Maaliskuun muminat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja loora84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä mainittiin jo aiemmin mahan napsuminen ja poksuminen. Mulla kuulu torstaiaamuna melko kova poksahdus oikeesta kylkikaaresta, ja sen jälkeen kun kumarruin niin ihmeellinen turskahtava/narahtava ääni samasta kohtaa. Ei ole tullut omasta mielestäni mitään valkovuotoa kummempaa ulos (eli ei lapsivettä), mutta edelleen päivittäin kumarrellessa tuo kylkikaari turskahtelee. :eek: Vauva on liikkunut normaalisti ja minä voin ihan hyvin, ei supistelua tai mitään... Mutta kuitenkin mietityttää, onko kalvoihin tullut reikä ja siitä tulisi tuo ääni? Pitääkö huolestua vai ei?

Mä oon varmaan tulossa hulluksi tai sitten meidän kissalla on yliluonnollisia kykyjä :nailbiting: Päästin sen parvekkeelle aamulla ja ovi kiinni perässä. Hetken päästä ihmettelin, että miten se nyt ei ollenkaan pyydä päästä pois ja menin kurkkaan, niin kissaa ei missään! Parvekkeella on lasit, joten ei ole voinut hypätäkään... kutsun sitä sitten, niin se ilmestyy meidän makuuhuoneesta :wideyed: Siis täh? Millä se ittensä sinne teleporttas? Ja oon ihan satavarma, että en päästänyt sitä välissä sisään. Spooky :bored:

Mathilde, jos vauva tuntuu liikkuvan selvästi vähemmän kuin aiemmin, kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne. Siis soittaa neuvolaan tai suoraan äitipolille. Ei ole yhtään huonoa syytä huolestua, jos liikkeet tuntuu heikosti!

Soittelin vähän aikaa sitten synnytysvastaanottoon oman mielenrauhan takia, kun tuntu että vauvan liikkeet on ollut normaalia vaisumpia eilen ja tänään. Liikkuu kyllä ja liikelaskennassa tuli liikkeet täyteen, mut ei vaan tuntunu liikkeet niin voimakkaina kun yleensä. Kätilö ei ollu huolissaan kun vauva kuitenkin liikkuu, eikä oo vuotoja eikä kipuja. Mulle tuli vaan tosi paha mieli, kun aika törkeesti kätilö tokas että 'mitähän sä näin aikasilla viikoilla ees teet mitää liikelaskentaa? ' Mulla on kuitenkin jo rv 32+5 ja oon ymmärtänyt että tässä vaiheessa voi jo laskea liikkeitä? Kurjaa ettei kyseisellä kätilöllä riittänyt ymmärrystä mun huolestumiseen :( Muutenkin oli ärsyntyneen kuulonen puhelimessa. Hmph. Nyt vauva jo onneks liikkuu omaan reippaaseen tahtiinsa♡

mom2be onpa ollu tökeröä käytöstä kätilöltä. Mulle ainakin sanoi lääkäri jo 28+2 että pitää seurata vauvsn liikkumista että hyvinkin jo 32 viikolla pitää seurata liikkeitä.

Eilen tuli ittelle ihan kamala itkukohtaus. Johtuu varmasti osittain tästä pätkänukkumisesta ja raskaus hormooneista. Miehellekin tuli paha mieli ja kävi ihanasti silittämässä kylkeä ja hiero sitten mun kipeitä lonkkia jos auttas yhtään tohon mun nukkumiseen. Ihana kun yrittää vaikkei mitään vaikutusta ollutkaan. Tunnin välein heräsin taas viime yönä..

Rv 30-32 aikana joka raskaudessani neukkutäti muistuttanut liikelaskennasta. Sanojen toisenlaisella asettelulla olisi kätilökin säilynyt ihan kivana ihmisenä. Harmi.

Selkä jumissa ja pari yötä ollu vaikee nukkua mut eniten mua alkaa painaa tää maha yöllä :| siis kun kylellään makaa niin tuntuu et se maha jää roikkumaan siihen sivulle ja tuntuu pahalle, siks on pakko änkee tyyny tai toista peittoa siihen alle ja samalla jalkojen väliin. Viime yönä nukuin tän selkäjumin kanssa niin et kylellään, jalkojen välissä ja mahan alla yks peitto, selän takana jättityyny ja pään alla kaks tyynyä :D sit koko viritelmän päälle piti yrittää kiskoa vielä meiän tuplapeittoa mut tuli niin kuuma et potkin sen peiton aina yöllä pois :D

Viime yönä heräilin parin tunnin välein. Toisen kerran jälkeen meni melkein tunti et pysty nukahtaa, koski kurkkuun niin paljon :( onneks vauva muksi joka kerta masussa kun heräsin niin tuli parempi mieli <3

Voi teitä, kellä yöt on yhtä tuskaa :( Valvominen ja siihen yhdistettynä viel kivut tms. on varmasti ihan tuskaa! Kaikki myöntätunto teille ja tsempit! Enää loppurutistus jäljellä!

Kiitti tsempeistä LMK!
Meillä mies jo tuumas mun eilisen itkukohtauksen päätteeksi et pitäskö hakea jo loppuaika saikkua etten vaan sitten väsyneenä nukahda rattiin joku aamu kun ajelen töihin. työmatkaa kuitenkin se n.1h suuntaansa niin päivälle tulee ihan kiitettävästi mittaa kun mulla 12.5h työvuorot.

Noh pitää kahtella jos saa ens viikolla yhtään paremmin nukuttua kun oon saikulla. Jos nyt viikonloppu antaa osviittaa niin epäilen.. onneksi ei ole kun se pari kuukautta tässä enää jälellä

Tosi omituinen kommentti kätilöltä! Siskonmuksu syntyi rv30, ja kaikki meni lopulta hyvin juuri sen vuoksi, että sisko reagoi nopeasti liikkeiden vähenemiseen. Mun mielestä ehdottomasti pitää liikkeitä seurata, jos niitä normaalisti on tuntunut paljon ja selkeästi.

Tsemppiä kaikille unen ja kipujen kanssa taisteleville! Kirjoitinkin jo muualla, että aina on toivoa tilanteen paranemisesta, mun liitoskivut on helpottaneet parissa viime viikossa aivan toivottomista normaaliin kolotukseen, ja viikon ehdin kärsimään aika totaalisesta unettomuudestakin ja nyt olen viikon nukkunut tosi hyvin! Aina pelotellaan, kuinka tilanne vain vääjäämättä pahenee loppuraskauden myötä, ja useimmiten näin varmaan onkin, mutta ei väistämättä!

• Tykkään
Reaktiot: JMT
AHK: Hanki iso imetystyyny. Mulla kaveri vinkkasi siitä ja on helpottanut. Tosin tyyny on se verran kova ja korkea että tungen pienen lituskatyynyn masun alle tukemaan, kun kanssa välillä tuntuu, ett masu roikkuu ja venyy kyljellään ollessa. C:n mallinen pitkä tyyny on tosi hyvä.
Joku tuolla aiemmin laittoi linkin "välilihalla on väliä" -otsikolla olevalle sivulle jossa on tosi hyvät venytysohjeet. Itse eilen jumppailin niitä noudattaen ja jumit helpottui huomattavasti niin alaselästä, jaloista, pakaroista kuin hartioista. Suosittelen!
Tuo öinen hikoilu on kyll viel tuskaa, eikä siihen auta edes avonainen ikkuna....

Heipskukkuu.

tsemppiä kaikille huonosti nukkkujille täältä! Itekään maailman parhaiten nuku, mut viel sentään kuolemanväsy pysynyt poissa ja saan useimmiten heti unen päästä kiinni.

Täällä on harrastettu liikelaskentaa lähes päivittäin siitä saakka kun oon liikkeet kunnolla tuntenut. Aika asiatonta kätilöltä sanoa siis tuommoista.

Meilla ratkesi eilen toisen kummituksen ongelma, kun mies pyysi yhtä kaveriaan kummitukseksi tälle tyypille. Oli tuleva kummitussetä otettu ja iloinen kunniasta :) Taas on siis yksi murhe vähemmän pähkittävänä.

Meillä alkaa olemaan kaikki isoimmat hankinnat pikkuhiljaa kasassa, hoitopöytä on ostamatta, mutta katsottiin ikeasta semmonen meille sopiva, stuva, joka taidetaan joku päivä käydä hakemassa. Ja sitten oon tehnyt tutkimusta kantoliinoista ja löytänyt semmosen minuu ja miestä miellyttävän vaihtoehdon joka löytyy tän linkin takaa. Noiden jälkeen onkin sitten enää oikeestaan vaan vaatetta ja vaippaa mitä pitää ostella. Niin ja jotai voiteita ja tissipumppu, mut siin ne sit oikeestaan tais ollakin.. Turvakaukalon telakan mies haki perjantaina siwasta ja noin. Ihan hyvin alkaa oleen paketti kasassa siis. On se vaan kun sitä rahaa saa kulumaan ihan tollkuttomasti. varsinkin kun toi esikoinenkin pitää pitää vaatteissa ja kengissä :D

Taidan aurinkoisen sunnuntain kunniaksi pestöä lattiat seuraavaksi.

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Aah, mahatauti helpottaa, kaikilla perheenjäsenillä pysyy jo vähän ruokaakin sisällä.

Hitto kun on vaikeeta löytää tietoa, käyn reissulla Vilppulassa, osaako kukaan sanoa minne sieltä lähetään synnyttämään jos nyt niin huono tuuri kävisi. Oisko se Tays? Pitänee soittaa vilppulan neuvolaan arkena.

Nennaemilia, Didyn liinat on todella laadukkaita ja aiemmin ainakin jälleenmyyntiarvoltaan hyviä. Didystä on jonkunverran kokemusta itsellä. On kudotuista liinoista (kokemusta useiden valmistajien) tanakammista päästä eli sujuu taaperonkin kantaminen. Laadultaan Mersu!

Itse koin Didyn sitomisen hieman vaikeammaksi, koska oli sen verran paksu ja uutena jäykkä. Pieniä olen kantanut ohuessa trikooliinassa (Hug-a-bub) mutta ehdottomat suosikkini kudotuista ovat olleet ohuet (verrattain lyhyt ja siksi vastasyntyneenkin kanssa ihana tasku/kehtosidontaan) Bära Barn ja Amazonas Antigua (pitkä liina, pitkä käyttöikä). Kaikki nämä oikein sellaisia old school -kantoliinoja mutta itsekin olen older school -naisia...

Anime Täältä Vilppulasta lähdetään Tayssiin synnyttään :) Olipas hassua ku joku tietää meidän tuppukylän :D

Käytiin miehen ja koiran kanssa jäällä kävelemässä oli ihana keli mutta sit lähti jalat alta ja kaaduin persiilleni :| no tyyppi kyl on liikkunu normaalisti persaus on kipee mut eiköhän se siitä :)

Takaisin