Loppuvuoden jutustelut

Tää on kyllä hyvä. Saa jakaa asioita raskausaikana.. Ja sit pikku vauva aika on kiva kun on niin lähekkäin syntyneet.
Mulla oli esikoisen aikaan 2 viikon ikäerolla vauvakamu

Se on ihanaa :Heartred Vertaistuki on tärkeää! Tää foorumi oli mulle myös iso tuki esikoisen odotusaikana, ja niin myös nyt :) Mutta onhan se eri asia odottaa yhtäaikaa ystävän kanssa!
 
Se on ihanaa :Heartred Vertaistuki on tärkeää! Tää foorumi oli mulle myös iso tuki esikoisen odotusaikana, ja niin myös nyt :) Mutta onhan se eri asia odottaa yhtäaikaa ystävän kanssa!

Mulle oli kans tärkeä foorumi kun esikoista odotin. Toki vuosi oli 2006 ja olin selvästi muita mammoja nuorempi ja välillä tuntui että en ihan ymmärtänyt kaikkea hössötystä. Se hyvä puoli nuorissa äideissä on yleensä että luottavat enemmän vaistoon ja ottavat hyvällä tavalla rennommin. (havaintoja mitä olen jälkeen päin tehnyt)
Nyt on kiva päästä kokemaan raskaus tässä iässä, kun monet ovat reilu 30 samassa tilanteessa eikä joudu kohtaamaan niin isoja ennakkoluuloja mitä nuorempana koki.
 
Mulle oli kans tärkeä foorumi kun esikoista odotin. Toki vuosi oli 2006 ja olin selvästi muita mammoja nuorempi ja välillä tuntui että en ihan ymmärtänyt kaikkea hössötystä. Se hyvä puoli nuorissa äideissä on yleensä että luottavat enemmän vaistoon ja ottavat hyvällä tavalla rennommin. (havaintoja mitä olen jälkeen päin tehnyt)
Nyt on kiva päästä kokemaan raskaus tässä iässä, kun monet ovat reilu 30 samassa tilanteessa eikä joudu kohtaamaan niin isoja ennakkoluuloja mitä nuorempana koki.
Olen samana vuonna odottanut esikoista kuin sinä, mutta tällä foorumilla ei tainnut silloin käydä, vaan vauva.infossa jutustelin. Meillä on sieltä jäänyt sellainen äitiporukka, että edelleen jutellaan faceryhmässä päivittäin.
Tajusin muuten, että jos tämä vauva saadaan syliin saakka, niin hän syntyy samassa kuussa kun vietetään esikoisen rippijuhlia. Konfirmaatio on ihan elokuun lopussa, ties vaikka sataisi siihen ristiäiset samaan.
 
Hei! Olen täällä seuraillut plussan toivossa juttuja silloin tällöin, ja nyt se plussa tulikin! Mutta en ole uskaltautunut vielä esittäytymään tmv. Odottelen että hieman tummenee testit :)

Mutta, influenssarokote kovasti mietityttää, enkä googlettamalla löytänyt kuin suosituksia ottaa rokote, sekä kovasti sitä vastaan olevia. Minulla olisi nyt lähiviikkoina mahdollisuus töissä saada se, mutta en osaa päättää kannattaako vai ei :sad001 ja onko tämä alkuraskaus jotenkin huonompi ajankohta ottaa se? Voiko tulla keskenmeno, kehityshäiriötä tmv..:sorry:
Onko teillä mielipiteitä, kokemuksia?
 
Itse otin influenssarokotteen reilu kuukausi sitten, kun en vielä ollut raskaana . Kuopusta odottaessani otin rokotteen ja silloin meidän koko perhe sairastui influenssaan. Lapsilla oli myös rokote. Minä ja lapset selvittiin lievällä taudilla, mitta miehellä (ei rokotetta) oli melkein pari viikkoon 40 asteen kuume ja hirveät lihaskivut. Sen kokemuksen pohjalta suosittelen kyllä rokotetta. En ole kuullut että aiheuttaisi mitään ongelmaa alkuraskaudessa.
 
Näin hoitoalan ihmisenä suosittelen ottamaan rokotteen. Raskaana oleville sitä just suositellaankin, eikä niin tehtäisi jos siitä olisi vaaraa. Sen sijaan rajusta influenssasta voi pahimmassa tapauksessa ollakin.
 
Hei! Olen täällä seuraillut plussan toivossa juttuja silloin tällöin, ja nyt se plussa tulikin! Mutta en ole uskaltautunut vielä esittäytymään tmv. Odottelen että hieman tummenee testit :)

Mutta, influenssarokote kovasti mietityttää, enkä googlettamalla löytänyt kuin suosituksia ottaa rokote, sekä kovasti sitä vastaan olevia. Minulla olisi nyt lähiviikkoina mahdollisuus töissä saada se, mutta en osaa päättää kannattaako vai ei :sad001 ja onko tämä alkuraskaus jotenkin huonompi ajankohta ottaa se? Voiko tulla keskenmeno, kehityshäiriötä tmv..:sorry:
Onko teillä mielipiteitä, kokemuksia?

Mulla oli sama, kuin Marcipalla, että otin piikin kuukausi sitten ennen raskautta. Mutta jos mietityttää kovasti, niin sen influenssarokotteen antavan tahon hoitajien kanssa voi varmasti jutella asiasta.
 
Yritin soittaa neuvolaan (keskitetty numero), kun olisin halunnut saada vähän neuvoja tähän tiputtelutilanteeseen, jotta tiedän kannattaako mun varata vielä neuvola-aikaa. No, siellä on kuulemma ruuhkaa ja jos ei ole kiireellinen tilanne, niin pyydettiin soittamaan jonain muuna arkipäivänä. Vähän vaan stressaa, kun tiputtelua (ruskeaa vähäistä tuhrua) on nyt ollut viikon ja viime torstaina oli se verihulahdus. Mitään kipuja ei edelleenkään ole ollut. Mutta mietityttää silti onko keskeytynyt keskenmeno tai jotain.
 
Oliko sulla Marcipa koska se varhaisultra? Toivotaan että kaikki hyvin tiputtelusta huolimatta! :Heartpink
 
Oliko sulla Marcipa koska se varhaisultra? Toivotaan että kaikki hyvin tiputtelusta huolimatta! :Heartpink
Vasta kahden viikon päästä. Onneksi ei tosiaan kipuja ole (mistä tiesin kesällä keskenmenon alkaneen) ja raskaustesti näyttää tummaa viivaa.
 
Kiva kuulla, että sulla ei ole ollut kipuja! Toivotaan, että jatko sujuu hyvin :Heartred

Kävin aamukävelyllä tänään ja alkoi tuntua sivuilla pientä vääntöä. Tulin kotiin ja pikkuhousunsuojassa oli verta. Pyyhkiessä myös vähän. Tuntuu pientä sellaista nippailua sivuilla. Sellaista pientä menkkamaista tuntoa. Meneeköhän tämä nyt kesken. Pelottaa aika paljon. Ei tässä mennytkään kun yli 3 vuotta että pääsi edes plussaamaan. :sad010
 
Toivotaan CherryRed, että olisi vaan vaaratonta vuotoa. Kyllähän pieniä menkkamaisia kipuja voi hyvinkin olla raskauden aikana. Ne keskenmenokivut on ollut mulla paljon voimakkaampia eli about samanlaisia kuin alun suopistukset, kun synnytykset käynnistyi.

Mullakin tuli tänään vähän verta, kun torstaita lukuunottamatta on muuten tiputellut vaan ruskeaa tuhrua. Heti alkoi pelottaa keskenmeno enemmän. Lähdin siitä kävelylle ja yritin vaan psyykata itseäni, että en saa ajatella tulevaa.
 
Voi, toivottavasti tosiaan teillä kyseessä on ihan normaalia alkuraskauden vuotelua :Heartred Tsemppiä kovasti, nyt on piinaavia aikoja odotella.
 
Marcipa ja CherryRed toivotaan että kaikki hyvin! Mitä aiot Marcipa neuvolan suhteen, koititko vielä soittaa sinne? Voisiko sitä kautta päästä tarkistamaan tilannetta? Tää odottelu on kyllä todella piinaavaa, ilman mitään vuotoja tai kipujakin!
 
Marcipa ja CherryRed toivotaan että kaikki hyvin! Mitä aiot Marcipa neuvolan suhteen, koititko vielä soittaa sinne? Voisiko sitä kautta päästä tarkistamaan tilannetta? Tää odottelu on kyllä todella piinaavaa, ilman mitään vuotoja tai kipujakin!
Ajattelin soittaa huomenna uudelleen, kun kerran ohje oli soittaa joku toinen päivä. En kyllä usko, että tuota kautta pääsen mihinkään tsekkaamaan tilannetta, kun se on täällä pk-seudulla tosi nihkeää. Mutta aika voi yrittää.
 
Kiitos toivotuksista!
^ Älä muuta sano @Ninnu ! Mä luulin, että ne päivät kun odottaa tietoa raskaudesta on piinapäivät, mutta kyllä nää on piinallisempia, koska panokset on kovemmat.

Mä soittelin meidän klinikalle tästä ja hoitaja sanoi, että tulisin käymään tänään vielä lääkärissä. Käytiin nyt äsken sitten ensimmäisessä ultrassa. Lääkäri totesi, että siellä on sikiöpussi ja raskaus oikeassa paikassa, mutta liian aikaista nähdä mitään tarkempaa. Meillä on siis jo varattu 1.UÄ 16.12. Ja sanoi myös, että tuo tumma veri ja hyytymä kuulostaa että se on vanhaa verta. Liekö sitten nyt tullut ulos kiinnitysvuoto?
Jos tulee joulunpunaista verta, niin se on tuoretta ja se ilmeisesti sitten pahempi homma.
Nyt pitäisi osata rauhottua ja vetää henkeä....
 
Hienoa, että pääsit tarkistamaan tilanteen CherryRed!

Mulla on koko päivän tullut pyyhkiessä vuotoa ja vähän pikkuhousunsuojaan. Ei tämä oikein hyvältä vaikuta, valitettavasti.
 
Soitin tänään Naistenklinikalle, kun viime yönä alkoi poltteleva selkäkipu (joka ennakoi edellistä keskenmenoa). Enpä sieltä saanut muuta neuvoa kuin jäädä odottelemaan vuotoa. Voi mennä muutama viikkokin.
 
Soitin tänään Naistenklinikalle, kun viime yönä alkoi poltteleva selkäkipu (joka ennakoi edellistä keskenmenoa). Enpä sieltä saanut muuta neuvoa kuin jäädä odottelemaan vuotoa. Voi mennä muutama viikkokin.

Voi ei Marcipa, onko vielä kipeä vai menikö ohi? Onko mahdollista että olisi ollut jotain muuta? Aika tylyn vastauksen oot kyllä saanut! :wideyed: Eikö sullakin ollut jo 7. viikko menossa, eikö ultrassa pitäisi näkyä tilanne? Kovasti voimia, toivotaan kuitenkin vielä parasta :Heartred
 
Takaisin
Top