Maaliskuun muminat

Mä oon jo niin valmis olemaan olematta raskaana :D Minkäänlaista haikeutta ei ainakaan vielä ole näköpiirissä! Tosin tietty vaikuttaa tämän raskauden hankaluuden lisäksi se, että toivottavasti ja tuskin jää viimeiseksi.
 
Voin kertoa, että nyt kun ei viitti lähtee yksinään tuolta kaupasta raahamaan kauppakasseja ja jääkaapin ammottaessa tyhjyyttää niin musta on tullu aikamoinen welho :D Ruokaa tehdään millon mistäkin ja leivon kaiken maailman virityksiä (kookosleipää yms :D) Hirveä nälkä ajaa mut tähän ja tylsyys :D
 
Tarviiko vauvoille sitten paljonkin villahousuja? :eek: Äkkiäkö minä niitä anopilta ja äidiltäni pyydän, mutta... Tarvitseeko niitä? Kamalaa kun esikoinen kyseessä eikä yhtään tiedä, mitä vaatteita vauvalle tarvitsee ja kuinka paljon ja mikä on oikeasti kätevää ja mikä turhaa!
 
loora84, joka puolella, naamassa ja käsissä näkyy eniten..

mä en kauheesti oo kyl villahousuja vauvoilla käyttäny, vaik mummo aina kutoo harvoin on pieni niin kylmässä ollu meillä. isompana sit fleecee tai villaa paukkupakkasilla tai välikausipuvun alla..
 
Niin ja fleeceä en käytä ollenkaan. Se on ihan kamala materiaali kun siit irtoo pesukoneessa muovia, semmosii mikropartikkeleita joita ei vesilaitoksissa pystytä seulomaan ja sitä muovia kertyy tuonne vesistöihin aika huolella juuri mm. fleece tuotteista johtuen :wink
 
olo vaan pahenee, edelleen turvottaa ja päässä heittää ja oksettaa. pelkäisin sitä raskausmyrkytystä, jollei just ois katottu pissanäytettä ja verenpainetta tiistaina. johtuu vaan siitä tod. näk. et oon kipee, korvat ja kurkku kirvelee. ja olo vaan pahenee. kävin jo suihkussaki jos pitää mennä lääkäriin, vaikka mitä ne vois tehä..

ärsyttää ku huomenna ois yhet juhlat, ja on panostettu vimpan päälle, ja ens viikolla meiän kämpästä tehään lehteen juttua niin pitäis saada laitettuu tauluhyllyä ja siivottua HYVIN ja haettua parit uudet kalusteet..MUTTA MITEN, ku alkaa itkettää kivusta ku nousee sängystä..!!
 
Satuvee, mee näytille jos olo pahenee. Ei kuullosta kivalta, tsempit täältä! :Heartred Toivottavasti olo helpottais pian!
 
kiitos kommenteista :) joo, mä nyt lepäilen, tuntuu et ois kuume nousemassa, et ei varmaan se raskausmyrkytys kuitenkaa. pitäis vaan malttaa oikeesti levätä. jos nyt alkuun yhet 10 tunnin yöunet :)
 
Satuvee. Toivottavasti sun olo nyt helpottuis eikä olis mitää raskausmyrkytystä..Lepäilet nyt kunnolla ja kuuntelet kroppaas ja jos epäilyttää ni mee stekkaa tilanne.. Tsemppiä..:Heartred
 
Olin torstaina töissä ja kyllä noi supistukset ja kivut vaan tosi paljon lisäänty mut oon nyt vaan päättänyt tehdä noi kaks viimästä vuoroo eli nyt lauantain ja sunnuntain..Sen jälkeen alkaa odotettu loma... :) ja sen jälkeen äippäloma heti perään..Jeeee...:happy093
 
Saikku pärähti viikoksi. Tää väsymys on jotain käsittämätöntä. Parin tunnin päikkärit teki poikaa ja jos nyt sais ens yönä paremmin unta.. saa tässä nyt viikon kokeilla saada unirytmistä taas kiinni
 
JMT. Toivottavasti saisit nyt nukutta... Onko vaan muuten unettomuutta vai vaivaako paikat niin paljon? Tsemppiä...
 
Siis ihan puhtaasti lonkkasärky menee niin kipeeksi niin pakko vaihtaa aina kylkeä. Panadolista ei ole kyllä apua tohon lonkkasärkyyn. Joutu viime yönä ottamaan kun meinas niskat olla jumissa ja päätä särkeä niin päänsärkyyn autto mutta lonkat särki joka tapauksessa koko yön. No saapahan nyt nukkua päivällä päikkärit jos siltä tuntuu. Tuli taas tunnin välein hypättyä hereillä viime yönä
 
Luulen, ettei tuohon yölliseen kaveriin eli lonkkasärkyyn varmaan auta mikään. Asentoa tulee kyllä vaihdettua eikä siihen voi olla heräämättä mieskään. :D

Tänä aamuna tuntui kohtu ja masu niin pieneltä. Vauva mennyt ihan piiloon, jotenkin hirmu syvälle. Ilmoittelee sieltä morsettaen, että hereillä ollaan. Jännä miten tuo koko elää niin paljon asennosta riippuen.
 
Huoh... Musta tuntuu että mahassa on myllerrys vähentynyt aivan selkeästi tämän viikon aikana. Liikkeitä on selkeästi, mutta niitä vain on vähemmän ja ei niin isoja muljautuksia kuin aikaisemmin. Sydänäänetkin kuuluvat reippaasti, mutta silti ei voi olla huolestumatta. Raskausviikkoja on nyt 31+3, voiko tila jo käydä sen verran pieneksi että liikkeet vähenevät? Itse jotenkin ajattelisin että silloin ne juuri tuntuisivat selkeämmin. Nyt nautin jokaisesta potkusta ja liikkeestä täysin, mutta tuntuu että niitä vain saisi olla reilusti enemmän.
 
Olis kiva tietää joo montako kertaa yössä oikeasti herää siihen asennonvaihdokseen. Tänään nousinkin jo 7 jälkeen kun ei jaksanut enää pyöriä sielä sängyssä! Mieskin varmaan nukkuu huonommin, kun tuntuu öisin että se havahtuu välillä kun punkean itteeni eri päin. :D ja vauva masussa pitää usein öisin kauheeta rallia että sitäkin jää sitten tunnustelemaan että mitä se siellä tekee. :) En oikein tiiä mikä asento on hyvä, kyljellään olo sattuu selkään vaikka ois jalkojen välissä tyynyä ym.. Selällään tykkäisin nukkua nyt, se tuntuu jotenkin parhaimmalta, mut tiedä sitten kuinka se on vaaraksi niinkun on puhuttu..
 
Mathilde: neuvolassa viimeksi ainakin mulle sanottiin, että kun vauva kasvaa ja tilaa on vähemmän, niin luonnollisesti vauvakin liikkuu vähemmän. Tietysti vielä näillä meidän viikoilla (mulla 31+6) sen verran ilmeisesti tilaa, että mahtuu vielä jopa kääntymään... olisko sun vauva sitten vaihtanu asentoa semmoiseksi, että liikkeet tuntuu heikommin? Mulla ainakin liikkeiden paikka vaihtunut juuri, kun pari-kolme viikkoo tuntui tossa ylävatsalla pääasiassa, mutta nytkin muljuu tuolla ihan alavatsalla enimmäkseen ja ylhäällä vain tosi harvoin. Ymmärrän kuitenkin huolen, ei se taida koskaan kadota ja kaikkee tulee mietittyä kokoajan...
 
Takaisin
Top