Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

Hahaa! Meillä nukuttiin kaksi pitkää pätkää ja nukutaan par'aikaa [:)][:)][:)]

Ja sitten ihan vitsinä tämmöinen linkki (tuolta toisesta ketjusta nappasin):
http://pics.kuvaton.com/kuvei/vinkkeja_vaimolle.jpg
...mulla tasan toi "valmista illallinen" osui[:D][:D][:D]


Mutta nyt jatkan surffailua hs:n, digitodayn ja fb:n sivuistoille!

Jotta : Mahtavaa torstaita kaikille!!
 
Viime yö oli taas sen sun tälläänen, poika ei suostu nukkuu omassa pedissä vaikka tekis mitä, herää aina kun sinne laittaa joko heti tai hetkenpäästä eikä rauhoitu ennen kuin syliin ottaa. poika siis nukkui vieressä, oli tississä kiinni vähän väliä kun se siinä vieressä kerta oli. Poika varmaan nukku ihan hyvin mutta minä en kun vähän väliä hereillä ja yritin poikaa takaisin omaan sänkyyn. Ideoita millä saisin pojan taas takaisin omaan sänkyyn nukkumaan? Meillä menikin 3viikkoa niin hyvin kun poika nukkui omassa sängyssä sen 4-7tuntia, söi ja jatkoi unia pari tuntia ja sitten vasta otin viereen muutamaksi tunniksi aamusta. Nyt taas muistan mitä tämä väsy olikaan.. [&o]
Jaksuja kaikille joita väsy painaa...eikö tästä selvitä! [;)]

Kakkajuttuja: Munhan piti maanantaina toimittaa pojan vatsa microlaxilla koska poika oli 8päivää kakkaamatta, noistakin on niin erilaisia neuvoja jotta on aivan pihalla. nyt taas ei ole kakkaa tullut maanantain jälkeen....ihme pinnaaja, ja äiti ressaa jotta jos on aina näin niin eihän sitä aina voi toimittaa jollain, millähän sen sais toimimaan itsellään...jumpat, hieronnat eivät ole tottaneet tulosta!

Purri: Nam, salmiakkia....pitääköhän ostaa kans [8D] Toivottavasti saat tytölle päikkärit takaisin.

HaniMami: Onnea kämpästä....ja toivotaan jotta saatte vanhan vuokrasopimuksen purettua ilman ongelmia!

Kaika: Omaa kroppaa täälläkin kaivataan, on niin epämukava olo näiden löllöjen kanssa....mutta kaikki aikanaan.

Ja taas mennään...

edit: kaikan linkistä vinkki tälle päivää, pitäiskö kokeilla, vois isännys olla kummissaan ku olisin rauhallinen, en valittaisi mistään ja kuuntelisin vain häntä... [:D][8D] kaikkea kanssa...
 
Kirsikka86: Meillä oli alussa samaa ongelmaa ja voin uskoa että haastavaa on. Jotain tommoista paita/kangas juttua vois kokeilla. Eli sun tuoksunen paita/kangas siihen pojan alle petiin, niin olis tuttu tuoksu.
Sitten tassuhoitoa eli silittelet ja pitelet kättä pojan selän/pään päällä. Sit suukottelu ja puhe/rauhottelu. Ainakin meillä on välillä toiminut. Tietenkin noi vie aikaa, kun tekee, mutta kannattaa kokeilla.

Tänään olisi tiedossa terapia ja perheneuvola. Siis mä ajattelin että mä saisin tällä viikolla tehtyy täällä kämpässä vaikka mitä, mutta hitot[8D] Eilen sain imuroituu ja vähä pestyy lattiaa. Loppu imurointi piti tehdä kylläkin tyttö sylissä, mutta onneksi ei ollut kamalasti jäljellä.
Täytyy toi pestyjen pyykkien kori tyhjentää tänään,kun semmoinen vuori taas että huh huh.
Ostin pojalle choco pelin, kun siitä on tykännyt ainakin perheneuvolassa[:)] Täytyy ostaa lahjapaperia, kun saa sen vasta tytön nimiäisissä. Kun kuitenkin tyttö saa lahjoja ja huomioo, niin ei tuu ihan mustasukkaseksi.

Mä olen jo hölkännyt pari kertaa ja kyl teki hyvää[:D] Ootan että pääsis vaikka ihan salille[:)]

Mä tuossa toimin terapeuttina tytön kummisedälle, kun ovat varmaan eroamassa. Kyseessä pariskunta, joka olis tytön sylikummit, mutta sanoin että jos haluaa erosta huolimatta olla sylikummi, niin en nää siinä mitää ongelmaa.
Nyt lisää kahvia ja jogurttia...
 
Heippa!

Nää lähtee kohta evakkoon mummulaan, kun täällä kämpässä ei enää iltapäivällä voi olla vauvan kanssa. Viikonloppuna/ ensi viikolla muutto. Koitan katsella niitä treffejä, josko jo silloin pääsisi, mutta jos ei kuulu eikä näy, niin kiirusta pitää edelleen...

Mukavaa viikonloppua leidit joka tapauksessa! Ehkä taas jonakin päivänä ehdin kommentoida teitin kirjoituksia.
 
aaah. viime yö sujui suht rauhallisesti, tämä mamma siis suht järjissään. tai siis niin järjissään kun vaan mammahormooneiltaan pystyy [:)]

tekee mieli ostoksille, taidan varastaa auton ja jättää miähen vaihteeks kotio kärvistelemään [;)]
eli suihkuun mars ja naamaa puunaamaan, että väliin näyttäis jopa ihan siedettävältä.

hauskaa mammapäivää itsekullekin!
 
Heipsistä pitkästä aikaa täältäkin:)
 
Eilen jo kirjoittelin ja ku olin "lähettämässä" viestiä, netti tilttas. Kiva.
 
Meillä nukuttu suht vaihtelevasti, viime yö meni hyvin. Tänään oli jälkitarkastus ja kaikki kunnossa, uimalupa heltisi [:D]
 
Linea negra: Täältä löytyy myös, mut tänään jälkitarkastuksessa sanoi, että n puoli vuotta menee, että lähtee. Suunnilleen.
 
HaniMami: Onnittelut asunnosta [:)]
 
Mullakin menee jo omat farkut jalkaa, mut aika kivat jenkkikset tulee viel [:D] Nooh, pikkuhiljaa:) Omassa lähtöpainossa olen kyllä jo, tuo vatsa aika löllö kyllä [:'(]
 
Purri: Juu täälläkin syödään salmiakkia, vaikka hemppa olikin 137, mutku se niiiin hyvää [:D]
 
Ristiäiset olis lauantaina ja tekemistä riittää, huooh..Mut onneks on mieleistä tekemistä. Eilen käytiin tunnustamassa isyyskin [:)]
 
Dalla: Juu tänkin tekis mieli ostoksille hirmusti, mut ei viiti vauvankaa lähteä, kun kiukustuu kaupassa. ...Miehet...[:D][8D]
 
Nonni, jos kahvia taas ennenkuin jätkä tuolta heräilee :)
 
Mukavaa päivää kaikille, toivottavasti kerkeen taas kirjottelemaan muutakin kuin omaa napaa tänne [:)]
 
Moo-ooi!

Kävästiin tenavan kanssa keskustassa. Uskalsin jo lenssultani lähteä[:D]
mutta kylläkin heti kotiin tultua sammuin herran kanssa soffalle.
Eise kunto ihan vielä kymppi ole.
Ja sain taasen todeta ettei espoonlahdesta pääse dösällä kuin onnekkaimmat.[:@][:@]

Huomenna vietetään isonpojan kanssa vapaapäivää tarhasta. kävästään kuitenkin koko perheen voimin siellä aamusta kaakulla kun P.koti täyttää 30vee ja lapsukaiset ovat leiponeet sinne kaikkea kivaa ja jotain ohjelmaakin on tiedossa[:D][:D][:D] Aika jännää... thihihii!!!


Hanimami
Ohop! Sielläpä nopeaa toimintaa!! Onneva muuttoon?
Onko teillä siellä muuttoapua ja autoja tarpeeksi? Mummolaan terkkuja[8D][8D][:)]

Mammaliina Hölkänny jo!! mulla tulee pisut housuun jo kun ajattelenkin...[&:]

Kirsikka
onko pojalla jotenkin kovalla vatsa kun pitää käynnistellä?
Mulle on sanottu että jopa 14pvän "kakattomuus" on ihan OK.
Meilläkään ei kakata kun kertaviikossaa jos silloinkaan. jarrujälkiä toki joskus siivoillaan...[8D]
Meillä ei myöskään Otava aluksi suostunut omaan sänkyyn, mutta kun alettiin nukuttamaan masullaan ja patja hieman kallistettuna ylös, niin alkoi viihtymään. Hän tykkää juurikin samassa asennossa sylissäkin nukkua nin ajateltiin josko toimisi myös petissäkin[:D] Ja Uppos kun häkä...[8D]

Kaika Pikkasen on erilaista nykyvaimon elämä :)... onneksi![;)]
Kaikki muu vielä menisi, mutta nauhaa en tukkaani laita!!!!![8D][8D][:D]

vesseli ihanaa ristiäistohinaa sinne!!!

Dalla Kävitkös ostoksilla?! Mitä löytyi??

Nyt iltatoimille...
Ja tänään onkin taas treeni "yö".
Telkusta tulee beck jonka tahtiin olen nyt tottunut jumppaamaan aina torstaisin.
 
Housut: Ei mene vielä kiinni.. Lantion luut levinneet sen verran ja masua vielä vähän jäljellä..

Mammaliina: Ihanaa mikä yö teillä! [:)]

Kaika: Oi, minä tänään unelmoin uinnista ja saunasta.. Koskakohan sitä pääsisi itse [8D]

HaniMami: Ja sulle vielä rauhallista muuttoa!

Njuuh, nyt teetä ja sinnittelyä keskiyöhön. Tänään nukuin 4 tunnin päikkärit kun poika nukkui, eli kukutaan yöhön asti taas [:D]
 
Iltaa,

Täällä on ollut tänään leipomis päivä, päätin pyöräyttää pullia ja sämpylöitä. Hyvällä omalla tunnolla vetäsinki myös parit naamaani kun tuli tänään käveltyä neuvolaan ja takas (1h per suunta). Meno matka oli kyllä aika inhottava kun vesi tuuli suoraan naamaan, paluu oli muuten ihan jees mutta olis pitänyt leikata varpaankynnet.

Täällä kanssa vanhat housut saa olla viellä kaapissa, testasin kyllä yks päivä ja sain vedettyä ylös asti mutta kiinni on turha yrittää saada. Jotkut olis kyllä saannut mutta seolis ollut kamalaa nähtävää, vähän niin kuin pullataikina turpois yli laidan.

Viime yö meni ihan mukavasti, poika heräs klo.1 ja 5:30.

Nyt kun pojalle pitää taas ruveta tuputtaa ruokaa niin on niin täys ja väsynyt että ei paljoa hereillä ole... syö hyvin lepää hyvin. Tyytyväinen oli tosin aikasempiin ruokiikin ja pitäis jollain konstilla saada syömään viellä enemmän.

Että toi mun mies taas osas piristää kun tuli kotiin, oli lukenut iltalehden jutun rintaruokinnasta ja kävi sitten asiantuntevasti neuvomaan johon totesin että kaiva sitten oma tissis esille.... Luin ton jutun netistä itsekkin päivällä ja hieman ärsytti, en tiedä olenko sitten hieman liian herkkä mutta jotenkin otin sen niin että olet surkea jos et imetä.

Huoh pitäis keksiä mihin noi kaikki sämpylät ja pullat tungen. Pakkasetkin rupee olemaan aika täynnä sienistä, marjoista ja mehuista.
 
Heipä heit kaikille. Pitkään aikaan ei ole tullut täällä pyörähdettyä, anteeksi siitä. Ihanaa oli lukea kuinka teillä kaikilla on elämä lähtenyt käyntiin. [:)]

Itse alan viimein olemaan jo jonkinlaisessa kasassa henkisesti ja fyysisesti - taas vaihteeksi. Käyn noin kerta viikkoon neuvolan psykologin luona juttelemassa mukavia [8|] synnytyksestä ja tästä arjesta itsestään. Hieman on välillä rankkaa, mutta kai se tästä alkaa taas elämä voittamaan (erityisesti, kun on nukkunut edes jonkun verran). Hiljaa hyvä tulee ja pahimmat hormooniryöpyt alkaa tasottumaan. Kai tässä opin kohta kestämään tuon lapsen itkuakin niissä tilanteissa, jossa mikään vaan ei auta. En tiedä, miksi se on mulle niin paha juttu - anyway. [8|]

Episitomia haava alkaa olemaan ummessa (vielä on muutama tikki jäljellä) ja jälkivuotoa ei enää ole paljon. Itse asiassa, voi olla että mulla oli jo jonkinmoiset menkatkin tässä... [:-] Saa nähdä mitä lääkäri on mieltä kunhan on jälkitarkastus parin viikon päästä. Voihan se olla niinkin, että jotain on taas menossa päin mäntyä - mun tuurista kun on kyse. [>:]
 
HeippaDeiska!!

Ensimmäisenä Isosti VoimaHalitusta Sinulle Celina!! Kyyneleet tuli väkisin, kun luin sun synnytyskertomuksen[&o] Lapsen itkeminen silloin kun mikään ei auta saa monen äidin tunteet sekaisin.

Omaa: Itsellä viimeksi eilen illasta, kun luulin kaiken olevan hienosti ja hyvin, ja poika vaan itki ja itki. Lopulta itkin minäkin napero sylissä, johon poju sitten havahtui, ja lopetti oman itkemisensä. Hämmästeli rääkyvää äitiään silmät tapittaen. Siihen loppui omakin itku, ja lopulta tuo paaperotaapero nukahti tyytyväisenä syliini. Eli jonkinlaista nukkumis-uni-itku-parkua molemmilla [:D] Nyt voin naurahtaa, mutta eilen tuntui että koko maailma kaatuu päälle, ja mä olen huono äiti kunen saa yhtä pientä nyyttiä tyytyväiseksi.
Tuon kaiken takana oli pettymys ettei mieheni päässyt viikonlopuksi kotiin, vaan joutui jäämään parkkiin Itä-Suomeen.Esikoiseni opettaja soitteli koululta huolissaan, kun herran matikan numero kokeesta oli todella alakanttiin...Lisänä olin väsynyt,nälkäinen ja tunsin taas itseni epäonnistuneeksi imetyksessä.
Napero siis nukahti jo n.20. yö unilleen, kylvetyksen jälkeen ja pullosta lisämaidon annettuani. Noh, meikäläisen tissit oli haljeta jo klo.21.30, otin ekaa kertaa rintapumpun kätöseeni ja mahtava olotila, kun sain todellakin tyhjennettyä rinnat, ilman kähinää ja rintaraivaria. Ja napero sai seuraavalla ruokinnalla eka pullosta ja lisäksi rinnoista. Kuitenkin yö meni 3 tunnin välein syöttelyyn.
Millonkohan saan nukkumaan edes yhden pitemmän jakson yössä säännöllisesti?! *Huoks*

Mukavata: pääsin eilen ystäväni (tuleva kummitäti) kanssa shoppailemaan, ja löysin vihdoinkin kirjakaupasta lapsukaiselle vauvakirjan. Ensin aijoin tehdä itse sen leikekirjatyyppisenä, mutta näyttää olevan kädet täynnä muutenkin tämän hullunkurisen perheen kanssa, joten nyt askartelupaskartelut jääkööt. Kirja on ihana, sinne saa sopivasti kuvia ja muistoille on tilaa paljon [:D]
Tänään shoppailin intternetin ihmeellisessä maailmassa sitterin pojulle, ensin olin etten sitä hommaa, mutta löysin edukkaasti leluhömpötyksellä ja oikean värisen...[;)]

Tänään Perjantain kunniaksi ostin itselleni ison suklaalevyn, ja aijon lämmittää saunan. Saunassa otan alkoholittoman olusen, ja nautiskelen mansikkakasvonaamio nassussani sen hitaasti. Saunan siis laitan sellaiseen kellon aikaan,että napero nukkuu ja jos ei nuku, niin ei nuku...Mä Tahdon Pesulle! [:)] Esikoisella on menoa illasta, ja tuosta keskimmäisestä herrasta ei aina tiedä...viimeksi piti istua soffan reunalla, ja katsoa,ettei minimies kellahda lattialle, niin tämä katseli töllöä keskellä lattiaa. Kävin siis vain vessassa[>:]
Tosiaan, tuota vaavia ei noin vaan voi jättää valvomatta, neuvolatätikin oli samaa mieltä. Poika pyörii KIRJAIMELLISeSTI sängyssäänkin öisin. Eli välillä on poika poikittain[8|] Kova on meno päällä jo, saas nähdä minkälainen vipeltäjä tulee *Omg!*

No Niin, ja taas Tuli kutsu!!!

Toivotan Kaikille Oikein Lepposaa Viikonloppua...Syysloman loppua ja toisille Syysloman alkua!!! Se On Termos![:D]
 
Piti tulla pulisemaan ja kommentoimaan, mut mä on nyt niiiiin väsynyt, et ei jaksa.
Totean vaan, että alan olemaan niin **tun kypsä. 2 kuukautta mennyt ja vielä 1 kuukausi. Jaa mitä? No sitä, että toi anoppi on meillä[:@] Mä olen tottunu olemaan niin paljon yksin kotona, kun meijän työvuorot on aina menny ristiin, että mä en jaksa enää katsoa "vierasta" ihmistä meidän kotona. Ja sit PITÄIS yrittää esittää muka niin ilosta, mut mä luulen, että mun naama näyttää nykyään [>:] <- tolta aika usein. Huomaa jo varmaan sekin, että olen kypsä [:D] (mut sit vois tajuta lähteä) Vaikka ei hänes mitään vikaa sinäänsä ole, mut kun ei oo yhteistä kieltä ja mä haluan alottaa oman perhe-elämän jo. Ehdittiinhän me kuukausi olla perheenä, ennen kun tää tuli Suomeen. [:@][:@][:@] Ja mä haluan mennä ja tulla miten haluan, enkä miettiä et olenko jättäny sen liian kauaks aikaan yksin kotiin ja loukkaantuko se, jos lähden ilman sitä ulos jne.

Ei siitä ihan toteamus tullutkaan vaan tunteiden purkaus, mut kun nyt vaan alkaa olemaan niin [:@][:@]-fiilis.
Mut ehkä mä jaksan vielä kuukaudeks kaivaa hymyni esiin[:D]
 
Tiko: Nii mistä sun miehes olikaan? Mulla nimittäi saattaa olla toi sama juttu edessäpäin keväällä, ku mies haluis äitinsä tänne kuukaudeks (vain, luojan kiitos) eikä meilläkää oo yhteistä kieltä, plus et tavat ja lasten kasvatus on iiiiiiiihan eri maailmoista! Että kauhulla odotan minäkin, mitä tulee tapahtumaan...

Mä alotin tänään mun treenaukseni.. unohdin tosin kysyä lekurilta maanantaina lupaa, mut ku se kerran totes kaiken olevan kunnossa, ni annoin ittelleni luvan [;)]

Sitten tyhmä tyhmä tyhmä minä! Unohdin laittaa ristiäiskutsuihin päivämäärän, mihin mennessä pitäis ilmottaa tuleeko paikalle vaiko eikö.. no eihän mulle oo kukaan sukulaisista ilmottanu tulevatko! Tiedän siis, että mun vanhemmat ja veljet on tulossa sekä mun äidinäiti ja mun kummit.. mut tarttis vielä tietää isänäiti ja isän veli vaimoineen! Okei, kolme henkeä, että kyllähän niille riittää tarjottavaa kuitenkin, mut ihan periaatteesta vaan!

Sit päätin tehdä omalaiseni vauvakirjan tytölle.. Eli ikäänkuin päiväkirjan, missä kerron, mitä on tapahtunu milloinkin ja miltä musta on tuntunu, missä oon virheen tehny (liian vähä syöny/juonu) yms. Kirjotin jo tällee jälkikäteen raskausajasta ja sit synnytyksessä sillee yleisesti miten meni [:D] Samaten miten tää aika tähän asti on menny ja mitä kaikkee tyttö on "tehny".. Eli valvonu puolet öistä ja sitä rataa.. Katotaan vaa kauanko jaksan kirjotella..
 
Turkista on, ole onnellinen että vaan kuukaudeksi. Se aika menee vielä ihan hyvin, toinenkin joo mut itteä on vaan ahdistanut jo alusta asti tää ajatus kolmesta kuukaudesta [:D] Nyt mun hermot on paremmalla mallilla, kun sain alustavasti miehelle soitettua töihin ja kerrottua mun tunteista. Eikä se ihme ja kumma suuttunut [:D] sehän siis ajattelee munkin tunteita enemmän kun kuvittelen, pirun mammanpoika[;)] Aion nyt vakavissani ehdottaa miehelle, et jos äiti lähtis jo nyt ja mä lähden lasten ja oman äitini kanssa sinne kahdeks viikoks (hotelliin kylläkin). Näin oli tarkotuskin tehdä, mutta kuukauden päästä ei ole enää välttämättä lämmintä. Ja haluan saada tältä lomalta muutakin, kun taas kotona istumista anopin kanssa.

Itse tehty vauvakirja olis ollutkin kiva idea. Nyt täyttelen noita kaupan kirjoja. Jotkut muistojen laatikotkin piti tehdä, mutta ei ole enää fiilistä, kun toiselta jäi esim. sairaalan ranneke jo sairaalaan ja toisen eka tollanen erikoistutti on ilmeisesti roskissa. Ensimmäiset muistot jo siis hukassa. Mutta saahan tonne kirjaankin lisättyä kaikkia hiuskiehkuroita ja muuta kivaa [:)]
 
Heissan!

Mummulla evakossa oltu yö. Hyvin meni ensimmäinen reissu ipanan kanssa. Vauveli nukkui koko automatkat n.200km/ suunta ja käytiin miehen kanssa syömässäkin[:)] Yön vauva nukkui vaunuissa, samaan tapaan kuin kotonakin.

Joo.. muutetaan siis su-ma, että kiirettä pitää, huominen oikeastaan aikaa pakata ja miehelle tuli yhdet hautajaiset vielä tähän väliin[&:] Nooh.. katsotaan, jos pääsisin ke, treffeille. Laitan vaik PojanÄiti sulle viestiä, että oonko tulossa. Aika hyvin täällä pk-seudulla, et saatiin kämppä näin nopeasti, onneksi, kun tässä asunnossa tosiaan ei voi normaalisti asua enää hetkeen. Pikkuisen joudutaan ottaan takkiin vuokrissa.

Vieläkään en ehdi kommentoida teitin juttui, mutta ensi viikolla, kun on vähän päässyt asettuun, niin sitten..

Tiko ja Purri: tunnen piston sydämmessä, kun en huoli anoppia (amerikasta) meille edes silloin, kun tulevat, vaikka mukava onkin ja on yhteinen kieli. Ymmärrän kyllä, että hermot saattaa mennä. Jaksamista. Tosin uuteen asuntoon saattaisi mahtua, katsotaan nyt, jos vaikka pyydettäisiin.

Hyvää yötä!
 
Huomenta päivää kaikille ja kiitos osanotoista tuon koitokseni kanssa. Kyllä se tästä. [:)]

Meillä poika harrastaa näköjään tämmöstä aamupainotteista nukkumista. Nytkin goijaa tossa vieressä pöydällä - sitterissä. Vähän sätkii ja päästää pientä piip ääntä. Aika sulonen. [:D] Ei millään meinaa pienelle uni tulla illalla muiden kanssa, mutta sitten kun nukahtaa niin sen verran heräilen yöllä, että syötän. Heivaan itteni siis pojan yli toiselle puolelle ja käännän pojan kylkeä, isken tissin suuhun ja jatketaan unia. Oon jotenkin niin tunnelissa ite, että en osaa kunnolla kertoa kenellekään kuinka monta kertaa syötän poikaa päivässä tai mikä on syöttöväli. Ei tuo kumminkaan nälkäkuolemaa ole tekemässä, joten riittävästi imutellaan. [&:] [:D]

Ajattelin varovasti alotella tuohon omaan petiin totuttamista viikon kahden sisällä. Jos sais jonkinlaisen päiväunirytmin luotua tuolle. Toki, niin pieni on vielä, että ei välttämättä onnistu kun parin kuukauden päästä vasta kunnolla. Täältä onkin saanut hyviä vinkkejä transitiovaiheen esineiksi - paitaa, rättiä, jne. Dänks siitä. [:)]

On tää muuten törkeetä. Tuossa kun kattelen kuin poika nukkuu ja kirjottelen tänne mitään imettämisestä niin johan alkaa rintoja kutitella. Eilen luin sohvalla pojan vieressä imettämisestä ja havaitsin paidan olevan edestä aivan märkä. Hirveetä herumista! Onneks oli peitto ja pyyhe alla, niin sohva säästyi pahimmilta vahingoilta. [:D]

Kaikille Anoppi-Ahdistuksesta kärsiville sympatiahalit. Ihan tuskaa venyttää omaa jaksamista millään ylimääräisellä pakollisella sosialisoinnilla (kun jopa puhelimessa jaarittelu tuntuu välillä niin kypsältä). Mä liityn riveihin parin viikon päästä kun on ristiäiset tuloillaan. Anoppi tahtoo tulla paria päivää aiemmin olemaan nurkkiin. [>:]

Mamma_76 - olen niin jälkikateellinen ja niin hengessä mukana tuossa sun saunasuunnitelmassa. Toivottavasti onnistui ja sait hetken omaa rauhaa ja luxusta. [;)]
 
Huomenta!

Meiä neiti simahti päikkäreille![:-] Oli sen 2h hereillä ja sit nukahti! Ja mamma on onnellinen asiasta [:)]

Sain tänää soiton mun sedältä, joka vahvisti, että tulevat vaimonsa kanssa neidin ristiäisiin ja mummi saa kyydin siinä samalla [:)] Mä tosin kauhulla odotan sitä päivää, koska ne sanoi lähtevänsä aamulla ajamaan Joensuusta meillepäin ja ristiäiset alkaa 13:00.... Ei siis siinä muuten, mutta kun tunnen kyseistä setää sen verran hyvin, niin tiiän, että joko ne on meillä tyyliin 11:00 tai sitten ne ovat (todennäkösemmin) 13:30-14:00... Tässä tapauksessa otan mieluummin sen pari tuntia liian aikasin version.. Vaikka mieluiten saisivat olla vaan puolisen tuntia etuajassa..

Ristiäislahjasta: Mitä te ootte toivonu lapsillenne lahjaks/ saaneet lahjaks? Mä en osaa kellekään sanoa, mitä mä haluaisin tytölle [&:] Oon vaan todennu, et kirjoja saa aina ostaa, vaatteita en tartte ja koruja jos ostaa niin kultaisia ois kiva saada...

Celina
: Mä oon meillä alusta lähtien tehny silleen, että nukutan tytön päikkäreillä omaan sänkyynsä (jos siis päikkärit nukutaan kotona eikä vaunuissa ulkona) ja yöllä laitetaan omaan sänkyyn nukkumaan aluksi, mut jos sit ei meinaa rauhottua syötön jälkeen, ni sit otan mun rinnan päälle nukkumaan sänkyyn.
 
Heipparallaa,

Aloitetaan nyt vaikka tällä "kamalimmalla" asialla, mulle on iskenyt kamala vauvakuume!!! Mullahan on vauva ja se ei voi johtua siitä että raskautta kaipailisin sillä en tykkää juuri ollenkaan siitä raskaus ajasta. Mieheltä eilen kyselin että hommataanko me viellä yks, ei se kyllä eitä sanonut mutta totes että meilähän on vauva. En kertonut sille että vauvakuumetta poden vaan sillä verukkeella kyselin että kun tuota ehkäsy juttua mietiskelin [;)]

Poika nukkui hyvin yön, meni nukkumaan klo.22, heräs klo.3 ja klo.6, klo.8 nousin sängystä ja lähdin koiran kanssa kävelylle. Vauveli oli siinä vaiheessa jo hereillä ja jäi isänsä kanssa pötköttelemään meidän sängylle. Päikkäreitä on nyt vetänyt jo kohta 4h joista ulkona vaunuissa 3,5h.
Ihanaa kun sain sen vihdoin nukkumaan liikumattomissa vaunuissa niin pääs tekemään piha töitä. Yli 3h tuli haravoitua ja nyt on rakkulan käsissä. Viellä olis tätä aidattua osaa melkein puolet jäljellä ja sit olis tuo takapiha missä on autotalli+sauna rakennus, pieni alue ei sekään ole.

Jos kävis kurkkaamassa miten mun isompien miesten puun hakkuu hommat edistyy ja sit pitää kyllä ruveta tuota pienintä herättämään että pääsis kauppaan. Tänään on lauantai ja tää äippä haluaa herkutella[:D]
 
Hei jälleen!
Jos ehtis jotain rustaamaan....poika nukkuu vaunuissa ja tyttö meni kans päikkäreille. Nyt oon saanu taas pojan nukkuun omassa sängyssä kun teen illalla ennen vipaa syömistä hierontaa pojalle jotta rauhottuu ja sit kun syö niin on tyytyväisenä nukahtanut omaan sänkyyn eikä oo tarvinnut edes nukuttaa syliin vaan on voinut nostaa pojan sänkyyn hereillä ja on ollut tyytyväinen. Oon huomannu jotta jos poitsu syö tuttia niin kun laittaa nukkumaan niin herää kohta, mutta jos ei huoli tuttia niin kun nukahtaa niin nukkuu kunnolla pitkän pätkän. Ja juu rättikin on sängyssä joka on ollut minun paidan alla rintojen päällä yöllä joten omassa pedissä tuttu haju mutta se ei auttanut kyllä alkuviikosta kun nukkui vieressä...että kai se vaan pitää tottua siihen jotta välillä on hyviä öitä ja välillä huonoja...viime yö meni tosiaan taas 7tuntia unta, syöttö, 1,5tuntia unta ja sitten otin viereen tissille ja nukuttiin 3tuntia. Virkiä mamma taas. [:)]

PojanÄiti: Niin meillä pojalla ei vatsa kai mitenkään ole kovalla mutta neuvolasta ohjeistivat jotta jos menee yli viikko niin sitten toimittaa vatsa microlaxilla kun poika saa kuitenkin joka päivä korvikettakin niin ulostusta pitäisi silloin ainakin tulla enempi kuin jos olisi pelkällä rintamaidolla. Rintamaitohan sulaa paremmin kuin korvike. Nyt kun kävin eilen neuvolassa ja siellä oli sijainen niin hän taas oli sitä mieltä jotta voisi odottaa vähän kauemmin kuin sen 8päivääkin jos se lasta ei vaivaa ja kannatti kokeilla toista korviketta josko sekin voi vaikuttaa siihen, että uloste tulee paremmin. Ellei vatsa ensi viikon alussa taas toimi niin varaan lastenlääkärille ajan koska en voi sitä vatsaa aina toimittaa sillä microlaxilla.

Purri: Kuuloostaa kivalta toi sun vauvakirja idea...voi kun itselläkin olis virtaa mutta eipä taida olla...

Ristiäislahja: itsellä samaa ongelmaa jotta en tiedä mitä pyytäisin...vanhemmiltani pyysin lampaantaljan kun se joka meillä on ollut lainassa piti palauttaa. Eli hyviä ideoita tänne niin osaa sit itekkin pyytää ettei tulis mitään turhaa rompetta vierailta.

Tänään on mässy päivä, illaksi teen pizzaa ja syön suklaata ja irtareita....
 
Päivää Kaikille!

Huuuuh huuuh!
Viime yö oli mitä oli ja tänään on taas aamusta asti ollut menoa poikien kanssa..
Tyttö, jonka nimi btw on Kea, heräili yöllä, mutta ei syönyt yhtä paljon kuin normaalisti..oli meinaan aikas pinkeenä tissit aamulla ja vielä aamusyötön jälkeenkin[&:]. Laitoin tytön aamupäikkäreille (nukkuin 4 tuntia) ja pumppasin yli 200 ml maitoa isukille annettavaksi.

Eilen haettiin uusi auti- JEEEE!!

Välistä on sellainen olo, että pää rähtää, kun kaikki/joku koko ajan tarvitsee mua, kysyy multa jotain tai tai tai. Plääh.

Nyt otin "oman tunnin" = multa ei saa pyytää, kysyä mitään ja mulle ei saa puhua kuin äärimmäisessä hädässä[;)]
Suosittelen- toimii! Äidin oma vapaa hetki...
Perhe ratkaisi asian näin: Mies vanhemman pojan kanssa kauppaan, kissat alakartaan ja nuorimmainen poika viihdyttää vauvaa tossa vieressä. Ihanat.

Purrille onnittelut päiväunista!

Celinan yötouhut menee samalla lailla kuin täällä viime yönä..

uninen: Meillä on jo suunnitelmissä vielä yksi[;)] ..pitäähän sitä tytölle kaveri tehdä[:D]
Mutta katsotaan sitten..suodaanko meille nyyttiä vielä..mulla kun noita keskenmenoja tuppaa tulemaan vähän liian usein (nyt oli 10. raskaus ja kolmas vauva[&:]).

Kirsikalle hyvää herkkupäivää!!

No, mutta mä jatkan mun tuntia nyt toisille palvelimille[;)]!

Mahtavaa lauantaita kaikille!
 
Takaisin
Top