Lokakuun turinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Amamma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon voinut pahoin nyt noin kolme viikkoa, mut tällä viikolla ekaa kertaa jouduin turvautumaan posliiniin töissä. Oli kroppa varmaan niin sekaisin ku tää viikko oli yövuoroa, etten vaan pystyny enää pitämään sisällä. Toivottavasti pian tää etovaolo helpottais ja vois vähä enemmän nauttia odottamisesta :) En nyt tiedä onko mikään outo mieliteko, mut mun oli pakko ostaa kaupasta Corn Flakesei! En oo niitä syöny sitte lapsuuden ja nyt alko yhtäkkii tekee mieli :woot: Ja toinen oli Wilhelmin Porilainen hamppari eli siis makkarapihvillä...! Kaikkea sitä tulee mieleen, mut hyvältä maistu eikä tullu huono-olo sen jälkeen :happy:

Alkaa vähä jännittää, ku meil on eka neuvola ens viikolla... ainiin, ja tarttis varmaan niitä jotain lappujakin täytellä ennen sitä :nailbiting:
 
Jeppuli, juuri nuo on mielitekoja! :D

Tässä raskaudessa ei ole oikein ilmennyt vielä mitään, mutta poikaa odottaessani oli hirveä himo RAAKAAN lihaan! :D Eikä siis mikään jauheliha, vaan verta tihkuvaan pihviin!
Oli kiva silloin ulkomailla yrittää selitellä kaupan työntekijöille, kun jäin tuojottamaan kuolaten kuinka he leikkasivat lihatiskillä lihaa pienempiin pakkauksiin :D
En kertaakaan kyllä maistanut, kun tiesin riskit ;)
 
Eilen alkoi yhtäkkiä tehdä mieli kermaperunoita ja pihviä, olen syönyt kermaperunoita viimeksi lapsena :)

Sain riesakseni vielä flunssan. Olen halaillut pönttöä tänään kaksi kertaa aamulla ja kaksi kertaa illalla. Nyt alkoi samalla valua vielä verta nenästä. En uskalla enää edes ajatella, että mitähän seuraavaksi!
 
Mulla tuli yks päivä kauhea himo uuni banaaniin!!! Oudointa, että en ole ikinä maistanutkaan moista kun olen aina ajatellut että ei ole ihmisten ruuaksi tarkoitettua... :hungover: No tein sitä sitten ja HYI OLKOON miten pahaa se oli! :grumpy: Mulla on nyt rintojen kipu laantunut, mutta alamahassa on niinkun paineen tunne?! Muilla?
 
Uuni banaani, HYI KAUHIA :hungover:
Mulla ei oo ollut paineen tunnetta lainkaan, välillä pieniä nipistyksiä ja kireyttä.
 
Kävin jo vahingossa kirjoitta massa väärään osioon ison listan :sorry:

Eli siis tänne piti kirjoittaa:

Kuinkas moni muu on sellainen ettei juo kahvia, ei ole ollut oikein alkoholin perään ja ei ole polttanut ennen raskautta?

Minulle kun on saneltu näitä "ei_saa_käyttää" listoja, niin ei ole oikein tiukkaakaan tehnyt. Ainut minkä kohdalla voi jouluna tehdä tiukkaa on graavilohi-rullat.
Muutoin ei oikein kiellettyjä asioita tee edes mieli! :D

Lähinnä tämä helpottaa sen suhteen, ettei tarvitse kellekään selitellä, että miksi en jotakin käytä.

Toiseen asiaan! Olen huomannut, että välttelen tuttujen tapaamista. Siis kauheasti tekisi mieli kavereiden kanssa nähdä, mutta en vielä uskalla ennen kuin sukulaiset saavat kuulla raskaudesta. Kai minä sitä pelkään, että kaikki näkee tuon pingottuneen mahan ja alkavat arvailemaan..
Onko muilla tätä?

Pitäisi kai ostaa jotain super-isoja huppareita, jotka peittäisivät mahankin. Nyt kun olen käyttänyy löysiä tunikoita, niin ne oikein korostaa alamahaa. Roikkuvat muuten päällä, mutta alamahan kohdalla näkyy kumpu :oops::smiley-ashamed004
 
Mulla kanssa kavereita tullut vältettyä. Yhdelle kerroin niin näemme viikoittain ja höpistään vauvajuttuja, olen hänen 4kk tyttönsä kummi :) Minun ja miehen yhteisille ystäville käryäisin heti alkosta. Vaikka harvoin juonkin niin heidän seurassaan yleensä on nautittu pitkän kaavan kautta. Sukulaisista pelkään, että arvaavat niin sillä olen vältellyt. Vielä muutama viikko niin voi taas kutsua vieraita :) Ja on kyllä olokin ollut huono, että sekin varmaan vähentänyt näkemistä.
 
Mulla tekee harvase päivä mieli jotain lihaista, hyvää ruokaa. Riisipuuro voisilmällä oli pari viikkoa sellanen herkku että! nyt inhottaa ajatuskin. Mt se mikä ärsyttää ettei makea maistu :hilarious: ois niin kiva syödä jotain hyvää kakkua tms mt ne maistuu aivan puulta kaikki! ja äkkiä tulee raja vastaan. :D Töissä ärsyttää kun tulee paljon eineksiä syötyä mt ilman lämmintä ruokaa ei selviä kun tulee niin huono olo ja kunnon kotiruoka-paikkoja saa etsiä työmaan läheisyydestä.

Niin ja nt-ultra olis maanantaina.. rv nyt 12+1. Alkanu jännittää tosi paljon kun nyt tullut niin monelle km..
 
EkM89, täällä kans tänään 12+1 ja maanantaina ultra, menis vloppu äkkiä! Jännittää todellakin!! :D
 
Frozenflower, mä olen himoinnut juurikin liharuokia ja kunnon pihviä nyt oikein urakalla!! Ja alusta asti oon aatellu, että poika tulee! :rolleyes:

Mulla on ensi tiistaina nt-ultra, silloin on menossa rv 12+6! Ja nyt juuri tällä viikolla on töissä alkanut julkisemmin paljastua tämä raskaus. Nyt sitten kauhistuttaa, että jos kaikki ei olekaan hyvin ja sit pitää kertoa sekin. Voi kunpa olisi pysynyt salassa vielä hetken. Tosin itsepähän en kyllä vannottanut ketään asiaa salaamaankaan.
 
Eipä mullakaan oo tehny kauheen tiukkaa noiden "kiellettyjen" syömisten kanssa. Ainoo mikä on sellanen on lakritsi ja salmiakki, jota mun tekis hirveesti mieli vetää pussi kaupalla, mut ku ei saa niin paljon syödä sitä :hungry: Niin no on mun tehny mieli maksalaatikkoaki, mut se ei onneks oo niin paha ettenkö vois olla ilmanki.. vaikka kyllähän maksaaki saa jonku verran syödä ku ei taas liikaa syö... mut parempi vältellä jos voi :wink Mulle onneks maistuu kaikki herkut niin ku ennenkin, mut oon myös alkanu himoitsee enemmän ku ennen lihaa :woot:
 
Hauskaa, että muutkin välttelevät kavereita. Olen sen verran huono valehtelija, että kaverit näkisivät heti ilmeestä, että salaan jotakin. Parempi siis siirrellä tapaamisia vain jonkin aikaa :joyful:
 
Mun ei oo tarvinnut vältellä kavereita kun käyn töissä ja illat menee kotitöiden ja esikoisen kanssa. Viikonloput tehdään remppaa. Ja kun asutaan maalla kaukana kaikista kavereista niin ei kukaan oo ollut tänne edes tulossa. :D
 
nyt en enää muista missä ketjussa joku mainitsi piimän ja tänään itsekin oli pakko lähteä sitä taas ostamaan ja voi ku on hyvää!:grin ei oo pystynytkään pitkään aikaan edes hajua sietämään ku yrjötaudissa ollessa join ni sen jälkeen vähän alkoi tökkimään:yuck:
 
Meillä on aika tiivis 6 hengen kaveriporukka, asutaan ympäri Suomea mutta kokoonnutaan parin kk välein jonkun luo viikonlopuksi. Nyt tästä kaveriporukasta 2 mun lisäksi on raskaana (vähän pidemmällä kuin mä) niin oon sitten muillekin kertonu olevani raskaana vaikkei vielä se rv 12 oo täynnä. Muille kavereille en oo vielä kertonu ja odottelenkin sinne toiselle kolmannekselle ennenku kerron laajemmin.
 
Itse en ole vältellyt kavereita, mutta vaikeita onkin ne tilanteet, kun joku pyytää juhlimaan... Kun oon aina ollut valmis lähtemään, jos joku pyytää :D Mutta hyvin meni tämän viikonloput juhlinnat kavereiden kanssa, kukaan ei huomannut mun alkoholittomia juomia ;)
 
Täällä puhuttiin noista vuodoista..
Itsellä alkoi hirveä veri vuoto vkolla 10+0, olin ihan varma et tuli KM, mut ensiapuun kun kiirehdin niin vielä oli syndänäänet vaikka sitä verta vaan tuli niin paljon et vähän välii sai sidettä vaihtaa. Sitä sit jatku semmonen 8h putkee ja sit hellitti. Edelleen tiputtaa semmosta ruskeahkoa (vanhaa verta) nyt siis viikkoja jo 13 mulla.
Ei selvinnyt miksi sitä verta tuli, mut kuulema riski alkavaan kesken menoon.. :arghh: Et saas nähdä. Nyt mulla on vaan kaiken maailman liikunta kieltoja kun ei saa rasittaa lantion aluetta, mm. En saa juosta, ei seksiä, ei saa uida tai saunoa jne..:wideyed: Mutta kunhan baby pysyy sisällä ja hengissä niin ei muulla väliä :rolleyes::Heartred Tää vaan on jokseenkin rankkaa kun tuntuu et mitää ei saa täs vaiheessa jo tehdä vaikka haluaisi.
Ei olla kumpikaan miehen kanssa uskallettu kertoa viellä kellekään, vaik tää salailu ei okkaan helppoo.. Tuntuu vaan etten vaa jaksa sit kaikille selitellä jos tää meneekin poikki:sad001 Vaik lääkäri sanoi et kyl ne välil näkee tämmöisiä tapauksia ja silti raskaus jatkuu loppuun asti normaalisti.
 
BaBy2: sinä oot selviytyjä kävi miten kävi. Monta viikkoa olet jo tuon epäinhimillisen pelon kanssa jaksanut rämpiä. <3 Uskon, että kaikki menee hyvin loputkin raskauden viikot. :)
 
Kiitos MaLinn, toivotaan niin :shy: Kyl mä yritän ajatella positiivisesti kun ei tää murehtiminen kaan mitä auta:sad001 Jotenkin se peikko vaan tuolla takaraivossa on että jos sitä innostuu (niinkun kerkesin jo ennen vuotoja ostaa meiän 1vuotiaalle isosisko paidan jne) ja sit tulikin kaikkee tällästä :sorry: että nyt jos sit alkaa iloitseen niin sit jos kaikki meneekin penkin alle :sad001
 
Takaisin
Top