Lokakuun turinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Amamma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen kuullut tapauksia, joissa raskaus on alkanut kaksosraskautena, mutta toinen on mennyt kesken ja vuotanut pois. Toinen on taas jatkanut normaalisti kasvuaan ja syntynyt täysiaikaisena. Voisiko BaBy2 sinulla olla ollut tällainen tapaus? Olen myös kuullut tapauksesta, jossa oli ultrattu useamman kerran ennen kun tuli km eikä kukaan ollut huomannut sitä toista. Oli ilmeisesti kehitys pysähtynyt jo niin aikaisessa vaiheessa.
 
Mulla edelleen pientä tuhrua pyyhkiessä... Tänään kysyn kyllä neuvolasta asiaa ja vaadin päästä ultraan! :smiley-angry017 Kerrothan BaBy2 kuulumisia?! Toisaalta on niin kiva tietää ettei ole ainoa joka näiden asioiden kanssa pähkäilee yksinään! :confused013
 
Jännittäjlle (ja muillekin) haluab kertoa oman kokemuksen tuosta vuodosta ja sen määrästä. Esikoisesta noin rv8 vuosin todella paljon ja kohdun kasvukipujakin oli. Kivut oli menkkamaisia ja vuoto kesti siteessä, vaikka sidettä saikin vaihtaa aika usein. Keskenmenosta kipu oli todella rajua, vertaisin synnytyssupistuksiin ja vuoto oli todella runsasta. Esikoisen 4+ kokoiset vaipat ei pitäneet sitä vuotoa tuntia hallinnassa. Ja vuoto kesti yli vuorokauden. Eli yhteenvetona, omakohtaisesti olen huomannut, että runsaskin vuoto voi olla ok ja keskenmenovuoto on jo näillä viikoilla niin runsasta, että sen kanssa ei vaan pärjää fiksusti.
 
Mä kävin ekassa ultrassa kun viikkoja oli 9+0, ja silloin ei ainakaan näkynyt mitään toista vauvan alkua.. Ja sit tasan viikko tästä alkoi tämä hirveä vuoto. Mulla kyllä oli samana päivänä kamala alavatsa kipu noin puolen tunnin ajan (itse kyllä veikkasin jos oli jtn mitä söin? En siis tiedä liittyivätkö toisiinsa) ja noin 5h tästä alkoi tää kauhea vuoto. Ja sitä tuli niin reilusti että kyllä siinä säikähti.
Mutta tosiaan, mulle sanottiin et joskus näin vaan käy. Joillain saattaa olla se hematooma jos vuotaa, mut mulla ei sitä ollut.
Mun oma äiti on joskus saanut keskenmenon 16+4, joten kyl mua pelottaa vielkin et jotain käy :arghh:
 
Tuhrua edelleen, soitin neuvolaan, oli sitä mieltä että ihan normaalin kuuloista koko juttu, eli ei hätää... Mutta sain ylimääräiseen ultraan ajan (lähinnä oman mielenrauhani vuoksi) torstaille, eli suhteellisen nopeastikin vielä! :) Mitään/minkäänlaisia kipuja ei ole ollu koko aikana, eli luultavasti kaikki on kunnossa, mutta ainahan tällaiset vähän pistää miettimään...
 
Heissan kaikki. Olin kirjotaneeni eilen mut eipä viestiäni näy laisinkaan :D
Itselläni oli tänään labra-aika ja ollut maha sekasin koko päivän kun piti olla pissaamatta aamusta. ÄÄYYH!!
Itse en ole kertonut vielä kenellekään, mieheni kyllä möläytti jo töissä asiasta, mut ottivat asian kuulemma kylmän viileesti ja seuraavaan päivän poltavaan juttuun..ehkä joku keittiöjuttu jota en vana tajua tai sitten sen työkaverit eivät vaan vielä ymmärrä ihan täysin asiaa. Mulla olisi itsellä edessä kertominen työpaikalla, esimiehelle/työkaverille ja sitten pomolle myös. Jännää kui ottavat asian vastaan. Pitää myös valmentajalle kertoa jossain kohtaan raskaudesta. Joutunut jo vähän rajoittamaan menoa altaassa, mutta onneks sitä ei tie kukaanmuun kuin minä, koska jatkoin uintitreenejä vasta plussauksen aikaan vuosien jälkeen. saa vana nähdä mitä seura sanoo asiasta tosiaan. harjottelulupaa varten pitäisi hankkia kilpailulisensi joka nyt jää, ja ilmeisesti odotukset oli vuodenvaihteen jälkeen. Ja harjotuslupakin paussilla juuri sillon! En niin halua laittaa treenausta taas paussille kun vihdoin pääsyt vauhtiin!!

Itse aatelin kertoa vanhemille yms suvulle joulun tienoilla, toki riipuu miten maha alkaa näkyä. Viimekäynnillä äitini tokas mun laihtuneen joten vielä ei hätiä. Toki nään vanhempani todenäköisesti vasta jouluna joten väliäkö tolla vaikka olis mimmonen maha, voi olla vaan shokki kun astelen ovista sisään maha edeltä :happy:
Nyt lähinnä jännää että tajuaako kuinka pian miehen veljet asian. Esikoisen odotusaikana eivät olleet tajunneet mitään vaikka olin heidän kanssaan ollut ties missä täysin vesiselvänä. Eivät uskoneet kun kaikille yhtenä iltamana kerrottiin.. Nyt sit taas, kuinka pian tajuavat että en juo siideriä/drinkejä vaan vedän alkoholittomia. Varsinkin kun perjantaina mennään porukalla keikalle ni saas nähdä kuinka käy. Toki ei haitaisi vaikka pojat saisikin selville asian, mut muu miehen perhe vähä jänskittää mua. Esikoisen ne otti kaikki innolla ja ilolla vastaan, toisen lapsen saanista ne on miestäni kiusannut. Että kun ei kummallakaan ole ajokorttia et mite me sit kuljetaan yms. Huh!
Niin paljon kaikenlaista mielen päällä että! äyyyhh..
 
Meillä oli tänään meiän mammaporukan treffit ja siellä yksi aika alkuvaiheessa oleva äiti kertoi olevansa raskaana! Hänellä viikkoja kasassa vasta 7+ jotain.. No tottakai kiinnostuin hänen LA:taan, oloistaan yms.. Siitä innostuneena yks toinen mamma sanoi arvanneensa et mäkin olen raskaana! Sanoi, että se näkyy selvästi päällepäin! :D vaikka mulla sentään on tota löllömahaa jo ennestään! Olin etukäteen päättänyt, että en kerro vielä, mutta eipä siinä tilanteessa oikein viitsinyt kieltääkään! Myös eräs toinen tuttava on jo arvannut.. En kyllä tajuu missä muuallakin näkyy niin päällepäin ku tisseissä, mut näköjään se näkyy! et eipä tää taida kovin pitkään salaisuus olla...
 
Meidän oli kanssa tarkoitus pitää salassa jouluun saakka. Viimeviikolla juttu melkeimpä räjähti käsiin kun mahasta näkee jo ihan selkeästi mistä on kyse ja nyt tästä raskaudesta tietää minä, mieheni + ainakin 20 muuta. Ja tällä pikkukylällä ei pysy sitten mikään salassa. Siinäpähän meni sekin salassa pitäminen, kun tätä mahaa ei piilota enää mikään. Toisaalta ärsyttää ihan suunnattomasti, mutta toisaalta ihan sama. En vaan osaa vastaanottaa onnitteluja niin menen ihan lukkoon kun joku tulee onnittelemaan raskaudesta.. :-D
 
Täällä myös tarkoitus pitää salassa, mutta tänään sitten jo yksi työntekijä kysyi olenko raskaana... :sour: Eipä auttanut kuin vastata myöntävästi, ja pyytää pitämään omana tietonaan. Saa nähdä, että pysyykö salaisuutena :grin Oli kuulemma ihmetellyt, kun olin laittanut työvaatetilaukseen kokoa suuremmat vaatteet! Kaikkia sitä täytyy udella... Nyt vasta 9+6 ja nt ultraankin on vielä yli 3 viikkoa. Raskaudesta tietää mieheni lisäksi tosiaan vain kaksi läheistä ystävääni. Onneksi työpaikka on eri paikkakunnalla kuin itse asun, että sieltä ei ainakaan tieto leviä eteenpäin!
 
Tuo on niin ahdistavaa, miten jotku vaan paukauttaa kysymykset suoraan! Ja vielä näin aikaisessa vaiheessa... :/ oottasivat ees tovin epäilyjensä kanssa.
 
Nyt sit kun sain ylimääräisen ultran tarkistusta varten niin kaikki ikävät jutut loppu... Siis vuoto, ei mulla muuta ole ollutkaan... Mutta hyvä näin tietysti ja huomenna ultraan kuitenkin, mukavaa sekin! :rolleyes:
 
Se siitä mukavuudesta... Olin ultrassa tänään, kehitys oli toukalla loppunut vk 7. Eli nyt vaan odotellaan että tulisi pois luonnollisesti, mutta ensi viikolla (VASTA! ) aloitetaan lääkinnällinen tyhjennys jos muu ei auta... Kauan antavat odottaa, kun nyt jo ollut masussa turhaan kolme viikkoa... Tuntuu että pää hajoaa, mutta elämä jatkuu ja toivon että vielä joskus saan näille palstoille palata! Hyviä vointeja kaikille! :Heartbigred
 
Pahoittelut ansaki! :( onpas outoa ettei heti lähdetty tyhjentämiseen. Mutta tsemppiä tulevaan!
 
Takaisin
Top