Lokakuun turinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Amamma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin muuten ajoittain tota rusehtavaa valkovuotoa, olen myös miettinyt, että mihin se viittaisi. Oma veikkaus on kuitenkin että kyse voisi olla bakteeriepätasapainosta. Tulehdus varmaan oireilisi koko ajan, eikä vain välillä.
 
Huojentavaa kuulla, et en ole ainut tuon oudon vuodon kanssa... :)
 
Ahaha :smiley-bounce022 Miespä tokaisi heti aamuun "Sun maha on ruvennut kyllä röllöttämään"
.
Eli on kyllä pulahtanut ulos, vaikka paino on sama kuin ennen plussaamista. Minun puolesta saisi tippua, mutta samapa tuo. Terveellistä olisi, että paino ei nousisi lainkaan raskauden aikana.

Uskaltaako kukaan pyöreämpi kertoa mikä oma BMI on?
Edellisen raskauden alussa oli 35 ja nyt yli 40....
Tiedän, olen sairaalloisen ylipainoinen ja kovasti yrittänyt tehdä painon pudottamisen suhteen, mutta varsinkin lähipiirissä tuttujen kuolemien jälkeen sitä paino nousi vielä 5kg..
T. Lohtusyöjä
 
Muokattu viimeksi:
Täällä BMI 30 ja seki jo tuntu vähän nololta neuvolassa ja heti sen takia mamma laitto lähetteen kahteen kertaan sokerirasitukseen :spitoutdummy: painoa ei tarttis vissiin tulla juurikaan yhtään lisää mutta toisaalta tuli käsky syödä 2-3 tunnin välein. Helppoa ku heinän teko, juupajuu :woot:
 
Juu.. Täällä bmi joku 35.. Eli reippaasti ylipainoa on! Mut meiän neuvolalääkäri oli niin ihana kun tuskailin siellä ton painon kans, niin se sano et ei hätää et sä nyt niin sairaan lihava ole! mä katoin sitä silmät pyöreänä ja väitin vastaan! Mut tosi kivasti ne neuvolassa on suhtautunut eikä koskaan oo tuntunu kiusalliselta kenenkään kommentit! Mut toivottavasti painoa ei tulis lisää!!
 
Mulla on yli 50. :oops: Oon ollut lapsesta asti HYVIN ylipainoinen, niin ei se oikein tahdo lähteä. Oon yrittänyt kaikkea salaattidietistä pussikeittoihin, mutta ei vaan tipu.

Mutta ajatellaan positiivisesti; BMIn mukaan ollaan liian lyhyitä. :wink Ei mee aina tasan ne nallekarkit.:rolleyes:
 
Mulla on BMI 33 eikä vielä oo ekaa neuvolaa ollut, pelkään vähän minkälainen reaktio sieltä tulee. Mulla on varmasti kaksi sokerirasitusta ja hyvä niin, parempi jos saan jo aiemmin tietoon jos radi puhkeaa. Äidilläni todettiin just 2. tyypin diabetes niin en yhtään ihmettele vaikka itselle raskausdiabetes tulisikin. Yritän nyt tietysti syödä mahdollisimman terveellisesti ettei puhkeaisi, mutta saa nähdä..
 
Mä oon suunnitellu kyllä että nyt kun mulla alkaa uus työ, jossa on säännöllinen työaika, koitan pitää kiinni rd ruokavaliosta, jotta saisin painonnousun hillittyä! :) vaikka ei diagnoosia napsahtaiskaan! Viime raskaudessakin tosin sokerirasituksen arvot oli tosi hyvät!
 
Mulla on vaan yksi sokerirasitus sitten 26 vkon paikkeilla vaikka oonkin tosi pullea. En bmitä nyt muista.
Edellisessä raskaudessa sokerit oli tosi hyvät ja tuli silti lähes viisi kiloinen vauva. Nyt jo on uhkailtu käynnistyksestä, jos tämä kasvaa yhtä hyvin...
 
Kerroin omille vanhemmille varhaisultran jälkeen tänään. Pieni paikka niin kuulevat vielä muualta, kun meen neuvolaan. Mies päättäköön omilleen kertomisesta. Muuten kiva kertoo perheille jo nyt, mutta miehen veljen tyttöystävästä en pidä, enkä hänen haluais tietävän.
 
Eilen äitini kans juttelin puhelimessa ja alko selittään lääkäri käynnistä, että verenpaineet laskenu hyvin ja hb oli niin ja niin paljon. No enköhän fiksuna menny möläyttään sitte, että kuin paljon mulla oli, vastaus:" Mitä sie lääkärissä oot käyny?" Pikapika selitys takas, että pakko kait sielläki on joskus käyä. Iltapäivällä soitti uusiksi, että hän jäi vähän miettimään minkä takia sie oot sielä käyny. Koitin sitte udella, että mitäköhän vaihtoehtoa se on miettiny, mutta vastaus oli vaan, että en kehtaa ees sanoa.

Mie olen 99,9% varma, että arvas mistä on kyse. :D Mitään en myönnä ainakaan vielä. Ajattelin, että ko nt-ultra on 9.11 ja eikös isänpäivä ole just sopivasti edeltävä päivä niin pistän iskäle postisa menemään isänpäivä lahjaksi kirjan "40 tapaa käyttää isoisää" ja kortin, että kerkiää toukokuuhun asti opiskella :p Saahan se toki sen muutaman päivän myöhäsä, mutta sama kait se :D
 
hmm,kävimpä sitten vaa'alla ja ihmekään kun tuntuu housut kiristävän, pari kiloa paino noussu tässä parin viikon aikana:wideyed: ja ei, en nyt varsinaisesti seuraile tuota painoa kun ei ylipainoakaan ole ja bmi tuossa pikasella tarkistuksella 21,5 tuolla normaalipainolla... mutta joka tapauksessa kyllä tuo vähän hätkäytti,kun olevinaan en sen erikoisemmin enempää tai vähempää ole syönyt:think005
muoks.rv7+0
 
Muokattu viimeksi:
Hmphh.. Mies sai tänään puhelun äidiltään, joka onnitteli perheenlisäyksestä...

Tuossa 2kk takaperin olimme olleet eräissä sukujuhlissa, jossa joku tuikituntematon mummeli oli tuojottanut mahaani ja nyt huudellut pitkin kyliä kuinka olen raskaana..

Tuolloin en siis ollut vielä. Ai kun ihanaa tuo juoruilu ;)
 
Minä olen jo kertonut esimiehelleni kun tulee poissaoloja. Eipä se hänelle tietty sinänsä kuulu missä minä luuhaan kunhan teen tunnit täyteen, mutta minun mielestä se oli ihan kohteliasta. Kun olen virka-aikaan töissä niin en voi sopia helposti neuvolakäyntejä enkä varsinkaan ultria työajan ulkopuolelle. Olen kyllä muutenkin avoimesti puhunut, että tehdään vielä toinen niin ei se yllätyksenä tullut. Työkaverista yhdelle olen kertonut, mutta hän on muutenkin läheisempi minulle niin se tuntui luonnolliselta. Hän on ollut minun iloissa ja suruissa ennenkin mukana. :)
 
Sen laillisen 2kk ennen äitiyslomalle jääntiä.
Minulla työnantaja sellainen natsitäti, että jos olisin esikoisen kohdalla kertonut aikaisemmin, olisi siirtänyt huonompipalkkaiseen työhön, ettei tarvitsisi äitiyslomalla palkkaa maksella niin paljoa..

Nyt sillä tosin ei varmaan ole mitään väliä, kun siirtivät minut vanhenpainvapaalla ollessani 0h/vko ja sijaisestani tekivät vakkarin...
 
Meillä tietää jo sekä minun, että miehen vanhemmat ja muutamat muutkin sukulaiset. Melkein kaikki kaverit tietää. Pomolle kerroin pari viikkoa sitten, juurikin noiden poissaolojen takia ja nyt sitten tällä viikolla olen maininnut muutamalla työkaverillekin. Eli aika moni alkaa tietämään, nyt rv11+0.
 
Töissä kerron vasta kun on 'pakko'. Meillä ei tiedä kuin paras ystäväni. Sovittiin että muille kerrotaan vasta sitten ekan kolmanneksen jälkeen.
 
Ajattelin aluksi pitää salassa mahdollisimman kauan, mutta nyt taidan kertoa nt ultran jälkeen (jos kaikki on hyvin). Huolestuin tänään kun heräsin aamulla tosi hyvinvoivana ja pitkään jatkunut pahoinvointi loisti poissaolollaan. Huomenna on rv 10. Hassua tämä raskaana olo kun ensin toivoo, että olo paranisi ja sitten kun paranee, niin alkaa miettiä onko kaikki edelleen hyvin :)
 
Takaisin
Top