Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

Helouuuu!!

Kylläpä oli nautinto! meinaan sauna ja kylmä olut (alkoholiton).... Sitten "kymysyksiä" tuosta alkoholista ja tissittelystä. Kauanko esim. Yks olut tai ISO lasi viiniä kestää haihtua pois? Ilmeisesti on suotavaa lypsää ns."huono" maito pois ennen oikeeta ruokailua?
Viinistä.. kauanko avattu pullo säilyy? [:D] Mua niin himottas ottaa lasi punkkua, mutta en viitti avata lasillisen vuoksi pulloa, ja sitten taas en koko pulloa tahdo imasta [;)] Siis ihan sillee naatiskelisin Lauantai iltaa. [8D]

Huom! Muistutus!! Kelloja siirrellään taas  [:D] Ja Marraskuussa pulistaan uudessa topicissa [;)]

Ja taas mentiin... *Huoks*!! [:)]

Pst. Meen napero juttelee ja nauraa [:D]
 
Nopeesti Mammalle: elikkäs äidinmaidossa on promilleja yhtä paljon kuin veressä, jotta eipä tollainen ISO lasi ole este imetykselle. Itse en ainakaan pumppaa pois kuin vain ja ainoastaan illanistujaisten jälkeen ja vielä aamulla kans.
Jotta nautiskele rauhassa punaviinilasillinen[;)].
 
Alkoholista verestä/maidosta keskari pullo haihtuu n. puolessatoista tunnissa. Näin muistelen.
Mutta siis haihtuu samaan tahtiin maidosta kuin verestäkin. (kuukkeli tietää tarkemmin [;)]) Mut jos pumppaa nin promillet säilyy pumpatussa maidossa.

Mua väsyttää, jatketaan paremmalla ajalla!

... eiku...Paitsi kaika Ihana nimi tyttelillä!!![:)]
 
Iltaa täältäkin[:)]

Meil on oikein tyttöjen ilta, kun mies läks 19 maissa yövuoroon ja poika on viel mummulassa. Mä kävin tänään parturissa ja kyl tukkaa läks[:D] Onneksi oli toi CityDealista ostettu lahjakortti, niin sai pilkkahintaa pesun,leikkauksen ja föönäuksen. Väri täytyy ens viikolla laittaa päähän ite. Saa nähdä miten saan ens viikolla leivottuu mitä olin ajatellut nimiäisiin, kun on taas menoo ja tohinaa meillä.
Meillä tytsi on tehnyt nyt pari kertaa että kolmeen päivään ei kakkaa, mutta eilen tuli mukava lasti mun kaverin luona ja aamuyöstäkin tuli sitten+alkuillasta.

Purri: Onnittelut päiväunista[:)]

Tiko: Koita jotenkin jaksaa jotenkin ja toivottavasti anoppi lähtee pian omaan kotiin.

Kaikalle onnittelut uudesta autosta[:)]

Mä ihan kauhistun, kun joulu lähestyy ja alkaa tämä: mitä tartteette yms yms.... Mä sanoin miehen isälle että en tiedä mitä muksut tarvii. Viime joulunakin ostivat mun pojalle lahjoja, vaikka ei ole biologisesti lapsenlapsi[:D]
Tekis mieli sanoo että vaippoja,kosteuspyyhkeitä ja korvikemaitoo[:D] Tänä vuonna poika on isällään joulun ja en tiedä onko mies töissä tänäkin jouluna, niin me ollaan sitten ihan rauhassa kotona.
 
Mamma76: Viini säilyy ihan hyvänä noin maks. viikon verran. Toki maistat kyllä viinistä, mikäli on jo etikoitunut tai jos siinä on sakkaa pohjalla. Muutama päivä siis on ihan ok säilyttää suljettuna. Merkkaa vaikka etikettiin päivämäärä niin tiiät ainakin sitten kuinka kauan on ollut pullo auki. [:)]
Mulle kaveri sano, joka valmistuu nyt lastensairaanhoitajaksi, niin että olis hyvä olla n.8h imettämättä jos aikoo ottaa alkoholia, mutta toki riippuu ihan omasta kropasta ja siitä miten maksa polttaa alkoholia. Tästä löytyy montaa eri koulukuntaa yleensä.[8|]

myöhemmin lisää kuulumisia.. nyt vaihtamaan vaippaa...[:'(][:D] morjes!
 
Aamuja!!

Kiitos Kiitos tiedoista...Sitä kun on yleensä nautiskeltu koko pullo ystävien seurassa, ja olen vasta alkanut tykästymään punkkuun. Aikoinaan mulle siittä iski armoton migreeni, joten..

Nyt on mamman aikataulut sekaisin, ja niin on naperolla myös [8|] Perhanan kellon aikojen siirrot! Mulla oli automaattisesti kännykästä mennynnä tunnin taaksepäin..Eli oli tuskallisen pitkä aamuyö ja "uuden ajan" mukaan jätkä päätti tuhertaa vaipan täydeltä pas**aa klo.5. aamulla. Juuh, ihan kiva kun sitä kakkia ollaan odoteltu, mutta hei Sunnuntai aamuna olisin voinut nukkua pikkusen pitempään, varsinkin kun yö oli levotonta.[&o] Se on sitten tänään PÄIKKÄRIT.Com [;)]

Kaika: Ihanan nimen olette tytölle antaneet ja Onnea uudesta autosta!! Juu-u,en ole yhtään kateellinen autosta En [:-][;)]
Haaveilen meille tila-autoa,minibussi olisi saamarin hyvä [:D] Tämä lössi kun lähtee talvilomareissuun, niin ei ole mammalla rentoutumisesta puhettakaan...Ilmeisesti jätämme reissun tekemättä [&o] Ja kesällä sitten tehtäis joku muutoman viikon reissu, ihan siis kotimaassa.

Nyt iski sulku aivoihin...otan toisen kupin kaffia, ja katsellaan ehkäpä myöhemmin jos joudan [;)][8|]
 
Huomenta!

Tästä nää mun ihanat aamut vasta alkaakin....tytsy kun herää joka aamu klo 6(aamu unia yritetty pidentää kaikilla kikka kolmosilla mutta ei apua) nyt kun siirrettiin kelloja niin mehän sit herätään klo 5. [&o][>:] oon manannu jotta nyt kun herää ajoissa niin ihan sata kun alottaa koulun aikanansa niin sit sitä ei saa millään hereille. Että kun yleensä syötän pojan 4-5välillä niin saan sit samalla nousta....vähänkö pitkiä päiviä tiedossa. Toivon nyt kuitenkin jotta tytön herätykset pysyis siinä kuudessa...huomis aamua innolla odotan!

Meillä on ollut nyt 3päivää kantoliina ja ihan jees juttu on....poika nukkuu yleensä iltapäiväunet kantoliinassa noin tunnin kun en saa sisälle päivällä nukahtamaan muuten kuin syliin ja pihalle ei ehdi siihen aikaan kun on ruoka aika. Helpottaa kyllä kun saa kädet vapaaksi. Ja mieluimmin tämän liinan kanssa lähden esim. johonkin tapahtumaan niin ei tarvitse rattaita lykkiä ihmispaljoudessa.

Kaika: Onnea uudesta autosta. Millanen auto?

Mammaliina: Juu samaa oon ajatellu joulusta jotta vauvalle vois vaan pyytää lahjaksi vaippoja, tutteja ja korviketta. [:D]

No joo, kahvia koneeseen lisää jos edes vähän piristyis..
 
Huomenii täältäkin.

Tänään pitäs lähtee tytsin kaa hakemaa poikaa tampereelta vähän ennen klo 12 ja mies saa levolliset unet, kun yövuorossa oli ja menee vielä illalla yövuoroon. Onneksi on talvirenkaat alla jo[:)]

Harmi Kirsikka86, kun teil alkaa aamut noin aikasin[&:]

Pitäs viel katella jotain kakkukuvia että minkälaisen haluan että miehen isä&äitipuoli ostaa nimiäisiin... Kukka asian saatii nyt hoidettua ja nyt sitten pitäs vaa saada sinne tilaan se avain, että vois mennä kattoo paikat valmiiks...
 
Huomenta täältäkin,
Jos vaikka muutaman rivin ehtis kirjuuttelemaan...
 
Täällä on ollut yhtä hulinaa niin ei paljoa ole ehtinyt käydä lueskelemassa tai kommentoimassa.
Viimeviikonloppuna lauantaina oli pimun 8 v synttärit. Onneksi juuri alkanut syysloma karsi pikkasen vierasmäärää niin ei mennyt ihan hulinaksi. Onni sai silloin pe vielä sen Rota-rokotteen ja aattelinkin että saas nähdä onko kuinka krätyinen mutta poika nukkuikin melkein koko illan. Krätyili sitten vasta la ja su illat ja nyt viikolla oli ti-to kakkaamatta.
Eilen oli pojan ristiäiset ja torstaina kauhulla ajattelinkin että toivottavasti alkaa poika kakkaamaan ettei kakkaa sitten ristiäisissä mekkoaan [:)] No onneksi to iltana turahti vaippaan täyslaidallinen ja sen jälkeen ollaankin kakittu taas n. 3-4 krtaa päivässä.
 
Ristiäiset meni mallikkaasti, vaihdoin pojan vaipan ja syötin pullosta ennen toimituksen alkua ja poika sitten nukkuikin melkein koko juhlien ajan, mitä nyt kerran heräsi haukkaamaan evästä. Mun vanha opettaja toimi pappina ja piti ihanan maanläheiset ja ennenkaikkea lyhyet puheet [:D] Tarjottavat maistuivat kaikille ja poju sai ihania lahjoja. Poika sai nimekseen ONNI EMIL. Onni jäi nimeksi kun siihen oltiin jo niin totuttu ja nimi mitä ensin ajateltiin (RENO EMIL) ei sitten enää kuulostanutkaan hyvälle. Emil taas on ns perintönimi kun mun pappa on Pentti Emil ja mun toinen nimi on Emilia. Kovasti juhlat saivat vierailta kiitosta, ja itse näytän kuvissa tosi freesiltä siihen nähden että tässä on 7 viikkoa valvottu.
 
Meillä ei kellojensiirto ainakaan vielä näy rytmissä mutta viimeyönä taas huudettiin pierunvaivaa. Eli se että kastamisen jälkeen alkaa kunnon unet on kyl todistettu kukuksi.. [:D]
 
Jaha, täällä heräiltiin taas.. ei muuta kun maitobaaria auki
 
Heipäti hei!

[:)][:)][:)]
Täällä jännätään sitten tulevaisuudessa, alkaako kuukautiset vai ei [;)][;)]

Meille tuli Nissan Qashqai+2- siihen mahtuvuu vielä yksi lapsi ja rattaat loistavasti[:D]
Ja sillä on ihanaa ajaa.

Minzkuli: Onnille onnittelut onnistuneesta nimestä!

Kirsikka: Kyllä tulee päivälle mittaa, jos noin aikaisin heräätte [&:]
Kantoliina on täälläkin iltasella käytössä- toimi loistavasti iltaitkuihin.

Mamma: Meillä oli samat hommat, mutta klo kolmen aikaan- Kealla niskaan saakka sitä ihteään[8D]
Meillä siis tyttö oli heti kiinni oikeassa rytmissä ja nukkui tunnin pidempään...mutta entäs minä- aloittelijoiden virheitä JO kahtena yönä peräkkäin--> tyttö on niiiiin suloinen yösyönnin ja vaipan vaihdon jälkeen, että mä jään killuttelemaan kehdon viereen ja piristyn. Viime yönä katselin tyttöä yli tunnin[8|][8|].


Jaahas se olis sunnuntai. Ihanaa!
Taidanpa laittaa haravan heilumaan hetkeksi.
Mitäs muuta tänään..lohta on toivottu ruoaksi, joten kalaa pitää hakea ja sitten fudistreenejä katsomaan..
Suklaapalloja miehelle iltaherkuksi ja kun makuun on päästy, niin miksei muutakin piparia[8D][8D][;)]

Mutta nyt persusta ulos!
 
Kamat alkaa oleen pakattu, paitsi että se viimeinen rutistus, kun tuntuu, ettei se tilpehööri lopu on vielä tekemättä. Tässä nautin pikaisesti sunnuntai croisantin ja mehun, muutama asia mistä ei luovu[:D] Ennen join sitä kahvia, mutta nyt ei uskalla imetyksen takia..

Saadaan onneksi muuttoon 4 auttajaa tänään, kun pakataan autoa, joten ei tarvii mun varmaankaan kantaa ainakaan tänään mitään. Huomenna ei välttämättä saada ketään, niin sitten täytyy toivoa, et Mathilda nukkuu sen aikaa, kun puretaan, onneksi sitä voi uudessa paikkaa pitää vaunuissa ulkona. Ja siis tavoite on et saataisiin kerralla kaikki, kun meil on sellainen koppiauto käytössä, kun ei täällä pääkaupungin alueella viittis kolmiosta toiseen muuttaa peräkäryllä Länsiväylällä ja kehillä voisi tulla vähä tuskaista, kun yksi muutto ollaan tehty miehen kanssa peräkärryllä, matkaa oli n. 5km ja aikaa siihen meni koko päivä, ilman vauvaa ja kärryn täyttämistä ja purkamista ainakin 5 kertaa.

MInzkuli: ihanaa, et annoitte tuon Onnin teidän pojalle nimeksi. Sopii hyvin tuon Emil-nimen kanssa.

Kaika on kanssa antanut ihanan nimen tytölle[:)]

Joulusta: päädyttiin miehen kanssa, et toisillemme ostetaan lahjat, joiden hinta saa olla maks. 10€, kun tähän muuttoon menee niin paljon rahaa taas. Mathildalle hommataan sitten syöttötuoli ja itkuhälytin, kun uudessa kämpässä on 2 kerrosta, niin täytyypi sellainen varmaan olla. Ja syöttötuoli taas taitaa kuitenkin joulun tienoilla tulla ajankohtaiseksi? Itse toivoisin kanssa noita satukirjoja, mistä Purri puhui ja sellaiset kävelyvaunut vai mitkä ne on, vähän aikaista, mutta kuitenkin. Ja sitten sellainen kunnon leikkimatto kiehtoisi. Eli perinteisesti leluja[:D]

Jep.. Oma painotteisuus jatkuu, mutta myöhemmin kommenntteja lisää..
 
Oih,Voih Joulu [:)]
Joulu joka taas tuntuu Joululta, kun pieni talossa. Nuo 2 ei enään usko meijän tonttu juttuja [:D]

Meillä naperolle toivelistalla on myös syöttötuoli, ihan perinteinen puinen. Jospas tuo suku hommaisi sen, niin me saatas itse shoppailla vaatteet [;)] ja Sellanen puuhakaari/teline olis mukava, sillä matolla ei niin väliä kun on noita kangaskirjoja, joissa peiliä yms.
Ollaan myös katsastettu matkarattaita, siis ihan uutena ajateltiin ostaa, kun niillä olis sitten käyttöä vuosiksi.Ei vie tilaa autossa, ja pääsee kaupoissa kiertelemään mukavammin.
Nuo nykyset kärrit vie hemmetisti tilaa, ja autoon ei mahdu enään mitään muuta. Onneks ostettiin käytetyt ja halvalla, koska oltiin vähän ajateltukkin matkarattaita ja toiseks kuljen kesäisin paljon pyörällä, joten ajankohtaiseksi tulee keväällä myös kunnon istuin fillariin ja pieni kypärä [:D]

HaniMami: Tsemppiä teille muutto puuhiin... Me myös ollaan etsitty pitemmän aikaa isompaa asuntoa, mutta ei vaan löydy. (paitsi sika kalliita)

Jahas, nyt vaatteet päälle ja ULOS[8D]
 
teree!

Täällä ollaan ilmaa puhdistettu isännän kanssa.
Nyt lähti mies rauhottumaan ja vaihtamaan renkaita autoon,
mäkin saan hetken puhalella rauhassa kun vauva nukkuu päikkäreitä ja isompi oli mummolassa yötä
ja läks nyt isänsä seuraksi rengas talkoisiin.
Teki ihan terää kyllä puuskuttaa, ja todellakin oli riita tarpeen, koska taas on parisuhde menossa
viemäriin. Me kummatkin ollaan sellaisia marttyyri henkisiä ja luovutaan asioista muiden
hyvänolon takaamiseksi, tässä tapauksessa ollaan luovuttu yhteisestä ajasta jotta keretään mahdollisimman paljon lapsia huomaamaan.
Esikoisen kanssa kävi juurikin samalla lailla. Tosin silloin ei puututtu asiaan ajoissa ja eroon johti se tie.
Nyt vaan kovasti keskustelua kehiin ja yritetään muistaa itsemme ja toisemme tässä arjen tohinassa.
Tulipas taas läpsäys omillekin kasvoile että pitää muistaa parishdettakin hoitaa,
siitäkun on välillä niin helppo luistaa.

hanimamilla kuulostaa menevän muutto ihan kohtalaisen hyvin! Mahtavaa kun saitte nyt asiat korjattua ja vielä näinkin pikaiseen[:D][:D]

Mamma ihana sielläkin taas joulupuuhiin pääset[:D] Mulla alkaa niin jokapaikka jo täpisemään mitä enempi kaupoisssa näkyy joulu!!! Eilen kylässä luin ainakin neljä Jouluaiheista lehteä ja nyt pää pullottaa lahja ja paskartelu ideoita!!! [:D][:D]
Niin ja osta se sellanen pänikkä viiniä! Säilyy pitempään kun on ilmalukko pussissa[;)]

Kaika
laitetaankos sinne jo plussatuulia tulemaan??[;)][;)][;)]

Minzkuli
Voi siellä pikku Onnista tulikin Pikku Onni[:D][:D][;)]
Onnittelut nimestä! Tai siis sen virallistamisesta[;)]

mammaliina
kuinka lyhyt kuontalo tuli? ja minkä värisen ajattelit loihtia?
Eikös olekin nannaa välistä vähän hemmotella ihan ihteään[:)][:)]

Mut nyt keittämään glögiä, jos sillä viimeisetkin höyryt lähtis...
 
Täällä tuntuu jo monet peittoja heiluttelevan! toisaalta itelläkin tekis mieli mutta sitten taas ei... lähinnä mua kai pelottaa että jos mä en tunnekkaan itte mitään, tai miehestä ei tunnu miltään kun paikat kuitenki vielä hieman ehken... öööh... noh, löysähköt(kai?).... mitään repeämiä tms. ei oo synnytyksestä tullunna ja jälkivuotokin ainakin toistaiseksi on hävinnyt [:)] ehkä nää olotilat vaihtelee sitä mukaa kun veskissä käy, nimittäin mitä enemmän oon päivän aikana liikkunu, sitä tiukempi/hellempi/ ehkä kipeempi on mun lantionpohjalihakset, joo oon kyllä tehny supistusharjotuksia jne.. ja tuntuukin että siellä lihaksissa on joskus päällänsä joku pysyvä supistus kun on hankala istua pöntölle, tai ei se istuminen vaan se pissaaminen/ponnistaminen [8D]  ei tätä osaa kirjottaa mitenkään [:D][:D][:D] 
 
Iltaa!
Huomenna ollaankin jo marraskuussa!
Mietin kesällä, että syksystä tulisi kamala: Niin paljon muistoja exästä jne.. mutta eipä ollutkaan niin rankkaa kuin kuvittelin, raskaushormonit eivät ole buustaamassa fiiliksiä :) Olen onnellinen!
Aamulla unohdin siirtää kelloja ja kun tulin tänne niin sain tietää, että niitä siirretään tänään! Elän puhelimen kalenterilla ja siellähän ei lue kesäajan päättymisestä.

Joulu: Kaikilla jo hirveä vimma puuhastella! Mulle iskee se sitten ensilumen tultua..

Vauvakuume: Mulla kai hävinnyt kauas avaruuteen. Kaupassa kun näen raskaana olevan naisen alkaa ahdistamaan kun muistuu mieleen oma raskausaika. Kai mulla se raskaus kuitenkin oli henkisesti aika rankka, kun yksin jäin. Mietinkin usein mitä sanon, jos joskus tapaan miehen, joka haluaa kanssani lapsen.. Pelkään myös, että mies jättäisi minut kun toisin ilmi etten halua enempää lapsia. En minä tiedä, tuntuu siltä etten halua tai uskalla enää koskaan tulla raskaaksi mutta joo, ehkei tämä aihe ole minulle ajankohtainen edes.. Olen asioiden edellä taas! Never say Never [:D]

Kaika ja muut joilla enemmän kuin yksi lapsi, hatun nostot ja peukut teille!! [:D][:)]

PojanÄiti: Tsemppiä parisuhteen parantamiseen!

Juups, taas oli vähän pikainen lukaisu.
Kuinkas moni on käynyt jo tuulettumassa? Mulle riittäisi tunnin baarikierros: Näkisi tuttuja edes, en joisi alkoholia ja sitten kotiin. Pidemmälle reissulle en vielä jaksaisi kun olisi pumpattava tissejä ja jaksettava vauvan kanssa seuraavana päivänä yms.
 
Piia84: mulla kanssa oli vielä iiihan tismalleen samanmoisia tuntemuksia kuin kuvailit tuossa pari viikkoa sitten, mutta ei enää.. Kait se palautuminen tapahtuu vähitellen. Jälkkäri tosin ei oo vielä loppunut. Eikä täälläkään tee vielä mieli mitään peittoja heilutella..

Edit. Tunnin päästä tulee kantajat. Hetken ehtii levähtää, syödä ja pitää vauvaa sylkyssä. Tuntuu, et ei oo tarpeeksi sylitelty, mutta nukuttu kyllä viekukkain. Tosin neiti ei sylissä viihdy pitkiä aikoja, vaan mieluummin sitterissä, niin ei kait mitään. Täytyy sitten ensi viikolla ottaa sylittelyt takaisin..
 
Takaisin
Top