Loppuraskauden oireet

Mulla ollut outo paineen tunne ihan tuossa lantiossa nyt eilis illasta asti! Nukkua ei oo pystynyt ja kovaa vihlontaa välillä! Vauvan liikkeitä vaikea tunnistaa kun kivut ovat todella voimakkaita välillä! Pitääköhän huolestua? Rv 32 tänää.
 
enna: syö kun on nälkä. Nuita kauseja ollu ja menny täälläkin. Painoa tullu sen verran mitä tähän mennessä saa tulla. Hirvittää välillä, mut ne lähtee kyllä. Kuitenki moni asia nostattaa painoa raskauden aikana. Ja paino heittelee vuorokauden ajasta riippuen iha parillaki kilolla. 500g viikko on suositus painonnousu. Kg ei haittaa. Syö ja nauti tästä loppu ajasta :-).
jansgu: mulla paineen tunnetta ollu jo vko tolokulla. Mut kyl ne on olleet huolissaan neuvolassa sen takia ja käskeneet käydä näytillä jos pahenee tai tulee muutakin oiretta. Vihlontaa alapäässä ihan normaalia. Vauva taitaa vaa survoutua lantioon ja pyörittelee päätään ja siksi vihloo. Nii mulle tällä viikolla neuvolassa sanovat. Jos isommin huolettaa nii soita neuvolaan tai synnytysosastolle.
 
Joo, en mä niin kiloja pelkääkään, kyllä ne lähtee, mutta suorastaan rasittavaa koko ajan ajatella ruokaa! =D No ehkä se tästä tasaantuu..
Mulla ei onneksi hirveesti oo vielä tuota painetta mutta polttelua ja jomotuksia senkin edestä! Viimeksi neuvolassakin meinasin nousta pöydältä ja palasinkin lähtöasentoon kun tuntu et joku iski polttavan kuuman puukon vasemmalle alavatsaan. Mutta todettiinkin, että ne on vaan ihorakenteet jotka venyy kun tollai polttelee kun eivät kuitenkaan tunnu alempana/sisempänä. Sekin viittais siihen, että massakausi meneillään kun venyttelee seiniään niin vauhdilla :Heartred
 
Mulla oli toisiksi nuoriimmalta supparit nuita kauheita polttoja. Kui polttava vanne iha alavatsalla ja alapäässäki josta meni reisiinki. Polttava tunne alko noin näillä vkoilla. Nuoriimmalta näillä viikoilla muistaakseni jolloin alko paikat aukeaan. Tästä alko jo varmaa noin kk sitte. Mä toivon niiiiiii kovasti,et synnytyksessä ei olis vaa polttoa. Se on jotai aivan kauhiaa ja ku siihe ei auta muu,ku kohdunkaulanpuudutus. Vesi vois auttaa, mut mulla ei sitä mahdollisuutta ollu. Sillo neuvolassa sanovat,et varsinkin jos ja kun menee reisiin poltto nii ne aukaisee.
Nytkin niitä polttavia tuntemuksia on enemmän ja vähemmän. Ite en oo huolissaan. Enemmän huolissaan tuosta kauhiasti painatuksesta. Eilenkin alapää turposi,ku vauva painautu iha alas ku nauroin seisaallaan. Pääsi valuu alas. Piti kädellä työntää takas ja koittaa päästä äkkiä kovalle istuun. Kunnolla tuntu isompi pallo haaroissa. Sama tunne ku vauva alkanu ulos tuleen. En voikkaan enää kauaa seistä,ku painattaa :-/.
 
Ja mulla kans välil kauseja jolloin jatkuvasti nälkä. Sillo juon lasin vettä tai kahvia. Jos ei auta nii syön jotai. Vaikka vaa jogurtin tai rahkan. Tms.
 
Ihanan oireetonta ollut loppuraskaus, nyt vaan alkanut tulee sukkapuikkoja - hitsi, ne on keljuja. Esikon kanssa tuli jo aiemmin ja ei ne ainakaan siinä raskaudessa kaulaa lyhentänyt, tiedä sit kui tässä, kuitenkin sen verran lyhyt tää raskauksien väli, etten ihmettele, jos tyyppi päättää syntyä aikasemmin. Ensi torstaina kontrolli ultra niin saa vähän päivitettyä tilannetta - jänskättää mm beben koko, vaikka tuskin mikään mörssäri on. Alkanut vaan tuntuu tosi ahtaalta toi mun yksiö, siis liikkeet ihan sattuu öisten hulinoiden jälkeen.

Kuuluis tonne neuvolakuulumisten alle, mut siis mun seuraava neuvola on lokakuun puoles välis, ja siis 5.koko raskausaikana. Onko kaikilla uudelleen synnyttäjillä tosiaan näin vähän neuvolakäyntejä. Tuntuu ihan hullulta, oon jo sit vkolla 36 ja varmaan jo synnyttämässä :D
 
Kaikki raskaudet erilaisia ja mitä lyhyempi synnytysten väli on,nii nopeampi synnytys yms.
Mut juu mulla neuvola ollu joka kk. Sit ylimääräsiä käyntejä lääkärillä muutama. Puolitoista kk oli pisin väli neuvolassa kesällä,ku en halunnu välissä käydä jollain toisella. Nyt mulla noin kahden vko välein käynti. Paitsi vko sitte oli neuvola ja vkoa aikaisemmin oli lääkäri ku haluttiin tarkistaa onko supparit tehny mitää.
 
Onko teillä muilla odottajilla kuulunut "naksumista" masussa? :eek:
Ihan uusi juttu mulle ja joku tiesi kertoa että ääni tulisi sikiökalvoista tai vauvan nivelistä.
 
Ois kyl kiva tietää mistä se naksuminen tulee. Itellä paukkuu kaikki nivelet ja säikähdin jo että jäbä periny saman kun aikas voimakas potkija.
 
Mulla naksu ja paukku edellisen aikana ja nou hätä :-). Kalvot napsuu. Mulla oli aikaisemmin tässä odotuksessa hätä,ku kauhia lorina kuulu ja tuntu mahassa alhaalla ja sellainen lämmin tunne.. No seki kuulemma normaalia. Lapsivesi vaa lorisee, ku vauva vaihtaa asentoa. Hurja tunne kyllä :-D.
 
Mulle ainaki sano moni.. lääkäri ja neuvolatätit,et kalvot. Tässä odotuksessa kerran napsahtanu :-). Rupesin miettii tarkemmin, nii tais ollasittenkin eniten napsumista toisiksi nuorimman aikana jolta sit puhkesi kalvot ylhäältä laskettuna päivänä oyssissa äitipolin tutkimuspöydälle. Oli menny sen verran heikkoon kuntoon jo. Nii lekuri sano,ku tuli veet näpeille ja alhaalla kalvot kunnossa.
 
Ccix: ei oo montaa neuvolakäyntiä ollu. Nyt rv 32 ja onko mulla ollu nyt 4 virallista käyntiä ja huomenna siis 5. Mut sit kerran käyny mittaamassa hemoglobiinin sekä verenpaineen ku väsymys jatku pitkään ja lisäks sit ollu 3 ylimäärästä neuvolalääkäriä ku raskauspahoinvointi puotti niin rajusti painoo ja sit rv 20 ja 22 supistusten takia. Mut muuten kyllä ois tosi harvassa nuo käynnit :eek:

Mulla ei oo naksuntaa mahasta kuulunu :) kuulostaa kyllä aika pelottavalle:wink
 
Joo tuota naksumista oli eilen illalla :O Tuli kyllä tasaisin väliajoin pari kertaa ja oikeen pelästyin, että katkooko se luitaan siellä :O Ekana kyllä pistin suoliston piikkiin kun oli tullut syötyä vähän erikoisesti..

Ei noita neuvolakäyntejä liiaksi ole ollut.. Oiskohan nyt justiinsa se 4.. Ja seuraava on joskus kolmen viikon päästä.. Onneksi näitä ultrakäyntejä on nyt niin vähän saa edes vähän helpostusta elämään..
 
Mulla on nyt naksunu enempikin ja pelkään että voikohan tuo pikkuinen poksutella ne kalvot rikki? Kaikkea sitä tässä tuleekin ajateltua. :grin On sen verran kova ääni että mieskin aina kuulee kun naksuu.

nöttö, Itellä on yliliikkuvat nivelet myöskin mutten osaa niitä naksutella :grin Mies sitten senkin edestä, olisikohan meiän poitsu ne sitten perinyt mikäli nivelistä kuuluis, tosiaan melkonen ääni sais kyllä nivelistä kuulua.

DevilAngel, huii tuo lorina kyllä kuulosti häijyltä, tulis varmaan itellään hätä jos ei tietäis mistä kyse. Kaikkea sitä onkin, mitä ei edes osaisi odottaa tuntevansa. :)
 
Miitu: kyl hätä iski, ku ekan kerran loirisi. Onneks oli neuvola sillo. Se on hurja tunne kyllä ja piti käydä housut tarkistaa monesti. Sen verran tilaa mahassa,et pääsee loriseen uiskennellessaan. Nykyäänkin kuuluu/tuntuu välillä vaikka luulis ettei tilaa oo oikein.

Ja samaa mäki pelkäsin sillo ku naksu. Ja oyssin synnytyslääkäri meinas,et on sen verran hauraaksi menny et puhkesi ylhäältä jossa naksuminen enimmäkseen oli. Mut sitä ei kuulema voi tietää johtuuko siitä. Ei muilta oo kalvot puhjennut itsekseen.
 
Kuullostaa pelottavalta tommonen naksuminen! Mulla naksahti esikoisesta vaan sen kerran ja sit alettiinki valmistautua synnytykseen joten olisin varmaan paniikissa jos nyt naksuis muuten vaan :D
 
Onko muilla kauheita kuumia aaltokohtauksia? Siis yhtäkkiä hien puskee päälle kunnolla ja saattaa öklön olon vetää päälle.. Menee järki.. Iha niinku olis vaihdevuodet :-/. Muut lisää vaatetta ja mä vähennän. Muitten aikana ei oo ollu tälläistä muutenku kesähelteillä.
 
Mulla tulee välillä kuumia aaltoja, kiva kun tuntuu että hiki valuu selkää pitkin vaikka paikallaan olis. Nykyään tulee muutenki herkästi kuuma, kesähelteillä ei ollu mitään ongelmaa mutta nyt on. Ja mulla kun normaalisti harvemmin on kuuma.
 
Sama on mulla. Tosi ärsyttävää. Mulle naureskeltu et onko vaihdevuodet kenties... Saattaa alkaa kunnolla heikottaa/huippaan..
 
Takaisin
Top