Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

Terve,

Kirsikka hienoa että sielläkin paino saatu nousemaan vauvalla [:)]. Onko se3 valkoista tobleronia? voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon, sisko toi laivalta pari viikkoa sitten ja se iso pötkylä tais kestää 2 päivää mulla.

Recto täällä kanssa pukama ongelmia ja kakkosella käynti yhtä tuskaa.

Mä olen tänään käynyt jo 2 kertaa kaupassa ja juuri muistin taas yhden asian mikä olisi pitänyt ostaa, hitto tätä päätä. Pitää varmaankin ruveta kirjottamaan ostoslistaa että ei tarttis koko ajan kaupassa ravata, on meinaan hieman kallista kun joka kerta tulee ostettua jotain ylimääräistä.

Mulla loppu hikoilu samantien kun poika syntyi, nyt on palattu tähän mielettömään paleluun. Joutuu nukkumaankin vaatteet päällä ja villasukat jalassa, 4 viikkoa sitten ei voinut pitää mitään päällä öisin ei edes peittoa.

Jos vaikka palais taas kirjan ääreen hetkeks ennen kuin mies tulee kotiin.
 
Heips vaan!

Kaika: Ihana kuulla, et kantoliinaneitsyt matka meni hyvin[:)][:D] Miten sulla oli vauva puettuna silloin? Oliko se sun takin alla vai miten?

Herkut: joo mun herkkutaukoa kesti sen päivän. Mutta kun joulusuklaat oli tullut kauppohin, niin pakkohan niitä oli maistaa[:D]

Uninen: ihana lause toisen suusta: söpö ku ananas[:D]

Iines: en muista, et olisi ainakaan enää viime viikolla hikoiluttanut. Toivottavasti pian paranet ja pääset jo vauvan kanssa liikkeelle.

Dalla: onnea reissuun ja ristiäisiin[:)]

Purri: ei oo ainakaan mulle puhuttu mistään veri ja virtsanäytteestä. Vasta parin viikon päästä tosin se tarkastus, ensi viikolla vauvan lääkäri, niin kysyn siellä vielä.

Uninen: mulla on koko ajan kauppalista, mihin kirjoittelen päivän mittaan ostoksia, joskus unohdan sen listankin kanssa, et mitä ois pitänyt ostaa[:D]

Ulkoilu ja sää: oma ulkoiluraja menee siinä -10 pakkasta ja silloinkin meen varmasti jonnekin kauppakeskukseen heiluun, et saan tuon tirppanan päivälläkin nukkuun. Muuten mennään säällä ku säällä, jos ei muuten niin kumisaappaat jalassa ja sadevaateet päällä. Tuulisella säällä vaunuissa on sadesuoja, jonka oletan vähän estävän sitä tuulen pääsyä rattaisiin ja harso kopan aukon edessä, ainakin tähän mennessä vauvan posket ja niska on olleet ihan lämpimät lenkin jälkeen ja vauva tuhissut tyytyväisenä vaunuissa.

Viime yö meni mukavasti: ensimmäistä kertaa oli yksi pidempi unijakso neiti meni 21.30 nukkumaan ja heräsin 02 syöttämään, hip hei! Sitten nukkuikin 02.30-05.30 eli toisen pitkän jakson[:)][:)]. Toivottavasti ei oo vaan sattumaa, vaan menisi näin jatkossakin. Oon alkanut epäileen, että oisko Mathildalla sittenkin ollut se sama vatsapöpö ku mulla viime viikolla ja siitä syystä syöty niin ahkeraan viime viikolla. Kakatkin on meinaan ollut paljon kiinteämpiä tällä viikolla. Nyt on isänsä kanssa vaunulenkillä ja saan vähän "omaa aikaa", siis kirjoittelen osoitteita ristiäiskutsuihin[:D] Tänään tuli postissa kimallespray ja glitterigeeli, pinkkejä tietty, joilla aion koristella ristiäispiparit ja pikkuleivät, jee[:D]

Ensi viikolla sitten jälkitarkastus ja pääsee tapaan teitä muita mammoja[;)] Odottelen jo innolla, et pääsee hetkeksi täältä neljän seinän sisältä.  Nyt on alkanut oleen vähän yksinäisiä päivät, kun on vaan vauvan kanssa, esim. päivän vaunulenkillä olis kiva puhua jollekin aikuiselle, mutta kelles puhut, kun kaikki kaverit on töissä[8|]

Mulla on uusi rentoutumiskeino, nukun nykyään kauratyyny niskalla, jotenkin rentouttavaa mennä siten nukkumaan, kun on niskat "vähän" jumissa kaikesta vaavin kantelusta.

Celinasta määkin odottelen kuulumisia? Toivottavasti kaikki siellä hyvin ja jaksamista!

Nyt ristiäiskutsujen tekoon, ennen kuin mun mussukat palaa kävelyltä[:)]
 
Hani: Mä mielelläni lähden vaunuilemaan minä päivänä tahansa [;)] Mulla on nimittäi ihan sama ongelma, että kaverit on duunissa päivät eikä aikuista seuraa oikein ole [:D] ja juu, ei kukaa mun kavereistakaa oo kuullu, et jälkitarkastusta varten pitäis näytteitä antaa.. mitähä se mun neuvolantätini oikee meinaa sit? [:D]

Huuuu!! Neiti on nukkunu kohta 3h päikkäreitä!!! Tai yliki? Pitää varmaa alkaa herättelemään? Toistaalta, jos se sit jaksais valvoa vaikka 00 asti, ni sit se vois taas nukkua useamman tunnin [;)][;)] Ja nyt sit alkoki vähä kitistä, kuin tilauksesta[;)][;)][;)]
 
Purri: otetaan vaan hyökkäysvaunulenkki ihan mikä päivä vaan[;)] Ja kummasti ne pikkuiset aina alkaa tilauksesta kitisemään.

Ja on se kumma, et silloin, kun pikkunen on koko ajan käden ulottuvilla, niin toivoo, et saisi hetken hengähtää ja sitten, kun on siitä erossa sen tunnin niin sitten sitä on jo kamala ikävä.. En tosiaan tiedä milloin raaskin humpalle lähteä.

Eihän täältä malta tosiaan pysyä poissa silloin, kun on aikaa[:D]
 
Oli pakko tulla hehkuttaan ku Poitsun paino oli noussu viikossa puoli kiloa! Painoa nyt reilusti yli kolme kiloa ja saatiin lupa aloittaa vaunulenkit. Kyllä tää mamma on nyt niin happy!! [:)] Onnellinen oon senki takia et maanantaista asti menty melkein pelkällä rintamaidolla ja ollu hirveä epävarmuus sen riittävyydestä. Nyt tiiän et kyl se poitsu sillä mamman maidolla pärjää (tosin iltapullosta en luovu)! [:)]

Kirsikka: Onnea myös sinne painon noususta!

Onks teidän vauvoilla sellasta et ne nukkuu ja yhtäkkiä säpsähtäen herää huutoon . Ihan ku näkis pahaa unta..

Jahans tissihuuto alkoi.. Nyt imettään ja sit puetaan ja käydään pikku lenkki.. [:D]
 
Hani: No mulla on oikeastaa loppuviikko täysin vapaana kalenterissa [:D] Että ihan mikä päivä vaan [;)] Ja ens viikosta ma-ti varattuna.. Tai tiistainahan me treffataan kuitenkin [:D]

Hmm.. yllättävää ettei neiti pahasti huutanu, ku heräs.. Nälkäänsä söi molemmat rinnat ja koko naama oli maidossa ku lopetti [:D][:D][:D] Nyt se tossa köllöttelee ihan tyytyväisenä sitterissä [:)] Kattelee mun kanssa Master Chef Australiaa[;)]
 
Pikatsu: Meillä myös välillä herää huutoon, ihan kun pahaa unta näkis, mut sit melkein heti vaipuu takasin uneen..Samoin, kun esim kaupassa ollaan, niin vauva kun nukkuu turvakaukalossa, niin säpsähtelee vähän väliä, se hassua, mut kuulemma ihan normaalia [:)] Onnea painonnoususta ja ulkoiluluvasta [:)]

HaniMami: Täällä kans vaaleansinistä koristeglitteriä pikkuleipiä varten [:)][8D] Ja kiva, kun teilläkin pidempi unijakso [:)]

Meillä vauva on sit nukkunut koko päivän lukuunottamatta syöntejä ja vaipanvaihtoja..Varmaan kiva yö tulossa, jos silloin hereillä..Voi olla, että johtuu pienoisesta flunssasta kylläkin [&:]
Ai että..Oma kone sanoi itsensä irti ja nyt miehen työkoneella, joka toimii mokkulalla..Tosinsanoen EI toimi..Just kun jotain saanut kirjotettua, niin menee jumiin [:@] Huooh..

Ulkoilusää: Meillä mennään kans tuulisella/sateisella säällä sadesuoja vaunujen päällä ja harso edessä. Pakko jokapäivä päästä ulos, ettei seinät kaadu päälle. Tänään kyllä oltu vaan sisällä, josko flunssa lähtis pikkuselta.

Jälkitarkastus: Mulle sanottiin, että pissanäyte pitää antaa..

Kai se pitäs mennä vähäm herättelee pikkusta, ettei mee niin pitkälle sit yöunille meno..Ei raaskis, mut pakko..
 
Vieraat lähteneet.. Ainoa huono puoli = ei saa päikkäreitä :p

Poika ollut koko päivän melkein nukkumassa ja tissille olen joutunut herättämään ja vaipan takia myös.. Välillä ollut hereillä tissillä, sitten puolen tunnin pätkiä pari ja yksi tunnin pätkä [:-] Tiedättekö mitä meillä tehdään seuraavana yönä? [:D] Nyt kauhia tankkaus menossa ja vedellyt nyt joka kerta kummatkin tissit..

Pikatsu: Onnittelut painon nousemisesta!

Purri: Tuo on joo täälläkin niin, että jos poju jaksaa valvoa keskiyöhön saakka niin sitten saapi nukkua jopa 5 h putkee itse...

Jälkivuoto: Nyt se on finito!
 
Pojan äiti: Nyt pitäs olla siellä kutsu. Ainakin katoin tuolta että oot jäsen. [:)]
 
Nonni, vihdoin ehdin tännekkin oikein kirjoottelemaan!

Milamariaa: Onnittelut unista! Ja jälkivuodon loppumisesta.
Mitens ex-anoppi- joko on rauhoittunut?

Pikatsu: Onnittelut painon noususta. Siis vauvan[:D] Ja Kirsikalle myös!
Täällä ei vielä ole tota säpsähtelyä, mutta yninää kuitenkin.

HaniMami: Niin totta tuo, että mitä hengähtämisen ja erossa olemisen ristiriidasta sanoit!
Pieni irtiotto vauvasta tosin tekee hyvää omalle pääkopalle ja miehen ja vauvan suhteelle- miksi ei parisuhteellekkin- kun mies itse tekee kaikki vauvan hoitohommat ja huomaa 1) pärjäävänsä ja 2) kuinka helekutin paljon sitä puuhaa onkaan, kun yksin hoitaa kaikki asiat[;)]
Kantoliinaan puin tytölle sukkikset ja pitkähihaisen bodyn, siihen sitten villalapaset ja -sukat ja päälle semmoinen semipaksu haalari ja kypäräpipo. Ei mahtunut takin alle, mutta sivusuojattu oli, kun sen verran sain vetoketjua kiinni. Hyvässä suojassa kuitenkin. Tein tämän sidonnan : http://www.youtube.com/watch?v=44snbbszTps&feature=related

Dallalle onnistunutta reissua! Toivottavasti flunssa hellittää!

iines: Täällä kans hikoillaan. Vaihtelevasti tosin..mutta kuitenkin, en siis palele[;)]
Ja eiköhän sielläkin pian saada nukutuksi pidempiä pätkiä putkeen..voimia jaksamiseen! (..eipä varmaan paljon lohduta, kun zombielle sanotaan, että kyllä se siitä pikkuhiljaa..)

Mahtavaa, PojanÄiti, siellä alkaakin kunnon reenit! Ainakaan ei jää välineistä kiinni[;)]
Mäki haluuuu-uuun!!


Jälkitarkastus: Juu, pissanäyte annettiin. Ja verikoe otettiin..hempan takia.
Mulla oli kaikki kunnossa ja lihakset palautunut hienosti- sain oikein kehuja, että ovat vahvat lihakset[:)]
Eikä ollut mitään ylimääräistä kasvustoakaan, mutta kehoitti ottamaan viikon gyno-lacto-kuurin.
Ja pääsen siis ensi viikolla uimaan!![:)][:)]
Kirjoitettiin myös ehkäisyrengasresepti valmiiksi.
Ehkäisyvaihtoehdot ovat siis minipillerit tai kondomi[&:] imettäessä- valitsin kondomin, koska en halua jatkuvaa vuotoa[:'(].
Mies kommentoi valintaani näin:"Elikkä meille siis tulee toinen vauva aikas nopeesti."[:D] Ei vaiskaa, mä haluisin pienen hengähdystauon tähän väliin ja käydä koulua ens kevään- ilman raskautta..mutta sitten joo-o, miksi ei.
Tai sitten laskemmme varmoja päiviä..tosin menkat pitäisi alkaa ennen sitä..(mulla tuli kyllä parisen päivää sitten ovislimaa tai jotain sen näköistä, että kattoos ny..) On tää niin tätä[8|]
Paino jatkaa tippumista samaan tahtiin, kilo/viikko..varmaan kohta alkaa tahti hiljentymään..mutta olishan tässä vielä annettavaa ainakin se 7 kiloa..

Ulkoilusää: Satoi tai paistoi- ulos mennään. Pakkastakin saa olla, kuhan ei nyt ihan 25 astetta, mutta kuitenkin- villaa päälle ja talja vuoraamaan koppaa ja kerrospukeutuminen kunniaan[:D]. Itse satsasin goretex vaatteisiin, joten nyt pystyy rämpimään pihalla vaikka tulisi pieniä mummoja taivaalta.

Minäpä repäisin eilen ja ex-tempore aamulenkillä kävin lähikampaamosta kyselemässä aikoja- oli heti vapaa, joten eiku vaunut sateesta sisälle ja tuoliin. Kaikki meni hyvin vaikka tyttö väänsi kunnon nilkkakakan, kun väri oli saatu levitettyä.
Pestiin peppu ja vaatetta pois ja haalari päälle. Pesun ajan kitisi vaunuissa, mutta leikkauksen ajan imetin ja kaikki meni hienosti. Nyt on hieno pää tällä mammalla[:)][:)]. Kyllä kelpaa lähteä tyttärien kanssa illalla syömään ja lasilliselle[;)]

Viime yönä se sitten tapahtui- tyttö nukkui 6 tuntia putkeen[:)] ja niin nukuin minäkin. Tosin vauva jatkoi uniaan ja mä nousin klo 5 kahvin keittoon. Oma aika on otettava silloin, kun se on mahdollista[;)].
Kaksi koneellista pyykkiäkin jo pessyt.

Tänään olisi tarkoitus vaihtaa lakanat, käydä lenkillä, pakata tavarat huomenna alkavaan pohjanmaa-reissuun, pestä lisää pyykkiä, pumpata isukille maitoa ja kaunistautua, kun kerta ihmisten ilmoille olisi tarkoitus lähteä.

muoksista: Mitenkäs Mamma ja Celina?
 
Huomenta!

Kaika: tosi kiva tuo sidonta, minkä laitoit. Täytyy kokeilla neidin kanssa joku päivä. Meillä on vaan sellainen ongelma, että Mathilda ei oo koskaan niin rauhallinen ku se kuvan vauva, siis hereillä ollessaan[:D] Niin on aika haastavaa saada oikeaan asentoon kantoliinaan. Ostin kanssa uuden sateenkestävän puvun, et pääsen vaunuilla liikkeelle säällä ku säällä. Vanha ku ei vielä kuukausi sitten mennyt päälle[:D] ja nyt en edes halua sitä kokeilla, ku on uusi hieno käytössä[:D] Yritän mahdollisimman usein antaa miehen tehdä vauvan aamutoimet/iltatoimet ja vaihtaa sen vaipan. Mies käy muutaman kerran viikossa vauvan kanssa lenkillä ja sylittelee joka päivä. Onhan hänellä selvästi vielä epävarmuutta otteissa, mutta eihän se ihme oo, et ite oon varmempi, kun yötä päivää vauva roikkuu tissillä. Ja on mies muutaman kerran ollut kotonakin ihan itsekseen vauvan kanssa, kun oon käynyt kaupassa tms.

Pikatsu: meilläkin säpsähdellään ja huudetaan, varsinkin päivisin.

Purri: jos katsotaan sitä hyökkäysvaunuilu päivää sitten tiistaina? Oon päättänyt tällä viikolla saada nuo ristiäiskutsut postiin, niin siinä on vielä puuhaa ja viikonloput on meillä perhe-aikaa, kun mies ei oo töissä.

Meilläkin oli toinen yö pikkuisen elämässä pidemmillä unijaksoilla, ku nukkui ensin 10-01.30 ja sitten 02-06. Mä vaan heräsin jo viideltä odotteleen, että joko saisi imettää, kun tissi meinasi räjähtää[:D]. Sain vähän helpotusta oloon, kun ruiskin lavuaarin suurimman paineen. Sitten jatkettiin vielä 6-9 unia. Nyt neiti vääntää aamukakkaa. Koitin sylissäkin pitää, että olisi helpompaa pysty asennossa ulos, niin siitä vasta kiemurtelu ja huuto tuli, selällään on ilmesesti parempi ja rauhassa.

Nyt taitaa olla neiti valmis, paitsi että sai hikan.. mikähän ylläri siellä vaipassa odottaakaan[;)][;)]
Mukavaa päivää!
 
Huomenta!

Viime yö meni miten meni.. ite menin klo 01 nukkumaan ja neiti jäi vielä seurustelemaan isänsä kanssa[8|] sit herättii 07 syömää ja nukuttii viel kaks tuntii sen jälkeen.. nyt neiti nukkuu päikkäreitä. Sain sen rauhottuu omaan sänkyynsä, vaikka ei täysin unessa vielä ollukaan! Eikä meillä oo ennen tommonen onnistunu. Neidil on pitäny olla taju kankaalla aika pitkää, ennen ku on voinu sänkyyn laittaa, ettei herää.

Hani: Juu kattellaa ihmeessä [:D] Mä vaan oon nii innoissani, et saisin vaunuiluseuraa [;)]

Kaika: Kiva, että sunki on noi näytteet pitäny antaa.. mä tosiaan oon mun kavereiltani kyselly, et onko niitte tarttenu antaa, mut kaikki sanonu ettei oo tarttenu ja olleet ihan ihmeissää, ku mun on tarttenu...

Mäki löysin vihdoin eilen mun jumppakeppini! Mies oli jemmannu sen paikkaan, mihin mulla ei koskaan ole asiaa eli siivouskomeroon! Ja sit se vielä ihmettelee ku en sitä keppiä käytä! Mut siis joo, siinä kepissä on semmonen kuminauhasysteemi, ettei oo vaa tanko millä huidotaan[;)] Aattelin sillä vähän leikkiä, jos saisin samalla avattua hartioita...

Mulla on villi veikkaus mun hempasta.. Salee mennää anemian puolella sen suhteen.. Ei siis muuten, mut väsyttää vaa nii julmetusti ja tuntuu ettei jaksais herätä aamulla. Ja mä siis yleensä pärjään oikein mainiosti vaikka nukkuisin katkonaisesti sen 7h. Tänääki mietin, ku mies heräs, et kui se nyt keskellä yötä alkaa heräämään, vaikka olin "vasta" tytön syöttäny, et tiesin kyl, et kello on yli 7.. no olihan se sit jo 9 ku kelloa katoin.. Nyt vaa rautaa popsimaan, et ois vähä parempi olo.
 
Pikatsu: Meillä säpsähdellään välillä tosi hurjastikin ja hirmuinen poru. Sitä rauhoitellaan hetkonen.

Onnea myös pojan hienosta kasvusta ja ulkoiluluvasta! =0)

Milamariaa: Ihanaa kun jälkivuoto on ohi. Sitä odotellessa...

Kaikalle: Turvallisia kilometrejä ja ihanaa reissua.

Purrille lähetetään virtuaalisesti rauta-buustia, jos jaksaminen paranisi.

Luen juttujanne suurella mielenkiinnolla ja monesta olen saanut hieman helpotusta "ahdistukseen" kun voi todeta ettei kaikki välttämättä ole niin ruusunpunaista kuin tuttavat puhuu. Meidän flikka on sen verran tempperamenttinen, ettei pikkuitkuja tunneta, vaan karjutaan asiasta ja siihen herätään kun tilanne on jo päällä. Ja hänen itkunsa on toisinaan sen verran - raivokas on väärä sana mutta parhaiten kuvaava, että sitä on todella vaikeaa saada poikki ja rauhaa maahan. Sillä välillä meinaa usko loppuakin kun tuntuu, että ne "hyvät" hetket ovat kortilla. Onneksi seurusteluaika on lisääntynyt, mutta joskus toivoisi että hän heräisi sillä paremmallakin jalalla. Nyt tuntuu, että meillä joko itketään tai nukutaan - ja tuttavat hehkuttavat, että pitää ymmärtää kuinka helppoa / miellyttävää tämä aika on - ettei sitä muuta halua tehdäkään.

Toinen on hänen sylittämisensä, sillä neitokainen ei voi sietää sitteriä, ja sänkyynsä tai viltille rauhoittuu maksimissaan vajaaksi 10 minuutiksi kun tulee jo poru - ja tässä ei auta minkäänlaiset lelut tai "hymynaamat" - hän ei innostu katseluleluista, pikemminkin päinvastoin. Olenkin tuumannut, että halvat ovat neidin huvit, sillä hän ihmettelee monesti, sylissä istuen, sanomalehden mainoksia tai värikkäitä mehupurkkeja - meidän sissi.

Tuttiahan emme ole käyttäneet ja viime viikolla rintaraivareiden laskeuduttua taloon yritimme kokeilla, jos isännän sylissä olisi jotain imemistarvetta tyydyttävää rinnan korviketta, mutta feikki on feikki - eikä kelpaa. Ei pidä ymmärtää väärin -en tätä laita sinänsä pahakseni - ei tarvitse opettaa tutilta pois myöhemmin. Tällä hetkellä hän ei imeskele sormiakaan, joten vielä ei ole pelkoa siitä pois opettamisesta. Yritämme löytää joitain uusia rauhoitus / rentoutus -konsteja.

Eilen itkasin vähän itsekin kun tuntuu, että itsessä on jotain väärin kun en saa luotua tällaista "täydellisen hyvää olotilaa" koko perheelle (+ hiema ulkopuolisillekin) ja kun en osaa nauttia tästä raivo-showsta 24/7 - joskus sitä vain haluaisi tehdä muutakin kuin hyssytellä-tissitellä. Koti ei ole siinä kunnossa kuin haluaisin sen pitää, sähköpostiin tulvii jos jonkinnäköistä avunpyyntöä tuttavilta jotka vaatisivat tutkimista/kouluttamista/katsastamista - en kerkeä omia proggigsia viemään läpi parin viikon aikatauluilla, joten ihmettelen silmät selällään miten nuo ennättäisin ja pitäisikö ennättää, koska psyykkistä tai fyysistä hyvää niistä ei kotiin tule, mutta jos vetoan "vauva"-kiireisiini pyörähtää nämä kiertotietä tai suorasukaisesti takaisin pöydälle / luuriini - kun miul'han on nyt sitä aikaa kun olen kotona...

No joo, omaa napaa kaivelen, josko se tästä mieli piristyisi kun kirjoittaa se esille. "Elkee emännät välittäkö" vaan hypätään riemukkaampiin aiheisiin kuten vaikka kohta häämöttävään kärryttely-hetkeen. Taidan käydä halaamassa tammaa laitumella... ;0) Kiitos kun olette olemassa.
 
Mullekkin voi laittaa kutsuu tulemaa: tiinamarkkanen@hotmail.com

Tyttö on tiistaista asti kitissy ku käytii korvalääkärissä. Eilen annoin supon varmuuden vuoksi, mut silti kaamee kitinä ja nukkunut vaa sylis tai meidän sängys parhaiten.
Täytyy ostaa cuplatonia varmuuden vuoksi, vaikka tyttö on kakannut ja piereskellyt.

Esikoisen leuka liimattiin tänään, kun oli kaatunut tarhassa. Nyt sitten 5-10pv ei saa kastel tota, kun toi lappu on leuassa.
Eilen käytii hoitamassa toi isyyden tunnustaminen.
Mies sit ilmeisesti aloittaa ens kuun aikana piirivartioinnin eli yövuoroi tulee tekemään vain.

Meillä on 59neliöinen kaksio. Makkarista tehtii pojalle huone ja me kolme nukutaan olkkarissa. Nyt on hermot ollut pinnassa aikalailla ja sitten kun ei omaa rauhaa oikein ole. Sitä neljän huoneen kämppää odotellessa.

Täälläkin on tupakkaa tehnyt mieli, mutta niin kauan kun imetän, niin en polta. Hermosauhut on ollut MONTA kertaa lähel.

Kaikille ketkä ovat kipeinä, niin paljon parantumisia[:)]

Meillä alkaa kahen viikon päästä käymää perhetyöntekijät jelppimässä arjessa ja on aika hienoo. Saan ainakin nukuttua ja jelppiä talouden ylläpitämiseen.
Poju lähteekin nyt sunnuntaina isälleen, niin on taas yks viikko rauhallisempaa ja saa toivottavasti kerättyä voimia.

Nyt puketaan muksuja ja apteekkiin
 
Mä olen ällistynyt! Mun mieheni väittää (uskon vasta kun näen), että hän ottais tytön mukaansa lauantaina, kun hän lähtee käymään kaverillansa!!! Siis, että hän hoitaisi tytön, iiiihan itse, ihan yksin! [:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-] Mutta siis joo, edelleen uskon vasta, kun näen!

Sitten.. meiä neiti ei oo kohta viikkoon nukkunu päikkäreitä! Ja voitte kuvitella sitä kiukkua, kun ei sit kuitenkaan suostu nukahtamaan illalla aikasin! Eilinen oli poikkeus ja neiti vetäs kahet 3h päikkärit.. mutta silti. Tällä mammalla menee kohta hermot ja pahasti! En sit tiiä oonko mukamas vaunutellu tytön kanssa niin paljon, ettei nukahda ku vaunuihin (tänää ei tosin nukahtanu ees sinne), mut on se ennenki nukahtanu ekojen päikkäreiden aikoihin mun syliin ja sit vast tokat nukkunu vaunuissa! Ei jymmarra, ei toooosiaankaan jymmarra[8|]
 
Purri: toivottavasti miehes kanssa koittaa lähteä teidän tytön kanssa kaksistaan[:)] Sillainhan ne miehet oppii, ku tekee vaan tai kait me naisetki silleesti opitaan[:D]

Mammaliina: kiva, että saatte helpotusta arkeen[:)] Olisi tarpeen välillä täälläkin.

May L: en kyllä jaksaisi tällä hetkellä ottaa yhtään mitään ylimääräistä. Kodin siistinä pitäminen, ruoanlaitto+ itsestä satunnaisesti huolehtiminen vie kyllä ihan kaiken aijan. Mitään muuta en jaksaisi edes ajatella, olisi kiva ehtiä lukemaan hesari kerran päivässä tai katsoa telkkarista joku ohjelma. Jos ei joku ymmärrä, et pienen vauvan kanssa ei oikein ehdi, niin antaa tuhista keskenään. Jaksamista itkujen ja raivarien kanssa. Täälläkin on ne hyvät hetket olleet jo hetken kortilla, mistä lie johtuu. Mutta eiköhän tämä tästä ala helpottaan, itselleni ainakin sanon, että 6vko, 2kk jne. on sanottu olevan ne etapit, minkä jälkeen vauvaelämä helpottaa, niitä odotellessa..

Viime yö meni taas illan itkuista huolimatt hyvin. Tosin alkuun ei taaskaan nukahdettu muutakuin mun viereen, koppaan nukahtamisesta ei tietookaan. Mut 22.30 nukahti, heräs syömään 02. siitä nukkui sinne 5.30. Nyt on menossa uusi kokeilu, et lähettiinkin vaunulenkille tuntia aikaisemmin, jos neiti nukkuis vaik pidemmät päikkärit. Toistaseksi menee hyvin, ku neiti on nukkunut 10-> kun yleensä nukkuu 11-13, niin nyt näyttäs et saatais nukkua ainakin sinne yhteen asti tai lähelle sitä. Sitten iltapäivällä lähetään kanssa tuntia aikaisemmin lenkille ku yleensä, jos silloinki nukkuis pidempään ja ei olisi niin kitinäväsynyt illalla.

Sain ristiäiskutsut vihdoin postiin, enää yhdestä puutuu osoite. Ja kakustakin sain inhimillisen tarjouksen. Ja sain jopa imuroitua ja pestyä keittiön lattian sekä tehtyä 2päivän ruoat. Ihanaa, kun koti tuntuu siistimmältä, eikä tarvii ruoasta murehtia. Taas hetken saa vaan olla.

Nyt kuuluu sellainen ähinä ja puhina, et parempi mennä katsomaan..
Mukavata viikonloppua arvon leidit!
 
Heissan!

Mun oli tarkoitus lähteä näihin aikoihin käymään Stockan outletissa.. noo.. neiti päätti sit vähän toisin ja nukahti tossa tunti sitten. Onneksi mulla ei oo sinne varsinaisesti mitään asiaa, oisin vaan käyny pyörähtämässä ennen ku meen käymää duunissa näyttämässä tyttöä ja toisaalta kohta toi tyttö varmaa muutenki herää päikkäreiltään ja pääsen sit sen kanssa liikkeelle.

Mut eilinen meni meillä yliväsymyskiukkuen... neiti maltto nukkua hurjat puolen tunnin päikkärit ja sit torkku sylissä muutaman kerran sellasen 15min kerrallansa.. nukahti yöllä joskus 02 tai sen jälkeen ja heräs 02:30, kun mies oli tytön laittanu selälleen nukkumaan eikä mahalleen.. no mä sit sain tytön nukahtamaan ja laitoin mahalleen ja sit neiti maltto nukkua sinne 07 asti.. ja sit taas ysiltä ylös..

Hani: Juu todellakin toivon, että ottaa tytön mukaansa, mut veikkaan, että soittaa mulle jossai vaiheessa et "tuu hakee tyttö" [:D] Se ei nimittäi päivääkään ole tytön kanssa täysin kahdestaan ollu! Ja lisäks miehellä joku harhakuvitelma, että neidillä on nälkä jokaikinen kerta, ku neiti inahtaakin! Eli luulen, et neiti ylisyötetään jonka seurauksena se nukkuu koko päivän ja on illalla ihan pirteä[&:]
 
perjantaita!

täällä taas taistellaan pojan kakkaamisen kanssa, yrittää mutta mitään ei tuu vaippaan asti. Vatsan seudun hieronnankin teen kaks kertaa päivässä, yritän kuumemittarin avulla ja jalka jumppaa mutta ei ole auttanut, ei tarvis ihan sitä viikon väliä olla kun näkee toisesta että on hankala olla kun ei ole saanut kakattua. [:(]

Vaunuili+sää: vaunuihin muuten mutta ei rankkasateella ja pakkasrajaakin pidän vasta siinä -15/-20astetta kun puettua saa aina ja lampaankarva lämmittää. Harsoa pidän edessä pakkasella ja tuulisella säällä.

Kaika: Kuinka illanvietto meni,sulla ja kuinka kotona?Mihin päin pohjanmaata matkaatte?

Vauva ja vauvan iskä: kaipaisin enemmän sitä että isäkin kylvettäisi ja vaihtaisi vaippaa, mutta yleensä illasta haluaa laittaa tytön nukkumaan kun kysyn, että voisitko pojalle vaihtaa vaipan ja yövaatteet. Onkohan niin arka kun toinen on niin pieni vielä vai mikähän on!? on kyllä ollut muutamia kertoja yksinkin pojan kanssa ja hyvin on mennyt. Eilen kun annoin pojan ja iltapullon niin meinasi kieltäytyä kun oli ollut raskas päivä töissä mutta hoksas mitä oli sanomassa ja otti kyllä ja syötti pojan. Meillä kun oli eilen oikea sylipäivä niin halusin hetken olla jotta toinen edes syöttäisi sen kerran kun pystyy syöttämään.

Mammaliina: Kiva että saatte apua arjenaskareisiin, itsekin välillä kaipaisi apua kun tuntuu että millään ei ehdi kaikkea tehdä mitä pitäisi.

Jos ottais pikkutorkut kun lapsukaiset nukkuu jälleen samaan aikaan...tiskit ja pyykit kyl pitäis laittaa mutta taidan jättää ne ja nukun kun ehdin kerta.
 
Takaisin
Top