Loppuvuoden lätinät --> ja alkuvuoden asiat :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dumbo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kai se muutama salmiakki mitään tee:grin
Ja onhan sitä onneksi semmostakin salmiakkia, joka ei sisällä sitä glykyrritsiiniä, jos siihen salmiakkiin oikeesti tulee himo.
Pitäisköhän varmuuden vuoksi ostaa :grin

Joo ei se haittaa tommonen, mut tosiaan koitan pitää nollalinjaa kuitenki ni siks ärsytti :grin

Seuraavaks sit ku pääsin kotiin ni laitoin pastan päälle juustoraastetta ja vasta sit tajusin kattoa, et onkohan se ok... Ei lukenu pastöroitu, vaan pelkästään maito (oli joku juustosekotus) o_O Et en tiiä, toiste en laita varmuudeks.

Jotkut on syöneet salmiakkia pahoinvointiin kohtuudella. Jos ei joka päivä pussitolkulla syö, niin ei liene haitaksi muutama makeinen :dance008

15 päivää varhaisultraan.. Mulla on jotenkin ihan epäuskoinen olo, että voiko tuolla olla joku kun on näin oireetonta :shy: tänään äidin kans puhuttiin puhelimessa ja totes, että onhan sulla noita oireita, ei kaikille tuu välttämättä enempää. Toivottavasti ei iske ahdistus asiasta vielä ennen varhaisultraa.

15 päivää varhaisultraan.. Mulla on jotenkin ihan epäuskoinen olo, että voiko tuolla olla joku kun on näin oireetonta :shy: tänään äidin kans puhuttiin puhelimessa ja totes, että onhan sulla noita oireita, ei kaikille tuu välttämättä enempää. Toivottavasti ei iske ahdistus asiasta vielä ennen varhaisultraa.
Mulla on huomenna ja nyt iski ahdistus :sorry:

Mua kans vähän ahdistaa tää oireettomuus. Viime raskaudessa oli pahoinvointia koko ajan ja heti selkeät raskausoireet. Nyt ei oikeastaan oo nimeksikään oireita. Toisaalta testin viivat oli vahvemmat mitä viimeksi. No kysyn huomenna kuopuksen neuvolasta et tarjoaako kunta mitään ultraa ennen nt-ultraa. Jos ei niin sit varmaan varattava ultra-aika oman mielenterveyden vuoksi.

Tsemppiä varhaisultriin! Kuulmisia odotellessa.

Mä kävin verikokeessa just, on niin oireeton olo. Parin päivän päästä sitte uudestaan, niin tietää vähän tilannetta :nailbiting:

Minullekin näkyy, ja siellä lukee että sinut @MariaSha olisi lisätty sinne. Mutta nimimerkkisi alla ei ole tuota syyskuiset 2021 -palkkia. Taitaa olla sinun lisäys mennyt ylläpidolta jotenkin pieleen..

Salmiakista. Vielä vuonna 2008 sai syödä max 50g kerralla salmiakkia/lakritsia ja sitä perusteltiin verenpaineen nousemisen riskin vuoksi.

Olin ihan ihmeissäni kun 2019 tulin raskaaksi ja olikin täysin kiellettyä. :eek:

Tietysti löytynyt uutta tietoa haitallisuudesta, mutta ihan tavallisia on tullut noistakin lapsista joiden raskauden aikana söin kohtuudella lakua ja salmiakkia :)

Ps. Söin viime raskaudessakin muutamia karkkeja kerrallaan tyyliin kerran parissa viikossa :grin

Minäkin oon aiempien raskauksien aikana syöny satunnaisesti pari salmiakkia pahoinvointiin. Esikoista odottaessa töissä oli aina turkinpippuri pussi ja niitä imeskelin kun tuli huono-olo. Mulla vaan tahtoo loppuraskaudesta verenpaineet nousta, joten pitää nyt yrittää välttää salmiakkia ja lakritsia. Pitää syödä suklaata siitäkin edestä :hilarious:

No mut ei niitä suosituksia varmaan tuulesta temmata, tulee enempi tutkimusta jne. Ni siks ite ainaki niitä noudatan (tai siis tosiaan ainakin koitan noudattaa näköjään, en tiiä mikä aivopieru oli ostaa ne isot salmiakit ja sit kuitenki suklaan kohdalla miettiä et onko ok :hilarious: ). Raskausaika kuitenki niin lyhyt aika loppupeleissä, et hyvin pärjää ilman salmiakkia ja meetwurstia :grin

Ihan tuo virallinen THL:n suosituskin sanoo, että "annos lakritsijäätelöä tai muutama makeinen silloin tällöin ei ole haitaksi", eli sen perusteella kuulunee samaan sarjaan esim. kofeiinin kanssa. Meetwurstin ongelma kai on niissä mahdollisissa bakteereissa, sama kuin kaiken lihan/kalan kanssa jos ei ole kuumennettu, niin silloin voi pienikin määrä jo olla haitaksi.

Mä menin viime raskauden puolivälissä maistamaan vahingossa raakaa tartarpihviä. Siis oli mun ukin 90v juhlat ravintolassa ja koko juhlaväelle oli tilattu sama menu. En siis tiennyt yhtään mitä sieltä oli tulossa ja alkupalana oli joku tartarjuttu. Ehdin maistaa sitä pari lusikallista kunnes tajusin et mitä se oli. En ollu koskaan aiemmin ees maistanut tuota niin ihmettelin vaan et onpa kamalaa. Eipä sitä tainnut kukaan muukaan sukulainen sen enempää syödä :D

Miten sinulla meni!:dance008:Heartred
Liian aikainen ultra sanoi lääkäri, neuvolantäti tämän ajan mulle varasi ja sanoi että hyvin heidän ultrilla näkee jos tässä vaiheessa (6+3). Lääkäri katsoi mua ja sanoi, että pussin kyllä mutta alkiota ei. Eli on kohdussa, sisältö selviää viimeistään kahden viikon päästä kun sain siihen uuden ajan.

Liian aikainen ultra sanoi lääkäri, neuvolantäti tämän ajan mulle varasi ja sanoi että hyvin heidän ultrilla näkee jos tässä vaiheessa (6+3). Lääkäri katsoi mua ja sanoi, että pussin kyllä mutta alkiota ei. Eli on kohdussa, sisältö selviää viimeistään kahden viikon päästä kun sain siihen uuden ajan.

Ääh, okei :oops: ompa erikoista että ne neuvolasta noin varhaisille viikoille laittoi ajan, täällä oulussa tosiaan tuossa paikassa mihin meen, oli ohje että aikaisintaan 7+0 voi tulla. Mutta, suuntaa antavaa tietoa sait kuitenkin, ettei oo ainakaan kohdun ulkoinen :Heartred

Takaisin