Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ALKUPERÄINEN: samovaari
Asutaan appivanhenpien kanssa paritalos ja heidän mukaan en saa mennä minnekään YKSIN(en oo saanu enää moneen viikkoon)edes roskikselle kaupasta tai neuvolasta puhumattakaan..oon tottunut menemään ja tulemaan kuten itse haluan..en vaan jaksa tätä[&:]vointi on ihan hyvä eikäs kivuliaita suppareita oo,haluisin nauttia viimmepäivistä ilman vauvaa ja käydä rauhas jossain...

Toivottavasti tänään parempi päivä. Voin hyvin kuvitella että hermot menee. Päästäisköhän ne jos vakuuttaisit että soitat apua tarvittaessa?
Mä kävin taas eilen pyörällä kirpparilla ja uimahallissa. Meni sellaset kuusi tuntia koko reissuun. Avomies halusi kököttää kotona ja itse kaipasin liikuntaa ja ulkoilmaa, joten lähdin lupaa kysymättä. Eipä tuo kyllä edes yrittänyt estellä. Mummelit katsoivat kyllä pitkään, kun kuudetta kertaa könysin kylmäaltaaseen :) Toivon tietty ettei synnytys käynnisty "yksin" ollessa, mutta tuntuu että on pakko saada välillä omaa aikaa ja keskittyä rauhassa.

ALKUPERÄINEN: Jihuu
ulpukka77: Mitä sul o huomen? Pitäiskö lähtee kahville tai pyörii vaik kauppoihi lyllertää? Tai joku toinen päivä vaik?

Kiitos kovasti kutsusta! :)
Mulla on vähän sellanen outo arka olo. Tunteet heittelehtii ja voi olla että siskon tuttu seura riittää tässä tilassa.
Ilmoittelen josko tämä olo tästä tasoittuu.

Eipä ihmeitä...parempi pvä, ku eilen. Vielä ei ärsytä mikään. Nooo, oonki itekseni kotona, ku ukko töissä [:D][:D][:D]

Eilisiltakin meni onneks sit hyvin, ku ukko tuli viereen ja sano, et rakastaa. Ku makoilin taas makkarissa myrtsinä, ku oli sitä riitaa. Pitihän siinä sit vielä se yks S:kin kokeilla...ei minkaanlaisia vaikutuksia!!

Telkkarissa tulee just vauvaohjelma, synnytti ja ukko kuvas alapäässä videokameralla...hmmm [:'(]

Otin äsken vimpan kuvan mahasta, eli 40+1. On aika paljon venyny nahka tosta navan seudulta. Ihan ohut iho siinä, kipee ja raskausarpiakin tullu. Mut ne arvet ei haittaa, ku tuskin ikinä biksuissa keikistelen, ku en tähänkää asti oo [;)]

Jaksamisia kaikille tunnemyrskyihin!!!

kiitos tuesta Ulpukka77,en vaan jaksa tällä hetkellä mitään neuvonpitoja menemisistä,lymyän 4seinän sisällä ja ootan et mies tulee kotiin[:)] ja kadehdin muita jotka saa mennä ja tulla,toki joku voi kadehtia vaikka muakin kun musta niin huolehditaan,mieskin sanoo että mun pitäs arvostaa tota..huoh mikä soppa[&:]oon kait liian kiltti alkaakaakseni vääntää appivanhenpien kaa,noh huomenna pääsen heidän kaa neuvolaan sentäs[:D]

Kävin tänää neuvolassa...
Painoa tulee turvotuksen takia kamalasti, eikä tähän auta yhtää mikää!!
Verenpaineet on 143/90 eli todella paljon kohollaa!!
Valkuaista pissassa.
Hb laskenu taas.

Ainoa mikä on hyvää niin se että vauva on todella todella hyvässä valmiudessa tulossa ulos. Neukkutätikin sano että tuntuu varmaa siltä että pää ois jo puoliks ulkona. Todellakin!
Nyt ois sitte vaan todella tarkkaan seurattava omaa vointia ja kuulemma heti keskussairaalaan sen enempää miettimättä jos olo menee huonoks.

Että ylihuomenna taas neuvolaan, pitää seurata tilannetta ja kattoa onko otettava yhteys keskussairaalaa et mitä tehhää.

Nyt vaan toivoa kehii et tää tulis ulos!!!

Koitahan jaksella ronkuli,vaikuttaa siltä että saat käärön syliisi piankin,ja eiköhän nuo paineet ja muut tasaannu ajan kaa,ihmekkös tuo jos paineet vähän kohoaa..on tää sen verran rankkaa touhua[;)]
itellä ei kyllä tunnu että mitään alkas tapahtumaaan no onhan tässä viä 9päivää laskettuun..

Ymmärrän samovaarin fiiliksiä... toisaalta varmaan kiva kun pidetään huolta, mut on se helposti aikuiselle ihmiselle jo vähän liikaa... Itse olen välillä ollut harmissani jopa sukulaisten puhelinsoitoista, kun ei jaksa selittää... tuntuu että ei olikein ole mitään uutta sanottavaa... juu olen kokonaisena, juu kyllä supistelee jne...
Mut koitetaan jaksaa ja purnataan täällä toisillemme -ainakin täällä tuntuu ymmärrystä riittävän muiden samoissa tuskissa elävien kesken. Tsemppiä!

Tsemmpiä ja jaksamista myös ronkulille

Huoh, supistukset jatkunu nyt 14 tuntia. Neuvolasta lähetettiin synnärille käynnistykseen, kun tulosta ei tuu ja alkaa tää valvominen väsyttää. Ja arvatkaapa mitä: vuorossa oleva lääkäri ei suostu käynnistämään... Valvominen kipujen ja supistusten kanssa jatkuu...

Arvatkaa ketuttaako?

sormustin, varmaan nautit olostas etkä halua sen millään loppuvan?
Itse olen nyt niin väsyny tähä touhuu että tekis mieli mennä synnärille ja juntata perse alas ja sanoa että mä en liiku mihkää jos te ette tee jotain auttaaksenne mua.
Sulla kun kerran iha supisteleeki niin luulis nyt että siinä tilanteessa saa jo apua että vauva tulis ulos!

Jaksamisia!!

Jaksamista meille kaikille,kiva kun saa tukea ja toisaalta lohduttaa ettei ole yksin vaivoineen tahi ajatuksineen [:)][:)][:)]ryhmässä on voimaa!!

Täällä toiveet lapsosen syntymän suhteen muuttui, esikoinen flunssassa ja nyt päivällä miehelle nousi töis kuume. Jalat ristissä nyt taas kovasti toivoo, ettei poitsu lähtis muutamana päivänä syntymään. Yksin en nimittäin haluais lähteä sairaalaan[:(][:(][:(]

Tietysti on tänään päivällä jo supistellu, mitä ei ole lähiaikoina ollu...täytyy toivoa, ettei nyt päättäs tulla!![:-]

Aika jännät oltavat!!!

Olette ihania ja onneksi on tämä purkauskanava!

Mun käy niin sääliksi ihmisiä, jotka joutuu elämään mun kanssa. On sama fiilis kuin olis menkat alkamassa eikä omille hermoilleen saa mitään. Tietää koko ajan ylireagoivansa kaikkeen, mutta minkäs teet. Mä pusken kohta tämän vauvan ihan vaan puhtaalla kiukulla ulos. :P Tänään neuvolassakin kävin, enkä olisi millään enää jaksanut. Oli kyllä sitä mieltä, että mä vaikutan siltä että pian tulee. Kyseli että onko ollut sellainen olo, että haluaa vetäytyä. Kyllä, just tänään menin makuuhuoneeseen ja oikeen tunteella painoin oven kiinni perässäni. Ihanaa olla YKSIN! Kuulemma sellaisia tunteita synnytyksen alla usein on. Neuvolan arvion mukaan tänään tai huomenna jo jotain selkeetä alkais tapahtumaan. Näin mäkin toivon ja uskon. Muuten hajoan. Vauvasta arvioi, että on alle 3,5kg. Kokenut on, joten uskon hänen arvioonsa. Ja eipä meidän suvussa mitään isoja vauvoja ole ollutkaan.

Ihana kannustus täällä menossa. Itsellä on todennäköisesti vielä useampi viikko odottelua edessä ja odotan pienellä kauhulla millainen tunnemyrsky mua odottaa. Varsinkin, jos menee marraskuun puolelle. Tällä hetkellä olo on vielä "normaali" ja jaksaa puuhata vanhaan malliin.. Loppuraskauden turhautumista odotellessa.

Jaksamista kaikille supistusten ja mielialojen kanssa tuskaileville! Ja voimia vielä sairaalassa oleville.

- Del, rv 37+2

Heipähei!
Tänään neuvolatäti laittoi lähetettä äitiyspolille, kun kokeili ja vauva vaikutti hänen mielestään jo ehkä hieman liiankin kookkaalta. nyt on rv 40+3. Huomenna olisi sitten kokoseulunta, jossa tutkitaan, että vauvalla on kaikki hyvin, hänen kokoaan ja lapsiveden määrää. Onko teillä kokemuksia noista lasketunajan jälkeisistä kokotutkimuksista tai muuta tietoa, että lähtevätkö yleensä käynnistelemään, jos kokoa vauvalla riittää? On tää jännää

[:'(] Laskettu aika tuli ja meni ja nyt sitten vaan odotellaan edelleen.. Eilen olin sienessä äidin kanssa, tuli monta tuntia metsässä vietettyä ja äiti toivorikkaana illalla vielä kyseli että auttoiko. No oli mulla kovasti suppareita illalla mutta ei muuta. Olo senkun paranee tässä vaan. Neuvola tänään, siellä kaikki arvot vaan paranee, painokin oli tippunut edellisestä kerrasta.. vauva liikkuu hirveästi, ollut hereillä melkein koko päivän siltä tuntuu! Ens viikolla kontrolliaika kättärille jos ei neiti suostu sitä ennen syntymään. Toivotaan parasta... 

toivon kaikille tuskailijoille vain venyvää hermoa... Ei kait sinne sisälle kukaan oo vielä toistaiseksi jäänyt [:D]

Itellä tänään viimeinen polikäynti ennen torstaista sektiota. Toukan painoarvio 4220g eli aikamoinen pulla sieltä sitten taitaa tulla...
Sääriluun mittakin taisi vastata 42+5 aikasen sääriluun pituutta....[&:].

Nyt vaan potslojoo ja toivoo, että jaksaa olla tappamatta ketään ennen torstaita. On meinaan hermot aikasta piukilla niin kuin monella muullakin
tuntuu olevan. ONNEKSI EI OO AINUT AIVORAIVO, jonka läheisillä kestämistä....

Moikka tytot,

kaikilla tuntuis olevan hermot kireella taalla :O
Joo, mun niin kovin saannollisen epasaannolliset supistukset vaimenivat paivan myota, blaah :) ajattelin jo etta josko tama olisi tasmallinen lapsi ja tulisi laskettuna aikana

kaytiin tanaan neuvolassa ja paineet olivat koholla, kuten Ronkulilla, samoissa lukemissa (c. 140/90), ollut jo joitain viikkoja, talla viikolla mennaan seurantaan jos ei muutu. mulla on ollut nyt flussaakin ja se on vahan viela nipistanyt noista nukkumisista, poskiontelot on niin kivuliaat ja kurkkuun sattuu etta on ikava makoilla.. no eikohan se tasta :)

neuvolan tati antoi taas akupunktiota ja huomio myos etta vaikka vauva on ollut kiinnittynyt jo pidemman aikaan nyt nayttaisi laskeutuneen viela hieman alemmaksi. puhuttiin etta jos ensi maanantaihin mennessa ei alkaa tulemaan niin sitten kaynnistetaan aika pian. vauva ei ole pienimmasta paasta, ei ole hyvaa kokoarviota, mutta olisko tuo nelikiloinen jo. siina saa hieman venytella piparia.. haha
akupunktio tuntui tosi kovasti talla kertaa ja sanoi neuvolan tati etta siitakin jo huomaa etta olen paljon herkemmalla nyt kuin viime viikolla, toivotaan etta tama tarkoittaisi etta vauva tulisi pian. nainhan se on vissiin etta suurin osa vauvoista syntyvat kaksi paivaa lasketun ajan jalkeen, prosentuaalisesti siis. kattellaan..
vaikka kovasti jannittaa ja olis kiva saada taa show on the road, kuten sanotaan, niin olen koittanut pysytella rauhallisena ja keksia tekemista. josko sita vaikka koittais elokuviin tanaan vaikkei toi leffassa istuminen kuulostakkaan kaikista mukavimmalta, asennon puolesta siis.

Samovaari, kylla muakin vituttais jos joku mua alkas kieltamaan, mina henkilokohtaisesti haistattaisin appivanhempien mielipiteilla pitkat (vaikka hyvaa tarkoittavatkin) ja tekisin niinkuin itseani huvittaa. eihan tama raskaana oleminen nyt kuitenkaan sairaus ole tai vamma, liikuntakyvyttomiakaan ei ihan olla vaikka vahan menee lyllertamisen puolella ;) haleja sinne kuitennii, ehka sun mies vois sanoo vanhemmilleen etta relaksoituisivat vahan, etta ahdistaa muutenkin nama viimeiset viikot :)

no, kaikille hyvaa mielta ja karsivallisyytta ja SUPISTUKSIA!! :)

halein

maaru[:)]

On tosiaan niinkin, että myös hyvä jos huolehditaan. Veikkaan että tähän vaikuttaa vähän sekin missä asuu. Mulla on neuvolaan ja synnytyslaitokselle vaan 5min bussimatka. Kai se on helpompaa läheisille, kun tietävät että mulla on apu lähellä.
Äsken oli kuitenkin aika orpo olo. Joogaohjaaja luki mun kasvoista että synnytys ois lähellä ja kotimatkalla alkoikin mojovat supistelut. Täällä kotona sitten yksinäni ähkin ja yritin vääntää makaroonilaatikkoa, kun mies oli sählyä pelaamassa. No, nyt se on takas tuossa 4m päässä ja vääntää huomiseksi karjalanpaistia <3

On vähä tunne ettei tiiä mitä pitäis tehä.
Olo ei ole mitenkää järin hyvä. Heikottaa vaikka oon syöny ja etenkin juonu todella paljon.
Koko ajan iha olo ettei pääse ylös sohvalta.
Äsken ku makasin ja nousin istumaa niin koko huone vaan pyöri silmissä.
[&:]

Just mun tuuria, 20 tuntia supistellu kivuliaasti ja säännöllisesti, ja sit nukun tunnin ja supparit loppuu ku seinään.

Lääkäri ei tosiaan suostunu käynnistämään, vaikka sentin verran oon jo auki. Kun ei voi vesiä päästää, ku mulla on toi streptokokki, niin on infektioriski. Ja väsymyksen takia ei käynnistellä lääkkeillä.

Sisätutkimus kuitenkin pisti vauhtia, supparit tuli muutaman minuutin välein, ja oli niin kipeet et teki mieli purra käsi irti. Otin sit panadolia ku oli käsketty, ja sain kahden yön valvomisen jälkeen nukuttua sen tunnin, ja ku heräsin, ei supistuksen supistusta. Nyt ei voi muuta sanoo ku et ketuttaa ja kovin.

No, mä lähden koiran kans lenkille ja toivon et supparit palais. Tyhmää et tolleen keskeytyy hyvin käyntiin lähteny synnytys...

Takaisin