Maaliskuun menot :)

Hönönen, onneksi sun ei tarvii montaa viikkoa maata :) ite oon ollut saikulla koko raskauden enkä oo pystynyt tekemään yhtään mitään... ei enää nää vikat viikot tunnu missään! :)

Mua vähän jännittää lähteä ens viikolla reissuun! Oon menossa vaan viikoksi vanhemmilleni bout 500km päähän, mut nää supistukset ja muut oireet pistää vähä jännittämään ettei kaveri tuu ennen ku pääsen kotiin :D
 
Yh. Yrjö tuli illalla kylään ja pysyi uskollisesti seuranani koko yön. :grumpy:
Olis ollu neuvolalääkäri tänään. Hmph.
 
Ollaan remppailtu esikoisen huonetta koko viikonloppu ja täytyy myöntää että alkaa näyttää hyvältä :) vielä listat ja verhotanko paikalleen niin pääsee loppusiivoaan ja laittaan tavarat paikalleen :) nyt täytyy kyllä myöntää että voimat on ihan loppu ja väsy painaa. Tuli lämmitettyä illaksi pitkästä aikaa palju, ja oli niiiiin ihana käyä siellä lämpimässä vedessä lillumassa ja ihailla tähtitaivasta :Heartred huomenna käyään taas vaihteeksi verikokeissa ja remppaaminen jatkuu :)
 
Ooo, mä haaveilen paljusta. Äkkirikastumista ootellessa. Meillä on ulkoiltu monta.päivää oikein urakalla. Olisi suorastaan synti olla sisällä näillä ilmoilla. Hankikanto ja ah, tosin nyt alkaa tuntumaan, että joku rauhallisempi päivä olisi ihan jees. Onneksi se on ensi viikolle luvannut välillä pilvistäkin, jos malttaisi huilia. :)
 
Oltiin miehen kaa pidennetyssä vkl reissussa itä-Suomessa. Ahh kuinka ihanaa olikaan olla ulkona ja nauttia auringosta. Käytiin myös järven jäällä kävelyllä ja pilkillä, kun siellä oli viä paksut jäät. Nyt harmittaa kun piti eilen ajella takas kotio, eikä täällä pääse jäälle saatika ees hangelle kävelemään.
 
Mut kyllä kevätkin on ihanaa tai siis se kun on lumet sulana.. Toivottavasti ei tuu enää takatalvi. On kivempi ulkonakin olla lasten kanssa ku on kuivaa ja lämmintä. Vaikka aika petollinen keli, heti nuhassa muksut..
 
Noo minä pohjosemman ihmisenä tykkään, että tähän aikaan vuodesta on vielä lunta ja välillä pakkastakin. Kummallisen leuto talvi ollu muutenkin.
 
Joo. Me ollaan Kuopiossa asuttu. Nii kiva se on jos on kunnon talvi niinku Savossa yleensä on. Mut nyt ku etelässä asustellaan ni mieluummin kuivaa ja lämmintä ku märkää loskaa ja sohjoa. Täällä ku talvi tapaa olla vähä sellanen.. :)
 
Viikko viuhahti etelän kevättä ihmetellessä, saas nähä vieläkö kotona on talvi :D kyllä tää 5h junamatka alkaa näillä oloilla olla liikaa... mut reissu oli niin ihana, että istun mielelläni :Heartred aivan järkky määrä lähti tavaraa mukaan babyshowereiden jäljiltä, mutta onneksi sisko auttoi mut junaan ja mies hakee niin eiköhän tästäkin selvitä. Nyt on uutta verhoa ja sisustustavaraa ja vauvan tarvikkeita kassitolkulla :P
 
Eiks oo ihana:
När du öppnar dina ögon
och skrattar lyckligt rakt mot mig
försvinner plötsligt all min trötthet
luften skimrar ljust kring dig
Vilken lycka att du lever
att du föddes den där dagen
Att av alla barn i världen
det var dig jag bar i magen :Heartred
 
Fashionhunny: ihana, varsinkin nuo kaksi viimeiset rivit :Heartred Vieläkin tuntuu niin uskomattomalta, että meille ei tule mikä tahansa vauva vaan juuri tämä, joka nyt potkii masussani.
 
Joo. Itsekin ajattelen just että lapset valitsee vanhempansa. :-) Den ljuvliga boken heter Rottan bettan. Meidän pikkuiset on aina tykänneet kuunnella rim och ramsor.
 
Tästä oli jossain ketjussa, mutta laitan nyt tähän ajankohtaisiin...Ajattelin huvikseen tarkistaa mitä Kelan korvaamista taksimatkoista sanotaan, koska KOS tutustumisessa viime viikolla kätilö sanoi, että taksin voi tilata mistä vaan ja riittää kun sanoo tilatessa taikasanat "kela-taksi".
Kuulun vakuutuskassaan ja sen sivuilla sanotaan seuraavaa (muokkaamatta): "Kelan korvaamien matkojen omavastuu nousee 16 euroon. Jos matkaa ei tilata Kelan osoittamasta keskitetystä tilauskeskuksesta, taksimatkan omavastuuosuus on 32 euroa."
Myös Kelan sivuilla mainitaan tuo sama asia sekä numerot mistä taksi tulee tilata, jos tilaa muualta niin haetaan korvaus jälkikäteen. Mä ymmärrän tuon niin, että jos en tilaa Kelan ilmoittamasta numerosta, maksan kuitenkin korkeamman omavastuun. En nyt tarkoita, että kauhea mikä hinta, mutta harmi jos antavat sairaalasta väärää tietoa, koska joillekin tuo 16€ extraa voi olla oikeesti iso raha - vaikka kyse onkin lapsen syntymästä. Vai tulkitsenko mä väärin tuon? On mullakin pähkäilyt näin aamusta :)
 
Itse olen noita taxeja soitellut työn puolesta asiakkaille ja silloin on täytynyt soittaa tiettyyn numeroon saadakseen oikea kela taxi ja silloin taxia ei ole edes ollut saatavilla heti vaan voi joutua odottamaan... käsittääkseni tuo numero ei päivystä 24/7 (korjatkaa toki jos väärää infoa).
 
Möttönen noin määkin sen ymmärrän. Meillä päin on noissa taksihommissa ollut se etu, että melkein aina 90% tapauksista taksi on ollut vapaana tai vapautunut heti.
 
Mun vanhemmat käyttää kelataxia säännöllisesti ja pakko tilata siitä erinumerosta. Hirvee operaatio kuulemma jos menee pieleen ja kuskit valittaa. :-( en sit tiedä miten on synnyttäjien kanssa...?
 
Takaisin
Top