Maaliskuun mussutukset <3

Kiitos kaikille tsemppauksesta ja lohduttavista sanoista! emoticon Täällä oon pikkuhiljaa saanut surtua tän asian ja ihan innolla odotan ensi viikkoa. Tottakai mennään niin, miten on turvallista molemmille. Siitä huolimatta tunnen vieläkin saaneeni suuren kolauksen naiseuteeni, kun en voi synnyttää normaalisti omia lapsiani. Mutta päivä päivältä asia tuntuu helpommalta hyväksyä.

Tänään oli viimeinen neuvola. En jaksa erikseen siitä kirjoittaa neuvolakuulumisiin. Ei mitään ihmeempiä siis. Ainoastaan sf-mitta kasvaa ihan omalla käyrällä viivojen yläpuolella! Tänään se oli jo huimat 38! emoticon Neuvolatätsy sanoi, että nyt se vaan kasvaa noin, koska vauva ei mahdu laskeutumaan ja kiinnittymään. Sen takia maha venyy ja nyt on tullut sitten ensimmäisiä raskausarpiakin!!! Tylsää! Voi kun ei montaa ehtisi tulla ennen leikkausta, kun näin pitkälle päässyt ilman. Täytyy laittaa sitten viimehetken masukuva ens keskiviikkona. :)

Mutta hei, taas ollaan mammat lähempänä vauvojen syntymää!! Kyllä se odotus vielä palkitaan ja kaikki raskausajan vaivat unohtuu kun vauva-arki alkaa!

Viikon päästä tähän aikaan on oma vauva jo syntynyt! Aikas jännää ja ihanaa! emoticon


 
Heipähei kaikille odottajille ja onnea ÄIDEILLE!!

Itse täällä kärvistelen noiden samojen oireiden kanssa mistä on ollut puhetta, helpottavaa kuulla että muutkin kärsii emoticon
Itselläni vaivaa lähinnä turvotukset, ajoittain niin ettei kengät mahdu jalkaan ja toisinaan taas niin että jokainen nivel särkee yökaudet. Ja sitten tää mieletön kutina, aaaarrgggh, kävin jo verikokeissakin kun olin varma että kyseessä on raskausmyrkytys, mutta ei tämä on vaaan (?) jotain tavallista raskauteen liittyvää kutinaa, alkaa aina näin iltaisin ja saa mut ihan hulluksi!!

Sen lisäksi vanhana vaivana ne peräpukamat, jotka ei nyt enää vaan paranekkaan millään konstilla kun on tota painetta vähän normaalia enemmän alaosissa :) Sanottakoon että kyllä on naisellinen ja hekuma olo kaikkine vaivoineen. Onneks alko toi mämmikausi niin ei tarvitse ummetuksesta kärsiä emoticon

Synnytystapa arviossa oltiin pari viikkoa sitten, ja silloin vauva oli kuulemma ihan sopivan kokoinen, mutta lausuntoon oli kuitenkin kirjattu että mittojen alapuolella, ja neuvolan täti arvio aika pienikokoiseksi tässä maanantaina, sf mitta ei ollut muuttunut parissa viikossa mihinkään. Toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin. Kaveri on jo laskeutunut alas mutta mitään muita merkkejä tulosta ei ole, noh, vielä 10 päivää laskettuun ja siitä sitten varmaan 14 päälle emoticon

Jaksamisia kaikille, pian se päivä koittaa joka tapauksessa!!!
 
Hei JEEE!! Tää foorumi on muuttunut niin että nyt ne aiheet mihin on viimeks vastattu on noussu kärkeen :) Huomattavasti helpompi selata :D Ei mulla just nyt muuta ollutkaan, oli vaan pakko kommentoida tätä hienoa parannusta.
 
Hamasu: Just naaouri sanoi eilen että sillä on noita samoja oireita ja ne oli diagnosoitu termillä "levottomat jalat". Iltaisin alkaa ja kuulemma ihan kun muurahaisia menis pitkin jalkoja. Kuulemma joku hermostollinen juttu jollei ei voi tehdä mitään. Se oli googlannu jotain vanhan kansan niksejä; villaa ja jalkahauteita ym. Tsemppiä!

Picsu: Kiva että olet alkanut toipua, vaikka eihän kukaan muu voi tietää miltä toi saa sut tuntumaan. Saitko ohjeita siihen että jos synnytys käynnistyykin ennen suunniteltua keisarinleikausta?

Shani: Miten flunssa jaksaa - vieläkin kuumetta? Kiitos vinkistä, kyselen sit rasvoja mukaan synnäriltä. Tosi eroottista: kaikkiin läpiin jotain kremppaa sit synnytyksen jälkeen kun toosakin on varmaan tikeillä. Eilen tuli huulestakin verta, se tosin oli parannettavissa Blistexillä!

Eiffe: Muuttuiko noi nipistykset joksikin muuksi toiveekkaammaksi?

Omaa: Kun saa vaan jotenkin nukuttua (yö + päikkärit) niin kaikkia vaivoja kestää jotenkin paremmin tai ehkä se on että vauva hilautuu alaspäin ja kevät on todenteolla alkanut sulattaa tota ikilunta ja aurinko paistelee ihanaisesti! Viime viikolla joka päivä manasin vaan että "käynnistyiskäynnistyis" mutta nyt tuntuu jo siltä että on kai se hyvä että vauva ottaa kypsymiseensä sen ajan minkä tarttee ja mielummin sit mä kärsin kuin se vaikka täysaikanen se jo ylihuomenna oliskin. Viikkoja on kuitenkin vasta se 36+6.

Nauttikaa viikonlopun vapaista ja ostakaa kaupasta jotain hyvää - suklaalla on kuitenkin todettu terapeuttinen vaikutus! emoticon
 
Katruskalainen: toi suklaa ois muuten ihan hui´ppu juttu, mut hittolainen kun pistää närästän :/ epistä! Mutta nautin totisesti nyt viikonlopusta isännän kanssa, nimittäin noi mun vanhemmat lasoset lähti joeilen isiviikonlopun viettoon ja tulevat sunnuntaina... tääl kun on hiihtoloma :) Mä kans joudun ottaan vähän väliä jopa kahetkin päikkärit jotta jaksan... mutta näillä mennään. Niin ja noista pukamista, ei ne kyllä kivoja ole ja niitä tulee tosi monele synnytyksen jälkeen... mula oli esikosta kanssa ja melkosen kipeitä olivatkin, mutta hoidolla menevät tosi nopeesti ohi... eikä ole vaivanneet sen jälkeen koskaan.

Supistelee ja supistelee... mut ei tarpeeks!! Mä toissapäivänä siivosin ihna hulluna taas ja olin koirien kanssa pihalla peuhaamassa... eilen saunottiin ja harrasteltiin isännän kanssa mut ei tapahdu niin ei. Olen myös koittanut jutella että tulis jo pois mut ei... Hän nyt antaa odottaa itseään loppuun saakka vissiin ja ehkäpä vielä ylikin... *huokaus*

Käytin myös eilen Ideaparkissa... itkuhälytin sieltä tarttui mukaan sekä parit imetyspaidat ja imetysliivit :) Herttinen että sai ostaa isot liivit! Heh, olihan mulla julmetun kokoset "maitomunat" poikienkin aikana... tuntuu vaan niin hassulta kun normisti on 75B ja nyt ostin 80C ja varmaan saa olla viel isommat kun maito nousee... jessus, sitä tuntee taas itsensä "meijeriksi" :D
Tääl ois kyllä kaikki niin valmista kun olla ja voi.... vaippa pussi (itsetehty) sekä pyllypyyhekin on jo ripustettu vessaan... hoitopöytä odottaa käyttäjäänsä ja vaunut odottelee myös työntäjäänsä... KÄÄK tässähän tulee pian "hulluks" jos ei ala tapahtua. emoticon
Picsu: mulla oli tosikolla sf mitta huikeat 39cm! Iso lapsi sullakin sitten vissiin tiedossa... mun tosikkoni painoi nimittäin 4580g /54cm Nyt mun sf mittani on vaivaiset 32/33cm! :D

Vomia ja parantumista kaikille jotka kärsii lenssusta tms. Nyt on kauheesti kaikkea liikkeellä :/ Koitetaan jaksaa... ihan kun ei olisi jo näissäkin vaivoissa kestämistä niin sitten puskee viel jotain flunssaa... Ei kiva. Mullakin nokka vuotanut jo monta viikkoa mut se onkin sit ainoo vaiva näiden normien lisäks. Ainiin ja varokaa sit sitä kuuluisaa rintakuumetta minkä hyvin äkkiä maidonnousun jälkeen nappaa ihan pelkästä jääkapilla käymisestä eli suojatkaa rintavarustus hyvin tai erittäin hyvin kun menette ulos, vaikkei olisi kylmäkään... mä kärsin yhen rintakuumeen esikosta ja silloin oli syksy ja voin kertoa ettei ollut kivaa, kuume huitelee heti siel 40´c muutaman päivän... Niin ja sit se toinen juttu... tissien ravaus imetysten välissä ;D

Tällästä tänään...

ps. hyviä nämä uudistukset täällä foorumilla tosiaan :)
 
Voi nyt vattu. Kirjoitin pitkän tekstin ja sit meni sähköt. Ärr.

Niin tosiaan, päivitän nyt vaan itsekkäästi omaa napaa. Yhtenä kappaleena ollaan edelleen ja LA on ylihuomenna. Olo on kaikinpuolin aika hirveä, pahoinvointia on ollut eilen koko päivän ja tänään aamulla. Nivelet on kipeemmät kuin koskaan aiemmin, sympatiani kaikille muille jotka kyseisestä vaivasta kärsii. Kuumeinen ja kipeä fiilis, vaikka kuumetta ei ainakaan mittauksien mukaan ole. En nyt kyllä tarvitsis mitään flunssaa tähän muiden vaivojen lisäksi. Viime yönä tuli kipeitä supistuksia aamuyön tunneille asti, jossain vaiheessa oon sitten nukahtanut kun supistukset on hiipuneet. Olivat kyllä ihan erilaisia kuin ennen ja ehdin jo toivoa, että lähtö tulisi.

Asioita ja mielialaa ei auta yhtään se, että anoppi soittaa JOKA PÄIVÄ ja kysyy ollaanko synnärillä. Soittaa siinäkin tapauksessa, vaikka olisi hyvin tietoinen, että mun mies on ihan normaalisti töissä (miehen isä työskentelee samassa firmassa ja tiedän, että hän pitää anopin ajan tasalla siitä, onko mies töissä vai ei) eikä lähtöä synnärille ole tullut. Hän tietää varsin hyvin, että mies lähtee töistä sillä punaisella sekunnilla, kun soitan että lähtö tuli.. En ajatellut hoitaa asiaa niin, että painelen itse synnärille ja mies tulkoon töiden jälkeen perästä jos kerkee. Ärsyttää vielä enemmän se muka-vitsikkyys "jokos ootte synnärillä, hehheh"..Ihan kuin ei olis tarpeeksi paineita jo itsellä tässä kun LA vaan lähestyy eikä vauvaa kuulu ja olo on p*rseestä. Yleensä soittaa vielä kaksi kertaa päivässä, ensin tosta synnäri-asiasta mulle päivällä ja sitten joko miehelle tai mulle illalla jotain ihan tikusta-asiaa-diipadaapaa ja kysyy siinä sivussa sitten muina naisina että jokos vauva on maailmassa. Ja herramunjee jos et puhelimeen vastaa kun anoppi soittaa, niin sitten se soittaa kaikki tutut ja kumminkaimat läpi että joku tulee tänne tarkistamaan, että en oo pyörtynyt tai kaatunut tai synnyttänyt täällä yksinäni. Palaa pinna prkl.

Sanoin tänä aamuna miehelle, että kun lähtö tulee niin hän saa sen jälkeen hoitaa kaiken kommunikoinnin ulkomaailman kanssa siihen asti että vauvi on maailmassa. Olin jo viime yönä niin kipeä, että hyvä kun kestin itseni seuraa. Käskin koirankin koko ajan pois vierestä, vaikka se ei mitään edes riekkunut -makasi ja nukkui vain. Ja mikäli muita synnyttäneitä on uskominen, niin ne supistukset ja muut kivut näin alkuun on vielä pientä siihen verrattuna mitä on edessä. Luulenpa, etten todellakaan siinä tilanteessa jaksa olla tikkana antamassa tilanneraporttia tunnin välein.

Huhhuijaa, tulipas valitusta taas. *nolo*

Taidan käydä ostamassa suklaalevyn (tai kaksi) Katruskalaisen ohjeiden mukaan ja käpertyä sohvannurkkaan nyhjöttämään ylhäisessä yksinäisyydessäni.
 
Jaksamisia kaikille, jotka flunssan kourissa taistelee. Koputan puuta ja totean: "Onneksi ei ole tänne tullut".

Tänään siis LA.. eilen mies kysyi miltä tuntuu, niin naurahtaen sille totesin etten halua enää edes sanoa mitään arvailuja tai mietiskelyjä siitä miltä tuntuu. Sapettaa, kun ei kuitenkaan mitään mistään tiedä ja sit jos siltä tuntuu et jotain tapahtuiskin niin tuntuu että viimeistään seuraavana aamuna kaikki on taas "normisti". Ja taas voi tavallaan pettyä, kun ei vieläkään. Toisaalta on hyvin huvittavaa huomata, kuinka kärsimätön on ja kuinka helposti vaipuu epätoivoon.

En tahtoisi sanoa tätä, mut sanon kuitenkin.. eilen illalla tuntui EHKÄ kivuliaita suppareita. Tai siis se mitä tuntui oli ehkä enemmänkin erittäin epämielyttävää, ei niinkään sattunut.

Unohdin neuvolassa kysyä kuumuudesta, niin kysyn teiltä. Oonko mä ainoa joka kokee outoja, niinku kuumia aaltoja jossain vaiheessa päivää? Yleensä tulevat iltapäivän aikana ja niin että makoilen sängyllä tms. Eilenkin yritin päikkäreitä nukkua ja olin ehtinyt makoilla ehkä 10min. kun oli pakko nousta kun tuntui ettei saa henkeä ja on tuskahiki päällä. Pakko oli mennä suihkuun ja sitten oli taas ok olla. En o siis aiemmin tämmösiä kokenut, näitä on nyt vajaan viikon ollut. Toisaalta tietysti aurinkokin on paistanut aika paljon, että lämpimämpikin toki sisällä ollut.

Olen niin kyllästynyt olemaan kotonakin. Tekisi mieleni mennä vaikka kiertelemään kauppoja tai muuta, mutta toisaalta en uskalla.
 

Nannasu: Onneksi suklaajäätelö on keksitty. Cittarista tarttui mukaan 2 Viennetta jäätelökakkua (itellä kanssa suklaa välillä närästää mutta sitten kun se tulee kermajäätelön ryydittämänä niin maito varmaan jelppii asiaa) ... ja miksiköhän sitä painoa on tullut +700g / viikko emoticon Ihan sama tässä konkurssissa! Ja kiitos lohdutuksesta pukamien kanssa ...

Pini: Tosi rasittava toi sun anoppi. Mulla oli kanssa ex-anoppi ihan kauhee. Sano sille suoraan että vaikka sä tiedät että se tarkoittaa hyvää niin oot nyt niin väsyny/kipee että sua ressaa ylimääräinen kysely että ilmotat sitte. Luulis että ymmärtää kun vaan rohkaistut ja sanot suoraan. teille tulee probleemeja sit vauvan syntymän jälkeen jollei se ymmärrä antaa sulle omaa tilaa. Jos se tunkee vaikka teille heti ja oot ihan babybluesissa. Mulle pari tosiystävää on vinkannu että kandee opetella huolehtiin omista rajoista ja jaksamisesta kun kaikki on innoissaan tuuppaamassa mestoille. Mulle ei ole kukaan uskaltanu soitella - tuntevat ilmeisesti tempperamentin emoticon Tsemppiä!

Niisku: Uskaltaudu nyt vaan liikkeelle ku saattaa mennä viel kauankin. Itellä ainakin tuntuu että hajoo kuula jos vaan luumuilee kotona ja sit illalla tulee äksyiltyä miehelle. olen tänään menossa iltapäivällä selloon, silläkin riskillä että syntyy sitten sinne ruokakauppaan. Saapa ainakin olla ihmisten ilmoilla ja käydä katteleen kaikkee keväthumputusta.

Mulla on sellanen huoli että toi isäntä on alkanu vierastaa vähän touhuilua tän mahan kanssa ... että mitähän tästä tulee kun ite haluis touhuta vaikka ihan käynnistymistarkotuksissa ... yyh .. vaikka nyt muuten ei tuskaisen olotilan takia ois ihan eka prioriteetti. Muilla mitään samaa ?

Kiva että täällä on actionia ja kirjoituksia mitä lukee niin ei ihan seisahdu tää meininki täällä kotona *mökkihöperyys iskee*.

 

 
Pini: Kiva kun jollakin muullakin menee hermo tohon kyselyyn :D Tosin mulla se soittelija ja kysyjä on oma äiti.. Soittaa ainakin kerran päivässä, kysyäkseen: mitä kuuluu? millanen olo? miltä tuntuu? Pahimmassa tapauksessa se sitten vielä vähättelee jos sille uskallan valittaa vaivojani. Se aina rupee vertaamaan omiin raskauksiinsa ja toteaa: ei minulla vaan koskaan, ja kyllä minä jaksoin ja plaaplaaplaa.

Parasta on vielä se kun se rupee selittämään omista synnytyksistään ja siitä kuinka ne on mennyt ja vertailee jne. Yritän sitten sanoa sille, että äiti-kiltti sun viimesestä, neljännestä synnytyksestä on 24 vuotta aikaa ja ensimmäisestä 30 että ajat ja tekniikat on saattanut hiukan muuttua.

Ymmärränhän mä sen, että hekin odottavat ihan täpinöissään tätä lasta, varsinkin kun mun vanhemmille se on ensimmäinen lapsenlapsi. Mutta silti menee hermo, välillä tekisi mieli olla vastaamatta, mutta jos sen tekee ni sitten se soittaa mun miehen ja siskon ja veljet ja kaikki muutkin varmaan vielä läpi, että missä mennään kun niisku ei vastaa
 
Katruskalainen: Niinhän sitä varmaan pitäs vaan uskaltaa. Tuskin se kuitenkaan samalla sekunnilla ulos tulee kun synnytys alkaa tai esioireet siitä, vaikka kai niitäkin tapauksia jokunen on :D Tai sitten meen huomenna, kun saan miehenkin mukaan.

Meillä toi sänkypuuhailu menee niin, ettei mitään ole tapahtunut ehkä kolmeen viikkoon. Mies tottakai haluaa, mutta ei halua painostaa mua. Mulla taas on niin että tekee kyllä mieli, mutta pelkään jotenkin että se sattuu tai ei oikeen tunnu miltään. Mukana on toki myös se että en tunne itseäni tän vatsan kanssa yhtään haluttavaksi. Ja toisaalta tuntuu että alapään alueellakin on tapahtunut sen verran muutoksia, että ei se ole enää edes sama värkki, hah! on sitä ihmisellä ongelmat. Viime aikoina ollu viel tosi kovia kipuja tuolla alapään alueella niin siksi ei kauheesti sitten kuitenkaan tee mieli. Nyt olen kuitenkin päättänyt, että tänään silläkin saralla tapahtuu jotain oli epämielyttävää tai ei :D
 
niisku_: Täälläkin aina välillä tulee yht'äkkiä hiki, vaikka ei tekisi mitään. Nyt muutaman kerran viimeisen kuukauden sisään on ollut tuota. En ole älynnyt kysyä neuvolassa mitään, kun on vaivannut sen verran harvoin.

Kuten en ole muistanut kysellä luomistakaan. Onko kenellekään muulle ilmestynyt uusia luomia raskauden aikana? Itse olen huomannut kaulalla, rinnoissa ja vatsalla. Erityisesti nuo rintojen luomet mietityttää. Pitäisi muistaa kysyä lääkäriltä ainakin tästä.
 
sanna_ Mulla on töissä tullut eteen parikin asiakasta joille ilmestyi punaisia luomen näköisiä länttejä decolteelle, kaulaan ja jopa kasvoihin raskauden aikana. Ne sitten hävisivät aika nopsaan synnytyksen jälkeen. Mut tietty en oo lääkäri enkä osaa sanoa onko nuo sinun samoja, mutta tällästä on itselleni tullut eteen :)

Omaa: Täällä olisi enää 3 päivää laskettuun aikaan ja oon kyllä aika varma ettei tämä pikkuherra tule ainakaan etuajassa. Keskiviikkona neuvolassa sanottiin, että kovin alas on vauva jo laskeutunut, mutta sekään ei kyllä mitään merkkaa, jos ajattelee miten pitkään hannamarilla vauva oli/on ollut lähtökuopissa...
Suklaata täälläkin on mennyt kyllä ihan kiittettävästi, mutta pakkohan sitä on jotain mielihyvää saada, kun olo alkaa olemaan aika tukala. Ja suklaa on kyllä NIIIIN piristävää!!!

Nyt lähden kaverin kanssa vähän kaupungille, jotta ei ihan höperöidy tänne neljän seinän sisään.
Jaksamisia kaikille näille viimemetreille!!!!

 
sanna_: Mulle ainakin on tullut näitä luomien tapaisia länttejä, käsissä näyttäis olevan aika paljonkin nyt kun rupesin oikeen syynäämään. Näyttävät siis mun mielestä enemmänkin pieniltä pisamilta tai maksaläiskiltä. Jostain luulen lukeneeni, että on tosiaan normaalia että niitä tulee raskauden aikana ja häviävät sitten synnytyksen jälkeen.
 
Katruskalainen jos synnytys käynnistyy ennen leikkausta niin sitten otan yhteyttä synnytyssairaalan päivystykseen ja sitten varmaan mennään kiireellisellä sektiolla eteenpäin. Toivottavasti niin ei käy.

Täällä kans välillä hikoiluttaa ihan tosi paljon ja välillä sitten taas paleltaa. Se on varmaan ne hormoonit. Odottakaas synnytyksen jälkeen! Itse ainakin hikoilin sen kaiken turvotuksen ja muun. Siis ihan järkkyä oli vaikka yleensä en hikoa normitilanteissa. Esim jos tuli vieraita vauvaa katsomaan niin mun piti välillä käydä vaihtamassa paitaa kun oli niin hiki.... Ihanaa!

Luomista sen verran, että mulla tuli esikkoa odottaessa ihan tosi paljon niitä semmoisia varsiluomia kaulalle. Synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa niitä alkoi sitten vaan tippua pois eikä yhtään loppujenlopuksi jäänyt jäljelle.

Ihanaa kun miehellä enää kaksi työyötä (tänään ja tiistaina) ja sitten alkaa hälläkin loma! :) Nyt viikonloppuna sitten tehdään vielä viimeiset järjestelyt kotona ja kaikki on sen jälkeen valmiina vauvan tuloon. On tää vaan niin hassua kun tietää tarkan päivän! :D

Jaksetaan vielä! Taas ollaan lähempänä jakautumista! emoticon
 
uskomatonta miten paljo tänne on taas ehtiny tulla tekstiä !! :D mammoilla on ilmeisesti aikaa istuskella koneella .. ;) 

omanapanopeesti; kävin äsken nvlassa antamassa pissanäytteen ja paineet mitattiin. pissa puhdas ja paineet OK. siitä syystä, että kauhistuin ku kävin puntarilla aamulla. parin päivän saldo +1kg. tätä turvotuksen määrää !!!!! eilen oikein pelästyin ku aloin kattoo naamaa peilistä, että huh mikä sieltä kattoo. naama ihan turvonnu ja jajajajajajaj ........ ei oo mukavaa jos painoa alkaa tätä tahtia tulla, tässä ku on vielä viikkoja odotettavaa. 

en nyt muista kuka noiden petipuuhien kanssa tuskaili; meidän makuukammarissa ei oo sitä toimintaa tapahtunu varmaan puoleen toista kuukauteen .. joulun jälkeinen saldo taitaa olla 2 kertaa !! :D nojooo ei paljo naurata. mutta ite en todellakaa tunne itteäni haluttavaksi, eikä tuota toistakaa osapuolta oikein huvita. mutta meillä on nyt hyvä näin .. kevättä odotellessa, että päästään taas "normaaliin arkeen" .. :DD 

siis tätä tekstiä on tosiaan niin paljo, että kommentoinnista ei tuu nyt kyllä mtn .. :D 

 
Katruskalainen: Ei mitään suurempia edistysaskeleita nipistysten suhteen. Myös tänään on tullut aikamoista sarjatykitystä, mutta eilenkin tuntemukset hiipuivat iltaa kohti kun en ollut enää yhtä paljon liikkeellä vaan makoilin sohvalla. Vauva on kyllä nyt viikon sisään laskeutunut ja kiinnittynyt, joten voihan nuo ihme nippailut siihenkin liittyä. :)

Mulle tulee muutenkin helposti kuumuusaaltoja, mutta nyt vielä entistä herkemmin. Neuvolassa aiheesta valittelin jo kuukausi sitten ja pahempaan suuntaanhan tuo hikoilu vain menee. Kädet ja selkä eritoten hikoavat ja kovilla pakkasillakin kuljin ilman hanskoja.

Tänään neuvolassa eka kertaa terkkarin mahanpainelut sattuivat. Aikaisemmin mahan painaminen on tuntunut korkeintaan epämukavalta, muttei koskaan sattunut :/ Onko muilla kosketusherkkyyttä mahan alueella? Tietysti sain päähäni, että kohtu on tulehtunut tai jotain muuta kamalaa.

Multa otettiin tänään myös toksoplasmoosikoe kun olen siitäkin kehittänyt kauhuskenaarioita päähäni. Kuulin vastikään tapauksista, joissa äiti on sairastanut raskausaikana toksoplasmoosin ja pahimmillaanhan siinä lapsi ajautuu vuodepotilaaksi eikä elä kovin pitkään. Huono puoli tuossa verikokeessa on se, että jos käy ilmi, että olen sen sairastanut, koe ei kuitenkaan paljasta, onko sairastuminen tapahtunut kauan sitten vai ihan vasta. Sitten haluan kyllä ehdottomasti, että vauvaltakin testataan toksoplasmoosi heti syntymän jälkeen. Tauti kun vaatii pikaista hoitoa syntymän jälkeen, ettei ehdi tapahtua isoja muutoksia aivoissa.
 
hei kaikille!

ajattelin nyt tooosi pitkästä aikaa itsekkin tänne kirjoitella. aktiivisesti oon kyllä lueskellut teidän muiden juttuja, mut itse ei vaan oo saanu aikaseks kirjottaa mitään.. noh jospa nyt :D

vihdoinkin jo maaliskuu! kylläpä tuntuu ihmeeltä, miten nopeasti aika on mennyt. :D


kävin keskiviikkona synnytystapa-arviossa. vauvalla kaikki kunnossa ja painoa veikkasi olevan n. 2700g. hyvin mahtuu kuulemma syntymään alakautta. pää on onneksi pieni, ja on jo ihan syvällä (en oo varma sanoiko, että on jo kiinnittynyt, mutta pää on vielä niin pieni että hieman mahtuu vielä sitä liikuttamaan). ja kauhistuin kun kuulin, että kohdunkaula oli lyhentynyt paljon edellisestä kerrasta (oli enää 2cm) ja oli ihan pehmentynyt ja oon jopa 1cm jo auki! apua, nyt niitä kovia supistuksia odotellessa.

viime yönä meinasi jo tulla lähtö synnärille, kun koski niin pirusti koko mahaan ja alamahaa vihloi, ihan kun menkat olis ollu.. luultavasti siinä samalla sitten supistelikin jonkun verran, mutta näköjään meni sitten ohi, kun olin nukahtanut uudestaan. ja viikkoja nyt siis tasan 37 :)

noista luomista vielä, huomasin itsekkin että muutama pieni ilmestynyt tuonne ylämahaan kylkiluiden lähelle. siitä samasta kohdasta on ollut pitkään kylkiluu kipeänä, kun tämä pikkuneiti kovasti tykkää siihen kohtaan pyllyään työnnellä :D

mutta hyviä jatkoja, ja paljon tsemppiä tuleviin synnytyksiin ja onnea jo synnyttäneille mammoille!! :)
 
Shani; kateellisena täälä lueskelen teidän petitouhuista !! :D noooh, me täälä odotellaan kevättä ja kesää. josko sitte .. ;) ja hei, jotku miehet ne vaan tietää mistä narusta vetää. :D meillä ollaan kans tietoisia tästä "kotikäynnistyskeinosta" mutta se taitaa olla se viimenen keino jos ei muuten. :DD
itteä kans välillä huolestuttaa tuo kun ei tosiaan tee sitte pätkän vertaa mieli seksiä, tuota toista osapuolta ehkä tekis, mutta minkäs teet .. oonko maailman huonoin avopuoliso ku en edes yritätä täyttää toisen miehisiä haluja ?! .. se homma ku vaatii kans sen oman mielentilan ja aktiivisuuden .. 

niin ja Pini; kuullostaapa tuo anoppi raivostuttavalta .. :D 
 
Jee, myö saatiin tänään jopa pinnasänky lopultakin kasattua. Vielä kun saisi villavaippahousut pestyä ja vähän vaippoja ommeltua/pestyä, niin alkaisi kai olla valmista pikkuhiljaa. Ajattelin vielä vauvalle villasukat neuloa, mutta niissä nyt ei kauaa nokka tuhise. Ja onhan ne yhdet villahousut vielä hitusen vaiheessa, mutta ensi viikolla mahtaa olla hyvin taas aikaa moisille, kun miehen opiskelut taas jatkuu.

Ja muistihan tuo sentään jotenkin eilen. Sain kortin ja kirjan. ;) Ja peli tulee vielä varmaan maanantain postissa. Milloinhan vaan ehdin pelailla. :D

Miulla ei ole tuo turvotus käsissä onneksi pahentunut, mutta samanlaisena pysyy. Sormien nivelet on sitä myötä myös vähän jäykät, mutta ei onneksi oo vielä haitannut mitään puuhailuja eivätkä kipuile. Nukkuessa myös ranteet ja kädet puutuu herkästi, se vähän häiritsee nukkumista etenkin aamuyöstä. Muuten olen kyllä nukkunut varsin sikeästi, kun en aina edes herää kissan oksentamiseen, joka normaalisti herättää takuuvarmasti. Viime yönä tuli sitten kyllä valvottua jonkin aikaa, kun en herättyäni saanut millään unta. Piti komentaa loppujen lopuksi koira viereen, jotta saattoi pitää siitä kiinni. Avokki mokoma kun nukkui taas sellaisessa asennossa, ettei siitä oikein yltänyt kiinni pitämään.

Eilen oli oikeastaan koko päivän alaselässä vastaavanlaista jomotusta kuin kuukautisten aikaan. Tänään aamupäivällä sitten kipuili alavatsa, sellaista nipistelyä. Muuten aika kivuttomasti mennyt, mitä nyt vauva kyllä painaa kävellessä jonkin verran alas ja kivasti suonenvedot häiritsivät lenkillä. Oikein miellyttävää kävellä koiran ja miekkosen kanssa, kun sisäreidestä vetää suonta.

Tänään meillä on sitten "leffailta" avokin kanssa. Joko katsotaan jokin leffa tai sitten jotain sarjaa dvd:ltä, mutta joka tapauksessa löhötään sohvalla ja mussutetaan vähän jotain hyvää. :D Ja tiedä vaikka innostuttaisi sitten puuhailemaan makkarinkin puolella. Meillä on petipuuhat jatkuneet jokseenkin entiseen malliin. Alkuraskaudessa miulta oli halut poissa, mutta sen jälkeen on taas nuokin touhut huvittaneet normaaliin malliin. Varmasti auttaa se, ettei minua tuo maha juuri häiritse. Siis en tunne itseäni mitenkään vähemmän haluttavaksi mahan takia, mikä on sinänsä aika mielenkiintoista, kun normaalisti olen niin tarkka kropastani. Vissiin tehny hyvää tää raskaus. ;)
 
Tänään on 38+3 eli vielä puolitoista viikkoa laskettuun aikaan..

niisku_: Mulla oli just tuollaisia kuumia aaltoja kuukausi sitten, kun vielä olin töissä enkä äippälomalla. Mutta ne on oikeastaan jääneet pois nyt. Silloin tuntui, että aalto lähti varpaista asti ja tuli hirmunen hiki. Niitä tuli pitkin päivää, ja tosiaan olis tehnyt mieli hypätä lumihankeen vähän viilentymään tai edes upottaa tulikuumat kädet lumeen..

Petipuuhista sen verran, että oikeastaan alkuraskauden jälkeen mun ei oo hirveästi tehnyt mieli. Miehellä halut ollut entisellään. En tunne itteäni seksikkääksi ja on niin kömpelö olokin, ja kun on vain ne rajoitetut asennot, joihin tällä hetkellä taipuu tän kropan kanssa.. Niin ja sit pelottaa masuasukin puolestakin, kun vatsa heiluu.. Mutta silti 2-3 krt viikossa ollaan koko raskauden ajan puuhailtu. Viimeisimmällä kerralla tuntui vähän kipua, eli kai ne paikat tosiaan alkaa valmistautumaan puskemaan vaavin kohta ulos.

Mä oon lähes joka päivä jossain liikkunut ja ohjelmaa ja tapaamisia sopinut, että tekemisen puutetta ei ole todellakaan edelleenkään ollut. Ja huomenna olis tarkoitus viettää päivä kummipojan kanssa puuhaillen, joten eiköhän siitäkin tule aktiivinen päivä. Plus että huomenna illalla olis tarkoitus mennä miehen kanssa vielä leffaan. Saattaakin olla viimeinen leffa pitkään aikaan, jota päästään yhdessä oikein teatteriin katsomaan:)

Ja shoppailu, aah miten ihanaa! Lähes päivittäin tulee pyörittyä kaupoilla katsastamassa kevätuutuuksia. Jotain vaatteitakin oon ostanut, vaikken ole voinut niitä edes sovittaa kun en niihin vielä mahdu, mutta "varastoon" odottamaan aikaa, jolloin tätä masua ei enää ole:D En tiiä onko siinäkään järkeä. Mutta hirmuinen shoppailuvimma on iskenyt. Onneksi tosin tuntuu riittävän pelkästään se kaupoissa kiertely, eli aina ei tarvitse mitään edes ostaa, kun saa ostoshimon tyydytettyä:)
 
Takaisin
Top