Lokakuun turinat

Mulle tuli tänään aika nt-ultraan! Ja se olis työaikaan, eli kai siitä on kertottava! Se vaan vähän jännittää ku alotin just tällä viikolla uudessa työssä ja sain tietää raskaudesta vasta kun työsopimus oli tehty! ja koeaika jatkuu helmikuulle! Toivottavasti ei tuu kenkää takamukseen! Täytyis vissiin alkaa kertoa, niin ei sitten hukkaa aikaansa tuolla tarpeettomasti!
 
Minä oon jotenkin skeptinen tuota rokotetta kohtaan.. Ja just jossain luki että saattaa aiheuttaa narkolepsiaa se rokote.. :O huh..
 
Alle 65-vuotiaille annetaan Vaxigrip - rokote, jossa narkolepsian vaaraa ei ole. Kannattaa harkita tarkkaan ottaako sen rokotteen vai jättääkö ottamatta. Minulle itselle on ihan selvää, että minä sen otan. Kuulun siis riskiryhmään perussairauden vuoksi niin ottaisin sen kuitenkin. Olen sen jo useana vuonna ottanut ja otattanut lapsillekin. Kukaan meistä ei ole sairastunut narkolepsiaan. Eikä minulle tullut siitä sikainfluenssarokotteestakaan mitään. Senkin siis olen ottanut aikanaan.
 
Mä kerroin töissä pomolle heti ku ite sain tietää.. en sillä et oisin ollu innoissani sitä nyt heti kertomaan, mut ku on sellanen työ et täytyy suojella tuota kasvavaa palleroa, niin pakko kertoa pomolle et se ei "pakota" sellasiin hommiin mitä en saa tehä. Parhaalle kaverille kerroin viikko sen jälkeen ku ite sain tietää. Kenellekään muulle ei olla vielä kerrottu ja yritetään pitää ainaki ultraan asti salassa. Eka neuvola meil on vasta 28.10. eli ultra sit vasta joskus :sad001

Pahoinvointi on taas välillä vähän hellittäny, niin ettei oo koko aikaa ällöolo vaan välillä :happy: Ei oo onneks tarvinnu olla pois töistä (vielä) sen takia. Mites muilla?

rv8+3
 
Ei ole onneksi tarvinnut olla ainakaan vielä raskauden takia saikulla. Esikoista odottaessani jouduin olemaan viikon saikulla väsymyksen takia. Sitä vähän sai selitellä... Nyt on muutenkin kokoajan niin väsynyt, että ei huomaa "raskausväsymystä" :D
 
Mä en vielä oo töissä kertonut mutta ajattelin että varhaisultran jälkeen voisi pomolle kertoa. Olen asiakaspalvelutyössä ja nyt kun on jonkun verran ollut pahoinvointia (jota pitää yrittää peitellä) niin tuntuis helpommalta kun pomo tietäis. Meillä on erikseen vielä työvaatteet, ja käytössä olevat housut jo pikkusen painaa ikävästi mahaa. Meillä on mahdollisuus tilata äitysmallin housuja mutta eka pitäis tietysti kertoa raskaudesta...
 
Olen ollut päivän pois töistä pahoinvoinnin takia. En periaatteesta halua hakea sairauslomaa, koska koen olevani raskaana enkä sairas :)
 
Huh, kun voi olla väsynyt!
Eilen piti lähteä hevosten kanssa liikenteeseen aamulla, niin en saanut nukuttua klo 6 jälkeen enää yhtään.
Reissu kesti kaikkiaan 6-7h, mutta ei päässyt nukkumaan, kun lähdettiin vielä sukuloimaan ja auttamaan pihan siivouksessa.
Itse sain onneksi sen helpoimman homman, eli esikoisen perässä juoksemisen.
Sieltä kun päästiin, niin piti jo kiirehtiä töihin. Onneksi kyseessä oli lyhyt työaika, niin pääsin kotiin vihdoin ja viimein klo 20.30.
Siihen vielä kotona tallin siivous (onneksi mies oli jo lisännnyt yhdelle hevoselle vedet. Helpotti hommia).
Klo 21 pääsin sisälle ja sen jälkeen meinasikin uni kokoajan tulla.
Klo 22.30 hevosten hoito ja nukahdin sohvalle kesken toisenlaiset äidit ohjelman.
:dead:

Mies on muuten nyt selkeästi enemmän ääneen haltioissaan raskaudesta ja tulevasta vauvasta mitä esikoisen kohdalla. Esikoisen kohdallahan hän siis ei uskaltanut riemuita jos joku meneekin vikaan. Nyt hän on sitä mieltä, että kaikki tulee menemään mahtavasti kun tähän asti päästy jo.
Eilen muisteli juuri esikoisen synnytystä (josta en hirveästi itse muista ilokaasujen hönkimisen takia). Awwww...:Heartred

Ps. Nyt pääsen nukkumaan takaisin, kun esikoinen rauhottui unihöpinöiltään.
 
kamala kun täällä maha alkanut näkymään, ja nyt vasta rv 7+5:eek: töissäkin alkanut tulemaan jo epäileviä silmäyksiä vaikka työpaita onkin suht muodoton pitkähihanen, mikä tosin piti jo vaihtaa numeroa isompaan:laughing021kiva jos joku kysyy ni juu alkaa selitellä että rv8 on menossa vaikka näyttääkin että lähempänä puoltaväliä :laughing021aattelin et pääsis ees tuonne 10+viikoille mut taitaa jäädä haaveeks:rolleyes:
 
Minä toin julki koko homman hyvissä ajoin, sekä pomolle, että ystäville. Pomolle ihan siitä syystä, että osataan huomioida paremmin työtehtävien suunnittelussa. :) Ja ihan siksi kun tiesin, että isommat lapseni kuitenkin sen kertovat kavereilleen ja ne taas äideilleen ja sitten onkin jatkumo valmis... :rolleyes:
 
Juuri siitä syystä, ansaki, me emme ole kertoneet vielä meidän isoille raskaudesta. :) Edellinen raskaus kun päättyi ennen aikojaan ja edelleen jotkut lähes tuntemattomat kyselee siitä raskaudesta. Nyt siis kerromme isoille lapsille vasta kun raskaus on varmemmilla viikoilla ja nt-ultrassa on käyty.
 
Frozenflower, munkaan pomo ei oo mikään kiva tapaus joten ajattelin pitää salaisuutena niin pitkään kun onnistuu :) Opiskelen työn ohella ja tarvisi vielä hakea kevääksi opintovapaata, niin en uskalla kertoa ennen kun on vapaat myönnetty.

Influenssarokoteen ottaminen mietityttää myös. Olen hoitotyössä töissä, enkä ole aikaisemmin ottanut, enkä myöskään sairastanut mitään suurempia flunssia.
 
Täällä kanssa housut kiristää ja vatsa pömpöttää ja rv 8+1.. Eilen kerroin omille vanhemmilleni ja ihan vain muutama kaveri tietää :).
Täytyy käydä kohta varmaan äitiyshousu ostoksilla kun farkut on niin inhottavat...
 
Täälläkin kiristää. :nailbiting: Mä en edes tiedä mistä löydän housuja tarpeeksi isossa koossa jos käy tukalammaksi. Tai sit on vaan pakko laittaa henkselit estämään housujen valumista ja hame päälle. :grin Vielä kun talvikin tulee niin pakkohan sitä on jotan lämmintä olla. :confused:
 
Mie ostin jo ennakkoon yhdet mammahousut ja -leggarit, ettei tuu sitä tilannetta ettei oo mitään päälle pantavaa töihin, jos se maha yllättäen sieltä pullahtaa :happy:
 
Mun oli pakko käydä tänään ostamassa mammapökät ja löysinki kahet ihan hyvät alennuksesta. Ensin sovitin tavallisia housuja mutta monta numeroa isompana -juuei. Lahkeet oli metrin liian pitkät ja samoten liian leviät. Kahta pukeutumistyyliä tulee olemaan talven läpi.. Joko toppahousut ja vanha kulahtanu maihari. Tai A mallinen villakangastakki yhistettynä mammapöksyihin (vähän niinkö farkun näköstä joustavaa matskua) tai paksuihin sukkiksiin. Vielä pitäs jotku talvisaapikkaat löytää jotka passais molempiin tyyleihin :bored:
Yläosia löytyy jo muutamia soppeleita valmiiksi kaapista, joten niihin ei nyt tarvi rahaa hassata. Isommat rintsikat tarttis.. Mietin vaan että kuinkahan paljon nämä niinkö meinaa kasvaa että ostanko suosiolla nykytilanteeseen nähen vieläki isommat liivit.. :P Lähtötilanne oli D kuppi mutta kyllä kai nämä on jo yhen-kahen aakkosen verran menny etiäpäin :dead::facepalm:
 
Voi ny, sorruin dopplerin ostoon kun tosi edullisesti sain, mutta nyt mietin milläs viikoilla oikeesti voisi alkaa kuulemaan sydänääniä? :rolleyes: Tokihan sillä piti nyt jo kokeilla mutta eipä kuulunut kuin perunoiden siirtyminen suolistossa eteenpäin... :eek:
Viikkoja siis nyt vasta 8+5
 
itse sain kuulumaan ihan perus dopplerilla niin omat kuin ilmeisesti asukkaankin äänet(tai ainakin toivon ette ihme viuhvauh jumputusta ole alkanut sivuääninä itseltä kuulumaan:grin) nyt rv 7+6 alkuviikolla... siihenkin kai vaikuttaa tosi moni asia miten ja milloin kuuluu, sain siis ihan tuolta häpyluun paikkeilta kuulumaan. nyt rv 8+1 ja jos tänään kokeilisi uudestaan kuulostella:)
 
Nyt menossa rv 11+2, itsellä ei ole sen pahempia pahoinvointeja ollut, välillä on hieman etonut mutta kertaakaan ei ole tarvinnut posliinia halailla (luojan kiitos). Vatsa on ollut turvonnut koko raskausajan ja ilmavaivoja on ollut paljon. Nyt alkaa pahin turvotus hellittämään mutta silti pitäisi housukaupoille lähtiä sen verran jo pömpöttää :)
Väsymys on myös ollut mukana koko raskausajan, yöunet ei tunnu millään riittävän. Ennen nukuin yössä n.6-7tuntia, nykyään 8-9tuntia ja siltikin väsymys vaivaa.
Onko kenellekään tullut vielä outoja mielihaluja? :)
 
Takaisin
Top