Lokakuun loppurutistus!

samovaari
Toivottavasti lähtee synnytys hyvin käyntiin siellä!!
Tsemppiä todella paljon! <3
 
Kiitos Ronkuli[:)]tunsin juuri elämäni ensimmäisen kivullisen supparin ihan täällä kotona,eli ties vaikka päädyttäis tositoimiin jo ennen aamua![:)][:)][:)][:)]
 
Samovaarille paljon tsemppiä käynnistykseen! Pian on sielläkin pieni nyytti sylissä :) Kateeks käy, ei voi mitään!!
 
Täällä kans odotellaan edes pieniä merkkejä synnytyksen alkamisesta. Hiljaiselta vaikuttaa. Ja tässähän voi mennä vielä kaksikin viikkoa, kun laskettu aika on vasta huomenna.. Mua ei onneksi piinaa puheluilla kuin oma äitini ja hänkin kyselee muutenvaan kuulumisia. Taitaa aavistaa mitä ei kannta kysyä.

Mitään painoarviota ei ole mullekaan tehty. Ja nyt vielä jäi oma terveydenhoitajani eläkkeelle eli minulla ei ole ketään nimettyä hoitajaa.. Seuraava neuvola-aika on kyllä ens viikolle sovittu. Niin toivon, että silloin olisi jo oma nyytti sylissä eikä sinne tarvitsisi mennä.
 
samovaarilla taitaa olla jo tosi kyseessä, ihanaa [:)] Tsemppiä!
 
Kahtena päivänä peräkkäin sain rampata neuvolassa kun taas oli eri henkilö ja aina ovat silloin tarkempia. Raskausmyrkytystä alkoi epäillä ja siksi jouduin käymään päivän välein. Sain kotiin viikonlopuksi proteiinimittatikun pissaa varten jos sattuisi tulemaan enemmänkin "musteläiskiä" näkökenttään. Oireita oli kohonnut verenpaine, päänsärky ja lievä turvotus (kilo tullut viikosa), mutta proteiinia ei onneksi löytynyt, joten kaikki ilmeisesti hyvin.

Mies on tänään juhlimassa yötä myöten, mutta eipä tuo juuri haittaa (yritän tässä psyykata itseäni positiiviseen ajatteluun). Väsymys on sitä luokkaa, että seura täällä kotona on aika nihkeää. Voisin nukkua kunnes synnytys vihdoin suostuu alkamaan. Eilen haahuilin kaupoissa monta tuntia, mutta sekään ei auttanut. Sainpahan kuitenkin isyyspakkauksen koottua. Meinasi jäädä tekemättä, mutta onneksi tässä tuli tätä jatkoaikaa...

Eräs tuttu kommentoi, että ensisynnyttäjillä tavallisin synnytyspäivä on 40+8, eli hyvin tässä ehtii tuskastua. Varsinkin kun LA on ihan oikeasti vasta huomenna omien laskujen mukaan. Ja rakenneultrakin viittasi siihen.
 
Annelse: Mäkin oon ollu ihan tosi väsynyt, puuh. Helposti menee 9-10 tunnin yöunet (muutamilla vessareissuilla) ja siihen päiväunet päälle. Muutenkin tuntuu ettei jaksa tehdä yhtään mitään. Makaan vaan. No ehkä se on kropan tapa valmistautua tulevaan synnytykseen, ja siihen, että pian ei enää nukutakaan...

Mullakin olisi omien laskujen mukaan LA vasta tänään tai huomenna. Eilen alkoi ekaa kertaa ihan todenteolla tympiä tää kotona olo ja odottaminen. Ärsyttää, kun mies on päivät töissä ja illat omissa harrastuksissa ja mä vain istun yksin kotona, enkä jaksa tehdä mitään. Kaipa ne on hormonit mitkä pistää pinnan kireälle, kun miehessäkin ärsyttää melkein kaikki mitä se tekee ja sanoo tai jättää tekemättä ja sanomatta [:D]
 
Tää yksin kotona möllöttäminen on kyllä ihan pahinta - toisaalta taas ärsyttää kaikki uteliaat ihmiset että ehkä se on ihan vaan hyväkin olla vaan itekseen ettei mee välit kaikkiin tuttuihin ennen synnytystä[:D] Täälläkin mies on päivät töissä ja iltasin oikein patistan sitä salille ja kavereidensa kans, sillä verukkeella et kohta niille ei enää oo aikaa - niin saanpahan senkin ajan tylsistyä ja oikein velloa tässä yksinäisyydessä ja maha-ahdistuksessa.. [:o] Nyt sillä olis vapaa viikonloppu edessä, mitäköhän touhua sille keksis että välttyis kiukuttelulta..

Tein äsken oikein reippaan lenkin parin kilsan päässä olevaan kauppakeskukseen ja takasin, mutta enpä saanu aikaseks muuta kun iiiiiison kakkahädän[>:] Ei supistele ei, vaikka sitten tekis mitä. On tää kummaa, kesällä suppareita oli jatkuvalla syötöllä vaikkei tehny yhtikäs mitään ja nyt kun niitä sais tulla niin eipä kuulu. Äitikin taas soitteli, maltto sentään eilen olla soittamatta, tosin nyt sano että ei uskaltanu soittaa eilen vaikka ois mieli tehnykin[:D] Tajuaa sekin vissiin et alkaa olla pinna vähän tiukalla..
 
Elmiira ja nannuli: mulla tämä yövalvominen ja olla möllöttäminen on aikaansaanut ihan humalaa muistuttavan olotilan. Välillä taas on krapulaolo, varsinkin jos on ottanut lyhyet päikkärit. Alkaa kyllä ihmetyttää miten sitä oikein edes jaksaa synnyttää kun ei liiku juuri yhtään ja olo on jo valmiiksi heikko.

Eilen vältin nippa nappa hermojen menon kun mies pyysi illalla etten roikkuisi netissä vaan olisin seurallinen. Sammutin koneen välittömästi. Meni minuutti ja hän jo surffaili uudella työpuhelimellaan. Olipa tooosi seurantarpeessa... Siinä sitten pyörittelin peukaloita [:@] Meillä mies on hermostuksissaan laittanut kotia uuteen uskoon, eli jatkanut yli vuoden verran jäissä ollutta remonttia. Ihan kiva kylläkin. Olin jo melkein heittänyt toiveet lukuisten projektien valmistumisesta. Kaipa se on sitä pesänrakennusviettiä sitten?

Nyt paistaa vaihteeksi aurinko. Taidan lähteä kiertämään taloyhtiön pihan. Ja otan tietenkin kännykän ja taksin numeron mukaan (tällaiset tiukat ohjeet olen saanut). [:D] Näkisi vain että alan tuossa pihalla synnyttää. Hahha!
 
moikka,

juu taalla on ollut hassakkaa mutta nyt jo rauhoittunut :)
Tyton nimeksi tuli Röskva Kaarina, saa kysya siis :) Röskva islantilaisittain ja Kaarina kotimaiseksi nimeksi, Kaarina on aitin puolelta sukua, mummon nimi ja aidin toinen nimi, Röskva löytyy islantilaisista saagoista :)

Viime yon tuo nakki itkikin aika lailla kolmeen asti, kun oli maha kipee, sit se vihdoin nukahti meidan sankyyn tissin viereen ja nukkuikin aikalailla aamuun asti, taisi herata kasin ysin aikaan syomaan ja sitten taas yhdeltatoista kun noustiin ylos. no, toivotaan ettei jatku tuo mahakipuilu. mina taida alkaa maidottomalle dieetille, josko siita olisi apua! :)

Samovaari taitaa sitten ollakin synnyttamassa jo?! aika jannaa :) toivottavasti kaikki menee hyvin ja mahdollisimman kivuttomasti, vai voikohan noin edes sanoa synnytyksista?? ;)
Taalla niita painoarvioita ihmeteltiin, ei mullekaan tehty. tivasin katilolta neuvolassa etta sanos ny kuinka iso se on (viikolla 38 kysyin) ja se kasikopelolla kokeili etta kylla taa varmaan jo 3,8 kiloinen on nyt, mutta eipa tuo ollut syntyessaankaan (40 +4) sitten ku 3635g, joten nuo kasikopelo arvailut on sitten aikalailla arvailuja mun ymmartaakseni. ma olin henkisesti ihan valmistautunut reilu nelikilosen synnyttamiseen kun meni hieman yli aikaiseksi ja maha oli niin hirmu iso. mut eihan tuo meidan tyllero tosiaan sitten niin iso ollut :) jannityksella odotamme keskiviikkoista punnitusta, etta paljonko on tullut painoa lisaa :) 5. paivan laakarintarkastuksessa oltiin jo saatu 120g lisaa painoa, mista aiti ja isa oli tosi ylpeita! :)

Annelse, Elmiira, Nannuli, Delirium ja muut odottajat, kylla se sielta tulee. Niinhan se tosiaan taisi olla etta ensisynnyttajat kypsyy hieman hitaammin ja yleensa mennaan hieman lasketun ajan yli. kylla mustakin oli inhottavaa kun ihmiset tivas etta joko joko, mutta niinhan se on etta valittamisesta tuo vain kertoo. Aitin oli hankala olla lahettelematta tekstareita suomesta paivittain, iska oli varmaan joutunu takavarikoimaan kannykan!! haha :) no, mut sitten se vasta onkin kyselijoiden, onnittelijoiden ja vierailijoiden maara valtaisa kun vauva on syntynyt! :) mut sittenhan saa oikein luvan kanssa sanoa ettei tanaan kay ja jattaa vastaamatta viesteihin ja puheluihin :)

jeps. no mina taidan ottaa pikatirsat ja sitten voisi kokeilla jos tanaan paasisi ekaa kertaa karryjen ja mussukan kanssa ulos!

supistusonnea ja hyvaa mielta kaikille odottaville ja hyvaa mielta ja karsivallisyytta nyyttiytyneille :)

maaru[:)]
 
Annelse: Ei käy kyllä kateeksi tuo valvominen, koitahan jaksaa. Itse juuri aamulla 10 h yöunien jälkeen mietin, että mun ei pitäis todellakaan valittaa, kun kerran saan nukuttua. Suurin osa kun tuntuu loppuraskaudesta kärsivän ennemminkin unettomuudesta.

Mies taas ollut koko päivän menossa. Lähti aamulla joskus seiskan aikoihin ja ei oo vieläkään tullut. Itse olen ulkoillut pari lyhyttä lenkkiä koirien kanssa, katsonut viisi jaksoa Dexteriä koneelta, leiponut vaihteeksi marja-rahkapiirakkaa, täyttänyt ristikoita netissä ja lukenut kateellisena Facebookia, kun moni kaveri tuntuu olevan lähdössä "Halloween-bileisiin". Niin ja tarkkaillut kaikkia merkkejä mitkä vois meinata synnytyksen käynnistymistä (vähissä on). Mitähän jännää sitä sitten tekis [:D]
 
Annelse Mulla alkoi silloin olemaan ihan kauheaa se olo loppu ajasta kun tyttö meni sen kaks viikkoa vielä yli. En saanu nukuttua ja olin iha hirveellä tuulella aina välillä (voi niitä ihmis raukkoja mun ympärillä). Ja sitten monena aamuna kun heräsi parin tunnin unien jälkeen niin olo oli aivan kuin kaameassa krapulassa! Viikonloppuna pystyi hyvin kokemaan myötätuntoa ryypänneitä kohtaan.. [:'(]
 
Lokakuun viimeistä päivää viedään ja yhä odotellaan.. Sain eilen kannustavia kommentteja tutuilta, että maksimissaan tässä on 2 viikkoa odottelua jäljellä. Ja oli myös ihana kuulla ystävästäni, joka soitteli 3 päivän ikäisen pienokaisensa luota :)

Lohduttavaa kuulla, että en ole myöskään ainoa, jonka mielentilat heittelee näin loppuvaiheessa. Pitänee yrittää nauttia lähes katkottomista öistä, kun voi vielä itse päättää nouseeko herätessä ylös vai ei. Nyt pitää piristää mieli ja ottaa jälleen uusi asenne tähän odotteluun. Jos sitä vaikka aloittaisi päivän aamiaisella..

- Del, rv 40+1
 
Pitäis kyllä tosissaan olla kiitollinen siitä, että saa nukkua yönsä suht hyvin. Täällä taas reippaat 11h yöunet takana, ja vielä olis uni maistunu. Masuasukki vaan kyllästy pötköttelyyn ja alko sellasen jumpan, että ihan sängyn jouset paukahteli[:D] Jos tässä mentäs vielä vähäsillä unillakin, niin veikkaan et olis jo tapahtunu murhia...[:@]

Eilen oli taloyhtiön pihatalkoot mutta jätin ne ihan suosiolla väliin kun en olis jaksanu sitä naapureiden utelua taas kerran. Sai mieskin oman osansa uteliaista naapurin naisista[;)] Nyt ajattelin elää vaarallisesti - mulla on ollu viimeset pari viikkoo sängyssä sellanen patjansuojus, ihan siltä varalta et lapsivedet menee yöllä, ja kauppareissuilla side samasta syystä. Otin suojan pois enkä kyllä mitään vaippoja enää pöksyyni laita! Toiveena siis et jotain alkais tapahtua kun ei oo varautunut [;)] Saa nähdä miten toimii...

Huomenna taas neuvolaan ihmettelemään...

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!![:)]
 
Kiitos kannustavista jutuistanne Ronkuli ja Cassandra! On se vaan ihme miten sitä ei voi uskoa, että sieltä joku on tulossa ja tulee vaikka mikä olisi. Ja vielä ilman että tietää koska. Tähän asti elämä on ollut niin omien päätösten varassa (niin hyvässä kuin pahassakin). Kai tämä on se ensimmäinen suuri harjoitus jolla poistetaan kontrollin tarve. Pianhan se elämä menee niin vauvan mukaan. Ensi yönä lokalapsi vaihtuukin sitten marrasmuruksi, mutta tässä ryhmässä olen kyllä ajatellut pysyä, kun teitä on täällä menneiden kuukausien aikana oppinut tuntemaan, vaikkakin lähinnä sähköisesti. Tästä palstasta on kyllä ollut suuri ilo! Ja on varmasti jatkossakin jos vaan vauvautuneet pysyvät aktiivisina ja jaksavat jakaa tukea ruljanssista huolimatta.
 
Olen samoilla linjoilla Annelsen kanssa. Kiitoksia tuesta! Minäkin aion täällä lokakuisten joukossa pysytellä, vaikka lapsi ei halunnutkaan vielä lokakuun aikana syntyä. On näitä juttuja tullut sen verran ahkerasti seurattua.
 
Ei tullut lokapoikasta tännekään. Tyyppi antaa siis yhä odotella itseään.

Annelsen ajatukset kuulostaa tutulta. Mustakin tuntuu, etten ole vielä ihan itsekään sisäistänyt, että kohta meitä on täällä kahden sijaan kolme. Jännää [:D]

Tänään olen pohtinut vauvan horoskooppia, sillä tulinen skorpionivauvahan sieltä nyt on tulossa. Jännäilen siis, että pitäneekö kuvaus luonteesta paikkansa [;)] (Linkki sanoissa "kuvaus luonteesta". Sieltä löytyy myös muut horoskooppimerkit, jos jotakuta kiinnostaa.) En nyt tiedä uskonko horoskooppeihin, mutta niitä on kiva lukea.
 
Ihanaa Jihuu saitte prinsessan maailmaan!


Kiitos samovaari [:D]

Ronkuli
Onnittelut nyytistä!!  Mites koirat suhtautu nyyttiin? Meil ainaki toinen vahtii vauvaa ihan sikana. =)
 
LAUANTAI 30.10.2010 oli päivä arkinen

vaan pikku poika muutti sen

tuli päivästä suuri ja ihmeellinen

me varmasti kauan muistamme sen[:)]
-ehdin siis viä loppurutistukseen[:)]
 
Takaisin
Top