neuvolassa on kiva käydä, vaikkakin siellä on nyt käyntejä viikottain. Jotenkin helpottaa aina tietää että kaikki on hyvin. Minun neuvolatäti on ammatiltaan kätilö niin jotenkin on vielä luottavaisempi olo että osaa katsoa kaiken todella tarkasti.

Täällä alkoi sitten eilen ihan yllättäen kurkkukipuemoticon  en tajua mistä sen olen nyt saanut, koska ympärillä kukaan ei ole kipeenä ja olen pukeutunutkin ulos TODELLA lämpimästi. Nyt täytyy vaan juoda paljon lämmintä juotavaa ja lepäillä, etti vaan pahene.
Eilen oli LA eli nyt ei todellakaan parane sairastua, koska milloin tahansa voi alkaa tapahtumaan *huoks* (Miksi tän piti tulla nyt kun en ole sairastanut 7kk:teen)

Huomenna olisi sitten neuvola ja tuleekohan sitten ensiviikolle jo käynti äippäpolilla kun sitten mennään jo viikkoja 41+... noh toivottavasti ei mennä sinne asti emoticon

Vietetään kaikki ihana naistenpäivä ja ei välitetä jos miehet ei sitä muista... muistetaan me sitten itseämme senkin edestä emoticon


 
Hyvää naistenpäivää mammoille! emoticon Oma mieskään ei muistanu koko asiaa, joten hemmottelen itseäni ostamalla jotain hyvää vain mulle (ja vähän pitää esikollekin antaa). :)

sanna_ voimia ja jaksamisia synnytykseen! On varmasti jännät paikat, niinkuin kirjoitit! Kohta pääset tapaamaan oman vauvasi! emoticon

Voi että, kun täällä jo onnitellaan ja tsemppaillaan meitä torstaita ajatellen! Niisk! Täällähän ihan mamma alkaa jo herkistelemään! Niisk, niisk! Kiitos kun muistatte! Ihan mieltä lämmittää! emoticon 

Oon kyllä nauttinut ihan eri tavalla näistä muutamista päivistä, kun ei ole tarvinnu stressata juuri mistään. Vähänhän se leikkaus jännittää, kun liittyhän siihen aina riskinsä, mutta eipä niistäkään kannata paljon etukäteen murehtia.

Alkaa kyllä tunteet olla pinnassa ihan esikkoakin ajatellen, miten hänenkin elämä tulee muuttumaan tosi paljon aivan pian. Eilenkin itkeä tirautin saunassa, kun oli meidän viimeinen yhteinen sauna kolmestaan (ei ehditä enää uudestaan ennen leikkausta). Yhyy! Ja tänään esikko on viimeistä yötä kotona, kun huomenna menee jo sitten mun äidin hoiviin yöksi. Yhyy ja niisk! Sitä oma rakkaus ja hoivavietti vaan voimistuu tämmöisellä hetkellä omaa lastansa kohtaan, ja sitä toivoo että kaikki menisi mahdollisimman hyvin! Aah, tässähän ihan pakahtuu!!

No eipä tässä muuta tänään. Kirjoittelen vielä huomenna jossain vaiheessa viimehetken tuntemuksia ja laitan (ainakin yritän) viimeisen masukuvan ennen poksahdusta.

Tsemppiä kaikille mammoille! Voi kun moni jo pääsisi synnyttämään, niin odotuksen piina loppuisi!
 
Kellitys: hae apteekista magnesium purutapletteja... mä olen syönyt niitä koko raskaudenajan. Ne auttaa todella tehokkaasti tohon suonenvetoon oli sitten raskaana tai ei. Ne ovat myös hyväksi sikiön aivoille.
Mulla on aina ollut kamalat suonenvedot raskausaikana ja nyt vasta sain kuulla että magnesium pitää ne poissa, mullakin oli todella kivuliaita suonenvetoja!
Vaan eipä ole enää emoticon

Tapletit maksavat muistaakseni noin 6e paikkeilla ja ovat ihan hyvän makuisia siis että pystyy kyllä syömään. Suosittelen!
 
äitipolillä käyty .. tällä hetkellä vauvalla olis painoa n.3,2-3,4kg .. eli ihan sopivan kokonen jässikkä sieltä on tulossa jos lasketuille ajoille mennään .. :) saatiin vielä uus aika 4.4. mutta toivottavasti meidän ei sinne tarvi sit enää mennä !! :D (la 26.3.) 
lääkäri muistutteli, että ei sais ottaa näin loppuajasta enää painoa itelleen ja pitäis muistaa ne herkuttelutki lopettaa .. mitä se enää tässä konkurssissa haittaa ku on 21kg jo kerätty ?! .. :D 

picsu; ei voi edes kuvitella mitkä fiilikset sielä on .. ja just esikoista ajatellen .. ite oon kans kova itkemään noita "viimestä kertaa sitä ja tätä" .. :D varmaan ne itkut päästän ku ollaan sairaalan lähdössä, että "viimestä kertaa mennään kahdesaan jne . " mutta hyvin kaikki menee. ja esikoisesta tulee ylpeä isosisarus !! :)) 

arvon mammoille hyvää naistenpäivää !! :) 
 
Shani ja Kellitys: Itselläni oli myös todella nestemäistä vuotoa, mutta välillä taas vähän paksumpaa, niin että mielsin myös aluksi valkovuodoksi. Vuoto kuitenkin jatkui ja runsastui ja kysyin neuvolassa. Sanoi että loppuraskauden vuotoja vain, että ihan normaalia ja heillä ei ole testitikkuja. Antoi sitten kuitenkin äitipolille ajan seuraavaksi päiväksi ja se olikin lapsivettä ja suoraan sieltä käynnistykseen. Voi siis hyvin olla valkovuotoa, mutta kannattaa kyllä infektio riskin vuoksi tarkastuttaa :)
 
Picsulle kovasti tsempityksiä täältäkin! :)

Nannasu: Oon syönyt magnesiumia jo useemman kuukauden, kun tosiaan noi suonenvedot alkoi jo joskus puolivälissä raskautta. Mutta ei vaan auta. :/ Tai no, auttaa ne sen verran, että ilman sitä lisämagnesiumia suonenvedot ois tosi tuskallisia etenkin yöllä, kun niitä ei tuntunut saavan millään loppumaan, mutta nyt niitä tulee sit kuitenkin edelleen. Pohkeissa ei enää juuri suonenvetoa ole, mutta pakara ja yläreisi kipuilevat sitten nyt. Onneksi menevät yleensä nopeasti ohi, mutta osaavat olla varsin kivuliaita. Ja voivat iskeä niin liikkeessä kuin paikalla ollessakin.

lilleroinen: Minua hirvitti viimeksi neuvolassa, kun paino oli kolmessa viikossa noussut n. kaksi kiloa, vissiin hitusen yli, kun aiemmin ollut painonnousu varsin hillittyä. Onhan sitä vähän tässä miettinyt, että pitäisikö herkutteluja vähentää, mutta neuvolantäti on ainakin sitä mieltä, että saa sitä painoa tulla, kun ei sellaista ylimääräistä juuri ole, niin mussutanpa sitten ihan hyvällä omallatunnolla ihan sitä, mitä mieli tekee. :D Toki terveellisestikin pitää syödä, mutta kylläpä sitä vastapainoksi tekee sitten mieli kasviksia ja hedelmiä. Eihän tota painoa ole tullut kuin n. 10 kiloa koko aikana, eli ei sinänsä paljon, mutta kyllä se miulle paljolta tuntuu. Mutta lähdenpä tästä nyt silti suklaahippupikkuleipiä leipomaan. Eiköhän ne kilot karise kuitenkin, kun imettää ja sitä paitsi, onhan se ihana, kun pääsee sitten taas paremmin liikkumaan. Odotan niin sitä, että pääsen taas ratsaille. :)
 
Kellitys; luojan kiitos kaupassa tulee kärryihin lastattua myös aika paljo porkkanoita ja banaania, viinirypäleitä, tomaattia ja kurkkua sun muuta ettei kaikki nyt aivan oo herkkuja mitä suuhunsa laittaa, mutta jotenki tulee heti niin huono omatunto ja leimataan herkuttelijaksi !! painoa on itelle kertyny nyt se 21kg .. mikä on ihan järkyttävä määrä, mutta mitää muuta en odotakkaa ku sitä, että pääsee taas kunnolla lenkille ja omiin mittoihin !! :) just sanoinki miehelle, että vuoden päästä synnytyksestä meinaan olla -5kg lähtöpainoon .. :) siinä on tavoitetta .. ja tämäki paino mitä nyt on viikossa tullu 2kg niin on ihan selvästi nestettä, mutta minkäs teet, että sitä masentuu aina puntarilla käydessä.. 

nohhhh, täytyy ajatella että viimesiä viedään .. :) 
 
No niin, hyvää naistenpäivää kaikille!!

Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena, laskettu aika olis sunnuntaina. Mitään tuntemuksia ei ole, ei ainuttakaan supistusta, joten taitaapi mennä yli. Mikäs siinä, äänenvaimennus toimii hyvin emoticon.

Eiffe ihania häänhumuisia suunnitelmia! Toivottavasti saitta paikan. Ja tay1984, tsemppiä odotukseen, täällä ainakin tulee aika polille viikolla 40+5. Nyt alkaa itsestäkin tuntua siltä että sinne päädytään.

Äsken käväsin neuvolassa ja mahassa kaikki hyvin. Neuvolatätsy arvioi painoksi 3100g, hauska nähdä miten painoarviot pitää paikkansa! Sf mitta oli toista kertaa pienentynyt, ja meinas jo tulla lähtö polille. Päätettiin sitten kuintekin vielä mitata uudelleen ja tunnustella muuten vauvaa, ja kappas, vauvan asento oli muuttunut ja sf mittaan 2cm lisää, eli ei hätää. Oma paino on jämähtänyt paikoilleen, eli ei lisäpainoa vaikka turvotusta tuntuu olevan hirveästi, hyvä niin. 

Jotain sentään oli tapahtunut, eli vauvis oli jo kiinnittynyt, jippii!! Nyt vaan kokeilemaan kaikkia mahdollisia käynnistyskeinoja, kyllä se siitä lähtee :)

Mukavaa viikon jatkoa!
 
lilleroinen: Mulle on kans tullut 20 kg painoa lisää raskauden aikana, enkä malta odottaa, että pääsisin taas omiin mittoihin. Odotan innoissani sitä, että pääsee taas liikkumaan normaalisti ja jumppaan ja hölkkäilemään. Myönnän, että ruokailutottumukset on muuttunut raskauden aikana ja enemmän on tullut herkuteltua kuin tavallisesti. Kuitenkin syön suht terveellisesti eli paljon kasviksia ja salaatteja ja hedelmiä sekä tummaa leipää. Myös ateriakoot on hieman kasvanut raskauden aikana, ja niitä pitäisi ehkä pienentää. Tiedän, että kun pääsen taas urheilemaan, mulle ei edes maistu herkut samalla tavalla vaan sitä tulee jotenkin automaattisesti syötyä silloin terveellisemmin.

Shani: Jännittävää tosiaan tuo kun selviää ensi viikolla vauvan kokoarvio ja käynnistetäänkö sun synnytys. Mielenkiintoista, että voi saada noin erilaisia kokoarvioita. Vaikka tosiaan nehän on vain arvioita, mut silti. Tänään neuvolassa mun vauvan kooksi arvioitiin nyt yli 3,5 kg ja LA on siis 15.3. Eli saattaa mennä aika lähelle 4 kg, mut tosiaan tuokin on vain arvio. Sen näkee sitten kun vaavi syntyy.

Mulla ei oo onneks ollut suonenvetoja raskauden aikana, vaikka ennen raskautta niitä oli aika paljon. Viime päivinä on ollut kipua alaselässä ja kävelylenkeillä alavatsaan on sattunut. Ei mitään pahaa kipua, mutta kuitenkin sellaista pientä kipua ja epämiellyttävää tunnetta. Ehkä vähän painettakin. Kovasti vauveli liikkuu masussa ja potkuja tulee oikeaan kylkeen tiuhaan tahtiin:)
 
Huh huh mikä viimeyö... vatsaa kivisti, juurikin sitä menkkamaista kipuilua samoin selkäpuolella... muutamia kipeitä suppareita ja hikeä sekä vauvan mylläämistä. Elikäs en juurikaan saanut nukuttua! :/ Tää päivä meneekin sitten aikaslailla nukkuessa. *huokaus* Oispas ollut edes lähtö käsillä mutta ei...
No onneksi tälle päivälle ei ole suurempia suunnitelmia vaan voin vaikka nukkua. Laitoin pojat nimittäin juuri kouluun ja talo hiljeni mukavasti.

Kellitys: voi harmitus ettet ole saanut magnesiumista apua, mä vihaan kans niitä suonenvetoja ne on todella kipeitä ja ei tosiaan katso aikaa eikä paikkaa kun niitä tulee. Koita jaksaa!
Lilleroinen ja Moona83: mulla on kans reipas 20kg tullut painoa ja suurin osa turvotuksista... kyllä ne lähtee mitä on tullut ja enempikin. Ruoka-annokset on todellakin kasvaneet ja herkkujakin menee enempi. Tosin minäkin syön myös paljon hedelmiä sekä vihanneksia. Onneks :)
Mä kaipaan kans jo lenkkipoluille, 10kg lenkkiä juoksemaan koiruuden kanssa, rullaluistelua, sauvakävelyä... sekä hiihtoa, tosin hiihto saa odottaa ens talveen!
Shani: onko mahdollista tässä vaiheessa ajatella muuta kuin synnytystä!? ;)

Tääl on kans noi kokoarviot heitelleet jonkin verran... alkuun arvioitiin että juu, yli 4kg menee hyvinkin... 2vko sitten ä-polilla sanottiin että n3,5 on syntyessään. Neuvolassa sanottiin nyt kans ettei mene yli 4kg tällä kasvutahdilla... joten kyllä nyt itsekin alan jo uskoa että alle 4kg jäädää´n ja sehän sopii mulle. Sitä sitten tiedä syntyykö tämä laskettuna vai meneekö taas reippaasti yli niinkuin nuo mun aiemmat on menneet. Ylihuomena, perstaina ois sitten se ä-poli kontrolli jossa painioa katsotaan jälleen. Luulempa että kohdunsuullakin on taas tapahtunut muutoksia... toivottavasti kaula olisi jälleen lyhentynyt ja suu lisää auennut. Uutisia odotellessa.

Yritetään liikkua ja puuhastella niin kyllä ne pian syntyy! emoticon
 
Hyvää eilistä naistenpävää meille ihanille naisille :) ..Kävin täällä kyllä eilenkin miljoona ja yks kertaa (mitäpä muuta sitä täällä kotona tekis kun roikkuis tietokoneella?) mut en jaksanut mitään kommentoida kun oli vähän masentunut fiilis.

Picsulle iisot tsempit huomiselle, toivottavasti kaikki menee hienosti :)

Kellitykselle jaksamiset suonenvetojen kanssa, ne on p*rsiistä! Sympatiani sinne.

Eiffelle ja muille häitään suunnitteleville oon ihan kade. Häät on ihania ja mä tykkään aina suunnitella kaikkea, joten omien häiden suunnittelu olis mulle ihan unelma -noh, ehkä tässä parin vuoden päästä sitten on munkin vuoro ;)

hamasu: Jee, yksi etappi saavutettu, kun vauva on kiinnittynyt :) ..Vaikka kaikilla ei edes kiinnity/laskeudu ennen synnytystä, mut kyllä se kiinnittyminen oli ainakin mulle sellainen merkki, että jotain tuolla alhaalla tapahtuu, vaikkei aina siltä tunnukaan :)

Shani: Se on mission impossible olla ajattelematta lähestyvää synnytystä (kokeiltu on!!), varsinkin tuollaisessa tilanteessa, kun ei tiedä että käynnistetäänkö vai ei ja kaikki riippuu vaan lääkärin henk. koht. arviosta.. Varmasti vähän ärsyttävääkin, kun arviot noin heittelee ja kun sun tapauksessa siitä arviosta riippuu se, että saatko vauvin jo aiemmin syliin. Pidän peukkuja sun puolesta maanantaina!

Mulle ei ole kuin kerran annettu semmoinen virallisempi kokoarvio, se oli rv 31+4 ja silloin vauvis oli 1650g, käyrien alapuolella slloin kuulemma. Muuten kaikki kokoarviot sekä lääkäristä, että neuvolasta ovat olleet vaan sanallisia, tyyliin "sopivan kokoinen". Ilmeisesti kuitenkin vähän pienempää kokoluokkaa tuolla masussa ollaan, kun lääkäri oli viime tarkastuksessa kirjoittanut, että vauva on siro. Ja neuvolassa täti aina muistaa mainita, että vauvan peppu on kovin luisen tuntuinen, että joku kokemattomampi voisi sekoittaa sen vauvan päähän ja luulla et vauva on perätilassa. Yleensä kun peppu on se selkeästi pehmeämpi ja pää taas luonnollisesti ihan kova.
Näen vaan kauhukuvia siitä, että vauva kasvaa kovin isoksi näiden ylimenevien päivien aikana. Varsinkin, kun ei ole tuota raskausdiabetesta niin ei tule edes erityisemmin vahdittua, että mitä tuonne suuhun laittaa. Kun onhan noi arviot ennenkin pieleen menneet, lääkärit ennustaneet pientä vauvaa ja pihalle on kuitenkin pullahtanut reilusti yli neljäkiloinen paketti.. Tiedä siitä sitten. Oon nyt yrittänyt tsempata itseäni, että nää kaikki ylimenevät päivät on tuolle vatsa-asukkaalle elintärkeitä kasvamiseen ja kehittymiseen ja hän tulee kun on kerännyt vielä ne muutamat satagrammaa massaa lisää ja on valmis syntymään. En tiedä, kuinka paljon perintötekijät vaikuttaa, muttaa oon itse syntynyt 3 viikkoa myöhässä ja painanut vaivaiset 3080g.
Tää äiti on vaan niin kovin kärsimätön odottaessaan synnytystä. :D Nää LA:n yli menneet päivät on olleet ihan loputtoman pitkiä.. Eilen sain sentään aikaiseksi imuroinnin, tiskit ja lattioiden pesun. Ja niiden seurauksena kamalan alaselkäkivun, mutta ei yhtään kunnon supistusta. Plääh. Huomenna neuvolaan käymään, eipä sielläkään varmaan mitään tavallista kummempaa ilmene.
Ensi viikon lopulla sitten ilmeisesti käynnistellään, jos ei itsekseen tuolta ole siihen mennessä tullut. Voi kunpa ei tarvitsis sinne asti odotella!
 
tästä painosta mitä on kerääntyny niin viimeset kilot on ihan selvästi turvotusta !! en oo hetkeen pitäny sormustakaan sormessa ku se ei pian tuu sieltä enää pois .. :D 

nyt oon muutamana aamuna heränny näihin teidän muiden mainitsemiin puutuneisiin sormiin !! tuntuu, että kämmet on ranteesta asti ihan puuduksissa .. ja mikäs sen inhottavampi tunne ku puudutus .. :S .. 

aika hauska tuo Shanin saama painoarvio vauvasta. se näköjään riippuu kosvatikki siitä kuka sen tekee .. kaikkien silmät ku näkee niin erilailla .. 
itekkää en kovin luota tuohon mikä saatiin eilen 3,2-3,4kg .. tällä hetkellä. 

innostuin eilen selaamaan netistä vyöhyketerapia juttuja .. :D kuulin, että anopin kaverin miniä (joo, meni kauas. :)) oli käyny vöhyketerapiassa kolme neljä kertaa ja eilen oli kuulemma vauva syntyny, tänään olis ollu laskettu aika !! :D ko. terapiallahan on vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen ja avautumiseen jne .. mutta onko se ihan huuuhaata ?! .. :D 

tsempit tosiaanki teille kaikille jotka tuskailee noiden yli menevien päivien kans !! ite tuskailen ja itkeskelen nyt jo, vaikka viikkoja on vasta 37+4 .. :DD 
 
Lilleroinen: ei toi vyöhyketerapia varmaan ole huuhaata. olin nimittäein eilen urheiluhierojalla joka oli myös fysioterapeutti ja se sanoi ettei hiero alaselästä paljoa ettei käynnisty kun tietää siihenkin hierontaniksit. Suosittelen muuten kipuisille ihmisille hierontaa - oli meinaan ihana olo illalla ja yön nukkui ilman mitään ahistusta ja kolotusta.

Pini: Tsemppiä mielialan ja odotuksen kanssa. Jos se yhtään lohduttaa niin itsellä on vasta rv 37+4 ja olisin "ihan valmis" mutta koitan ajatella että se on vaaville hyvä köllötellä tuolla .... Sä olet sentään noin pitkällä ja noin kärsivällinen! Ja täällä kanssa päivät vuoristorataa ... :/

Omaa napaa: Aamulla oli neuvola. verenpaineet kohonneet selvästi 82/112 (normaalisti mulla ollu tosi matalat 70 /108)) ja vauvan sykekin 160 (normaalisti 140-150) että jostain oon kuullu että toi voi enteillä jotain ... mutta pää ei ole ihan vielä täysin kiinni ja lasketutuminenkaan ei ole vielä täydellistä ... joten täti sanoi että laskettuun todennäköisesti menee. Kooksi arvioi päältä 3,8kg max mutta kuulemma ultrallakin heittoa voi olla 0,5kg.

Tsemppiä mammat; aurinko paistaa ja päivät vaan vähenee!
 
pikaisia kuulumisia..

alkoi sitten kunnon supistukset tuossa puol kuuden aikaan aamulla.. 8 min ollu tos väliä.. ja siit asti supistellu sit. on meinaa kipeitä ollu :S no mut sit käytiin tossa synnärillä ja siel kattovat paikat .. 2 cm auki, reunat on viel paksut.. ja vissii jotai siit kohdunkaulasta et se on tullu eteenpäin tai jotai mikä ny tietää lähestyvää synnytystä :D helmikuus ku oli lääkäri nii sillo oli viel paikat kiinni ei mitää ollu tapahtunu. nii kait tää tietää hyvää ;) jospa ny olis sit auennu tänäänki noi paikat ei tiiä ;D
mut siis supistuksia tuli käyrällekin. lääkärin kanssa kätilö sit sanoi et käyrät ovat hyvät ja raskaus on hyvällä mallilla niin voi kotiin viel mennä. mutta lievityskeinoja kokeilla jos on kipeitä.. ja niitähän ne on olleet :D huomasin sit tossa ku tultiin kotiin takas nii tais limatulppaa irrota kätilön rönkläämisen seurauksena ;D hyvä ! jee ! ei tiiä vaik lähtö tulis tänään takas synnärille :D huuui jänskää !

meltsukka 40+3




lisäystä..... limatulppaa tuli vähä aika sit sittten ihan kunnolla ! :D verensekaista venyvää limaa.. jospa tässä jotain sit tapahtuis... hmmmm
 
Meltsukalla jännät paikat! Tsemmppiä!

Täällä tuskaillaan saunaremontin kanssa kun vesiputki otti ja halkes tähän samaan... jännitetään ehditäänkö ekan kerran uuteen saunaan kaksin vai kolmisin... no onneksi on remppafirmojen kanssa sen verran puuhaa, ettei synnytystä ehdi kovasti miettiä... 

Meillä ei olla vielä kiinnittynyt, mutta välillä iltaisin alavatsakivut aika kovia... ihan kuin lihakset olis muusina kun poika pistää nyrkkeillen. tällä hetkellä arvioidaan nykypainoksi 3 kiloa ja onhan tässä aikaa kerätä painoa syntymään. 

Aurinkoa mammoille ja jo syntyneille pikkuisille!
 
Meltsukalle onnenpotkuja koitokseen! :)

Nyt on meillä aika lailla unelmien hääpaikka varattuna kesäkuun puoliväliin 2012 emoticon . 1900-luvun alun huvila merenrannalta kauniilla puutarhalla ja tarpeeksi alkuperäisellä sisustuksella. Yllättävän vaikea löytää paikka, joka sekä ulkoa että sisältä on omaan makuun. Näillä näkymin vihkiminen tapahtuu jossakin kohti puutarhaa. Varmaankin vanhan puun juurella tai sitten rakennetaan joku omannäköinen "alttari". Ideoista ei ainakaan ole pulaa, sillä olen pari vuotta jo pistänyt muistiin läjäpäin bongaamiani asioita, jotka vois sopia meidän häihin.

Äiti kyselikin, että ajoitetaanko me häät tarkoituksella niin, että morsiusneito osaa kävellä. Ei tultu kyllä sitä ajatelleeksi, mutta ihan hyvä huomioida sekin :DDD

Täällä on kyllä kaikilla niin tutun kuuloisia vaivoja, joten laitanpa tähän omistanikin tämän hetken top 3:sen. 1) Jalat turpoaa heti jos en pidä niitä yhtään lattian tasoa ylempänä. 2) Käveleminen on vaikeaa ja supistukset ja vihlonnat alkaa heti kun lähtee liikkeelle. 3) En saa aamuöisin nukuttua kun mahassa on silloin aina rumbaharjoitukset.

Innolla odotan viime hetken lähtövaroituksia tähän ketjuun.  Nostattaa kovin omaakin mielentilaa kun kuulee, että jollakin toisella maalismammalla on oikeasti synnytys enää tuntien päässä emoticon.
 
Takaisin
Top