Maaliskuun menot :)

Muuta en taksiasiasta osaa sanoa kuin että muistan töissä (sairaalassa) saaneeni spostin asiasta vähän ennen mammalomalle jäämistä juurikin tuosta, että pitää tilata eri numerosta. Sen tiedän, että aina ei kaikilla työntekijöillä ole muistissa sitä viimeisintä tietoa, vaikka toivottavaa olisi. Ihmisiä kun ollaan. :P
 
Se pitää tilata eri nrosta kuin normi taksi. Ja niitä voi olla hankala saada, varsinkin yö aikaan ei taida juuri saada... Ja jos semmosen haluaa ns ajoissa nii ois hyvä tilata etukäteen, mut kun sitä vauvan syntymää ei tiiä etukäteen.
 
Toivottavasti se joka näistä kysyi KOS tutustumisessa on kuulolla, ettei tule yllätyksenä :)
 
Takseista ja KOS:sta tuli mieleen - jos et ole ensisynnyttäjä, onko Kättärille mitään tutustumista? Tuntuu että ekan kanssa ravattiin siellä vaikka kuinka monesti tutustumassa ja suunnittelemassa, mutta nyt ei ole kuulunut sieltä suoraan tai neuvolan kautta yhtään mitään. No, eipä siinä, tuttu paikkahan tuo on jo viime kerrasta...
 
Eiks ne tutustumiskäynnit oo vaan ensisynnyttäjille.. ja kesän jälkeen ei oo enää niitäkään :)
 
Ei ole HUSissa mitään muuta kun netin vauvamatkalla. Sinne ohjattiin kun kakkosen kans kysyin et pitääkö mun ilmottaa minne olen menossa synnyttään. Ne oli vaan että mene minne haluat ja kato netistä ohjeet. Olin ihan ett jasso . Ei tää nyt ihan liukuhihnatoimintaa ole...:-)
 
Vähän alkaa jo jännittämään, viikon päästä ollaankin jo sitten synnärillä. Sektio aika siis varattu silloin. Olen nyt ihan sinut asian kanssa että tämä vauva tulee maailmaan leikkaamalla. Onneksi ollaan tänne saakka päästy ja ei tuon istukan takia ole isompia vuotoja tullut. Onneksi aurinko paistaa ja on oikein raikas pakkas sää. Aamupuuron jälkeen lasten kanssa lähdetään ulos nauttimaan raikkaasta ilmasta.
 
Kissa on ollu kaks päivää aivan outo :D kiehnää mun ympärillä, änkee syliin ja hakee kauheesti rakkautta ja huomiota :D yöllä menee hermot :D änkee peiton alle nukkumaan ja pussailee kauheesti :D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Voi olla että on! Kyllähän noi elukat vaistoaa nämä asiat. Meillä kissat olleet koko raskauden vähän samanlaisia. Varsinkin toinen liimautuu kiinni heti kun saa tilaisuuden. Nyt viettänyt pari päivää enempi omissa oloissa. Että juuri päinvastaista käytöstä!
 
:sad001Onko muilla sikiön liikkeet vähentyneet yhtään loppuraskautta kohden? Itselläni menossa 36+2 ja eilen illalla soitin jo melkein itku kurkussa sairaalalle koska liikeett mielestäni ovat vähentyneet kauttaaltaan muutaman päivän ajan ja huolestuin kovasti.. Koitin laskeskella sitä 10/h liikettä mutta kovin meinasi olla hiljaista ja sain liikkeitä vain silloin jos itse hieman tönin masua. Noh, sairaalasta sanoivat että tee vielä se toinen tunti päälle laskentaa ja sit tule tänne jos ei kuulu. Sain sen 10 jonka jälkeen pikkunen ilmeisesti heräsi kunnolla ja alkoi liikuskella enemmänkin. On vaan ollut harmittavaa viime päivinä, kun on ihmetellyt liikkeiden vähentymistä, kun vielä aikaisemmin liikehdintää on ollut melkein aamusta iltaan vähän väliä :banghead:
 
Kyllä oon huomannu ajoittain että liikkeitä vähemmän... mutta sain samat ohjeet neuvolasta että laskee 10/h ja sitte yrittää herättää vauva juomalla makeeta ja liikkua ja sitte just laskee toinen tunti. Josei lisäänny ni soitto synnärille, voivat siellä laittaa käyrään jos huoli:) tosin jäi kyllä itelle epäselväksi että miten pitää toimia sitte supistusten aikaan... :bored:
 
On vähentynyt huomattavasti. Viimeks sanoin neuvolassa ni jos kumminki saa jonkulaista liikettä laskennalla ni hyvä. Kuulema nukkuu pidempiä pätkiä ja ei oo vaan tilaa enää nii liikkua.. Tänää taas neuvolaan ja meinasin taas mainita asiasta..
 
Vauvat voi olla myös tosi erilaisia. Minä olin viime raskaudessa ihan itku kurkussa monta kertaa, kun vauva ei mielestäni liikkunut, mutta onneksi Jorvissa suhtauduttiin siihen asiallisesti ja käyrille pyydettiin aina, kun siltä tuntui. "Sitä varten me ollaan täällä." oli vastaus, kun kysyin, saako tulla. Eli jos mietityttää, niin synnärille vaan, koska ei siellä ole kenenkään asia arvostella äitiä liian huolehtivaiseksi.
No nyt tässä tod.näk. viimeseksi jäävässä raskaudessa tyyppi tulee taas vatsanahasta ulos, vaikka istukkakin on edessä ensimmäistä kertaa. Näin oli myös esikoisen kohdalla. Tämä vauva möyrii oikein kunnolla, joten pakko käydä vielä varmuudeksi ultrassa tarkistamassa, että on oikein päin, kun liikkuu niin kovin. Mutta totta taitaa olla, että kyllä ne loppua kohti hiukka suurin osa rauhoittuu. Jotkut tosin liikkuu ja hakee asentoa vielä ponnistusvaihetta ennenkin. Muistan kun esikoisella oli piuhat jo päässä ja ne heilui puolelta toiselle synnytyksessä, kun kaveri haki parasta pään asentoa. :-)
Tsemppiä ja soitto vaan aina kun huolettaa. Lopussa huolettaa kokoajan joku asia...täällä ainakin. :-)
 
Keskiviikkona tää liikku tosi vähän, ihan piti melkein huolestua, mutta taas eilen veti rundia aamusta iltaan, ja näköjään meno jatkuu.. 36+3 nyt.
 
Ok. Mulla nyt 35+1, mutta isohko vauva luultavasti kun aiemmatkin olleet. ehkä voimaa siksi myös potkuissa. Ja poika. En tiedä vaikuttaako se, mutta esikoinen on poika ja tämä, ja liikkuivat/liikkuvat ihan hirmuisesti. eskimmäinen, tyttö oli rauhallisempi masussa, vaikka nyt kiipeileekin pitkin seiniä. :Heartbigred Mutta se kyllä kieltämättä huolettaa, kun on johonki tottunut ja minä ainakin uskon, että jokainen äiti tuntee oman vauvansa, oli se sitten ensimmäinen tai kolmas, joten hoitohlökunnan on syytä aina ottaa äidin tunteet asiallisesti huomioon.
 
Itsekin olen tässä viime aikoina kuulostellut, että liikkeitä on nyt selvästi vähemmän ja ne on usein vaimeampia. Välillä on taas kerralla kunnon rytinä päällä. Aika usein kun alan huolestuneena laskea liikkeitä, alkaa onneksi tuntua jotain. Mutta nytkin tuntuu että eilisillasta tähän aamuun on ollut melkolailla hiljaiseloa, ihan yksittäisiä liikkeitä. Pitää kohta tehdä laskentaa taas..
 
Täällä hermostun aina aamuisin, kun ei tunnu paljon liikkeitä, mutta sitten taas illalla on kunnon jumppatunti meneillään. Olen myös huomannut, että vauva nukkuu pidempiä aikoja yhteen menoon ja on sitten taas pidempään hereillä, eli yhteen aikaan ei tunnu oikein mitään, kun taas jokunen tunti myöhemmin on villiä menoa. Aikaisemmin tuntui ehkä tasaisemmin pitkin päivää.
 
Takaisin
Top