Maaliskuun mussutukset <3

Terve ! Täällä yksi sivusta seurailija, joka pari kertaa raskauden alkuvaiheessa tänne kirjoitellut. Täällä laskettu aika 27.3, mutta vauva syntyy suunnitellusti sectiolla.  Täs pakkailen sairaala kassia, ja aloin miettimään et olikohan laitoksella pyyhkeitä vai pitikös ottaa oma mukaan ?? olen kätilöopistolle menossa..
Jaksamisia kaikille loppuraskauteen !
 
Shanille onnittelut! Synnyt systarinaa odotellen.. niitä on mukava lueskella! :)

lilleroinen: Paranemisia! Toi on ikävä ja voimia vievä tauti.. Mut onneks tosiaan lähtee päivässä kahdessa menemään. (eipä olis kiva synnyttää tossa tilassa, hui!)

Itte oon tänään suursiivonnut ja käynyt pitkällä lenkillä josko se jouduttais vaavin tuloa, mut mut.. heikolta näyttää! Pientä kipuilua/nipistelyä alapäässä tuntuu, lähinnä kävellessä tai sohvalta noustessa, mut eipä mitään sen kummempaa..
Neuvolassakin tuli tänään pyörähdettyä (kaikki ok!) ja perjantaiksi sain uuden ajan, toivottavasti sinne ei enää tarvis mennä!
 
Tazu: kiitos tiedosta =)
Mulla jo kolmas kerta kättärillä, mut en vaan muistanu varmaksi tuota pyyhe asiaa..
 
oi oi oi... lähes joka päivä saa lukea uusista synnyttäneistä! emoticon  Isosti onnea kaikille tasapuolisesti!

Mä tääl kökin siis yhä kotona, rv 40+2 nyt... eilen oli taas hyvinkin voimakkaita suppareita, mut edelliseen tapaan, hävisivät yöllä. :/ Mä olen nyt käyttänyt kaikki kotikeinot moneen kertaan ja kun ei tule niin ei tule...
Huomena ois sit neuvola, johon en uskonut enää meneväni mutta täytyy sit mennä kuitenkin. Luulen että tulee lähtö polille alkuviikosta ja osastolle käynnisteltäväksi... viimeks polilla 11.3 oli painoarvio 3495g ja kun siitä on jo 2vko ja jos vauva kasvaa noin 200g/vko niin nyt ois 3895g ja ens viikolla sen yli 4kg (näähän on nyt vaan n. arvioita kuitenkin) niin ei sit mahu enää pitkitettynä alakautta synnyttämään... kun tuo esikko paino sen 4160g ja hän mahtui mutta veljensä 4580g ei mahtunut vaan päätyi sektioon... ja nyt ois kuitenkin tarkoitus synnyttää alakautta jota myös toivon... niin saapa nähdä mihin tulokseen tässä päädytään.
Voihan toki olla että laskelmat on päin pyllyä, ihän sen lapsen todellista painoa tiedä ennenkuin se on tuos edessä ja vaakalla... jännityksellä nyt odotankin että minkä kokoinen hän lopulta on. Neuvolan täti kun on alusta asti ollut sitä mieltä että REIPAS 4kg on tulossa ja polilla vähätellään... paitsi se masun ympärys on ollut nyt suurempi vauvan kokoon nähden. No jää nähtäväksi.
Kauheesti tuli nyt omaa napaa taas.. koittakaa jaksaa lukea emoticon

lilleroinen: paranemisia!

Voimia ja aurinkoista kevätpäivää!

 
Huomenta mammelit!

Aamuun herätty edelleen yhtenä kappaleena. Eilen sitten kaikki "ennusmerkit" olivatkin kadonneet ... hmph.

Nannasu: Jos tänään sanoivat neuvolassa että vauvan kasvu hiipuu kun mennään rv 40:n että ei se oo enää toi +200g. Kun mulla on koko aika olennainen juttu tossa pt:ssä niin sitä tarkkaillaan. Tsemppistä että ois senverran pieni että tulis alakautta!

Lilleroinen: Huomioithan myös sen mahdollisuuden että osa synnytyksistä käynnistyy täystyhjennyksellä - että ei oo vältsisti mikään mahatauti :) Lueppa vaikka synnytyskertomuksista, siellä muistaakseni oli yks sellanen. Tsemppiä anyways; nyt vaan nestetasapaino kuntoon ... mehua, limua, mehukeittoa jne.

Lyytis: Ois nii-in kiva kun viihtyminen masussa loppuis mutta kai sillä joku oma syynsä sit on ...

Omaa: Neuvolassa oltiin ja täti sanoi että ei edelleenkään ois analysoinu peppua pääksi paitsi sitten kun nousin makuultani ja koitteli sitä istuma-asennossa. Raukka oli ihan järkyttynyt "erheestään". No, kaikki ihan jees - vähän verenpaineet nousussa mutta stressaahan tää venailu jo!! *tulisjotulisjotulisjo* emoticon
 
HEH! pakko tulla taas selittään... ihmettelin muutamia tippoja lattialla ja pienehköä lammikkoa myös... kirkasta ja hajutonta, liekö sitten sitä lapsvettä!?
Soittelin polille, käskivät tehä kunnon alapesun, laittaa siteen ja siihen vielä siivun vessapaperia ja tarkkailla, jos kastuu läpi niin polille sit vaan...
Kääks, tää on taas niin toive ajattelua emoticon
Onnentonta suppailua on myös esiintynyt aamusta kuten myös eilen illallakin oli... mut mun tuurilla taas kaikki oireet katoo...

Katruskalainen: toivon kyllä totisesti ettei vauvan kasvu olisi niin "tehokasta" enää näillä viikoilla, olisi todellakin mukavaa pusata alle 4kg nytty ulos...

Odottovan aika on todellakin ylipitkä!

aijuu... sain eilen pitää kuukaudenikäistä vaavelia sylissä, työkaveri kävi kylässä. Olin jo unohtanut kuinka ihanasti ne tuhisee emoticon  toinen niin pieni ja suloinen!
 
elämä alkaa voittaa .. onneks tolla oksennutaudilla on kuitenki tapana lähtee yhtä nopeesti ku tuleeki !! :) mehukeitolla kyllä varovasti alotin tämänki päivän .. 
harmi vaan, ei merkkejä synnytyksestä. :D sillon ma-ti välisenä yönä ku oksentaminen alko niin pientä toiveajattelua kehittelin, että olisko synnytys .. mutta jos oikeesti oliski ollu niin itku olis tullu .. kyllä tuo tauti vetää voimat ihan loppuun .. 

Nannasu; pidetään peukut pysytssä, että olis sitä itteensä. mitäs muutakaa se vois olla ??! . jos ihan lammikoksi asti oli tullu!!? .. :) 

viimesten päivien tsempit teille joiden LA on menny jo . ite ei auta ku kärsivällisesti odotella . :) josko ens vkonloppuna olis meidän aika .. kovasti niin veikkaan .. :P 
 
Moi kaikille!

Onnea todella paljon kaikille synnyttäneille! emoticon

Ja pidän peukkuja vielä odottaville! Tulis jo kaikki muutkin vauvat masuista!!
 
Onnea taas uusille vauvaantuneille emoticon

lilleroinen: Onneksi sun tauti alkaa helpottamaan, ei ois kiva mennä synnyttämään puolikuntosena.

Nannasu: emoticon toivottavasti ois sitä itteensä!

( . ) Alkaa tämä joka toinen pvä neuvolassa juoksenteleminen kyllästyttää. Noh verenpaineet ei oo ainakaan enää ollu taivaissa, prot yhellä + ja turvotuksissa löytyy. Nenäkin on niin tukossa limakalvoturvotusten takia, että öisin menee supistavaa nenäsuihketta, vaikka sitä ei saiskaan käyttää ku äärimmäisessä hädässä. No nyt on sellanen. Muutama hassu menkkajomotus/supistus tulee päivässä ja sitten semmosta viiltävää kipua alapäähän, joka estää liikkumisen, mutta ei muuta. Aattelin, että pitää vissiin piirtää kartta, että pieni löytää tiensä ulos, kun ei muuten osaa tulla emoticon
 
Kirjoittelen pikaisesti täältä sairaalasta. Eli meille syntyi eilen 22.3. poika. Viikot oli 41+0. Vaavi oli iso poju, 4775 g ja 54 g.
 
emoticon  moona83, sai sitten letuilla houkuteltua vaavin ulos... olipas potra poika!
Onnittelut!
 
Lyytis: Meillä on vaan niin tylsää tää odottelu että täällä käy kurkkimassa. Aika säälittävää kun mäkin kavin katsomassa että lättyjä oli syöty ennen synnytyksen alkamista ja mietin että pitäskö paistaa - todella säälittävää emoticon  Ei vaan voi mitään että odotus kyllästyttää. Mullahan on vasta rv 39+5 mutta 2 viikkoa sitten tuli tulppa (ehkä) ja neuvolasta sanottiin että tulee ennen LA:ta ja Naistenklinikalla sanottiin viime torstaina että hyvin on kypsyny jne. jne.

Tarttee tosiaan kohta piirtää kartta kuten tazu ehdotti. Kovasti vaavi tosin puskee päätä mun napaan .. mutta ei raukka taida tietää että on perätilassa ... puske pepulla! emoticon
 
Moonalle; onnittelut potrasta pojasta !! :) 
oliko teille tehty minkää valtakunnan kokoarviota vauvasta vai tuliko ihan yllättäen tuonki kokonen pikkunen .. :) mutta onhan herralle ehtiny kasvaa pituuttakin mainiosti vattassa. :D 

että lättyjen tekoon vai .. :D ja runsaasti kermavaahtoa. oi namm . :) 

tää alkaa oleen jo niin turhan tuntusta kirjotella tänne maaliskuun juttuihin .. päästäispä jo kaikki kirjotteleen vauva-arjesta .. :D 
 
ja Huomenta taas... rv 40+3
Tänään on sitten se neuvola parin tunnin päästä. Toivottavasti siellä otetaan jo "härkää sarvista", eli pistetään sit jo polille ja käynnistykseen! emoticon
Lettuja olen kans kokeillut jo aiemmin, taisin paistaa niitä viimeviikolla... sunnuntaina, mut ei ihmeempiä vaikutuksia.
Mä olen miettinyt että josko "tonne" tunkis navin ja taskulapun niin jokos sieltä osattas ulostautua!? emoticon
Katruskalainen, Lyytis, Lilleroinen ja Tazu... ollaanko me todella ainoot epätoivoset vauvan odottajat tääl enää? emoticon  Kääks!

No nyt pistetään sormet, varpaat ja kaikki muutkin ristiin, paitsi koivet, että päästään piakkoin jakautumaan! emoticon
ps. neuvola kuulumiset laitan sitten vähän myöhemmin vielä...
 
Huomenta vaan täältäkin!

Tänään olin neuvolassa, siinä olikin sitten ne käynnit....laittoivat lähetettä sairaalaan ja seuraavaksi sitten sinne käymään. Muuten oli kaikki ihan kunnossa, sydänäänet kuului ja arvot edelleen ok.

Sairaalasta taas käskivät soittaa huomenna uudestaan, kun ei saanut aikaa varattua jostain syystä siinä tänään...jep jep. Eihän tässä mitään kiirettä mulla emoticon

Että semmosta. Vähiin käy porukka jos ei muita kun me viis enää roikutaan täälä ketkä vielä jakautumatta! Kai sitä on yksin täälä kohta kirjottelemassa ja lättyjä paistamassa kotona, kun muut synnyttää tai ihastelee vauvojaan...hih... emoticon On niin kiva ollut kun täälä on edes joku muukin vielä kuka odottelee. Nooh, eiköhän se tästä....suurin odotuksin taas kohti viikonloppua...
 
Huomenta vaan!

Täällä kanssa edelleen mahan kanssa kotona kökötetään, tänään siis 40+3. 

Joo vähiin käy tää odottajien porukka. Mä luulen, että tää ei tosiaan tuu ennenku se jalasta ulos vedetään ja siltiki se roikkuu napanuorassa kiinni eikä suostu päästämään irti emoticon

Täytyy vissiin itelläki koittaa niitä lettuja ja taskulamppua suuntaa näyttämään. Mullaki perjantaina neuvola ja sitten maanantaina saa varata aikaa ya-kontrolliin. 
 
Joo, viisi muskettisoturia puolustaa enää mahakkaiden linnaketta  - puuh.

emoticon 
... ja mulla on LA vasta lauantaina että kyllä se taitaa olla minä joka pyörii täällä viimesenä ... tai taisi jollain muullakin olla vielä LA:han matkaa ?? Mies käski menemään huhtikuisten puolelle katteleen etten olis niin malttamaton mutta mä kieltäydyin emoticon Tää syntyy maaliskuussa ja vieläpä ihan pian . Sisko just soitti eilen ja sanoi että kas kun ei ole vielä tullut kun sillä synty rv 39+3 ja rv 39+3 mutta onneks se osaa sanoo sen silleen ettei se ärsytä.

Noo ... on tässä toi talonrakennusprojekti jonka parissa riittää kaikkea puuhaa, että jos tän viikon on yhtenä kappaleena niin ainakin saa sen hyvään malliin ja tarjouspyynnöt liikkeellle. Se kun on ollut nyt äikkärin ajan mun vastuulla kun mies on tehny vähän enemmän töitä että voi olla sitten isyyslomalla täyden ajan. Kelikin näyttää ihan kauniilta että vois taas mennä takapihalle istuun aurinkotuoliin toppatakissa ja lukeen jotain hömppälehtee ...

Eilen supisteli illalla mutta taas ne loppu. Kaikenmoisia pieniä tuntemuksia on muttei mitään johdonmukaista. Tuntuu että voi ihan hyvin. Josko tänään niitä lettuja sitten emoticon

Tsemppiä mammat ... aika kuluu nii-in hitaasti!
 
Meikäläinen kärvistelee täällä myöskin ! Ja tuntuu siltä että KAIKKI MUUT  saa vauvat etuajassa ja itte joutunee varmaa käynnistyksee, ku ei pikkunen halua ulos. (vaikka mitä vippaskonsteja on kokeiltu!) 
Mut onneks teitä on täällä edes muutama pitämässä keskustelua yllä, ku muut toimivat maitobaareina emoticon
En olis ikinä osannu kuvitella et nää viimiset (ylimenevät) päivät on pahimpia.. Kuvittelin et se 12 viikon täyttyminen olis pahin odotus.. mut ei. 

Nannasu: Ei se eilinen sit ollu lapsivettä, kö? Oli pakko tulla aamutuimaan tarkistaa et ootko sä vielä hillumassa täällä vai joko pääsit tositoimiin.. emoticon  Mut neuvolaan näköjään saitkin lähteä..

Lyytis: Täälläkin odotetaan viikonloppua ku kuuta nousevaa, jos sillon sit vihdoin!


 
heippa kaikille! täälläkin olis yks eräpäivän ohittanut mamma ja vielä yhtenä kappaleena. alusta asti olen seurannut keskusteluja ja ollut hengessä mukana vaikka ei itsellä olekaan tullut kirjoitettua. tänään siis 41+0 emoticon ...ja vauvaa ei kuulu eikä näy! eilen meni lähete äitipolille ja nyt oottelen kuumeisesti että saisin ajan sinne ensi viikolle. päivät kuluu kyllä tosi hitaaaaaaaaaaasti kun ei meinaa oikein keksiä tekemistäkään, kämppä on jo puunattu moneen kertaan katosta lattiaan eikä tuo sohva enää houkuta emoticon  hermoromahdus on meinannut iskeä jo moneen otteeseen, varsinkin kun joku on jatkuvasti kysymässä että jokojokojoko..emoticon

onnea kaikille jo vauvan saaneille ja hermoja meille vielä odottaville! emoticon
 
Takaisin
Top