Maaliskuun muminat

Jonsku88, oohan varovainen! Hyvä että masussa liikutaan. :Heartred Ite en melkeen uskalla keskitalven paukkupakkasillakaan järven jäälle, pelottaa silti että jää pettää alta ja putoan ja hukun jäihin...
 
Vauvan liikkeistä vielä. Minulla selkeesti vähentyivät liikkeet ja ne vähäiset tuntuivat paljon heikommin kuin aikaisemmin. Kävin varmuudeksi sairaalassa ja laittoivat siellä käyrille, mikä kätilön mukaan näytti täydellisesti. Ilmeisesti vauvalla on kaikki hyvin mutta tilaa on sen verran vähemmän että siitä johtuen liikkeitä tuntuu entistä heikommin. Liikeiden "muuttuminen" voi johtua hyvin myös siitä että vauva kääntyy, mutta itselläni oli vauva vielä samalla tapaa pää alaspäin. Kätilö painotti että liikkeet pitää tuntea joka päivä ja itse voi hyvin laskea niitä viikoista huolimatta! Ja heti näytille jos itse mitään edes epäilee. Itselläni on nyt niin ihanan paljon helpompi olo, enkä tunne että tuhlaan aikaani kotona turhaan huolehtimiseen.
Vaatikaa ihmeessä käyrille pääsyä ja sanokaa töykeille kätilölle suorat sanat! Kenenkään huolia ei saa vähätellä.

Ihanaa sunnuntain jatkoa!
terv, mielensä keventäjä
 
Kaatuminen on hirveää, myös ilman raskautta. Ostin tosiaan äitiysavustusrahoilla Icebugit ja olleet todella tarpeen, viimeksi tänään. En tajua miksen ole noita aiemmin hommannut. Tänään oltiin epätasaisessa maastossa ystävän kanssa päiväkävelyllä ja minä talutin ystävää liukkaan jään takia. Luotan kenkiin 100% ja kuluneet nastat voi uusia.
 
Kuukiurusta kesään joo ei pettäny jää vaikka tämmönen valas tömähtikin nurin :D jälkiviisaana olis kannattunu olla jotkut liukuesteet :) no onneks kaaduin tolle hyvin pehmustetulle takalistolle :)
 
Täällä on tänään vihdoin pumpattu vaunujen renkaisiin ilmaa, jynssätty ja puunattu. Käytetyt kun saatiin niin pientä säätöä tosiaan on.. mm. Patja liian pieni niin väkersin päälle pyyhkeen lisäpehmusteeksi ja päälle tiukasti lakanan ja vielä pääpuolelle harson. Nyt kelpaa pulautella oikein kunnolla! Vielä pitäisi erinäisiä hyttys-, aurinko- ja sadesuojia hankkia niin olisi vaunupuoli hoidossa. Sais jo tulla! Oon niin valmis jo olemaan äiti :)
 
Terveiset Ruotsin puolelta! :) 24h risteily naisporukassa tehty. Hyvin jaksoin kahteen asti valvoa ja heilua Paula Koivuniemen esiintyessä :D Hemmottelin itseäni parilla raikkaalla, holittomalla drinkillä ja pienillä taxfree-ostoksilla (vain minulle). Aamiaisella sain oman piccolo-pullon alkoholitonta kuohuviiniä :O Ihanan rentouttavaa oli. Nyt jaksaa viimeiset 10 työpäivää!
822bd977c88127c10e262a1a4e370556
 
Guang Xi, joo, on vissii hiukan tukevampi liina. Meille on kuitenkin tulossa myös ohut puuvilla-pellava liina miehen veljen vaimolta lainaan joten sinänsä oon varsin varma tuon didyn hankkimisesta :)

Jonsku88, mun mies on Vilppulasta kotosin :D

Huhhei, viikonloppu meni taas niin tolkuttoman nopeasti et ohhoh. Onneks tuli viel vähän lisäaikaa, kun tän aamun kaks tuntia on peruttu kun opettaja on kipeä ja seuraavilla kahdella tunnilla ei tartte olla paikalla, kun ollaan parin kanssa saatu jo sen kurssin tehtävä tehtyä ja palautettua :D Tänään on siis luvassa lukemista keskiviikon anatomian kokeeseen ja siihen varmaan meneekin kyllä koko päivä.

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!
 
Onko kukaan laittanut rattaisiin kovapohjaista vaunukassia vastasyntyneelle, kun selkänojan laskee alas? Saatiin tuplarattaat käytettynä, ja eihän ne sovellu alle 6kk vauvalle, ilman vaunukoppaa ainakaan, mut sellaista ei nyt ole. Carena double swing joku vanhempi malli. Meidän vanhoissa yhdistelmissä toimii kun selkänojan laskee ja laittaa pehmeän kassin siihen. Mut nuissa tuplissa se selkänoja ei mene täysin alas. Pitäis kai vatupassilla katsoa et onko se kovapohjaisen kassin kanssa kuinka vaakasuorassa :) Ja kuinka väärin ja haitallista ois jos se kassi olisi vähän alaviistoon?
Oon tyytyväinen kun vihdoin sai nuo tuplat hypisteltäväksi, mut mietityttää tuo selkänoja asia, ja sit vielä painoraja, et kuinka ne kestää isoa taaperoa. Ja renkaatkin vähän lonksuu... Harmittaa pari pientä vikaa, vaikka muuten hyvät rattaat ja tosi halvat. Äh, pitäis vissiin syödä suklaata jotta asiaa vois pohtia vähemmän negatiivisella otteella :D
 
Tiiättekö kun välillä omat jutut kuulostaa täysin järkeviltä, mutta sitten unohdat mainita jotain muille ehkä oleellista ja koko jutusta häviää järki ja konteksti? Nim."tänään kävelyllä löysin semi ok:n oksan-toin sen kotiin." aiheutti hilpeyttä ja hämmennystä miehessä. Vitsin raskausaivot ei ymmärrä että tällaisia juttuja pitää vähän avata :D oon siis mobilea askartelemassa.. doh.
 
Rosmariini_, ymmärrän täysin, mistä puhut! Mulle käy tota jatkuvasti, raskaana tai ei :grin Tää on kestovitsi mun ystävien kanssa.
 
Mä oon koko raskauden ollut yllättävän "tyyni". Pahimmilta sekoomisilta on vältytty :D Perusluonteeseen kuuluu semmonen "nollasta-sataan sekunnissa ja toisessa sekunissa oon jo leppynyt". Anyway..
Tänään kiehahti kunnolla :D Me eilen keskusteltiin miehen kanssa siitä, että siitä on tullut tosi saamaton kotitöiden kanssa, varsinkin kun mä oon nyt kotona. Se on aiemmin siivoillut jne. niin oma-alotteisesti mutta nyt, saan siivota sen jälkiäki ku mikäkin teini ikäsen äiti! :D Tänään saman kotiintulo-ruoka-tietokoneelle kaavan nähtyäni, päätin sitten alkaa siivoamaan tunteella ja mitä tekee mies, ei nosta eväänsäkkään auttaakseen?!?! Sit lopulta se kuuli kunniansa :D Tyhmä ja "pieni" -juttu, mutta tiedättekö tunteen kun vaan ärsyttää niin paljon, et vois räjähtää :D
 
Taidan olla hiemas hidas. Tai ihan vain tyhmä. Sain äsken lähestulkoon paniikkikohtauksen, kun tajusin että mun sisällä kasvaa ihminen. Ihan oikea ihminen. Paniikki! Olin ihan kyyneleet silmissä ja haukoin henkeä! Lapsi on todella toivottu, enkä todellakaan tajua, miksi tämä tieto nyt yhtäkkiä iski kuin lekalla päähän. Mutta se on ihan oikea ihminen! Miettikää!
 
suvitus, ymmärrän niin sun tunteen. Muutama kerta viikkoon tulee sellainen paniikinkin sivelemä tunne, että "aaa, apua, olen hei vissiin raskaana". Ja että se vauva todella on ihan oikea ihminen -minussa. Ja todellakin tajuton ihme se on, että me saadaan vauvoja kantaa meidän sisällä. Se on ihan mieletöntä! Vaikka miten tietäisi biologiat, fysiologiat ja anatomiat, niin on se ihmeellinen asia.

Nytkin vauva melskaa kohdussa. Ajatellut aika paljon kaksosia tai useampia odottavia, että mille se mahtaa tuntua. Ja sitten ihan vaikka koiria, jotka voi saada sen 10 pentua kerralla. Mahtaa olla villi fiilis vartalossa emällä. :D
 
Myssy, meillä on tubla sateenvavarjorattaat ja niiihin sain uuden kovan kantokassin. En usko että lievä koholla olo haittaa kun kyllähän ne vauvaosaston sängytkin saa nostettua kohoasentoon. Voihan sinne toki laittaa jonkun tasoittamaan alle, vaikka pyyhettä. Kunhan ei nyt ihan niin pystyyn jää, että rasittaa vauvan selkää niin kuin istuma-asento turvakaukalossa, vaunuissa on kuitenkin pitempiä aikoja.
 
Olin eilen lähdössä salille, kun yhtäkkiä rappusissa iski paniikki "unohdin vauvan yksin kotiin! :nailbiting:" Sit tajusin, ettei se ihan vielä onnistu noin helposti...:hilarious:
 
Mulla tulee sellasia tosi usein, että alan puhumaan jostain jollekin, mutta heti kun avaan suuni, niin en enää yhtään muista mitä piti puhua! :p

Tota oon kans miettiny, että on se suuri ihme, että sisälläni on toinen ihminen.. tohon mölläämiseen on niin tottunut, että välillä sitä ei ees ajattele, mutta yhtäkkiä iskee tajuntaan, että hei, mullahan on vauva vattassa :wideyed:
 
Takaisin
Top