Loppuvuoden jutustelut

Meillä on aikanaan luovuttu yhdestä makkarista (ja seinästä), jotta olohuoneesta on saatu iso yhtenäinen tila biljardipöydän kera. Eli optiona on vielä rakentaa se seinä uusiksi, jos alkaa pikkuasukkaita pukkaamaan enemmänkin tai ristiriitoja tulemaan :rolleyes::hilarious:
 
Miten meinaatte ratkaista vauvan nukkumisjärjestelyt? Suunnitelmathan voi hyvinkin mennä uusiksi, kun vauva ei välttämättä ole samaa mieltä siitä missä hän parhaiten nukkuu, mutta onko suunnitelmia siitä huolimatta? :)

Me ollaan myyty pinnasänky eteenpäin aiempien lasten jäljiltä, joten se täytyy hankkia. Mutta ihan alkuun ajattelin käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa. Ompelin siihen esikoisen aikaan suojuksen ja pehmusteet, joiden pitäisi olla vielä jossain tallessa. Molempien aiempien lasten kanssa ajattelin, että en opeta heitä nukkumaan vieressä öitä vaan omassa sängyssä, mutta aina ne välillä nukahti yösyötön jälkeen viereen, kun nukahdin itsekin. Oppivat silti ihan hyvin myös pinnasänkyyn...

Omaan huoneeseen siirrettiin kumpikin edellinen vauva vasta siinä vaiheessa, kun yösyötöille ei ollut enää tarvetta ja se paransi kaikkien unenlaatua ja vähensi yöheräilyjä huomattavasti.


Mä aion nukkua vähintään ekat 2 kk vauvan kanssa vierekkäin, ja katsellaan sitten uudelleen tilanteen mukaan, luultavasti pinnasänky tulee meidän makkariin aluksi, mutta se voi olla että käy niin kuin esikoisen kanssa että siihen ei ainakaan ekaan vuoteen koskettu käytännössä ollenkaan. Toisaalta nyt kun se esikoinen on ja luultavasti mustasukkaisuutta tulee olemaan, niin voi olla että toinen lapsi siirtyy sinne pinnikseen helpommin ja nopeammin olosuhteiden pakosta.
 
Meidän eka vauva ei ole koskaan nukkunut vieressä (turvallisuussyistä). Okei, kotiutumisen jälkeen ehkä nukuin hänen kanssa sohvalla pari ekaa viikkoa. Hänen syntymän aikaan asuttiin pienessä kaksiossa, jossa nukkutilana oli parvi, olis ollut kamalaa, jos vauva oli tippunut sieltä. Oman huoneen esikoinen sai 1,5vuotiaana ja on siitä saakka nukkunut omassa huoneessa.

Jännä nähdä tulisiko tehtyä nyt jotain toisin, kun siihen on olosuhteiden puolesta mahdollisuudet. Jotenkin kyllä uskon, että meidän tyttö on nukkunut aina aika hyvin (ihan vauvanakin) voi osaltaan johtua siitä, että ei olla nukuttu samassa sängyssä:confused004 nyttenkin jos joskus tulee meidän väliin yöllä, niin ei meistä kyllä kukaan nuku hyvin, ei edes lapsi. Usein päättääkin lähteä kesken takaisin omaan sänkyyn nukkumaan:hilarious:
 
Vauva tulee varmasti nukkumaan kehdossa vieressä niinkuin esikoinenkin. Varmasti tulee nukkumaan myös välillä meidän vieressä, kun kokemuksesta yösyöttöjen jälkeen välillä sitä vaan nukahtaa siihen vauva vieressä :) ja omaan huoneeseen sitten kun yösyötöt on loppunut ja aika tuntuu hyvältä, esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 10 kk iässä vaikka yösyötöt loppuivat 8kk :)
 
Voi marcipa:Heartred toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :Heartred

Mulla on hirveä keskenmenon pelko. En uskalla oikein liikkua tai tehdä mitään ns ylimääräistä ettei vain mene taas kesken. En oo uskaltanut treenaamassa käydä ollenkaan vaikka olo on pääasiassa hyvä, mutta pelottaa että treeni onkin liikaa. Vaikka järjellä tiedän, ettei mitään vaaraa pitäisi olla, mutta silti. Miten näistä peloista pääsee eroon :bag:

Mulla on sama fiilis, kävelyillä oon kyllä käynyt (jo 15 min jälkeen hengästyttää :D) mut muuta en oo uskaltanut tehdä :sad001
 
Ton nukkumisen suhteen ajattelin ottaa aika rennosti ja katsoa tilanteen mukaan. Esikoisen osalta ei mennyt ollenkaan niin miten olin etukäteen ajatellut :D Niin siitä oppineena ajattelin nyt että sen näkee sitten millainen nukkuja vauva on, ja mikä fiilis itsellä on silloin. Pinnis varmaan täytyy hommata sängyn viereen, mut katsoo sitten että nukkuuko vauva siinä vai vieressä.
 
Ton nukkumisen suhteen ajattelin ottaa aika rennosti ja katsoa tilanteen mukaan. Esikoisen osalta ei mennyt ollenkaan niin miten olin etukäteen ajatellut :D Niin siitä oppineena ajattelin nyt että sen näkee sitten millainen nukkuja vauva on, ja mikä fiilis itsellä on silloin. Pinnis varmaan täytyy hommata sängyn viereen, mut katsoo sitten että nukkuuko vauva siinä vai vieressä.
Tää on kyllä ihan totta. Esikoisen kanssa kuvittelin olevani tosi hyvä nukuttamaan, kun hän nukahti kiltisti omaan sänkyyn/vaunuihin ilman mitään jatkuvia sylissäpitelyitä yms. Toisen kanssa oletin, että sama toimii, mutta ei sinne päinkään. Korvia raastava huuto pakotti sylinukutuksiin ja elämän ensikuukaudet :facepalm: Eikä tokikaan riittänyt sohvalla istuskelu ja sylissä pitely vaan jatkuva kävely ympäriinsä ja heijaaminen.
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.

Voi ei, olen tosi pahoillani:Heartbigred
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.

Kovasti voimia sinulle :sad010:Heartred
 
Tää on kyllä ihan totta. Esikoisen kanssa kuvittelin olevani tosi hyvä nukuttamaan, kun hän nukahti kiltisti omaan sänkyyn/vaunuihin ilman mitään jatkuvia sylissäpitelyitä yms. Toisen kanssa oletin, että sama toimii, mutta ei sinne päinkään. Korvia raastava huuto pakotti sylinukutuksiin ja elämän ensikuukaudet :facepalm: Eikä tokikaan riittänyt sohvalla istuskelu ja sylissä pitely vaan jatkuva kävely ympäriinsä ja heijaaminen.

Joo sama homma täällä. Oltiin että eihän se ole ku siirtää vaan vauvan pinnikseen ja sielä se nukkuu. Juuh, ei toiminut meillä :laughing021 Kanniskeltiin lasta uneen reilusti yli 1-vuotiaaksi ja heräilin 1v 9kk asti lapsen kanssa joka yö monta kertaa. Hän ei halunnut nukkua yksin (enkä totta puhuen edes ymmärrä miksi ihan pienen vauvan pitäisikään). Päikkärit onnistui vauvana parhaiten vaunuissa/ rattaissa.
Kaikki keinot ei vaan toimi kaikilla :happy118
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.

Voi ei Marcipa! :sad001 Voimia :Heartpink
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.
Olen niin pahoillani :Heartred voimia ja tsemppiä hirveään tilanteeseen :Heartred
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.

Pahoittelut :sorry:
Voimia :Heartpink
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.

Voih ei :Heartred Olen niin pahoillani. Virtuaalihaleja ja voimia tilanteeseen.
 
Marcipa, ihan kamalaa... oon niin pahoillani, että jouduit taas kokemaan tällaista paskaa :sorry: Tämä on niin kovaa peliä. Jaksamisia sinulle! :Heartred
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.
Voi Marcipa :Heartbigred

Olen tosi pahoillani että näin kävi :sad010 Lämpöisiä ajatuksia teidän perheelle ja kaikkea hyvää jatkoon :Heartred
 
Tukin sanomaan heipat ja hyvää jatkoa kaikillle elokuisille. Toivon, että saatte kaikki vauva syliin saakka :Heartred.
Oma odotus valitettavasti päättyy, kun viime yönä alkoi runsas vuoto. Mutta olihan tämä arvattavissa.

Olen pahoillani Marcipa:Heartbigred
 
Ton nukkumisen suhteen ajattelin ottaa aika rennosti ja katsoa tilanteen mukaan. Esikoisen osalta ei mennyt ollenkaan niin miten olin etukäteen ajatellut :D Niin siitä oppineena ajattelin nyt että sen näkee sitten millainen nukkuja vauva on, ja mikä fiilis itsellä on silloin. Pinnis varmaan täytyy hommata sängyn viereen, mut katsoo sitten että nukkuuko vauva siinä vai vieressä.
Samoilla ajatuksilla täällä. En jaksa miettiä ja stressata, luultavasti me nukutaan koko perhe samassa kasassa kuitenkin. :smiley-angelic003Jos vauva nukkuukin itekseen pinniksessä tuulettelen sitten vaan yllättyneenä ja iloisesti :smiley-bounce012
 
Takaisin
Top