Loppuvuoden jutustelut

En tiedä mihin tän kysymyksen nyt laittaisin mut miten ootte saunoneet raskaana? Netissä on vähän ristiriitasta tietoa.. Tai siis mistä ei ois kun raskaudesta on kyse mut kuitenkin!
 
En tiedä mihin tän kysymyksen nyt laittaisin mut miten ootte saunoneet raskaana? Netissä on vähän ristiriitasta tietoa.. Tai siis mistä ei ois kun raskaudesta on kyse mut kuitenkin!

Olen saunonut mutta keskitasolla enkä ole kovin kauaa :) en muutenkaan ole kauaa mutta yleensä istun ylätasolla. En usko että siinä on vaaraa, oman olon mukaan..muuten Suomessa olisi aika heikko syntyvyys :bag:
 
Ihan normaalisti olen saunonut, viimeksi eilen :grin myös viime raskaudessa ihan loppuun asti.
 
Alkuraskauksista en muista, mutta loppuraskauksissa varsin aktiivisesti, suorastaan fanaattisesti :hilarious:
 
Kitisin miehelle tänään huonoa oloa ja et hassua ku ei esikoisen kohdalla ollut mitään oloja. Et tältäkö muista raskaana olevista yleensä tuntuu! Mies vaan siihen tuumas: Sori, en osaa nyt yhtään samaistua. :hilarious:
 
Onko kukaan päässyt tsekkaamaan verenpainetta? Lainasin töistä kotiin mittarin vklopuksi, aika matalaa on..ja korkeat sykkeet. Ei silti huimaa. Muutenkin on aika matalat, mutta raskaana vielä matalammat. Ehkä nousee sitten loppuraskauteen..
 

Liitteet

  • IMG_20201211_180149__01__01.jpg
    IMG_20201211_180149__01__01.jpg
    18.7 KB · Katsottu: 4
En tiedä mihin tän kysymyksen nyt laittaisin mut miten ootte saunoneet raskaana? Netissä on vähän ristiriitasta tietoa.. Tai siis mistä ei ois kun raskaudesta on kyse mut kuitenkin!
Apua, en oo edes ajatellut etteikö voisi saunoa :hilarious: mulla alkaa pahoinvointia olla jo jonkun verran niin en kyllä kovin kauaa jaksa löylyissä istua. Voi olla, että kun kolotukset saapuu niin viihdyn löylyissä paremmin :laughing002
 
Itsellä kyllä sama. Oksennus kurkussa koko ajan, niin sauna ei ole ihan heti mielessä :hungover:
 
Onko kukaan päässyt tsekkaamaan verenpainetta? Lainasin töistä kotiin mittarin vklopuksi, aika matalaa on..ja korkeat sykkeet. Ei silti huimaa. Muutenkin on aika matalat, mutta raskaana vielä matalammat. Ehkä nousee sitten loppuraskauteen..

Mulla on kanssa aina ollut matalat paineet (tota luokkaa). Esikoisen loppuraskaudessa nousi johonkin vähän päälle 120.
 
Mä oon ollut tänään niin jäässä, että sauna teki oikein hyvää. Mä oon kyllä aina rakastanut saunomista ja tuun kyllä saunomaan läpi raskauden.
 
Ekassa raskaudessa saunoin viikottain mutta lyhyesti koska mies oli asiasta niin ahdistunut. Tässä raskaudessa saunoin myös jos miehen pää sen kestää. Tuntuu että miehellä on kokoajan kamala pelko kaikesta kun hän ei voi itse raskauteen enää vaikuttaa.
 
Kävin keskiviikkona hcg verikokeessa, tuolloin hcg oli 34 ja viikkoja ehkä 3+5. Arvo on siis hyvä ja kätilö ei ollut yhtään huolissaan, mutta pyysin silti päästä kontrolliverikokeeseen, jotta tiedän, että arvo nousee. Eilen kävin ja nyt harmittaa, ettei tulos ehtinyt tulla eilisen aikana. Nyt täytyy jännittää maanantaihin :sorry: keskenmenon pelko on niin kamala. Kaipaan salille, mutta en uskalla treenata. Pelottaa, että huhkimalla aiheutan keskenmenon itse. Miten kukaan uskaltaa liikkua raskauden aikana normaalisti?!
 
Alkuraskauksista en muista, mutta loppuraskauksissa varsin aktiivisesti, suorastaan fanaattisesti :hilarious:
Minä kans saunoin aiemmissa raskauksissa etenkin lopussa päivittäin. Ja paljon muutenkin, rakastan saunomista. Eipä ole kyllä tullut ajatelleeksi että se olisi huono juttu. Avantoakin mietin tuossa joku päivä, mutta sen taidan jättää ensi talveen.
 
Kävin keskiviikkona hcg verikokeessa, tuolloin hcg oli 34 ja viikkoja ehkä 3+5. Arvo on siis hyvä ja kätilö ei ollut yhtään huolissaan, mutta pyysin silti päästä kontrolliverikokeeseen, jotta tiedän, että arvo nousee. Eilen kävin ja nyt harmittaa, ettei tulos ehtinyt tulla eilisen aikana. Nyt täytyy jännittää maanantaihin :sorry: keskenmenon pelko on niin kamala. Kaipaan salille, mutta en uskalla treenata. Pelottaa, että huhkimalla aiheutan keskenmenon itse. Miten kukaan uskaltaa liikkua raskauden aikana normaalisti?!

Huutelen täältä taustalta, että oletko tsekannut omakannan? Jospa tulos olisi kirjautunut jo sinne? Ymmärtääkseni labravastauksia saattaa kirjautua kantaan vähän milloin sattuu.
 
Kävin keskiviikkona hcg verikokeessa, tuolloin hcg oli 34 ja viikkoja ehkä 3+5. Arvo on siis hyvä ja kätilö ei ollut yhtään huolissaan, mutta pyysin silti päästä kontrolliverikokeeseen, jotta tiedän, että arvo nousee. Eilen kävin ja nyt harmittaa, ettei tulos ehtinyt tulla eilisen aikana. Nyt täytyy jännittää maanantaihin :sorry: keskenmenon pelko on niin kamala. Kaipaan salille, mutta en uskalla treenata. Pelottaa, että huhkimalla aiheutan keskenmenon itse. Miten kukaan uskaltaa liikkua raskauden aikana normaalisti?!

Älä pelkää treenaamista. Se tekee hyvää jos jaksaa pysyä liikkeessä koko raskausajan. Jaksaa touhuta vauvan kanssa kun keho ei ole ihan juntturassa synnytyksen jälkeen. Mun on pakko mennä vahvistamaan lihaksia, koska sI nivel yllätti kipeydellään tällä viikolla. Täytyy odottaa et pahoinvointi vähän hellittää.
 
Kävin keskiviikkona hcg verikokeessa, tuolloin hcg oli 34 ja viikkoja ehkä 3+5. Arvo on siis hyvä ja kätilö ei ollut yhtään huolissaan, mutta pyysin silti päästä kontrolliverikokeeseen, jotta tiedän, että arvo nousee. Eilen kävin ja nyt harmittaa, ettei tulos ehtinyt tulla eilisen aikana. Nyt täytyy jännittää maanantaihin :sorry: keskenmenon pelko on niin kamala. Kaipaan salille, mutta en uskalla treenata. Pelottaa, että huhkimalla aiheutan keskenmenon itse. Miten kukaan uskaltaa liikkua raskauden aikana normaalisti?!

Toivotaan että tulis oma kantaan näkyville!
Mä luulen, että meille, joilla on ollut kivinen tie tässä lasten teossa, syynätään kaikkea omaa tekemistä tosi tarkkaan. Ettei vaan itse aiheuta jotain, kun tämä on ollut niin vaikeaa muutenkin.
Mä esim. lopetin salille menon heti kun sain plussan, mutta mä olen käynyt siellä "tosissaan" niin parempi ettei mene ja rehki samalla tavalla. Se, mitä teen on kävely. Monta kertaa viikossa ja sellasia mukavan pituisia. Kävely on hyvää liikuntaa kuitenkin ja edistää kohdun alueen verenkiertoa eikä ole mitään riskejä.
Ja jossain noissa raskaus apeissa oli jotain jumppaliikkeitä, mitkä on ok. Niitä aion katsoa ja vähän reenaa niitä, kun liikkeet on varmemmin turvallisia. Ettei mene överiksi. Kun mulla yleensä menee urheilu vähän suorittamiseksi :grin (ent. kilpailu-urheilija)
 
Mulla tulee työpäivinä helposti 15-20 000 askelta, ja tykkään muutenkin kävellä. Liikuttua tulee kyllä, mutta ei mitään älyttömän hengästyttävää nyt uskalla harrastaa.
 
Toivotaan että tulis oma kantaan näkyville!
Mä luulen, että meille, joilla on ollut kivinen tie tässä lasten teossa, syynätään kaikkea omaa tekemistä tosi tarkkaan. Ettei vaan itse aiheuta jotain, kun tämä on ollut niin vaikeaa muutenkin.
Mä esim. lopetin salille menon heti kun sain plussan, mutta mä olen käynyt siellä "tosissaan" niin parempi ettei mene ja rehki samalla tavalla. Se, mitä teen on kävely. Monta kertaa viikossa ja sellasia mukavan pituisia. Kävely on hyvää liikuntaa kuitenkin ja edistää kohdun alueen verenkiertoa eikä ole mitään riskejä.
Ja jossain noissa raskaus apeissa oli jotain jumppaliikkeitä, mitkä on ok. Niitä aion katsoa ja vähän reenaa niitä, kun liikkeet on varmemmin turvallisia. Ettei mene överiksi. Kun mulla yleensä menee urheilu vähän suorittamiseksi :grin (ent. kilpailu-urheilija)
Mulla sama tuon treenaamisen kanssa. Harrastan siis crossfitiä ja vedän treeneissä itteni aina ihan limitille, enkä tässä kierrossa oo uskaltanut ovulaation jälkeen käydä ollenkaan. Sain jostain päähäni että rehkiminen voisi vaikuttaa kiinnittymiseen:oops: mulla on onneks koira, joten noita kävelylenkkejä tulee kans tosi mukavasti, ettei ihan makoiluksi mene.
 
Takaisin
Top