Maaliskuun menot :)

Mulla vähä samaa, alkuraskaudessa kaikki läheisyys oli jotenki raskasta ja olin väsynyt kaikkeen.... nyt tahdon olla rakkaan lähellä koko ajan ja silitellä,paijjata ja suukotella :grin menee pian miehellä hermo ku tungen iholle koko ajan:hungry::laughing002
 
Tökkönen ja Möttönen, mä sain hbn nousemaan hiukan kräuterblut-saftin avulla. Otetaan 10ml 2krt/pvä, itse otan aamulla ennen koiran ulkoilutusta ja aamupalaa, ja toisen kerran töistä kotiin tulessa. Sen lisäksi oon nappaillut obsidania aamuisin /öisin parin päivän välein miten muistan. Ei tuu yökkiä, mutta vatsa menee noista tabuista kyllä sekaisin, joten en ota jos on kokouksia tms päivällä :D
Kräuterblut-saft on hellempi vatsalle ja on helpommin imeytyvässä muodossa. Ja taitaa olla c-vitamiinia mukana avustamassa.

Ainiin, piti yrittää lisätä linkki, en tiedä toimiiko
www.yliopistonverkkoapteekki.fi/TE2042786
Itse olen ostanut Sokokselta, Prismoissa tms saattaa myös olla.
 
Miten maatusen istukka kontrolli viime viikolla meni? En ole huomannut oletko jo jonnekin asiasta kirjoitellut.. Itsellä ei ollut istukka siirtynyt niin mielenkiinnolla kyselen muilta vastaavasta tilanteesta. Itsellä ei enää taida toivoa olla kun jo rv 32+1 menossa.
 
Vimpa, mulla oli istukka noussut pois kohdunsuulta! Lupa tuli yrittää alakautta :) Koskas sulla vimpa on seuraava kontrolli? Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, kyllä se saattaa vielä nousta!

Puh puh mikä olo... jatkuvaa menkkajomotusta ja kunnon sukkapuikkoja muutaman kerran tunnissa. Kivana lisänä melko kummallinen paineen tunne tuolla alakerrastossa. Torstaina olis neuvola, saa nähä kestääkö odotella sinne asti... vähän ressaa, että kuinka paljon tuolla on paikat lähteny muuttumaan jo
 
Onpa hyvä juttu maatunen! :) mulla seuraava käynti 18.3 ja viikkoja on sillon 34+2 toivon tietysti että istukka vielä ehtisi nousta pois kohdunsuun päältä, mutta lääkäri totesi vaan että itse en pysty synnyttämään, eli hirveesti ei varmaan toivoa ole. Paikat onneksi hyvin kiinni ja vauva kasvanut niin kun kuuluukin. Lääkäri ei maininnut mitään oliko se viime kerrasta liikkunut yhtään. Ei puhunut kunnolla suomea ja tosi nopeesti tutki. Latinan kielisillä nimillä puhui istukasta ja muista kun tutkimusta teki. Mutta koitetaan nyt pysyä positiivisena, kun vauva voi kuitenkin hyvin. Pelottaa vaan jos osastolle joutuu kun pienet lapset vielä kotona.
 
Onkos joku jo joutunut lähtemään ? Tai jo sairaalassa? Lääkärissä tänään rv36 +0 kohdunsuu auki ulkoa ja sisäsuulta kiinni. Pehmennyt. Kehoitti vaan mennä ajoissa jos tuntuu siltä.
 
Kiitti vinkistä, käpynen. Täytyy kokeilla tuota. Oksentaminen tän pallon kanssa on todella ikävää ja sattuu mahaan kyllä tosi paljon. Oikeen kramppaa!
 
Onko teillä maha "pudonnut" alas? Mää eilen mietin ettei oo kaikki samanlailla, ja tänään anoppi sano, että maha olis laskeutunut..jännittävää :D tänään 34 viikkoa täynnä :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulle on sanottu jo pitkään, että maha näyttää olevan tosi alhaalla. Mutta ei se ole laskeutunut, roikkuu vaan jotenkin tosi edessä ja alhaalla :-)
 
Ei oo laskeutunu vielä, tuntuu että happi loppuu ku alkaa suunnilleen tisseistä maha:grumpy:
 
Täällä on maha ollut jo hetken ihan selkeästi alhaalla. Hassun näköinen :D Hyvä vaan, että alkaa kaveri pikkkuhiljaa laskeutumaan, jos tän sais vaikka joskus uloskin. Ei nyt ihan vielä tarttis, mut kuun vaihteessa olis kiva :D
 
Syön tuota Obsidan fe++ 100mg rautavalmistetta. Ohjeiden mukaan pitäs ottaa sillein, että ruuasta on 2h ja seuraavaan ruokaan on 2h tai aamusin 1h ennen ruokaa. Otan raudan kumminkin illalla juuri ennen nukkumaan menoa. Yleensä on silloin mennyt se 2h, mutta en ole niin tiukka sen kanssa. Aamulla otettu oksettaa ja päivällä en halua rajoittaa syömistäni tuolla tavalla. HB oli hyvin noussut kun se viimeksi tarkistettiin. Torstaina sitten taas neuvola, niin saa nähdä minne suuntaan on nyt liikkunut. Taidan kumminkin olla hyvin rautaa imeyttävä tyyppi, kun se on yksilöllistä.

Mulla pikkunen on välillä alhaalla ja paikkoja särkee tai sitten tyyppi on kovin ylhäällä ja en saa henkeä/närästää.
 
Mää oon käyttänyt melkein koko raskauden ajan rautaa, kun hb tipahti heti alussa alle 110 ja ei se millään meinannut sieltä nousta vaikka rautaa söin. Aluksi käytin Retaferia, se ei auttanut mitään ja vaihdoin sitten Obsidaniin ja sillä nyt oli noussut, 119 taisi hb viimeksi olla kun mitattiin neuvolassa. Mulla se ei onneksi aiheuta mitään mahavaivoja.
Oon vaan niin iloinen että äitiysloma viimein alkoi, viimeiset pari viikkoa töissä kyllä alkoi olla melkoisen uuvuttavia. Nyt oon vaan nauttinut ja rentoutunut, kun ei oo kiire minnekään. :happy: Viime viikonloppuna käytiin anoppilassa kylässä ja ens viikonloppuna käydään vielä mun vanhemmilla (molemmat asuvat meistä melko kaukana niin ei voi ihan päiväkylässä käydä), niin sitten voidaan hyvällä omalla tunnolla olla miehen kanssa vaan kotona ettei tartte lähtee minnekään kauemmaksi ennen pikkuisen syntymää. :)
Olo vähän vaihtelee päivittäin, eilen oli taas niin tukalaa ja tuntuu että pikkuinen painaa kauheesti palleaa, mutta tänään taas ihan hyvä olo. Mun mielestä mun masu ei oo vielä laskeutunut yhtään, tossa se pömpöttää ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin :p Sormet ja jalat nyt tahtoo jonkin verran turvottaa, ja siihen liittyen mulle on tullut myös sormien puutumista mitä on oikeestaan joka päivä enemmän tai vähemmän. Ärsyttävää välillä kun sormia pistelee jatkuvasti. Kysyin siitä neuvolassa pari päivää sitten kun oli lääkärin aika, niin hän sanoi että ihan normaalia raskaana olevilla, kun kädet on turvoksissa niin turvotus painaa hermoja. Näin määkin olin asian päätellyt, mutta piti saada varmistus vielä asiaan.
Eilen kävin Kätilöopistolla tutustumiskäynnillä, ja vaikka siinä synnytyssepustuksessa ei nyt kauheesti mitään uutta tietoa tullut, niin oli kuitenkin hyvä päästä näkemään tilat. Tietää sitten kun h-hetki tulee että mistä ovesta oikein kuuluu mennä sisään. :grin Alkoi vaan koko synnytyksen lähestyminen jotenkin tulemaan paljon todemmaksi mielessä kun kävi tuolla tutustumiskäynnillä, outoa ajatella että ihan muutaman viikon päästä se pikkuinen tuolta masusta putkahtaa! :nailbiting: Mutta erittäin innolla sitä odotetaan, toivottavasti nää viimeiset viikot nyt vaan kuluisivat nopeasti että saadaan oma pikku nyytti syliin! :love7
 
Äippäpolilla käyty. Mieli on maassa ja itkettää. Tarinoin enemmän aiheesta tuonne salaiselle puolelle. Voi olla, että kolmen viikon päästä käynnistetään. Huoh.
 
Käytiin katsoon kavereiden 2 viikon vanhoja kaksosia.. Voi että. Nyt tuli kyl sellanen olo - väitän et miehellekki - et meilläki on kohta tollanen, vaikkakin yksi. Ja oletettavasti isompi. Mutta silti. Voih..
 
Voi ihanaa :) no ei enää kauaa, että tekin saatte omanne syliin! Meilläkin meinas mies herkistyä synnärillä tutustuessa kun oli pikkuisia käytävät täys... miten ne voikin olla niin pieniä! Kohta on oma nyytti sylissä :Heartred
 
Täällä pelätään, että oma nyytti on sylissä vähän liian aikaisin.. Viikoja ny 32+4 ja tänään lääkäri määräsi täydelliseen vuodelepoon toistaiseksi. Supistelut aiheuttaneet kohdunsuun pehmenemistä ja sisätutkimuksessa lekuri tunsi vauvan pään ihan "hollilla". Kaksi viikkoa saikkua ja sitten alkaakin äitiysloma. Lääkäri yritti kovasti lohdutella sillä, että vaikka vauva syntyisikin jo, ei sillä todennäköisesti olisi mitään hätää. Toki parempi olisi kasvaa vielä useampi viikko masussa.Nyt on sitten maattu eka päivä kärsien huonoa omaatuntoa siitä, etten aikaisemmin ole hidastanut tahtia..
 
Hönönen mulla sama homma. Eilen kävin lääkärillä. Mutta mulla viikkoja jo 36+1. Toivottavasti saat vielä viikkoja lisää :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Ei muuta kun nyt otat iisisti hönönen :) Mulla on muutamakin kaveri joutunut jo tosi aikaisessa vaiheessa täyteen vuodelepoon, mutta kuitenkin on mennyt sinne 41 ja 42vk synnytys. Elä vielä pelkää pahinta. Ja tosiaan, johan noita viikkoja on sen verran, että mitään hengen hätää ei pienellä pitäisi olla, vaikka päättäisikin vähän ajoissa ilmoitella itsestään. Toivottavasti papunen viihtyy nahkayksiössään vielä muutaman viikon!
 
Kiitos tsempeistä. Taisin kerrankin ottaa lääkärin puheet ihan vakavasti ja nyt mun tärkein tehtävä onkin maata ja pitää jalat ristissäo_O Tosin sen verran epäluuloinen olin sitä täydellistä vuodelepoa kohtaan, että piti vielä kysyä lekurilta, että: "Kai mä uimassa saan kuitenkin käydä?" Täytyy sanoa, että lääkäri katsoi mua vähän niinku jotain vajaata..
 
Takaisin
Top