Loppuraskauden oireet

Mulla on myös tullut noita kuumia aaltoja ja ei ne kivoja oo. Just eilen töissä työkaverit valitteli, kun heitä paleli ja ite taas hikoilin kun pieni possu. Ja nyt parhaillaan makaan sohvalla huonon olon takia ja hikeä pukkaa.. Onneks tuolta pihalta tulee vähän ees viileetä ilmaa sisälle ikkunan kautta.
 
Olen huomannut, että varsinkin jos erehyn juomaan kahvia alkaa hikoilu. Iha kunnolla valuu kans. Kyl aaltoja tulee varsinkin,ku supistaa paljo.. Nyt jo kolmas pvä ku supistelee vähä väliä ja välillä kunnolla kipiästikki.
 
sohwia, et ole yksin.. Täälläkin maataan, oksuttaa ja hiki virtaa. Vähän jo hävettää kulkea ihmisten ilmoilla kun tukka on monesti hiestä märkä ja hikikarpalot kimaltelee naamassa. Ei siinä mitään kun oli kesä, mutta nyt ei kauheasti enää hikikavereita näy tuolla liikenteessä.

Muita mukavia oireita on väsymys, harjoitussupistukset, järkyttävä pissahätä, suonenvedot, nivuskivut jne. Täytyy myöntää että innolla odotan jo ekoja öitä kun voi nukkua ilman että pitää nousta kääntymään, ilman että pää puskee kyljestä läpi tai että herään hikilakanoista. Koko raskaus on ollut oiretta oireen perään ja ei ole näkynyt niitä energiapiikkejä, hehkeää ihoa tms mitä ystäväni googlen mukaan olisi saattanut tulla.
 
Nuo suonenvedot on aivan kauheita... Mullaki alkanu tuleen niinku joka odotuksessa. Mut liitoskipuja ei vaa oo.... Aina ollu jo hyvästi ennen puolta väliä.. Nyt ei muuta,ku pikku rutina häpyluussa. Jospa ei tulisikaan. Vissii parin vuoden urheilut ja vuoden laihutusprojekti auttanu asiaa :-)
 
Mulla oli vedot pahimmillaan sellaisia että heräsin yöllä ja jalassa näkyi sellainen vauvannyrkin kokoinen möhkyrä. Ja se kipu, muutaman päivän saattoi säärtä särkeä ihan kunnolla. Nyt jonkun aikaa vedellyt magnesiumia ja on onneksi jeesannut noihin hävyttömiin, nyt on vain sellaisia "tekis mieli vetää mutta en vedäkään" vetoja mutta näiden kanssa kyllä pärjää.
 
Mulla ollu kans nuita vetää ei vedä vetää tai ei... Ne on tympeitä ja ku tulee yöllä. Yks yö sit heräsin aivan järkyttävän kovaan vetoon. Pohkeesta ja pottuvarpaasta yhtäaikaa veti.
 
Veto ja kylmä mulla tuntuu aiheuttavan ja jos en juo vettä tarpeeksi ja syö suolaista. Voi johtua kuulema just noista... Suolanepätasapaino.
 
Ihanaa et jollai muullaki kutiaa tissit :D mietin jo et oonkohan joku luonnonoikku ku saapi vähä väliä olla raapimassa:D
 
Sama täällä :-D. Ukko ihmetellyt mitä mä oikein sen tontilla touhuan :-D. Oon liivejä pessy ja ihmetelly, ku ei lopu kutina.
 
Noniin, näitten yöllisten kuuhailujen lisäksi pamahti sitten selkä. En voi kävellä, Tuntuu kuin joku viiltelisi alaselkää puukolla ja se on jumittuneen tuntoinen. Eilen tipuin polvilleni lattialle ja kirjaimellisesti laskin alleni kun repäisi kohdunkiinnkettä tai jotain lihasta tuolta alavatsasta niin kovasti. Nyt jännittää että ei vaan tuu ennen aikaansa ulos kun kuitenki vielä kaks kuukautta jäljellä.
 
Tseitsei: voi ei :-/. Tuttu vaiva ennen raskautta. Nyt vaa ollu hermosärkyä jaloissa ja yhessä vaiheessa oli pakarakipu jokaboli jotai uskomattoman kauhiaa joka oli iskiaskipua.. Sulla vauva vissii painaa hermoon. Huomenna mene lääkäriin jos jotai apua saisit. Tai mee käymää päivystyksessä jos et voi olla. Tsemppiä.
 
tseitsei: Voi ei , mene ihmeessä lääkäriin! Toivottavasti teidän vauva malttaa vielä hetken aikaa pysyä siellä lamassa yksiössään, ettei se nyt ihan lähiaikoina vielä sieltä tulis pois. Tsemppiä sulle! ❤
 
Kävin eilen työterveyslääkärillä joka määräsi loppuviikon saikkua. Tänään kävin neuvolassa kun sain sinne ajan, niin vauvalla ei ole hätää ja se selkäkipu on alkanut antautumaan vähän kun olen sitä vehnätyynyllä ja kuumalla suihkulla hautonut. Tänään pystyin jo kävelemään ihan yksinäni. Välillä tulee semmoisia kuukautismaisia kipuja, semmosta reisien ja lantion polttelua, mutta mikään paikka ei mene kovaksi eikä kiristä. Neuvolasta määräsivät torstaina käymään neuvolalääkärillä että se katsoo kohdunsuun tilanteen, ettei siellä ole mitään hälyttävää.
 
Just tuo menkkamainen jonotus ja reisiin säteilevä lantiokipu aukaisee. Näin mulle sanottu kahden nuorimman aikana.
 
Tseitsei, Lepoa! :) Mulla myös oli juuri tuota menkkamaista jomottelua, joka levisi alaselkään ja reisiin ja avaavia supistuksia siis olivat.
Vaikka muutoin onkin supistellut ja paljon, napakoitakin kovettumisia ne eivät ole aiemmin saaneet sitten yhtikäs mitään aikaiseksi.

Ihana kuulla että muillakin kutiaa tissit! :grin
 
Tissien kutina.. Todellakin ja rintsikoita oon koittanu käsin pestä allergiavapailla pesuaineilla. Välillä kutisee ja välillä aristaa niin että rintsikoiden pukeminenkin ahdistaa
 
Onko kellään kokemusta testiliuskoista jolla lapsivesi tarkistetaan? Muuttuuko täysin siniseksi vai violetinsinertäväksi???
 
Mua kiinnostais onko noita liuskoja yleensä neuvoloissa?
 
Takaisin
Top