Maaliskuisia mietintöjä

Tääl tayssis on yks ulkomaalaistaustanen erikoistuva lääkäri, josta en tykkää sitten yhtään.. Sen tekemät tutkimukset sattuu iha sikana..tänäänki tuntu et se työntää koko kätensä tonne alapäähän ja painaa mahaa toisella..sit kun ultras mahan päältä, niin se paino niin paljo ku pystyy, et jouduin jo puristaa miestä kädestä kun sattu. Ton runnomisen jälkeen tuli sit kipeitä supistuksiakin.. Tuntu oikee et se tahallaan kiusaa, vaik näki et nyt sattuu. Muut lääkärit tääl on ollu tosi kivoja ja kätilöt myös.

Löytyy lääkäreitä joka maata, jotka vaan eivät osaa hommiaan.
Eniten vituttaa ulkomaalaisissa se, ettei ne ymmärrä välillä edes suomea?!?
Sehän voi vaarantaa jonkun terveyden????

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Onpas täällä tosi monia joilla on ollu ihan surkeita lääkäreitä. Mä oon sitä mieltä että lääkikseen pitäis ehdottomasti olla myös soveltuvuuskoe, koska se tilannetaju ja ihmisten kanssa toimiminen on niin oleellinen osa sitä työtä ja tuntuu että siinä olis niin monilla parantamisen varaa.

Mulla olis niin monta lääkäritarinaa kerrottavana sekä omien kokemusten että töiden kautta, mutta ehkä niitä on tässä nyt jo tarpeeks kuultu. On vaan tosi harmi että tässä elämänvaiheessa joutuu jonkun sellasen lääkärin armoille, joka ei ollenkaan tiedä miten raskaana olevan tai muunkaan potilaan kanssa pitäis toimia!

Toi on muuten hyvä neuvo et sitä palautetta kannattaa antaa, itekin oon antanu jos oon kokenu tarpeelliseks. Varsinkin tilanteessa, jossa on vaara saada edelleen sama hoitaja tai lääkäri jatkossakin, voi valittamalla saada itelleen toisen, toivottavasti mukavamman yksilön.
Luin justiin jonkun äitiblogista et oli odotusaikana valittanu neuvolakohtelusta ja laittanu kaupungin sivujen kautta palautteen jossa pyytänyt myös kirjallisen vastineen. Seuraavalla kerralla oli sujunu neuvolakäynti paljon mukavammissa merkeissä!

Olen kans palautteen kannalla, vaikka itse olen tosi huono sitä antamaan.

Olen sairaalatyössä huomannut, että lääkärit on oikeastikin erikoisia persoonia. Uskon, että lääkärin ammatissa tarvitaan semmoisia taitoja, joita tavallisella tallaajalla ei ole. Ne taidot varmaan sit karsii noi asiakaspalvelukyvyt minimiin!
Itse en todellakaan uskaltaisi ottaa vastuuta ihmishengestä siinä määrin kuin lääkärin täytyy. Hienoa, että löytyy niitä ihmisiä, jotka tuohon työhön pystyy. Valitettavan usein vaan joutuu potilailta kuulemaan kommentteja lääkäreiden käytöksestä. Vanhemmat ihmisethän ihailevat lääkäreitä, eivätkä osaa kyseenalaistaa heitä. Niille lääkärit tuntuvat olevan puolijumalia!

Jaajaa täällä taas hereillä kun mies tuli töistä. Vähän liian lyhyet unet taas kun tuntuu että vastahan mä nukahdin. Mutta on kyllä ihanaa huomata että aurinko paistaa jo tähän aikaan! Tulee ihan sellanen olo kun ois jo kesä :) Huomisesta onkin enää tasan kuukausi laskettuun aikaan! Aika mieletöntä, vauva voi tosiaan tulla ihan millon vaan!

Täällä hereillä ku mies lähti töihin. Ja mulla huomisesta laskettuun aikaan tasan kaks kuukautta! :) tuntuu et se on lähellä mut silti vielä niin kaukana!
Ja tällä lehmällä heru maitoa viime yönä niin että yöpaidassa oli melkein nyrkin kokoset läntit! :eek: näköjään kastuu yöpaita nytki! Mitenhä tähän nyt pitäs suhtautuu!? :confused:

Mulla herui ensin kevytmaitoa, nyt kulutusmaitoa. Tätä paksumpaa laatua tulee onneksi vähemmän.

Tää on vielä rasvatonta maitoa!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Voi! Kiitos kaikille noista sydämistä :) Kyllä tämmönen voorumin voima on ihmeellinen :Heartred

Ei mullakaan yleensä mitään merkitystä ole mistä se ihminen on kotoisin, mut tällasessa tilanteessa se vaan korostuu kun hokee "sinä olet ylipaino, kaikki herkku pois!"... Sillon tekis mieli vaan huutaa että opettele suomea idiootti!!! :mad: Ja kun tosiasiassa asia ei vaan mene niin, mut hän on tehnyt itse johtopäätökset eikä ole lainkaan valmis kuuntelemaan mun selityksiä tai sanomisia.. Sillon synnytyksessä tuli anestesia lääkäri (samaa maata varmaan) laittaa epiduraalin, ja niin näppärästi meni, ettei valituksen sanaa voi siitä miehestä keksiä, vaikka yleensä vähän jännittää ku joku tulee neulalla selkään tökkimään...

Ja kun tästä ns. raskausdiabetes asiasta oon tapellu jo neuvolassa oman th:n kanssa, niin nyt vaan niin toivoin, että olisin saanu järkeviä vastauksia mun kysymyksiin, mut tuntuu että oon entistä huonompi äiti vaan... Ja nyt vaan tuli se lopullinen raja vastaan.... Kyllä, valituksen teen, kirjallisen... Oon antanu aika suoraakin palautetta jo neuvolassa, mut eipä siihen pahemmin olla reagoitu, mut samaan agreen nyt sit kaikki....... Katsotaan onko siitä mitään hyötyä, mut jos edes oma olo helpottuis :wink

Yritän miettiä, et ei olis enää kauaa, mut se tuntuu vaan ikuisuudelta :rolleyes:

Huh, onpas ollut aamu..
Kilahdin lapsille niin kovaa, että multa tuli kuset tai desi lapsivettä housuun!!!!!
Ei haissut pissalle, muttei sitä lisääkään ole tullut.
Sanoin miehelle, että nyt tuli kuri tähän taloon - miehen tyttö puri taas poikaa niskasta (viimeksi lähti melkein pala irti) ja muuta ja nyt mun poika alkanut tönimään tyttöä.
Sanoin miehelle että tästä tulee ikuinen oravanpyörä, jos tästä touhusta ei tule kunnon rangaistusta.

Ps. Saattaa olla että oikeesti menetin äänihuuletkin tänään, ääni ei oo enää oman kuuloinen, että sellasta.
Ja kyllä, huudan lapsille hyvin harvoin ja vain asiasta - nyt avasin sellasen äänen mitä ehkä hevarit pitää :D

Nyt sit mietitään että lähtäänkö tsekkaamaan oliko se lirahdus lapsivettä vai ei.
Treenasin aamulla ja join paljon, joten voi olla että se oli hyvin laimeaa pissaa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Hei te kenellä jo heruu maitoa, koska se sellainen ihan valumalla heruminen on teillä alkanut? Mulla tulee välillä jotain jos oikein puristelee, mutta vielä en ole sentään onnistunut sotkemaan mitään. Eikä sitä kai vielä niin kovin kuuluisikaan tulla.

Mulla alko maidon valuminen tosi aikasin ja esikoisen kans oli sama. Muutama viikko sitte valu viel runsaasti, mut nyt onneks vähentyny :) Ei sillä kai mitää väliä ole paljon sitä tulee. Toisilta valuu ja suihkuu paljon ja toisilta ei :)

Mulla tulee vaan muutaman päivän välein. Eka tuntee, että tissit muuttuu piukeammiksi, ja sit seuraavana päivänä vuotaa. Sitten taas pari päivää valmistellaan seuraavaa satsia. Mut eniten herui tosiaan silloin, kun neste oli vielä tosi ohutta, vähän läpinäkyvää. Nyt se on selvästi kolostrumia ja tulee vaan muutama tippa kerrallaan.

Ja kylhän niitä puristelee, kun kiinnostaa tämmönen uus ominaisuus!

Mäkin tunnustan epätoivoisena puristelevani, koska en ole vielä pisaraakaan havainnut. Unissani kyllä ja sit aamulla pakko tarkistaa tilanne. Eikä vieläkään mitään :grin

En puristele. Saapi tullakki vasta synnärillä. Vähän tulee ja hyvin harvoin.

kyllä minäkin puristelen... vaikka mulla on tullu joitakin tippoja esikoisesta asti, koskaan ei loppunu ihan kokonaan... mut täytyyhän se kärryillä pysyä :wink

ja mä edelleen yritän ymmärtää miehiä vähän paremmin, mut viel en ole kunnon vastausta saanu o_O

Mä meinasin ensin väittää, että mies se vaan on puristellut, mutta kyllä täytyy myöntää että myös ihan itse olen ja silkasta mielenkiinnosta. :grin Kerran taisin havaita rintsikoissa pienen märän täplän ja siitä se puristelu sitten lähti.

Ei hemmetti, senkin piilopuristelijat :grin KOEN OLEVANI JOUKKOON KUULUMATON!

Ja mulla on ihan onnettomat pikku tissukat. Mitä niitä nypläämään :grin

Takaisin