Loppuvuoden jutustelut

Voi ei Marcipa, onko vielä kipeä vai menikö ohi? Onko mahdollista että olisi ollut jotain muuta? Aika tylyn vastauksen oot kyllä saanut! :wideyed: Eikö sullakin ollut jo 7. viikko menossa, eikö ultrassa pitäisi näkyä tilanne? Kovasti voimia, toivotaan kuitenkin vielä parasta :Heartred
Nyt ei ole kipeä, mutta voi olla että toinen Panadol tehosi. Sen verran paljon yöllä ja aamullakin vielä särki, että tuskin ihan viatonta on. Tänään on 6+0 joten kyllä luulisi että viimeistään ensi viikolla olisi sykkeet näkyvissä jos on ollakseen. Esikoisesta nähtiin sykkeet jo rv 5+6. Ymmärrän, että resurssit on mitkä on, mutta kummasti monissa muissa sairaahoitopiirieissä tarjotaan alkuraskauden ultraa ja tarkistuksia. Vuosi sitten, kun yksityisellä mulla todettiin keskytynyt keskenmeno ultrassa rv 8+5, niin HUSista sanottiin vaan, että jää odottelemaan vuotoa. Mulla oli neuvola varattuna seuraavana päivänä ja menin sinne, vaikka olin huonot uutiset saanut ja ihana terkkari laitto lähetteen ultraan ja lääkkeellisen tyhjennykseen. Jouduin tosin odottamaan kaksi viikkoa sitä aikaa, eikä
vuoto alkanut itsekseen sinä aikana.
 
Nyt ei ole kipeä, mutta voi olla että toinen Panadol tehosi. Sen verran paljon yöllä ja aamullakin vielä särki, että tuskin ihan viatonta on. Tänään on 6+0 joten kyllä luulisi että viimeistään ensi viikolla olisi sykkeet näkyvissä jos on ollakseen. Esikoisesta nähtiin sykkeet jo rv 5+6. Ymmärrän, että resurssit on mitkä on, mutta kummasti monissa muissa sairaahoitopiirieissä tarjotaan alkuraskauden ultraa ja tarkistuksia. Vuosi sitten, kun yksityisellä mulla todettiin keskytynyt keskenmeno ultrassa rv 8+5, niin HUSista sanottiin vaan, että jää odottelemaan vuotoa. Mulla oli neuvola varattuna seuraavana päivänä ja menin sinne, vaikka olin huonot uutiset saanut ja ihana terkkari laitto lähetteen ultraan ja lääkkeellisen tyhjennykseen. Jouduin tosin odottamaan kaksi viikkoa sitä aikaa, eikä
vuoto alkanut itsekseen sinä aikana.


Voi ei, tsemppiä täältäkin ja peukut pystyssä että menis ohi! :Heartpink

Tosi kurjalta kuulostaa tuo viimekertainen..mä menin itse viimeks vuodon takia yksityiselle ultraan jossa havaittiin tuulimuna. Sain heti lähetteen taysiin josta seuraavana päivänä soitettiin ja tarjottiin aikaa siitä sitten seuraavalle päivälle. Tuo oli muistaakseni torstai ja ekan lääkkeen sain silloin ja loput otin kotona lauantaina. En edes tajunnut olla kiitollinen että koko asia hoitui noin ripeästi, voin vain kuvitella mitä tekee mielenterveydelle tuollainen odottaminen :confused1 todella epäreilu asetelma muutenkin että muualla ultraan pääsee hyvällä lykyllä jopa neuvolassa...
 
todella epäreilu asetelma muutenkin että muualla ultraan pääsee hyvällä lykyllä jopa neuvolassa...

Siis joo, tämä on todella epäreilua. Kaveri Oulun suunnalta kertoi et heillä voidaan ultrata neuvolassa heti ekalla kerralla :wideyed: Ihan käsittämätöntä kun meillä ei edes sydänääniä kuunnella ennen ku on ekassa ultrassa käyty. Ihmiset ovat siis eriarvoisessa asemassa vaikkei näin kuuluisi olla. o_O Ja etenkin tollasessa km-tapauksessa tai edes sen epäilyssä niin kyllä jumalauta pitäis heti päästä hoitoon riippumatta asuinkunnasta :smiley-angry016
 
Siis joo, tämä on todella epäreilua. Kaveri Oulun suunnalta kertoi et heillä voidaan ultrata neuvolassa heti ekalla kerralla :wideyed: Ihan käsittämätöntä kun meillä ei edes sydänääniä kuunnella ennen ku on ekassa ultrassa käyty. Ihmiset ovat siis eriarvoisessa asemassa vaikkei näin kuuluisi olla. o_O Ja etenkin tollasessa km-tapauksessa tai edes sen epäilyssä niin kyllä jumalauta pitäis heti päästä hoitoon riippumatta asuinkunnasta :smiley-angry016

Joo mulla myös ystävät Keski-Suomesta ihmetteli et ai miks varhaisultraan et ootko muka varma et ei neuvolassa ultraa...:rolleyes:
 
Miten meinaatte ratkaista vauvan nukkumisjärjestelyt? Suunnitelmathan voi hyvinkin mennä uusiksi, kun vauva ei välttämättä ole samaa mieltä siitä missä hän parhaiten nukkuu, mutta onko suunnitelmia siitä huolimatta? :)

Me ollaan myyty pinnasänky eteenpäin aiempien lasten jäljiltä, joten se täytyy hankkia. Mutta ihan alkuun ajattelin käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa. Ompelin siihen esikoisen aikaan suojuksen ja pehmusteet, joiden pitäisi olla vielä jossain tallessa. Molempien aiempien lasten kanssa ajattelin, että en opeta heitä nukkumaan vieressä öitä vaan omassa sängyssä, mutta aina ne välillä nukahti yösyötön jälkeen viereen, kun nukahdin itsekin. Oppivat silti ihan hyvin myös pinnasänkyyn...

Omaan huoneeseen siirrettiin kumpikin edellinen vauva vasta siinä vaiheessa, kun yösyötöille ei ollut enää tarvetta ja se paransi kaikkien unenlaatua ja vähensi yöheräilyjä huomattavasti.
 
Miten meinaatte ratkaista vauvan nukkumisjärjestelyt? Suunnitelmathan voi hyvinkin mennä uusiksi, kun vauva ei välttämättä ole samaa mieltä siitä missä hän parhaiten nukkuu, mutta onko suunnitelmia siitä huolimatta? :)

Me ollaan myyty pinnasänky eteenpäin aiempien lasten jäljiltä, joten se täytyy hankkia. Mutta ihan alkuun ajattelin käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa. Ompelin siihen esikoisen aikaan suojuksen ja pehmusteet, joiden pitäisi olla vielä jossain tallessa. Molempien aiempien lasten kanssa ajattelin, että en opeta heitä nukkumaan vieressä öitä vaan omassa sängyssä, mutta aina ne välillä nukahti yösyötön jälkeen viereen, kun nukahdin itsekin. Oppivat silti ihan hyvin myös pinnasänkyyn...

Omaan huoneeseen siirrettiin kumpikin edellinen vauva vasta siinä vaiheessa, kun yösyötöille ei ollut enää tarvetta ja se paransi kaikkien unenlaatua ja vähensi yöheräilyjä huomattavasti.
Me odotetaan esikoista, joten ei ole vielä siinä mielessä aiempaa kokemusta, että tietäisin mikä toimii ja mikä ei. Mutta suunnitelma on, että alkuun pinnasänky meidän sängyn viereen ja vauva nukkuu siinä. Minä haluaisin myös niin, että kunhan yösyötöt loppuvat niin vauva siirtyisi omaan huoneeseen.

En haluaisi vauvaa opettaa nukkumaan vieressä vaan tahtoisin, että vauva oppisi omaan sänkyyn mahdollisimman pian.
 
Onnea plussista kaikille!

Mä varovasti kurkin täällä jo, vaikka omat fiilikset on vielä tosi pessimistiset. Raskauduin elokuun lopussa ja lokakuun alussa alkoi vuoto ja kuun lopussa tyhjennettiin loputkin, niin ei näin tuoreena ihan jaksa uskoa plussaan vielä. Nyt olisi menkoista 3+6, millä ajattelin toistaiseksi mennä, mutta totuus lienee kolme päivää vähemmän ovistesti en perusteella.

Selailen keskusteluja pikkuhiljaa, niin pääsee mukaan muiden tilanteisiin :)
 
Onnea plussista kaikille!

Mä varovasti kurkin täällä jo, vaikka omat fiilikset on vielä tosi pessimistiset. Raskauduin elokuun lopussa ja lokakuun alussa alkoi vuoto ja kuun lopussa tyhjennettiin loputkin, niin ei näin tuoreena ihan jaksa uskoa plussaan vielä. Nyt olisi menkoista 3+6, millä ajattelin toistaiseksi mennä, mutta totuus lienee kolme päivää vähemmän ovistesti en perusteella.

Selailen keskusteluja pikkuhiljaa, niin pääsee mukaan muiden tilanteisiin :)


Kiva kun tulit joukkoon! :) Mä tein plussan heinä-elokuun vaihteessa, laskettu aika olis ollu huhtikuun alussa. Syyskuun alussa tyhjennettiin tuulimuna lääkkeellisesti mutta täällä nyt isoin toivein uudestaan :) pidetään peukkuja että tällä kertaa odotus palkitaan :Heartpink
 
Nyt ei ole kipeä, mutta voi olla että toinen Panadol tehosi. Sen verran paljon yöllä ja aamullakin vielä särki, että tuskin ihan viatonta on. Tänään on 6+0 joten kyllä luulisi että viimeistään ensi viikolla olisi sykkeet näkyvissä jos on ollakseen. Esikoisesta nähtiin sykkeet jo rv 5+6. Ymmärrän, että resurssit on mitkä on, mutta kummasti monissa muissa sairaahoitopiirieissä tarjotaan alkuraskauden ultraa ja tarkistuksia. Vuosi sitten, kun yksityisellä mulla todettiin keskytynyt keskenmeno ultrassa rv 8+5, niin HUSista sanottiin vaan, että jää odottelemaan vuotoa. Mulla oli neuvola varattuna seuraavana päivänä ja menin sinne, vaikka olin huonot uutiset saanut ja ihana terkkari laitto lähetteen ultraan ja lääkkeellisen tyhjennykseen. Jouduin tosin odottamaan kaksi viikkoa sitä aikaa, eikä
vuoto alkanut itsekseen sinä aikana.


Mikä Marcipa olo tänään? :Heartred
 
Onpa kiva miten vilkasta keskustelua on tullut! Mä yritin hetken pitää taukoa että saisin muuta ajateltavaa ultraa odotellessa, mutta enpä pystynyt kauaa pysymään poissa :D

Marcipa munkin piti tulla kysymään sun vointia, on ikävä kuulla että oireet jatkuu edelleen :sad001:Heartpink
 
Voi marcipa:Heartred toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :Heartred

Mulla on hirveä keskenmenon pelko. En uskalla oikein liikkua tai tehdä mitään ns ylimääräistä ettei vain mene taas kesken. En oo uskaltanut treenaamassa käydä ollenkaan vaikka olo on pääasiassa hyvä, mutta pelottaa että treeni onkin liikaa. Vaikka järjellä tiedän, ettei mitään vaaraa pitäisi olla, mutta silti. Miten näistä peloista pääsee eroon :bag:
 
Oma fiilis juuri nyt, että ei mitenkään :rolleyes: Oon niin asennoitunut, että seuraava keskenmeno tuloillaan. Mutta uskotaan ja toivotaan Reggie, että teillä menee nyt kaikki hyvin, niin ansaitsisitte sen!

Ja Marcipalle iso halaus :sorry:
 
Kiitos kysymästä @Tii/ . Edelleen tiputtelee ja alaselkää särkee.

Voi kurja että alaselkäänkin vielä koskee. Toivotaan että nää oireet nyt häipyy ja kaikki olisi ok. :Heartred

@Reggie Käy rauhottavilla pikku kävelyillä :) Se tuo kohtuun hyvää verenkiertoa eikä varmasti rasita. Mä teen sellasia 30 min. pikkukäpyttelyjä 1-2 päivässä ettei tule ihan paikallaan oltua.
 
Miten meinaatte ratkaista vauvan nukkumisjärjestelyt? Suunnitelmathan voi hyvinkin mennä uusiksi, kun vauva ei välttämättä ole samaa mieltä siitä missä hän parhaiten nukkuu, mutta onko suunnitelmia siitä huolimatta? :)

Me ollaan myyty pinnasänky eteenpäin aiempien lasten jäljiltä, joten se täytyy hankkia. Mutta ihan alkuun ajattelin käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa. Ompelin siihen esikoisen aikaan suojuksen ja pehmusteet, joiden pitäisi olla vielä jossain tallessa. Molempien aiempien lasten kanssa ajattelin, että en opeta heitä nukkumaan vieressä öitä vaan omassa sängyssä, mutta aina ne välillä nukahti yösyötön jälkeen viereen, kun nukahdin itsekin. Oppivat silti ihan hyvin myös pinnasänkyyn...

Omaan huoneeseen siirrettiin kumpikin edellinen vauva vasta siinä vaiheessa, kun yösyötöille ei ollut enää tarvetta ja se paransi kaikkien unenlaatua ja vähensi yöheräilyjä huomattavasti.

Meillä nukkuisi seuraava alkuun vierisängyssä ja sitten ehkä pinnasängyssä, jos se mahtuu. Vähän huonekaluja tullut lisää sitten edellisen vauvan. Aiemmat on siinä vuoden iässä muuttaneet omaan, yhteiseen huoneeseen ja siellä olisi vielä tilaa seuraavallekin :smiley-angelic001
 
Meillä nukkuisi seuraava alkuun vierisängyssä ja sitten ehkä pinnasängyssä, jos se mahtuu. Vähän huonekaluja tullut lisää sitten edellisen vauvan. Aiemmat on siinä vuoden iässä muuttaneet omaan, yhteiseen huoneeseen ja siellä olisi vielä tilaa seuraavallekin :smiley-angelic001
Joo, tää meilläkin on toiveena, että mahtuisivat kaikki kolme sulassa sovussa sitten samaan huoneeseen. Saa nähdä toimiiko, kun vanhin on sitten jo koulussa vai joudutaanko pyöritellä vähän huoneita ympäri ja luopua työhuoneesta :meh:
 
Takaisin
Top