Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

Täällä on ollu muutama päivä niin hektistä jotta on aivan väsyksissä, poijalla ollu maidon tilausta pari päivää ja on ollu pääasiassa tissillä koko ajan ja ei suostu nukkuu kuin sylissä tai liikkuvissa vaunuissa/autossa. Viime yö oli kans mahdoton, poika nukahti viereen 3tunnin yrityksen jälkeen ja nukku vain 2tuntia, söi tissit+pullostakin 50ml ja silti ei tullut uni omassa sängyssä 2tunnin jälkeen luovutin ja otin viereen taas, nukahti ja nostin omaan sänkyyn ja toivoin että nukkuisi aamusta pitkään mutta taas vajaan 2tunnin päästä tissille ja viereen, ylös piti sitten jo nousta seitsemältä ja taas syötiin...eli yön uni saldo vähäinen!! Toivotaan ensi yöstä parempaa!

ja tissikutsu käy eli muuta ei taas ehtinyt.....palailen kun taas joskus ehdin paremmalla ajalla. [;)]
 
Voihan kitinä ja kätinä!

Mä en enää ikinä, siis ikinä,  kirjoita/sano/ajattele mitään positiivista rytmeistä/nukkumisesta tms., koska seuraava yö on ihan JIM [:D].

Ja sitten vielä lisää omaa napaa:
Voihan iso *PIIIIP* tota mun miestä[:@][:@]
Sain anopilta eilen puhelun, jotta "vieläkö on fammun rinsessa itkenyt" ja pla plaaa ja "pitäisköhän se nyt viedä sinne tohtorille " ja plaa plaaa ja "kun eihän toi ole koliikkia ja siksi se pitäisi nyt tutkia" plaa plaaaaaa ja "mulla ihan sydän särkyy, kun mietin, kuinka se itkee illalla.." ja plaaa plaaaaaaaa ja "..mun ei varmaan pitäisi miettiä liikaa" -->IHAN TOSI??!
Se oli toi mun mies vastannu puhelimeen maanantaina, kun tyttö oli itkenyt samalla ja oli vissiin sit tuskastuneena ollut mutsillensa, että huh huh- kurjaa tjt..m mutta kuitenkin, sanoin miehelle, että ei koskaan, ikinä mene mutsillensa mitään virkkomaan, mun siitä tulee nähtävästi tuollainen turhan huolitsija ja mä en koskaan, ikinä, halua samanlaista puhelua. PRKL!

No niin ja sitten päivän aiheisiin[:D]

uninen: laita tänne sitä seksitystä!
mikä mussa on vikana, kun ei vaan innosta[8|][&o]

PojanÄiti: Siistii, että esikko ja isä on löytänyt oman juttunsa! On meinaan supertärkeä juttu!

HaniMami:   asunnon saamiseksi!

piia: Muistahan neuvolassa mainita noista mielialojen rajuista vaihteluista[;)]
Ajoissa.

No juuh- tänään olisi ruokahuoltoa ja pyykkäystä päivällä. Iltapäivästä yritän päästä nuoremman pojan kanssa uimaan (vanhemmalla arestia loppuviikko, kun menee typeryyksiä laukomaan)..

No nyt tuolta sitteristä leijailee kakan haju, joten taidan vaihtaa vaipan ja laittaa unille verannalle, josko jotain rotia tähän päivään eikä pelkkää kitinää..
 
Heissan!

Minäpä mussutan salmiakkia oikein urakalla! Oli sillo jälkitarkastuksessa verenpaine 108/68, ni pitää yrittää saada vähä nousemaan..

Jee jee, neiti nukahti melkee puol tuntia sitten päikkäreille! Ei tosiaan viikkoon oo päikkäreitä nukkunu, tai melkee kahteen viikkoon... Ois ihanaa ku se malttais nyt ees tunnin nukkua [:)] ja sit myöhemmi vähä lisää [:)] Yöt tosiaan menee edelleen silleen, että neiti nukahtaa 00-02 ja herää suunnillee kuudelta ekan kerran syömään... tai jos on sillo keskiyöl nukahtanu ni sit neljältä herää syömää..

Mä pidän kans peukkui Hanimamille, että saatte kämpän!
 
Moikka,

Nukahtihan tuo ja sain viel siirrettyä sen sylistä pois ilman että on ainakaan viellä havahtunut.

Pojanäiti: vois kyllä treffata joku kerta kun espoossa pyörin. Jos joku perjantai olen tulossa niin voisin lähteä täältä kotoa heti pojan eskarin jälkeen niin pääsisin ajelee kehä 3 ilman ruuhkaa.

Kaika: yritän lähetellä täältä, voin luopua osasta [:D] .

Minäki haluun uimaan ja niin haluais esikoinenki. Olis kyllä hyvä esikoisen päästä uimaan kun aika hyvin jo kesällä eteni uimaan oppiminen.
Pojanäiti meillä esikoinen esikoinen olis halunnu koko ajan kesällä sukeltaa mutta sit minä inhottava äiti jouduin välillä käyttää uhkailua, kiristystä ja lahjontaa että opetteli myös uimista sillä pitkälle ei pelkällä sukelluksella pötkitä.

Kai sitä pitäisi yrittää jotain tehdä näiden päikkäreiden aikana.
Kauheesti tekis mieli kaikkea hyvää mutta mutta...
 
nopee kyssäri: onko teillä vielä linea negra?
Meikäläisellä on vielä tumma viiva, eikä se osoita mitään lähtemisen merkkejä[8|][8|]
 
Linea negra: Hivenen väriä päästänyt synnytyksestä, mut sitkeästi pysyy vielä. Mietin itsekkin, koskahan tuo joutaa lähtemään pois. [>:]
 
Hieman meinaa väsyttää ku viime yö meni kukkuessa. Likka valvo 21 aina tuonno puoli kahteen asti ja sit malttoi nukkumaan. Puoli 8 taas täysin hereillä, näiden välissä yksi syöttö. Meinas neljän tunnin unien jälkeen hieman jo väsyttää.
 
Ja taas mennään.
 
Kaika: Juu on vielä eikä lähe varmaa koskaan pois [;)] On ainaki sen näkönen [;)]
 
Kaika Negra on. Esikoisesta pysyi puolisen vuotta.

Käännänpä veistä kaikkien huonosti nukkuneiden haavassa...
Otavalla on uni päivä näköjään, yö meni yhdellä syötöllä 11-7.
Ja nyt jo toiset yli 2n tunnin torkut menossa.
piti käydä oikein tarkistamassa onko vielä elossa.
oon pari leffaa kattonu, löpissy puhelimessa ja kevyesti polkassu kuntopyörää...
mietin jo että jos näin helpolla lapsen kasvatuksessa pääsee niin kyllähän voisi näitä vielä pari-kolme...[;)]

Vauvakuumeesta
On muuten yllättävän kova kuume!! Vaikka sitä seksiä ei te mieli...
Jos vaikka ostais seuraavan... hahhah...[8|]

Seksistä
On se kumma kun ei niinkuin mikään viisari värähdä!! Välistä mietin josko... mut Njäääää...
pitäisköhän sitä vaan koklaa vaikkei haluta? Tietäis nyt edes että sattuuks vai ei...

Aasinsilloista... no eivaiskaan[:D][:D][:D]

Uninen no loistavaa!!! paappa viestiä.
laitetaan vaikka nää esikoiset puistoon leikkimään ja löpistään me siinä sivussa. [:D]

Mitäköhän sit tekis...
 
heipat täältäkin suuntaa :)

ja pikkasen väsyneet sellaset.. viime yö oli täällä suuntaa tosi levoton, kokeilumielessä jätin kuplastopit poies eiliseltä kokonaan, kun poika on tuntunut niin rauhalliselta. nooh, viime yönä poitsu sitten ähelsi kovaan ääneen varmaan neljä-viisi tuntia, sai aikaan parit pierut, oli vailla nanniakin vähän väliä ja eihän saanut kauhiasti unta kaaliin... [8D][8D] onneks miäs otti poitsun aamukasilta yläkertaan ja sain nukuttua hiukan pahinta väsymystä poies... tipat kyllä pistin poitsun suuhun aamusta ihan entiseen malliin...

tänään suunnataan iltapäivän unien aikaan vankkuriajelulle, ulkoilu tehnee kutaaaaa, ei olla varmaan nyt viikkoon käyty vaunuilemassa, kun on oltu reissussa ja vaiks mitä ohjelmaa on ollut joka päivälle....
ois ihana lähtä kaffeelle johonkin herkkukahvilaan. ja ostaa kilo irtiksiä. ja löytää jostain illaksi joku hyvä leffa, jota ei ole kattonut vuosiin... sellaista tää täällä haaveilee, varsinkin tänään ei vaan päästä mihkään, kun miäs vei auton, josko huomenna sitten... [:)]

poitsu nukkuu koiranunta sitterissä. ja tää mamma lähtee kahvinkeittoon. toivottavasti ees jotain känttyä löytyy kaapista kahvin kaveriks...

edit, ai niin että: linea negra täältäkin löytyy

vauvakuumeesta: joo, jonkinmoinen, meidän pikkuherrakin on ollut suht helponlainen ja söpö kun mikä, joten ihmekös tuo...[;)]

seksistä: totta mooses, ja pienoisesta väsymyksestäkin huolimatta [;)]

ja että aurinkoista syyspäivää joka suuntaan [:)]
 
Noniin! Eihä se neiti malttanu sillo 10 pintaan nukkua ku sen vajaan tunnin ja sit oli ihan "pirteenä" seurustelemassa.. mutta! Lähin käymää kaupassa joskus 12 kieppeillä, ni nukahti tyttö vaunuihin [:D] Mähän sitten suuressa äidinviisaudessani tunkasin vaunut partsille, ku kotiuduttiin ja aina ku neiti alko kitisemään ni tungin tutin suuhun, ku ei silmät ollu auki [;)] Ja nyt se on viihtyny partsilla reilun tunnin!!!! Jos saisin taas neidille päikkärit takasin, niin oisin ooooonnellinen!!! Tosin sais mun puolesta aikasemmin nukahtaa, mutta kuhan nukkuu parit kunnon päikkärit ni oon tyytyväinen [:)] Kestää oma pää paremmin, ku ei tartte kattoo ku neiti kiukkuaa väsymystään [:D]

Meiä piti tänää mennä mun mummille, mut eipä sit mentykään, ku mummille tuli hätäapu-pyyntö mun enolta... Elikkä huomenna uus yritys [:)]Ja sinne ois tarkotus mennä niin, että oltais jo 12 mummolassa.. Eli hyvällä tuurilla neiti vois nukkua 11-13.. Siis jos oikein hyvä tuuri käy [;)] Ois taas se "normaali" päikkäriaika saatu..

Voiko noin pieni olla vielä kuuhullu? Kun toi neidin "minähän en päikkäreitä nuku"-vaihe osu just uuden/täys kuun aikoihin.. En tiiä kumpi kuu siellä oli menossa, ku mä reagoin niihi molempiin... Ku meillä ollaan sekä minä että mies kuuhulluja [8|]
 
Jee! Saatiin kämppä.. Muutetaan sitten naapurikaupunkiin. Ainoa ongelma on nyt raha, mistä repiä taas takuuvuokra lyhyellä varoitusajalla ja epävarmana siitä, että hyväksyykö vuokranantaja vuokrasopimuksen purun syytä. Mutta kiitos kaikille peukuista! Eiköhän ne raha-asiat selviä.. Kiirettä pitää. Palataan taas paremmalla ajalla..
 
Onnittelut HaniMami uudesta kodista. Ja, ikuinen hokema; asioilla on tapana järjestyä!
 
NIINPÄ!

"Asioilla on tapana järjestyä" ja "Paistaa se aurinko risukasaankin"
Mutta sillai hiljaa ja varovaisesti kuiskin...Enpäs KUISKI!!!!

Ekaks: Ne jälkkärit (ei siis syömistä) LOPPU!! [:D]
(matalalla profiililla siksi,ettei vaan ole ukon vapaa viikolla hilloviikkoa)

Tokaks: Viime Yönä 5½ tuntia putkeen unta!!! Tai siis napero nukku, mulla oli viimeinen tunti tuskallista tissien kanssa..
Mutta Ihanaa,sain nukkua kuitenkin pitemmän pätkän!
(matalalla profiililla, koska takapakkia tulee kuiteski)

Nyt Syömään ja pikku ruokalevolle...jospas tuo napero antais hetken huilia,ennen illan maratoonia[:-] Neuvola reissu vei yllättävän paljon voimia, vaikka ihan nurkilla käytiinkin.

Se On Häläpätihää![:D]

Yks Naperon suosikeista:
http://www.youtube.com/watch?v=4HTMzUEF-kE&feature=related
 
Moikkelis!

Hanimami: Onnea asunnosta![:)]

Linea negra: Täältä löytyy edelleen! Tänään juuri ajattelinkin, että milloinkahan se häipyy..

Täällä tänään käyty taas vaunulenkillä huudon kera. Onneksi tosin huutoa oli vain kerran siinä puolessa välissä matkaa ja pienen kanniskelun jälkeen sain sen verran pojan rauhotettua, että viihtyi loppumatkan vaunuissa vaik ei nukkunukkaan. Ajattelin, että onkohan pojalla liikaa päällä, mutta ei ole riisuttaessa mitenkään hikinen päästä tai niskasta, mutta ei kylmäkään. Meidän poitsu taitaa vaan olla se vauhtihirmu, kun ei tosiaan hereillä ollessa viihdy paikoillaan sylissä tai muuallakkaan. Nytkin yrittää ottaa torkkuja sitteissä, jota koko ajan jalalla heilutan ja heti kun liike loppuu niin poika herää. [:)] Täällä on hieman alkaneet nuo vatsakivut pojalla helpottaa. Enää ei ole yhtä kitinää koko päivä vaan ottaa pikku päikkäreitäkin (eilen jopa 2 tuntia putkeen). Illat on tosin noin klo 18-23 yhtä kitinää, mutta en valita niin kauan kun nukkuu yöt hyvin. [:)] Jahans nyt alan hetkiseksi kattoon telkkua ja hytkyttelen poikaa, jotta saa iltakitinöihin kerättyä voimia! [;)]
 
Onnea Hanimamille uudesta kodista!

Linea negra komeilee täälläkin edelleen samaan tapaan. Tosin mulla ei nyt synnytyksestä ole vielä kovin kauan aikaakaan.

Oletteko muut alkaneet käyttää rintareppua ihan heti vastasyntyneellä vai odottaneet niskan kehittymistä? Meillä olisi kaapissa odottamassa Baby Björnin basic-reppu, jonka käyttöönottoa jo kovasti odottelen. Tänään testattiin ekaa kertaa sitteriä, jossa vauva ei ainakaan vielä viihtynyt yhtään, jospa tottuisi pikku hiljaa niin olisi helpompaa puuhailla arkiaskareita vauvan hereillä ollessa.

Toista kertaa neuvolassa käyty tänään vauvan kanssa. Hienosti oli pikku mies kasvanut rintamaidolla. Saatiin vihdoin kylpy- ja ulkoilulupakin ja oli ihan pakko heti kotiin palattua käydä pieni lenkki vaunujen kanssa tekemässä. Pikkuinen veteli hyvät unet ja jatkoi sisällä vielä lähes pari tuntia joten taisi tehdä raikas ulkoilma hyvää vauvallekin. Ja eritoten äidille [:)]
 
Huh, jälkitarkastuksessa sanottiin, että vielä vaikutta siltä ettei ole laskeumaa, vaan paikat vielä palautumassa [:)] [8D] Helpotti paljon.. Jatkan kyllä silti lantinpohjan treenejä 100 / pv..
Muuten kaikki myös hyvin, hemppa tosi hyvä ja paino on 5 kilon päässä lähtöpainosta ja nyt olen "virallisesti poissa ylipainosta", joten voin olla taas hetken olla stressaamatta suonikohjujalkaani..
[;)][:D]

Kirsikka: Energiaa sulle sinne!

Kaika: Voihan [:@] Rasittavaa tuollainen!

HaniMami: Onnittelut kämpästä [:)]

Linea: Löytyy edelleen vahvana.

rectolle ja hänen pampulalleen myös parempia öitä sinne [:D]
Meilläkin menee täällä kohta jo viikon tätä että poju nukkuisi päivällä paljon ja klo. 20 alkaa humpat ja kestävät sinne johonkin 2.00 ja sitten vielä herätään syömään ja itketään mahaakin siinä vähäisten unien välissä [8D] Näytän aika pelottavalta näiden mustien silmän alusten kanssa.. En muista enää meidän öistä mitään, kai minä vaan työnnän pojalle tissiä suuhun zombina, en tiedä..

Ja PojanÄiti: Vääntele vaan, täällä ei tunnu koska en tiedä vieläkään kunnon unista mitään [;)][:D][8D]

Mamma: Onnittelut unista [:)] Minä en enää edes sano "tänne myös", koska luultavasti nukun joskus puolen vuoden päästä seuraavaksi noin.. [:D]

Custos: Itse en heti käyttänyt.. Olikohan se 3 viikkoa kun uskalsin jo kokeilla.. [:)]
 
Meillä nukuttiin koko yö[:-] mä heräilin ja siinä silmät ristis kattelin tyttöö muutamat kerrat ja päätin että nukkukoot.

HaniMami: Onnittelut uudesta kämpästä[:)]

Kaika: Todellakin ärsyttään tollanen...

Purri: hienoa että neiti suostu nukkumaan[:)]

Neiti ei oo sit eilen eikä viel tänää kakannut, niin pitää katsoa onko meil huomen taas jumpat yms tiedossa. Nyt kattelee mun sylis mitä tää mamma datailee[:D]
Ens viikol toivon mukaan kampaajalle[;)]
 
...uimassa oli kivaa, mutta otti koville kokeilla noita uimapukuja[&:][&:][&:]
Otin isoimman ja se näytti makkarankuorelta sekin[:'(]

Koska sitä saa kroppansa takas??!!
 
Custos: Meillä kun oli syntyessään niin tirppana 2710 g niin huomasimme, että sekä Baby Lodger kantopussissa on painorajoitus 3500 g sekä Baby Björnin kantorepussa on pituusrajoitus 53 cm. Eli jouduimme väkisinkin odottamaan tuonne kuukauden ikään saakka. Baby Lodgerissa tosin on, että se käy aivan vastasyntyneelle mikäli tuo painoraja ylittyy. Siinä kun vauva on kehtoasennossa.

Linea negra on ja voi hyvin - kuinkakohan kauan..?

Kaika: Maltti on valttia - venytimmehän kroppaa 9 kk, joten suotakoon sille hetki palautuakin - niin hermoille kuin se ottaakin. ;0)

Jaahas, jos sitä livistäisi suihkuun kun nappula on ainakin hetken unilla...
 
Takaisin
Top