Loppuvuoden lätinät --> ja alkuvuoden asiat :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dumbo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tunnen itteni ja tiiän et tommonen jäis alkuinnostuksen jälkeen kesken niin en viiti ees alottaa :grin

No voi olla, että jää täälläkin kesken :grin
Mut kokeillaan.
En tiedä et uskaltaako sitä vielä aloittaa vai vasta ultran jälkeen.

Mulla puolestaan on Erin Condrenin Oh Baby- pregnancy journal. On englanniksi, ihanan värikäs omaan makuun ja mukana tuli suloisia tarroja millä somistuttaa sivuja. Löytyy sivuja mihin kirjata monenlaisia juttuja ja sitten on viikottaiset sivut minne voi kirjata olotilat sun muut :) Itse aloittelin varovaisesti lyijykynällä täyttämään, mutta tuon alkuviikon episodin jälkeen en ole uskaltanut enempää koskea. Ehkä sitten varhaisultran jälkeen palaan taas asiaan.

Vitsit, toi vaikutti hyvälle! Saatan ehkä tilata tämänkin.. :) ihanan värikas ja kieli ei haittaa, se on mun työskentelykieli. Välillä tuntuu että käytän sitä enemmän kuin suomea, kirjoitan kaiken enkuksi, koulutan, pidän palaverit.. Suomenkielen kirjoitus on kärsinyt jo siitä, luen välillä omia lauseita jälkikäteen ja sanajärjestys on ihan ihmeellinen niissä :wacky: mun työpaikka on vielä ruotsinkielisellä paikkakunnalla ja suurin osa tiimistä on ruotsinkielisiä. Ekat puolivuotta kun aloitin siellä meni niin, että miehen mukaan en tienny mitä kieltä oisin puhunu kotona.. :hungover:

Mulla puolestaan on Erin Condrenin Oh Baby- pregnancy journal. On englanniksi, ihanan värikäs omaan makuun ja mukana tuli suloisia tarroja millä somistuttaa sivuja. Löytyy sivuja mihin kirjata monenlaisia juttuja ja sitten on viikottaiset sivut minne voi kirjata olotilat sun muut :) Itse aloittelin varovaisesti lyijykynällä täyttämään, mutta tuon alkuviikon episodin jälkeen en ole uskaltanut enempää koskea. Ehkä sitten varhaisultran jälkeen palaan taas asiaan.
Mä en ole koskaan raaskinut tilata EC:n planneria. Pitäisiköhän nyt :woot:

Ok, toihan vaikuttaakin kivalta! :happy: Täytyypä laittaa harkintaan.

Mä en ole koskaan raaskinut tilata EC:n planneria. Pitäisiköhän nyt :woot:
Mä tykkään, mutta onhan siinä sit vähän sellaisia kohtia mille en koe niin tarvetta, esim. kuinka paljon on juonut vettä viikossa jne. Kuka sellaisia seuraa? Mutta kokonaisuutena on mun mielestä kiva. :cat:

Ihanaa, jos muutkin on jo tehny vauvabujoa tai muuta muistokirjaa ja osa innostuu kans kokeileen! :happy:

Ootteko kuunnellut mitään podcasteja liittyen raskauteen? Oon ite kuunnellut vähän Sydänääniä-podcastia, mutta se käsittelee lähinnä synnytyksiä, niin oon vähän jo asioiden edellä :hilarious: Jos jollain ois vinkata hyviä podcasteja, niin kiva :happy:

Apteekissa kun viimeksi kävin, niin sieltä nappasin mukaan myös sen Vauvan odotus -kirjan. Samat tiedot löytyy kyllä kaikista sovelluksista ja nettisivuilta jne, mutta ite tykkään sitäkin selailla.

Minä ostin jo aikaisemmin (taisi olla jo kun alettiin yrittämään) Odottavan äidin käsikirjan. Ei ole erityisen viihdyttävä julkaisu, mutta käsittelee perusteellisesti raskausajan vaiheet, kaikki ruoka- ja liikunta-asiat ym. fyysisen hyvinvoinnin, parisuhteen ja jaksamisen jne. Netistä kun löytää ihan mihin tahansa asiaan myös sen vastakkaisen mielipiteen, niin tuo on ollut mukavan luotettava tietolähde.

Oletteko kuunnellut mitään podcasteja liittyen raskauteen? Oon ite kuunnellut vähän Sydänääniä-podcastia, mutta se käsittelee lähinnä synnytyksiä, niin oon vähän jo asioiden edellä :hilarious:

Apteekissa kun viimeksi kävin, niin sieltä nappasin mukaan myös sen Vauvan odotus -kirjan. Samat tiedot löytyy kyllä kaikista sovelluksista ja nettisivuilta jne, mutta ite tykkään sitäkin selailla.

Tykkäsin kovasti Hei baby podcastin ensimmäistä kaudesta, tekijät odottivat silloin esikoisiaan ja keskittyi enemmän raskauteen.

Nappasin ton saman mukaan apteekista mutta se jäi auton takapenkille :hilarious: joka kerta unohdan ottaa sen sieltä sisälle. Ihan mielenkiintoista tutustua siihen, jos löytyy jotain erilaista mitä ei sovelluksissa ole.

Tiesittekö muuten, että raskaana ei saisi nukkua selällään? :arghh: Sain vasta vuosi sitten kuulla kun hyvä ystävä odotti, hänelle oli sanottu neuvolassa. Mä rakastan selällään nukkumista.. Jos muistan oikein, liittyi että maha painaa isompia verisuonia..? Eli tuskin kovin paha, jos vielä tovin nukkuu selällään.

Tykkäsin kovasti Hei baby podcastin ensimmäistä kaudesta, tekijät odottivat silloin esikoisiaan ja keskittyi enemmän raskauteen.

Nappasin ton saman mukaan apteekista mutta se jäi auton takapenkille :hilarious: joka kerta unohdan ottaa sen sieltä sisälle. Ihan mielenkiintoista tutustua siihen, jos löytyy jotain erilaista mitä ei sovelluksissa ole.

Tiesittekö muuten, että raskaana ei saisi nukkua selällään? :arghh: Sain vasta vuosi sitten kuulla kun hyvä ystävä odotti, hänelle oli sanottu neuvolassa. Mä rakastan selällään nukkumista.. Jos muistan oikein, liittyi että maha painaa isompia verisuonia..? Eli tuskin kovin paha, jos vielä tovin nukkuu selällään.

Jep, loppuvaiheessa on suositeltavaa nukkua vasemmalla kyljellä. En muista miksi just vasemmalla, mutta niin se muistaakseni oli. Selällään ei just tuon painamisen takia saisi ja mahalla on vähän ajan päästä mahdotonta. Mutta ei sillä varmasti hetkeen vielä ole väliä.

Luin samaa jostain! Se taitaa käsittää lähinnä myöhäisempiä viikkoja, mahtoiko olla niin että vasemmalla kyljellä nukkuminen on parasta sikiölle

Tykkäsin myös Hei Baby podcastista. Sen lisäksi oon kuunnellut Tutin täydeltä sekä Äititreffit. Kaveri myös suositteli semmosta kun Mamcast.

Kuuntelin äänikirjana Irene Naakan Hullu kun äidiksi tullut - Äitiyden pilvilinnat ja todellisuus, siitä tykkäsin.

Meilläkin on miehen puolelta tuo kaksosriski... Jännittää kyllä vähän!

Oi mitä ihania vinkkejä täältä saa! Olen pohtinut myös tollasen vauvapäiväkirjan hankintaa, mutten oo vielä päässyt pidemmälle enkä ehkä vielä uskalla edes hankkia :laughing002 mutta täytyy rohkaistua lähiviikkoina etsimään itselle sopivaa!:love7 tähän saakka oon vaan kirjannu lähinnä omia ajatuksia viikkojen aikana.

Mä oon todennut et jätän nuo vauvakirjat väliin. En oo kummankaan lapsen kohdalla jaksanut niihin mitään kirjata. Ja sit harmittaa kun kuvia olis kiva saada niihin liimattua mut ensin pitäis muistaa teettää ne...

Hei kaikille! Minäkin varovaisesesti ilmoittaudun mukaan syyskuun odottajiin. Tein plussatestin viime to kp 29. Tilasin varmuuden vuoksi vielä digitestin ja sitä täällä nyt kovasti odotellaan.
Mietin, että tulen foorumille vasta ekan ultran jälkeen, mutta sama osallistua jo nyt kun joka päivä käyn täällä kuitenkin lukemassa :happy:

Kiva, söin just kaks isoa Vanhat autot -salmiakkia ajatuksissani.. Vissiin vähän vaatii totuttelua tää tila :rolleyes: Oikeen mietin vielä Snickerssiä ottaessani, että voikohan tätä syödä... ja just olin napannu aiemmin käteen kaks Vanhaa autoa :grin

Nooo, eipä siinä kai mitään... Koitan vaan aina olla tarkka tämmösissä ni ärsyttää :grin

Mä oon molemmissa raskauksissa toisinaan syönyt muutaman salmiakin ja tässä viimeisessä söin meetwurstia muutaman kerran kunnes vasta luin et sitäkin pitäis välttää :D

Ainakin laku ja salmiakki tais olla sellaisia "vähän sillon tällön ei haittaa" -tyyppisiä, että ei varmaan @Mörkö hirveää hätää :joyful:

Takaisin