Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hello täältä aurinkoiselta pohjanmaalta!
Ajetaan virtojen ja seinäjoen kautta jeppikseen.
Matka on menny mahtavasti; tyttö nukkuu 3 tuntia jonka jälkeen tauko ja syöttöhommat.
Nyt ollaan oltu matkalla 7 tuntia.

eilinen tyttöjen ilta meni pitkäksi, mutta puol 1 olin kotona...
Isällä meni loistavasti ja mä olen niin iloinen.
Mä pumppasin yöllä ja vielä aamulla tissit tyhjäksi "pahasta" maidosta ja imetin vasta klo 11.
Ette arvaa, kuinka musta tuntuu hyvälle, ku kaikki meni noin hyvin. Jotenki sellainen olo,että olen saanut itseni takas.

Tuli omaa napaa vaan, mutta kommentoin myöhemmin koneelta...tää puhelimella surffaaminen on vähä työlästä..

Neiti vetäs sit eilisenkin päikkärit tänää [:D]5h unta palloon ja sit ku kotiuduttiin, ni ei alkanukaa odottamani nälkäkiukku vaan neiti hymyili mulle[:D] Tietty syötin sen heti, ku sain meiltä vaatteet veks, ettei pääsekään se kiukku alkamaan[;)] Mut oli kyl ihanaa vaihtelua[:)]

Tosi hienoa kuulla Purri[:D]

Meil onneks neiti sai kakan tulemaan, kun eilen ei ollut kakannut.
Poika on oikein tutin löytäjä[:D] Me aikuiset hävitetään ja poitsu löytää.
Mua mietityttää toi neidin naama, kun punottaa välillä ja sitten tuntuu että noi "hormooni näppylät" on lisääntynyt[8|] Että olisko reagointia maidosta?
Mutta kai se pitää alkaa taas siivoamaa. Mä koitan että pikkasen koitan vähän välii siivota,vaikka mua hittolainen ärsyttää vaa joka päivä siivoilla[:'(]
Tänään sitten tuli räntää....

Ja nyt linkki kaikille mammoille jotka ovat olleet huolissansa  muististaan: http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2010102212567307_rb.shtml

Ei siis mitään hätää [;)][;)][;)][;)]

Iltakiukkujen lomasta päivitys. Tää päivä menny tähän asti yllättävän hyvin. Päivällä on jopa nukuttu reilun pari tuntia eli vaunulenkin ajan ja sitten pienen itkun jälkeen unet jatkui kehdossa. Nyt sit kolmesta asti valvottu ja tunti sitten saatiin raivarit. Ensin vedettiin molemmat tissit ja sit huomasin toisen tissin repimisestä et kiukkua pukkaa päälle. Lämmitin korviketta ja sitä meni 50 ml. Nyt sitten ei tiedetä nukkuakko vai kiukuta, molempaa nimittäin vuoronperään. Huoh! Nukkuis nyt vaikka tunnin et sitten vois kunnolla tankata yötä varten. Tänään muuten huomattu et alkaa 1 koon vaipat mennä pieneksi ku jatkuvasti alkaa olla ohivuotoa, jotenki saavutus tuokin. [:D]

Mammaliina: Mahtavaa et saat apua! Tää niin oottaa äitiä kylään et tulis sylittelijä, jotta ite vois vaikka siivota. Ei oo edes imuroitu yli kahteen viikkoon. [:@] Niin ja onnittelut kakasta! [:D]

Purri: Ois tosi hyvä ku miehes ottais tytön mukaansa. Siinähän sitä vasta miehetki näkee millanen tää meidän mammojen duuni on. [:)] Mahtavat päikkärit tytöllä!

Kaika: kiva kuulla et ilta meni hyvin ja samoin toi matka.

Ai niin me saatiin tänään varattua ristiäisiin paikka ja pappi, myös kummit pyydettiin. Miehen kanssa ollaan mietitty jo jonkin aikaa mennäkkö samalla kertaa naimisiin ja niinhän me päätettiin se tehdä. [:)] Yllättävää kyllä asia vaati mun puolelta vähän miettimistä, ei siis se mennäkkö naimisiin vaan että onko oikea aika. Se joka tapauksessa tulee vieraille olemaan yllätys, mutta eipä lähimmät suutu et salaa ollaan menty naimisiin.. [:)]

Kiukku taas tuli päälle niin täytyy lähteä vaihteleen vaipat ja ruveta tissittelemään.

Kaika: Ihana, että reissunne on mennyt hyvin. Toivotaan myös sopuisaa kotimatkaa. :0)

Pikatsu: PALJON ONNEA jo näin etukäteen! Varmasti ihana yllätys tuttavillenne. :0)

Jaahas, tyttönen saatu hetkeksi unille - tänään on menty puolen tunnin pätkissä kun uni on herkässä. Kohta pitäisi tullakin mummi ja pappa kylään. Kannettavaa tulee isännälle remonttiin, pappa tulee auttamaan yläkerran remontissa ja me äitini kanssa touhuamme pikku-neidin kanssa sekä hieman poiketaan ristiäis-suunnitelmiinkin.

Loistavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Pikatsu: olisi voinut olla mun kirjoitus tuo.. Täälläkin iltaitkut menossa, nukutaan, kiukutaan, nukutaan.. Nyt isukin kanssa vaipan vaihdossa ja on tyytyväinen. On ollut vaunuissa, sitterissä ja sylissä joka paikassa hetken malttaa ja on tyytyväinen, mutta sitten taas mennään. Ja onnea naimisiinmenopäätöksen johdosta[:)]

Kaikalle onnea onnistuneesta tyttöjen illasta ja mukavata pohjanmaan reissua[:)]

Mammaliina: toivottavasti naamanäpyt on vaan niitä normihormoni näppyjä

Purrin artikkeliin toinen vastaava[:D] http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/%C3%84idin+aivot+kasvavat+synnytyksen+j%C3%A4lkeen/1135261088100?ref=tf_iHSuutisboksi_p2

Jees.. tytteli tuli isukin vaipan vaihdolta.. Katsotaan miten kiukku jatkuu..
Öitä!

Paljon onnea Pikatsu näin etukäteen

Juu toivon kanssa että olis vaa hormoninäppyjä, mut tytöl ollut vähän korvas välil ja sitten pienii läikkiä naamassa? Hävinneet kylläkin[8|]

Kiitos Purri ihanasta linkistä[:D]
Mä olen taas tän päivän muksujen kaa, kun mies läks harrastelee ja toivon että tänään menisi paljon paremmin kun viime lauantaina.
Miehen kaa muutenkin ollut nyt niin tuliset oltavat ja eilen taas mietin että jaksanko tätä yhteiseloo[:o] Ollaan saatu aina jossain kohtaa puhuttuu ja mies pyytää anteeksi+hyvittää parhaansa mukaa. En vaa jaksa kohta enää antaa anteeksi. Siis sanallisesti vaa meillä on riitoja ja sitten joskus mies on vaa niin helvetin lapsellinen!

Tosi hienot päikyt Purrin tytöllä.

Mä muuten illalla koitin tytöllä tota mahallaan nukkumista ja heti oli paljon rauhallisempi. En kyllä viel uskalla ihan jättää valvomatta nukkumaan vatsalleen. Nytkin nukkuu mahaltee ja paljon paremmin kun selältee.

Kaikalle onnea tosiaan onnistuneesta illasta.

Hani: Taitaa olla samasta tutkimuksesta kyse tossa sun linkissäs[:)] Ainaki mitä äkkisältää lueskelin [:)]

Ja olin taas oikeassa! Hitsit mä oon hyvä [:D] Mies peruutti menonsa, eli ei otakaa tyttöä tänää omiin hoiviinsa! Onneks en laskenu sen varaan ja sopinu muita menoja!

Neiti meni viime yönä nukkumaan vasta joskus 02:30 [&:] mä siis menin nukkuu 00 ja sit heräsin, ku neiti kiljas aika kovaa ja aattelin, et onks kello jo nii paljo, et on syöttöaika.. no klo oli 02 ja mies oli pistäny tytön sitteriin "ku ei se nukahda millää". Totesin sille, et ihan turha sitä tyttöä on huudattaakaan ja nappasin makkarin puolelle. Tyttö torkku sit vajaa puol tuntia mun rinnan päällä, kunnes iski nälkä, imetin ja neiti nukahti kesken syönnin rinnalle.. Siirsin sit sänkyynsä sen ja sain sen 3h nukuttua ennen ku neiti heräs uudestaa syömään ja sit nukuttiiki vierekkäin meiä sängyssä, ku en sit itte jaksanu enää nousta [:D] Oon silmät ristissä, mut kohta lähden vaunuilemaan, ni varmaa vähä piristyy [:)]

Kiitokset onnitteluista! [:)]

Joops ei pitäis kehua et kyllä meillä yöt nukutaan hyvin, viime yönä ei sitten nukuttu! [:@] Poitsu meni kyl nukkuun jo vähän kymmenen jälkeen mut sain kahesti sen syöttää jo ennen kolmea. Kolmelta sit herättiin ja katoin et ou nou silmät kirkkaana katellaan. Noh vaihoin vaipat ja hain suosiolla pullon. Siinä sit syöttäessä tuli hirveät kakat et oli pakko taas vaihtaa vaipat. Siinähän poika taas virkisty ja sit hyssyteltiin varmaan tunti, annoin sitten lisää maitoa (tyhmä minä) ku kätinät vaan jatku ja eiköhän sitä sitten tullu ihan järkyt puklut. Omaa syytäni ku toisen ylisyötin. Noh koko vaatekerta meni uusiksi. Viimein sitten kuuden aikaan tuli uni. Sitten taas tuli nälkä vähän yli seittämän ja taas vähän yli yhdeksän aamulla. Siinä vaiheessa alko olla itellä jo niin väsy et käskin miehen nousta ylös poitsun kanssa. Sain sitten onneksi sen jälkeen nukuttua melkein puol yhteen asti päivää et nyt sitten jaksaa. [:)] Nyt poika on vetäny puol kolmesta asti sikeitä ku käytiin vaunulenkillä. Saapas siis nähdä millanen ens yö on luvassa (ku eilen oli eka kertaa pitkät päikkärit).

Purri: Ajattelinki et mitenköhän teillä yö ku oli niin hyvät päikkärit. Toivottavasti ens yö menis teilläki paremmin.

Näpyt: täällä jotain punaista näppylää masun seudulla, neukkutäti käski niitä seurailla.

Tissikutsu käy..

Heissan!

Pikatsu: kuulostaa ihan siltä, et teillä olisi ollut maidontilaus käynnissä.  Toivottavasti ensi yö sujuu paremmin.

Purri: voi harmi, et mies peru. Pistin tänään miehen kahvilaan vauvan kanssa istuksiin, et sain shoppailla rauhassa. Kovin taisi tilanne jännittää, vaik koko ajan olinkin samassa talossa ja puhelinsoiton päässä, jos vauvan kanssa olisi hätä tullut. Ai oli sama artikkeli[:D] Ei oo tainnut ainakaan mun aivot kasvaa[:D] vielä, ku ei luettua sanaa ihan sisäistä[:D][:D]

Mammaliina: rauhaa ja rakkautta teille parisuhteeseen. Ei oo tällä hetkellä tosiaan helppoa pari suhteessa, kun on pieni vauva ja muu arki pyöritettävänä ja kaikki vie paljon aikaa.

Vaippojen koosta: Meillä on muuten menossa jo 2 koon vaipatkin pieniksi, käytän 3 koon yövaippoja jo öisin, kun 2 ei enää riitä pitkää aikaa, enkä joka syötöllä viitsisi vaippoja vaihtaa, kun tosiaan herää aina siihen yöllä. Hurjalta tuntuu meillä vauvan kasvu.

Vauvan hormoninäpyt: Meillä vauvalla poskissa/korvissa/niskassa. Sellainen kunnon aknen näköinen ihottuma, joka on välillä punaisempi ja välillä laskee. Maanantaina lääkäri, niin eiköhän siellä selviä, mutta luulen et ihan perushormoninäppyjä, kun sijainti on ainakin se normaali.

Tää päivä mennyt paremmin. (toistaiseksi[;)]) Vauva on ilmeisesti viime päivien kiukuista väsynyt tai maidontuotanto tasaantunut, kun on tyytyväisenä syönyt ja nukkunutkin sekä hymyillyt, mitä ei hetkeen tapahtunut. Kävin shoppailemassa ja ostin isänpäivälahjan[:)] Se on puoliksi sellainen vitsi, kun miehen kanssa puhuttiin just jääkiekko joukkueiden kannatustuotteista, niin ostin sitten hänen suosikkijoukkueensa kaulahuivin, mitä hän sitten saa käyttää peleissä, jos kehtaa tai olla käyttämättä, isyyspakkauksessahan oli kyseisen joukkueen tuttipullo.

En tiedä onko perää, mutta mutsi on aina hehkuttanut, kun veteli kaurakeksejä imetysaikana, että aina silloin maitoa suorastaan suihkusi. No syön aina iltapalaksi kaurapuuroa ja yöt on tähän asti sujuneet hyvin tissit täyttyneet jne..., nyt söin kaurapuuroa myös aamupalaksi ja pari kaurakeksiä päiväruoaksi ja tissit tuntuu täysiltä päivälläkin, mitä ne ei moneen päivään päivällä oo tuntuneet olevan, tiedä sitten johtuuko kaurasta vai jostakin muusta[:D]

Mitäs Mamma76 kuuluu? Eikös teillä ollut mies kotona nyt? Ootko saanut levätä?

Nyt la-illan viettoon. Mathilda nukkuu tyytyväisenä isänsä sylissä ja saan hetken vaan..

HaniMani: Ma luulen, etta siina kaurassa voi olla joku juttu. Taalla meinaan mulle suositeltiin kaurapuuron syomista joka aamu, silloin kun oli maidonnousuongelmia. [:)]

Hei vaan arvon mammat! :) ...ja pikkuiset :)

Vaippakoot: Meillä vielä käytössä 1 koon vaipat mutta nyt ilmeisesti joutuu vaihtaa isompaan. Vielä ei oo pahemmin ohivuotoja tullu, mutta eiköhän sekin aika vielä tuu.
Ootteko minkä merkkisiä vaippoja käyttäneet? Ootteko huomannu kuinka eroja?
Meillä käytössä Pampers tällä hetkellä. Libero oli meidän neitille hieman hassun mallinen ja se on muutenkin jäykempi kuin Pampers. Muita merkkejä ei olla vielä testattu.

Isänpäivä lahja: Mä tilasin semmosen Super isä-kirjan, missä on kaikkia vanhan ajan leikkejä ja yms. Vaikutti aika hauskalta kirjalta.[:)] http://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=103/2051
Ja sitten myös tilasin samaisesta kaupasta kaks tuttia, jossa toisessa lukee MUTE ja toisessa ÄÄNENVAIMENNIN.[:D][:D][:D] Näitä meille on toivottu.[8D][:D]
Aiemmin tilasin myös miehelle hänen suosikkijoukkueen kuvalla varustetun tuttipullon ja tutin. Kehtaa sitten lähtee neitin kans kaupungille.[:D]
Ja ettei mammaa olis täysin unohdettu niin saatiin myös mun suosikkijoukkueen logolla varustetut pikku-reinot! Mahtavuutta!!![:D][:D][:D] Oli onnellinen mamma kun näin ne.[:D]

Hei muuten kiitos tosta kaurapuuro-vinkistä! Musta tuntuu että mulla lakkaa pian kokonaan maidon tulo...[&o] Pakko käyttää kaikkia keinoja hyväks jos niiden avulla sais jatkaa vielä imetystä.
Eli kaikki vinkit vaan tänne!! [:D][:D]

Huomenta Aurinkoiset

Im back!![:)]

Täällä on pulistu vaikka ja mistä,en ole ehtinyt yhtään käymään nyt täällä. Vaikka olette kyllä mun mielessä ollut, yön pikku tunteina varsinkin, kun pienessä päässä pyörii vaikka ja mitä.

Yritän alkaa purkimaan tästä lopppupäästä alkupäähän..

Vaipat: Liberon 1 aloitettiin, testasin Papersia en tykännyt, ja päästi selästä kakat niskaan.Käytän tuon paketin loppuun, näin päivisin..Muuten käytössä on nyt Liberon 2 [;)] Eli MiniMiäs on kasvanut.Libero pitää mun mielestä paremmin pissan, ei tarvi yöllä välttämättä vaihdella.. Muumivaippoihin aijon siirtyä jossakin vaiheessa, niitä on jo valmiina. Olisin aloittanutkin niillä, mutta ei löytynyt tuota miniskidi kokoa.

Isäinpäivälahja: Jösses, sehän on tulollaan...Jotain kivaa pitää keksiä poikakolmikon kanssa[;)] Amanda85 Meillä on tuo kirja, ostin sen isännälle "isyyspakkaukseen". Tykkäsi kovasti[:)] Äänenvaimennin on meillä käytössä [:D]

Maitotuotantoa: Tuotantoa olis, mutta laimeeta. Joten näin mennään, ekaks tyhjennetään buubsit ja sitten pullosta 40-60milliä lisuketta. Viime yö meni jo kahdella syötöllä.LUKSUSTA aikasempaan 1½-2 tunnin välein syöttelyyn[:D] Ja isikin on päässyt osallistumaan...ja samalla on opettanut pojulle Espanjaa, että pojasta tulee kielimiehiä [:D][8D][:D] pervo ukko

Mitäköhän vielä...hmm.. pitää jatkaa jossakin vaiheessa kommentaattori hommaa..Ajatus katkesi tai muisti tai...äh!!

Omaa: Ihana viikko, olen saanut saunoa,syödä ja laittaa pihaa talvikuntoon rauhassa. Naperolla ja isillä vallitsee yhteisymmärrys ja isoveljetkin ovat ottaneet osaa naperon viihdyttämisessä, että mamma on saanut touhata omiaan. Voitteko kuvitella miten paljon voi ikävöidä siivoomista kaikessa rauhassa?? [:D] Piristipä kummasti tuo imurin kanssa "raivoaminen".
Aamun juttutuokiot meitin sängyssä, kuuma aamukaffi ja illasta ukon kainaloon..*huoks* Tulee ihan kamala ikävä!! Mies lähti viime yönä töihin taas, ja arki astui kuvioihin heti aamusta..ihmeen kivuttomasti kylläkin.
Hormooni-raivareita on toki saanut koko perhe osakseen, mutta eiköhän tämä tästä [;)]  Ja, mulla on hiuksissa väriä, alta mustat-päältä punakuparia [:)] Ja uudet housut, joihin mahdun [:D]
Vatsalöllöä pitäis saada treenattua ja lantiopohjan lihaksia...äääh, mahtaakohan onnistua tällä iällä enään.

Eilen olimme ristiäisissä ja meistä tuli ihanan pikku-prinsessan kummeja. <3 Eli saan edelleen hypistellä tyttöjen juttuja,toinen kummitytöistä täytti just 9 vuotta. Jotenkin alan tuntemaan itseni vanhaksi[:-][8|]

Ruokapolitiikkaa:
Karjalanpaistia,makaroonilaatikkoa ym. on nyt pakastimessa [;)]

Kaika: Mitäs tykkäät lumisesta maisemasta? Kai teillä on talvirenkaat alla [;)] Ajelkaahan varovasti...

Nyt meikäläinen alkaa pukemaan vihdoinkin päälleen, jos vaikka tuonne pihalle lähtis lenkkeilemään.

Päivä Jatketta!!

Amanda85: maidontuotannon ylläpitämiseksi oon yrittänyt olla päivittäin mahdollisimman paljon pikkuisen lähellä. Meillä nukutaan ainakin yhdet päikkärit rinnalla ja joskus ihokontaktissa ja useasti nukutan osa yöstä siten, että pikkuinen on tyynyn päällä vieressä, että jonkinlaisessa perhepeti ratkaisussa. Yksi asia kanssa, mitä luulen on et tissit pitää mahd. lämpimänä, kuljenkin kotona kaulahuivi tissien ympäri kiedottuna ja jopa nukun siten[:D] Ja sitten se imeminen, välillä kun tuntuu et maito loppuu, niin annan pikkuisen vaan imeä ja imeä, tehdä ns. tilausta ja vaikka siinä tuleekin itku, niin sitten seuraavana päivänä tai muutaman päivän päästä maito taas riittää, vaatii vaan pirusti kärsivällisyyttä eikä sitä meinaisi jaksaa, mutta on ainakin toiminut meillä.

Kaikenlaisia juttuja ja hyviä artikkeleita imetyksestä oon lukenut Mamma76 laittamasta linkistä:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=section&id=9&Itemid=165

Jep yö meni melkein normaalisti, mutta aamukakasta asti itkettänyt neitiä. Saas nähdä. Nyt jos sais vihdoin oman aamupalan syötyä loppuun.

Huomenet täältä.
Mukava päivän aloitus, Ristiäisiin 5tuntia ja kummi soitti että on oksennustaudissa, ei pääse.
Ja tietenkin se niistä kummeista kenellä olisi ollut kummin rukouksen lukemista yms...
Mulla on ääni lähteny yön aikan, ei pysty lukemaan vanhemman rukousta.
(miehellä lukihäriö, saas nähä luovutaanko rukouksista)
ja Tietenkin pojalla oli yöllä tankkaustouhuja eli untakaan ei juuri pohjalla ole...
Meidän laulaja on räkätaudissa ja säestäjä kiikunkaakun... nice!!!!
Katotaan saadanko pojalle edes oikea nimi annettua...
... ehkäpä tälle joskus nauraa... ei vielä...

Pikatsulle äääääällllltsiistiii onneeee!!!

Mä oon aina ollu sitä mieltä että naimisiin meno on ihan turhaa touhua,
mutta nyt vauvan myötä hirmu into sanoo tahdon [:D][:D][:D].
Kävin eilen korukaupassa ostamassa sormuksen jolla leikin illalla morsianta,
kun se istuu vain nimettömiin sormiin[;)]

Mamma hianoo kun oot back (=selkä, ehhehheee!!! Need sleep...) Ja parhautta että siellä on nukuttu ja rakastettu[:D] Niillä eväillä jaksaa etiäipäin arjen harmauvves[:)]
Täällä kans uus tukka!!! Kuparipuna rocks!!![;)]

Jaa mutta nyt huulipunaa hampaisiin ja ripsaria poskille, menox sano lennox!
Tulen illalla paljastelemaan sitä nimeä, thihihiiii!!! Sapatin jatkoja mammoil!!

Se ois sit sunnuntai...(piti siis ilmottaa jos joku nyt ei ole sattumoisin humannut)[:D][8D][:D]

No joo täällä on raivottu viikonloppu, ukko sai TAAS osansa, välillä tuntuu jotta se ei vaan tajuu mitään!!! mushan ei koskaan oo mitään vikaa, juu uskoo ken haluaa [:D][X(]

Mä äsken sain leipomis innon ku muksut nukkuu...ja tein sit innolla kääretorttua ja kun otin sen uunista niin se pohja oli ihan kivi kova, en tajuu mitä tein et sain siitä sellasen!? No nyt on kääretortun täyt(valkosuklaa-puolukka) jääkaapissa kun ei oo enää kananmunia niin en saa tehtyä uutta pohjaa ja myöhemmin en enää ehdi leipoa. juu et mitähän sille täytteelle tekis!?[8|]

mamma: Kiva kuulla sustakin, ja hyvä että siellä kaikki ok. Ja oon kans huomannu että kaipaan sitä että saisin joskus taas siivottua ilma keskeytyksiä, mutta taitaa olla tässä taloudessa toive ajattelua.

PojanÄitii: Nimi uutisia jännityksellä odotetaan ja toivottavasti ristiäiset kaikesta huolimatta meni hyvin.

kaura ja imetys: mä aloitin reilu viikko sitten syömään aina aamuisin kaurapuuroa ja nyt kun sanoitte että se saattais vaikuttaa maidon riittävyyteen niin aloin ajatteleen asiaa ja meillä tosiaan on oma maito alkanu piisaamaan paremmin...korviketta ei enää mee kun noin 1dl päivässä. Mistä sit lie johtuu, siitä että en enää tressaa vai tosta kaurasta. Vatsan toimintaan auttaa ainakin.

Isänpäivä: Mitähän sitä keksis....kinkkupiirakka ainakin tehdään ku siitä isäntä tykkää. Vai pitäiskö tehdä niin kuin joku joskus aiemmin kirjoittelikin jotta jättää lapset isälle ja lähtiä ite johonkin, siinähän se oikea isänpäivä olis kun isä sais olla lastensa kanssa... [:D][8D]

Hormoninäpyt: meillä on ihan mahdotonta, neuvolassa kysyin kun käytiin kun olivat juuri silloin punaisimmillaan niin sanoi niiden olevan hormoninäppyä kun epäilin itse jotain muuta jo.

Jälkivuoto: Oli jo loppimaisillan kun alkoi uudelleen verisempi vuoto tasan 4viikkoa synnytyksen jälkeen, alamahassa menkkaimaista särkyä...eli onko vielä jälkivuotoa vai olikohan jo menkat jotka olivat kyllä tosi vähävuotoiset(pikkuhousunsuojilla pärjäsi kun yleensä vuodan ku seula) Mulla kyllä alko ensimmäisenkin jälkeen menkat heti 4viikkoa synnytyksen jälkeen. Ota tästä nyt sit selvää, enää ei kyllä jaksias tätä vuotamista.

Kuulin tänään että paras ystäväni oli plussanut tänään ja oon ihan täpinöissä...oon ootellu jotta koska tää mun vauvakuume laantuu ku on ihan outoa haaveilla jo uudesta vaikka vauva on nytkin vierellä koko ajan enkä kyllä jaksaisi uutta heti perään..nyt kun kaverin maha alkaa kasvaa niin mun kuume ei varmaan katoa mihinkään, apuva! [8|]

pikatsu: Onnea jo etukäteen, ihanaa. [:)]

kutsu käy...palaillaan taas

Heips pitkästä aikaa täältäkin!

Tasan viikko oltu kotosalla vauvan kanssa ja pikku hiljaa alkaa vauva-arki hahmottumaan. Ihanaa kyllä on [:)]

Rytmistä: Meillä vauvan rytmi on edelleen masurytmin kaltainen, pisin valveillaolo sijoittuu edelleen alkuyöhön. Muuten nukutaan ja syödään parin kolmen tunnin jaksoissa, mutta yöllä vauva haluaisi olla tissillä kokoajan. Sitten aamuyöstä nukahtaa ja nukkuu hyvin pitkälle aamupäivään normisyötöillä. Hassu rytmi, mutta onneksi saan itse päivällä otettua sitten takaisin noita alkuyön unia.

Vauvan iho: ekan viikon ajan iho pysyi hienossa kunnossa, nyt alkanut "kesimään" taipeista, ranteista ja kaulalta. Yhtään ei kyllä punoita. Ajattelin kokeilla nyt alkuun Ceridalia, kun sitä sairaalassa suosittelivat.

Jälkivuodosta: onko muilla tullut jälkivuodon yhteydessä paljon hyytymiä? Mulla muutaman kerran tullut, osastolla sanoivat että jos niitä tulee tiuhaan ja ovat jatkuvasti kookkaita, täytyy tulla tarkastuttamaan tilanne. Turhaan en viitsisi lähteä siellä pyörähtämään, varsinkin kun muita "hälyttäviä" oireita ei ole ollut. Tosin ei tuo vuoto ihan hajutontakaan ole, mutta se kai lienee ihan normaalia että vähän tuoksahtaa kuten normi kuukautisvuotokin?

Mulla oli alkuun rinnanpäät todella kipeät imemisestä, mutta nyt alkaa jo helpottaa. Lansinohia olen käyttänyt ja ajoittain Bepantheniakin. Miten tuon Bepanthenin kanssa, pitääkö se huuhdella pois ennen imetystä? Tähän mennessä olen varmuuden vuoksi aina huuhdellut rinnat ennen seuraavaa syöttöä. Kaalinlehtiäkin on tullut kokeiltua mutta rinnanpäihin en ole sillä huomannut olevan vaikutusta.

Olikos täällä muita, joilla synnytyksessä tullut välilihan repeämä? Kuika hyvin olette palautuneet ? Mullahan siis ponnistusvaihe oli niin raju ja nopea, että epparia ei ehditty tekemään ja siksi tuloksena melko paha 3 asteen repeämä, jota paikkailtiin leikkaussalissa tunnin verran synnytyksen jälkeen. Itse synnytyksestä jäi muuten ihan ok maku mutta tämä repeämän paraneminen nyt vähän huolettaa.

Ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille![:)]

Custos, nuista hyytymistä kuulin osastolla sanottavan että jos ne on isompia kun kananmuna niin täytyy mennä tarkistaa tilanne. Minä käytin rinnanpäihin kans bepanthenia alussa ja sitä ei tarvi pestä pois. Ei oo mitään haittaa vaikka sitä vauvan suuhun meniskin.. Mulle tuli synnytyksessä 2. asteen repeämä ja jonkun verran ommelta. Palauduin kyllä tosi nopeesti siitäkin huolimatta. Ei oo toosassa ollu enää pariin viikkoon semmosta tunnetta että olis synnyttäny vasta. [:)] Toki se on yksilöllistä se parantuminen. Kannattaa aina wc-käynnin yhteydessä suihkutella sinne niin paranee nopeemmin. Näin mulle kerrottiin.

Takaisin