joo mullaki oli ennen sellanen tosi sympaattinen ja ammattitaitoinen lääkäri siel vastassa... sillä oli aina aikaa ja siltä pysty kysymään ihan mitä vaan... ja se selitti kaikki asiat tosi hyvin, ei käyttäny lääkärikieltä ja vitsailikin... joten meninkin sinne intoa puhkuen ja 100% luottavaisena....
Nyt siel oli joku virolainen/venäläinen (anteeks vaan) hoono soomi lääkäri.... ensinnäkin odotettiin yli tunti, ku se oli myöhässä... ne otti käyrät multa ja vähän jo rupes pelottaa et mitä siel käyräs on ku kestää vaan... mun aika oli alunperin varattu mun viime raskaudessa olleen myrkytyksen takia, mut se tuijotti vaan sitä mun RaDi seuranta vihkoa... puhuin sille noista mun kivuista, niin se vaan hymähti ja sano "niitä on ihan kaikilla, ota panadolia"... sit se kyseli mun syömisiä ja liikuntaa, sanoin, etten pysty edes lenkillä käymään, ku sattuu niin paljon.. itku tulee ku käyn kaupassakin... siihen se tuumas "no näkee sinun painostasi ettet liiku, mutta nyt sinun tulisi syödä sitten entistä terveellisemmin, jätä kaikki herkut pois!" mä yritin selittää, että anteeks ny, mut mä syön tosi vähä herkkuja, max 2xvkossa ja ihan perus kotiruokaa ja saalaattia syön paljon... mut se vaan tuijotti ku halpaa makkaraa...
no sit se otti ultran ja teki kokoarvion... vauva oli n. 1971g ja vastasi vkoja 32+1 eli ihan normaali kokoinen, mut käyrillä vauvan reisiluu oli karvanverran keskikäyrän yläpuolella, ei edes lähellä sitä yläkäyrää, niin se lääkäri rupes heti taas paasaamaan, melkein huutamaan, että "karkkia ei saa syödä jokapäivä!!" mä yritin monta kertaa selittää että enhän mä syö karkkia!!!!! edes joka viikko!!! se vaan tuijotti sitä hiton seurantavihkoa ja sano "jos tulee toistuvia rajanylityksiä, täytyy tilannetta miettiä..." WTF??!!! MULLA EI OLE OLLUT YHTÄKÄÄN RAJANYLITYSTÄ!!!!!!!!! ainoo oli se pirun rasitustestin paastoarvo joka oli 5.5 ku raja oli 5.3.... mut sen jälkeen ei ykskään ole menny yli rajan...
ei se välittäny mitään mitä sille sano... se väitti kiven kovaan et mun myrkyts todettiin viikoilla 38+5 vaikka MÄ HELKKARI SYNNYTIN SILLON!!!! mun myrkytys todettiin vkolla 34 mut se vaan hoki "täällä lukee 38+5.." KAI MÄ NYT ITTE TIEDÄN MILLON MÄ OON KAKARANI SYNNYTTÄNY!!!!!!!!!!!!!!
Mulla meni niin hermo... mä en jaksanu enää edes kysyä siitä mun hb:stä mikä oli viimeks 98 ja tippuu edelleen, vaikka syön rautaa... mä en jaksanu kysyä niistä myrkytystuloksista enkä mistään... vaikka se lopuks kysy onko vielä jotain kysymyksiä, tiuskasin takas, että ei ainakaan sulle ja lähdin pois... ukko jäi ottaa viel uuden ajan vastaan...
loppuillan mä vaan itkin peiton alla..... tuntuu ettei siel kuunneltu mitään mitä sanoin ja vaan siks että oon vähä lihava... ja tuli just sellanen tunne et lihavat vaan istuu laiskana päivät pitkät sohvan nurkassa ja syö karkkia ja herkkuja.... mua niin risoo!!! itellä on tietenkin huoli monestakin asiasta, mut ihan ku mitään muuta ei enää olis ku se ihme raskausdiabetes.... ku jotakin kysyy, mikä itteään huolettaa, vastataan vaan että "se on ihan normaalia"....mihinkään ei saa kunnon selitystä, niinku ei noihin kipuihinkaan... pitää vaan olla hiljaa ku kaikki muutkin kärsii niistä.. ja tommoseen paikkaan pitäis sit mennä synnyttämään?! luotto ei kyl oo ihan kohillaan ja ku edellinenkään synnytys nyt ei ihan menny ku kirjoissa...
huoh... sori pitkä teksti, mullä särkee edelleen päätä ton koko homman takia.............