Maaliskuun mussutukset <3

Täällä ollaan ilman merkkiäkään siitä, että synnytys lähestyisi. Eilen oli omituisia tuntemuksia pitkästä aikaa mahassa, mutta ei pientä kolotusta kummempaa. Neuvola huomenna ja äitipoli olisi sitten siitä viikon päästä eli 31. päivä. 1.4. tai 4.4. olisi käynnistyksen ajankohta.

Oon ihan varma, että kökin täällä viimeisenä mahani kanssa. emoticon.

 
täällä olis kans yks jakautumaton vielä! Tosin LA on vasta lauantaina, joten tod.näk. yli mennään. toisaalta tuo saunaremontti on niin vaiheessa, että on ehkä ihan hyväkin jos menis yli! paneeleita lyödään varmaan tänään seinään, ehkä... neuvola olis myös huomenna, joten katsellaan... aavistus olisi että pikkukundi olis viimein laskeutunut, mutta tiedä häntä.. taitaa olla aika omapäinen pikku-oinas tulossa!
 
Heippa maalismasut piiiiitkästä aikaa =)

ei oo tullu kirjoiteltua kun tuo tytteli vie kaiken ajan ja huomion. ja kun neiti nukkuu on kotitöiden vuoro joten aikaa ei kamalasti muuhun jääkkään kun mieskin on päivät töissä niin kyllä tässä hommaa riittää mutta en vaihtaisi mihinkään.
ainoa mikä harmittaa on että minun tissit ei sitten sopinu vauvan suuhun joten imetys tökkäsi laitoksella vertavuotaviin nänneihin ja kovaan itkuun (sekä äiti että tytär) joten kotona siirryttiin pulloruokintaan ja maitohan siinä sitten laski olemattomiin mutta hienosti tyttö kasvaa korvikkeillakin =D

koittakaa jaksaa te joilla vielä maha kasvaa, kaikki on tämän arvoista =)
 
voihan wee! juuh, kävin siellä neuvolassa sitten... kaikki muuten kunnossa mutta painoa tullut viikossa jopa 2,4kg!!! (arvelikin, tuli mässättyä vk-loppuna) Hb oli noussut 108->124!
wau, paras arvo mulla koko raskausaikana! Vauvalla kaikki ok, sykkeet huito siell yli 150 niinku muullonki. Niin sitten itse asiaan: eli neuvolan täti oli eka sitä mieltä että laitetaan uus aika tiistaille ja sit vasta lähete polille, mutta pistimpä hanttiin ja sain kuin sainkin sen lähetteen jo tänään liikkeelle! emoticon  Se on sitten eri asia miten ne sen käsittelee taysissa. Neuvolan täti sanoi et jos ei mitään kuulu keskiviikkoon mennessä niin pitää sitten soittaa sinne polille... hemmetti, mä ajan sinne paikanpäälle ja sanon etten enää kotiin lähe ilman vauvaa. Kun tarkotus on että synnytän alateitse ja siksi olen painokontrolleissa käynyt, niin eihän siitä ole mitään hyötyä jos pitkitetään ja pitkitetään, eli käyntiin vaan ja alakautta ulos tai saavat pian varata mulle sektioon suoraan ajan ja voi kertoa että sitten kuulevat kunniansa! emoticon  Joten toivotaan nyt parasta että ovat sielä päässäkin vikkeliä ja visaita asian tiimoilta.
Hei hienoa kuitenkin ettemme ole viisi viimosta täälä, alkoi porukkaa ilmottautua enempikin "lauteille"... mun olis kans syytä ruveta tunkeen itteeni pian tonne huhtikuisiin... ens perjantai kun on jo huhtikuuta ja ennen sitä synnytyksen suhteen toiveet on aika vähissä!
Suvi_: Ei ollut lapsivettä ei emoticon
Eiffe: ollaan sit kimpassa viimesiä emoticon

Että näin...
 
hyvät kanssasisaret !! täälä odotellaan kans .. LA olis lauantaina, mutta jotenki oon ignorannu sen päivän kokonaan. ei voi käydä semmosta säkää, että meidän vauva sillon saapuis .. :D 
oma äiti on synnyttäny kaikki kolme yliaikasina ja harmi vaan, tyttärillä on tapana seurata äitejään.. voin vain kuvitella miltä äidistä on tuntunu ku ite synnyin sopivasti 42+2. :D 
hohoijaa. odottavan aika on pitkä. 

suvi_; samaa mieltä. tuntu, että se 12vkoa ei tuu sieltä koskaa ja tulihan se .. samoin ku puoliväli ja 30vkoa ja äitiyslomat sun muut. mutta ulos tämä vauva ei tule, ei sitte millää !! :D 

oikein mtn tuntemuksiakaa ei oo .. kai sekin johtuu sit siitä, että aivan pakko on koko ajan itteensä tutkailla, että miltä nyt tuntuu jne .. muttah.. oon asennoitunu siihen, että huhtikuulle mennään. :) 
huomenna olis nvla. en tiedä onko sit viimenen jo, ku äpolille on sovittu 4.4. kontrolli tuon vauvan painon suhteen .. saas nähdä. 

hannamari; hyvä asenne !! :) kasvaahan se vauva korvikkeellakin. . eikä se tee kenestäkää yhtää huonompaa äitiä. :)) 
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Onnea hirmuisesti kaikille jakautuneille <3

Voi olla että mun teksti kuuluis tuonne vauva-arki puolelle, mutta en jaksa nyt enää vaihtaa :)

Toivotan pitkää pinnaa ja voimia vimeisiin päiviin kaikille teille, jotka vielä masun kanssa elätte. Kokemuksesta tiedän, ettei ole helppoa yrittää pysyä kärsivällisenä -varsinkaan siinä kohtaa kun mennään LA:n yli.

Tulin pitämään pienen hengähdystauon tänne yläkerran tietokoneelle kun mies vahtii nukkuvaa typyä alakerrassa. On hän kyllä melkoisen ihana ja tietysti meille vanhemmille maailman täydellisin ja rakkain pieni ihminen. Ei sitä rakkauden määrää voi käsittää.

Elämä on lähtenyt sujumaan ihan hyvin, maanantaina siis päästiin sairaalasta kotiin ja kaikki on kyllä niin hienosti kun vain voi olla. Imetys sujuu ja maitoa tulee ihan järjettömästi (rinnat on ihan kivikovat enkä voi olla ilman rintsikoita+liivisuojia kun heti valuu), tosin jos tyttö on kovin nälkäinen ja hermostunut niin käytän rintakumia ihan molempien hermojen säästämiseksi. Oon pystynyt buranan voimalla istumaan jo ihan hyvin, tikit ei haittaa ja olo on kyllä tosi hyvä kaikinpuolin. Tänään oli neuvolasta kotikäynti ja tytöllä kaikki hyvin, syntymäpaino+20g saavutettu (eli äitin tarjoamalla maitobaarilla on käyty ahkerasti :D). Yöt menee pienellä valvomisella välillä 01-04, välillä syödään ja välillä torkutaan. Ollaan illalla menty unille jo viimeistään yhdeksältä koko perhe, joten tuon valvomisen jaksaa ihan hyvin.

Tuli tosiaan aika vauvapainotteiset kuulumiset täältä, mutta eipä sitä elämään juuri nyt paljon muuta mahdu. Jos vielä ehdin ennen kuin typy herää, niin seuraaavaksi raapustan jonkunnäköisen synnytystarinan teille luettavaksi.
 
Täällä haluaisi vielä ilmoittautua mukaan yksi erittäin matti myöhäinen! Olen viime kesästä lähtien ollut mukana seuraamassa juttujanne, ja vihdoin uskaltauduin rekisteröityä :-) Toivottavasti mukaan mahtuu vielä näin viime metreillä yksi esikoista odotteleva... Taidan tulla pitämään joukon häntäpäätä, eli LA on 30.3. toisinsanoen tänään mennään 39+1!

Mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä ei ole. Kuntosalilla käyn yhä edelleen ja vointi on mitä mainioin. Ei vain malttaisi enää odottaa, että saisi oman nyssykän syliin :)
 
Lilleroinen: ole onnellinen ettei  synnytys käynnistynyt sillon kun sinne pönttöön päätä jouduit lykkimään. Itsellänihän juuri tuo samatauti oli niin raju, että synnytys käynnistyi. Kaikkihan meni hyvin ja huippu nopeaa, mutta vielä näin 2 viikkoa takaperin kun sitä muistelen niin se oli jotain aivan älyttömän vauhdikasta ja sekavaa, vaikka periaatteessa oli tiedossa mitä tapahtuu.
Melkein luulinkin kun riveiltä pomppasi oikein silmiin sana: oksennustauti, että olet päässyt yhtä vauhdikkaaseen ja "pää sankossa synnärille" kokemukseen, vaan ilmeisesti ei.. emoticon

Todellakin, nyt reilu 2viikkoa oltu kotona ja kohta puolin voisi lähteä neidin kanssa ulos. Tyttö kasvaa silmissä, tai ainakin siltä tuntuu. Hyvin seurallinen neiti on ja jaksaa olla ja katsella parikin tuntia putkeen. Onneksi hänen kukkumiset sijoittuu aamuun ja päivään :)
Yöllä vielä pari kertaa heräillään rinnalle ja aamulla tietysti äitiä väsyttää, mutta tämä vaihe on onneksi suht nopeasti ohi menevää.
Meillä tyttö on rintaruokinnassa. pari kertaa olen kaupungilla käynyt ja kaupassa ja tällöino on isi ja pullo vauvan kanssa ollut, vaan eipä neito ymmärrä pullon päälle, saati sitten tutin.. Minun toiveena kuitenkin oli että pullo ruokinta olisi tässä rintaruokinnan lisäksi jotta en itse olisi niin täydellisesti sidottu kotiin. No jahka neii kasvaa ja ymmärtää pulloakin sitten paremmin.

Toivotaan lopuillekkin maalismasuille oikein rentouttavaa loppu kuuta. Kyllä se loppu siihen raskauteen alkaa jo pikku hiljaa näkymään ja sitten onkin jo nyytit kainalossa :)
Toivottavasti kaikkien synnytykset menee mahdollisimman hyvin ja turvallisesti!
 
Huomenta! Tulin vaan kertomaan että yhä täälä yhtenä, 40+4 mennään ja loppua ei näy...
Mukavata perjantaita kaikille, mä ajattelin taas pitää siivouspäivän. emoticon
 
hyvät huomenet täältäkin!


se olis LA tänään. jotenkin tuntuu, ettei tää pieni vielä synny. mut onneks enää korkeintaan se 2 viikkoa odottelua. emoticon
täällä iski toissa päivänä hirveä kurkkukipu ja flunssa ja pää muutenkin ihan jumissa. nyt tuntuu olevan pahimmillaan emoticon ei auta kun kitata kuumaa mustaherukkamehua..


hyvää loppuodottelua meille vielä jakaantumattomille! kyllä me vielä jaksetaan! emoticon
 
suvi_ kirjoitti:
 
En olis ikinä osannu kuvitella et nää viimiset (ylimenevät) päivät on pahimpia.. Kuvittelin et se 12 viikon täyttyminen olis pahin odotus.. mut ei.


Aamen! Mulla ei menny ku kaks päivää yli lasketun, mut se viimenen viikko oli kyllä varmasti pidempi ku ne ekat 12 viikkoa :D Hassua, kuinka sitä ihminen on malttamaton.. ja nyt huomaa että synnytyksestä on jo kohta kolme viikkoa, kyllä se aika nyt sitten laukkaa!

hannamari: Voin kuvitella ton pettymyksen tunteen kun täytyykin vaihtaa heti korvikkeisiin. Hei, mä oon niin onneton, että koen pettymyksen jo siitäkin kun ruokin poikaa kyllä tissillä, mutta käytän rintakumia apuna   Mun nännit on aika matalat, joten antoivat jo sairaalassa tommosen rintakumin helpottamaan imetystä. Edelleen silloin tällöin yritän pojalle tarjota ilman kumia rintaa, mutta ei siitä oikeen mitään tuu. Joten tulee käytettyä sitä sitten ihan vaan helpottamaan ruokailuhetkiä.

Edelleenkään en voi kun toivotella tsemppejä teille vielä jakautumattomille
 
tervetuloa joukkoon belly

niisku_ niinhän se aina menee et ku haluis ajan pysähtyvän, ni varmasti menee hujauksessa ja päinvastoin.
Mut eiköhän tää kaikki odottaminen palkita jo muutaman minuutin aikana, ku pikkunen on maailmassa! :)

Täällä oli neuvola käynti jälleen tänään. Kaikki oli hyvin, mut ei merkkiäkään vauvan tulosta.. Sanottiin et vauvan pääkin heiluu siihen malliin vielä, ettei oo edes kiinnittynyt. Eipä antanu itelle toivoa et viikonloppunakaan mitään tapahtuis. (käy varmaa just niin ku tazu sanoi "tää ei tosiaan tuu ennenku se jalasta ulos vedetään ja siltiki se roikkuu napanuorassa kiinni eikä suostu päästämään irti") 
Ens keskiviikkona on polilla yliaikaiskäynti. Aion sanoa et yhdessä osassa en täältä enää kotio lähde, se o vissi! :D

Mut mukavaa viikonloppua kaikille ! emoticon
 
Yksi jakautumaton täällä myös hengailee. Huoh. Huomenna olisi se kuuluisa LA. Yliaikakontrolli maanantaina; tiedä sitten mitä tekevät kun on tämä pt tapaus jossa koko ratkaisee mitä kautta tulee. Neuvolatäti kovasti uhkaili tulevansa ensi torstaina kotikäynnille. Ei kyllä tunnu mitenkään merkittävästi erilaiselta; mankkamaisia kipuja ... ehkä tänään selkä kipeempi kun aiemmin. Lieneekö vaan seurausta ni-in hitaasta odottelusta vai merkki käynnistyvästä synnytyksestä mutta tuli hirvee itkukohtaus äsken ja kaikki oli niin lohdutonta ... nyt taas hyvällä fiiliksellä saunanlämmitystä. Mystistä. emoticon

Ihanaa viikonloppua mammeleille ja toivon teillekin pikaista jakautumista!
emoticon 
 
Mulla oli aamupäivällä viimeinen äitiysneuvola ja sieltä sanottiin, että soita heti tänään aikaa yliaikaiskontrolliin. Soitin sitten samantien ja oli kyllä niin nuivan (ja vanhan käntyn) kuuloinen kätilö Kättärin äitipolilla, ettei tosikaan. Suorastaan mäkätti, että miksi minä jo nyt heille soittelen kun yliaikaiskontrolliaikaa voi varata vasta kun viikkoja on kerääntynyt 41+3. Kuulemma jää niin paljon aikoja käyttämättä kun aikaisin niitä varaillaan ja plaplaa. Kyynel hänen kohtalolleen ja hommaa ihmeessä uusi työ emoticon.

Oon vähän kärttyisellä päällä.emoticon.
 
Katruskainen; komppaan sua .. huomenna olis se kuuluisa LASKETTU AIKA !! :) 

tänään oli taas nvla. eipä sielä mtn. pää vielä kans heilu jonku verran. lähtökuopissa kylläki ..
ens keskiviikolle uus aika. se onki sit viimenen.. 4.4. ku on aika äpolille. kokokontrolli. eihän ne sieläkää välttämättä ala käynnistää vielä. saas nähdä.. 
nooh, eikai auta ku odotella .. :D 

just imuri viuhu siihen tahtiin ja pian on sauna lämmin.. :) jos sit keskittyis kattoon sydänääniä ja jos jostain kummasta oma synnytys lähtis myötätunnosta käytiin ?! . ;D 

hyvää vkonloppua meille vielä odotteleville .. ja myös teille vauvautuneille .. :) 
 
Juu tosiaan, eli meidän ihana poju syntyi tiistaina 22.3. viikoilla 41+0 <3

Olin kovasti jo viikonloppuna vaavia odotellut ja toivonut syntyväksi, mutta eipä silloin tullut. Tiistaiaamuna kuitenkin alkoi supistukset klo 6.30 ja niitä oli heti ekat tunnit 5-15 min välein ja klo 10 niitä tuli jo 2-5 min välein. Eli ei kauaa mennyt ekoista suppareista kun läksin jo Jorviin ja siellä päästiin aika pian tositoimiin. Kirjoitan tuonne synnytystarinoihin pidemmin ja tarkemmin tuon tarinan kunhan kerkeän tässä. Sen verran kerron kuitenkin vielä, että kun poika tosiaan oli mitoiltaan hurjat 4775 g ja 54 cm, ja alakautta synnytin, niin välilihaa jouduttiin hieman leikkailemaan. Ja nyt on paikat aika kipeenä, toivon että helpottais pian ja pystyisin paremmin istumaan ja olemaan. Tosiaan mulle oli arvioitu etukäteen ainoastaan, että vauva olisi reilut 3,5 kg. Ja tuolla Jorvissakin sanottiin kun kirjauduin sisään synnärille, että vauva olisi 3,6-4 kg (kätilöharjoittelija arvioi 3,6 kg ja kätilö 4 kg), mutta väärässähän molemmat oli kun vauva olikin lähes 5 kg! Ja molemmat oli kyl tosi yllättyneitä ja sanoikin mulle vauvan synnyttyä, että iha yllärinä tuli että vauva olikin niin iso ja ettei ihme, että oli aika työ ponnistaa se ulos alakautta... Mut joka tapauksessa aivan ihanaa vauva-arkea harjoitellaan:) Mies on 2 vkoa isyyslomalla, mikä on hyvä juttu, niin saadaan yhessä pienokaisen kanssa harjoitella ja totutella. Tosi hyvin kyllä lähtenyt kaikki liikkeelle ja imetyskin on onnistunut hyvin ja maitoa on ainakin toistaiseksi riittänyt tälle isollekin pojalle.

Toivottavasti loputkin maalismammat pääsevät pian tositoimiin ja saavat vaavit syliinsä:) Kyllä ne vikat odotuspäivät on piiiiitkiä, mutta se synnytys voi tosiaan käynnistyä ihan yhtäkkiä sit, niin kuin mullakin lopulta kävi. Tsemppiä vielä odotukseen:)
 
Moona83: nostan kyllä hattua! aika työn teit... huh huh! Musta ei noin iso lapanen ulos mahdu se on jo todettu, nimittäin mun tosikko painoi 200g vähemmän eikä mahtunut alateitse.
Wau, ei voi muuta sanoa, paitsi onnea tietenkin! :)

Täälä on melko hiljasta tänään... ajattelin nyt kuitenkin kun vihdoin pääsin tänne sisälle, tulla jakamaan tylsät tuntemukset tällekin päivälle... eli kotona ollaan yhä!
Aloitin kyllä tän päivän aikas hyvällä koiralenkillä jonka tuloksena nyt juilii aikaslailla vatsaa ja selkää, vaavikin pitää ihan omaa sirkusta masussa... josko se nyt vihdoin tunkis ittensä ulos! Heh, tuos selvittelin huvikseni ja aikani kuluksi meidän syntymävikkonpäivät ja totesin että koko perhe on syntynyt pyhä päivinä :) Eli tuleva isä on sunnuntai lapsi ja minä sekä esikkoni myös, tosikkoni on lauantaina syntynyt, mutta sekin sattui pyhä lauantaiksi.. Oisiko jokin enne!? ;) No jää taas nähtäväksi... ei täs nyt taas muuta, rattosaa weekendiä kaikille! <3
 
Nannasu: Täälläkin yhtenä kappaleena. Toivottavasti toi pyhäpäiväpovaus pitäisi paikkansa!

Eilen illalla luulin jo että nyt tulee lähtö kun sain itkukohtauksen, maha meni ihan sekasin ja oli sellasia mahakramppeja (supparin tyylisiä). Oikein jännitti mennä nukkumaan mutta niin vaan aamu koitti yhtenä kappaleena! Hetken jopa oli sellainen olo että aaapu-va.

Kovasti tännekkin kaikki soittelee että jokojoko - rupee aavistuksen nyppiin. Mies veikkaa että tää tyyppi syntyy ens yönä klo 03:00 eli just kun kelloja siirretään ... mä toivon nyt ainakin että keskiviikkoon mennessä, sillä sillon on Uskon päivä ja oon tsempannu itteni että siihen päivään asti pitäs Usko riittää :) Hohhoh. No, onneks on viikonloppu ja mies kotona viihdyttämässä. Kaveritkin on keksinyt viihdykettä: mennään illalla illalliselle 5 kerroksiseen kerrostaloon jossa ei hissiä (porrasreeniä) ja huomenna tulee päivälaffittelijoita.

Aurinkoista päivää mammelit !
 
Yhes koos vielä täälläkin emoticon . Jokohan Lyytis on päässyt tositoimiin? Meillä oli muistaakseni Lyytiksen kanssa sama LA...

Se hyvä puoli tässä lasketun ajan yli menevän kevätvauvan odottelussa on, että armottoman auringonpaisteen ansiosta voi aina aloittaa siivouksen uudestaan kun edellinen siivous loppuu :D Nimim. Olen pyyhkinyt näppiksen tänään kolme kertaa ja aina siihen ilmaantuu elukoiden karvoja.

Keväistä viikonlopun jatkoa kaikille jakautuneille ja jakautumattomille!
 
oiskohan vihdoin lopun alkua... tääl on supisteltu nyt 2h ajan n.10min välein... no joo onha tätä sattunut jo aiemminkin mut taas on toivo korkeella! emoticon
Oisha se hienoo joo jos sais yhen sunnuntai lapsosen lisää emoticon
 
Takaisin
Top