Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista kiloista: Mulle tullut 15kg koko raskauden aikana, eli on siinä ja siinä et onko ohjesääntöjen mukaan ns. vaan raskauden aiheuttamia vai lihomista. MUTTA oon kyllä kiloista huolimatta selkeesti laihtunut muualta kuin mahasta, tän on huomannu terkkarikin.  Eli on aika yksilöllistä toi kuinka paljon painoa on "normaalisti" ja mikä menee lihomisen puolelle. En tiiä saatteko kiinni siitä mitä ajan takaa, mut kai yritän sanoo, et mulle jos ois tullu vaik se 25kg, ni en ois silti vielä lihoneen näkönen :) Eli aika yksilöllisiä noi painojutut... Ei paniikkia mammat :) (ja vaikka olis oikeesti ylimäärästä tullut, niin sit vaan vaunuilemaan :)

Ja lisättäköön vielä, et täällä suppaillaan taas voimakkaasti ja säännöllisesti. Toivottavasti lähtis koht rytinällä käyntiin :)

Ompas tänne taas tullu juttua parin päivän aikana. [:D] Ite aina oon käyny täällä lueskelemassa, mutta jotenkin laiskistunu kirjottamaan....

Onneks moni meistä on jo poksahdellu ( ja ihania tuloksia kuvien perusteella) ja loput tietysti hermot enemmän ja vähemmän kireenä oottelee... niin täälläki. Nyt kyllä muutaman päivän ollu olo melkosen tukala ja vihlomista tuolla alhaalla ja noin tunnin tai vähemmän välein suppareita. Ei kyllä mitään kipeitä mutta niin että tuntee. [8D] Eli innoissaan täällä odotellaan.

Oma olo ihan ok, vaikkakin turvotus melkoinen. Ja neuvolan täti itseasiassa jo viime viikolla ehdotteli synnärille ajan varausta jos ne vaikka haluis käynnistää tän... mutta ehken kuitenkin ekan kohdalla kivempi et tulee "yllärinä". Varsinkaan kun tässä vielä on viikko laskettuun... ehken mieli muuttuu kun laskettu ylittyy sitten sillä parilla viikolla. Toivotaan ettei.

Mutta tsemppia kaikille loppurutistukseen ja ONNEA kaikille vauvautuneille!

Jeps, neuvolassa käyty, rv 40+2.
Kaikki ihan jees. Terkkari sit koitti taas alakerran tilanteet, ku pyysin. Se on nyt kolme kertaa koittanu...kahdella edellisellä kerralla ollu sentin verran kaulaa. Nyt...sormelle auki!!! Jeee!! [:D][:D][:D] Ens ma taas sit aika, toivottavasti ei tarvi enää mennä...sano terkkakin.

Tänään ollu ihan jees päivä, ei oo vituttanu yhtään.

Painosta: Mulla on noussu nyt yht 10 kg. Oon 176cm pitkä ja lähtötilanteessa painoin about 72kg. Terkka sano, et ei musta edes huomais, et oon raskaana, jos kattoo edestä tai takaa [:D] Sivusta kyl...sf/ympärys oli nyt 35/107 cm.

Maaru,piti laittaa jo ajat sitten että tosissaankin söpö tuo kutomasi haalari,tossa vaan alko juuri kun olit kuvan laittanu niin kiivas kymppikerhoilu että jäi sanomatta,tänään kaivoin kuvan viä esiin..ois kiva nähdä blingankin valmistunut peite,ite viä väsään villahousuja ja tietty muidenkin käsityöt kiinnostaa!
[:)][:)]
Rauhaisaa yötä kaikille ja niille jotka haluu synnyttää tänä yönä niin supistusonnea!!
ps.missähän tiiti72 on..jokohan h-hetki on koittanut,kun ei oo koko päivänä kuulunut..[:)]

Voi Ronkuli sinnuu. Etähalit sinne!!!

Mulle tuli takas korventava närästys ja hiivatin hiiva!!!![:@][:@][:@][:@][:@]

Perkule! Murrrrr [:(][:@][:'(][&:]

Runxuuko kellää toi alakerrasto liikkuessa? Mul runxuu ja se tuntuu tosi hassulle..

samovaari, täällä ollaan... edelleen... mun synnytystuntemukset vaan vähenee koko ajan, tuntuu että supistelee vähemmän, liitoskipuja vähemmän, uutena tullut vain rintojen aristus. Mulla alkaa kohta olla olo, että tämä on varmaan sit se maailmankaikkeuden eka vauva joka ei suostu syntymään...
Mut onneksi pääsen kohta neuvolaan valittamaan...

Mä pääsen myös neuvolaan valittamaan kahdelta.
Oon valvonut koko yön supistusten kanssa vain puskeakseni aamulla ulos ison kakan. Aargh!!!

Minäkin olen menossa neuvolaan klo 10, mutta tuskinpa siellä on mitään uutta. Lähinnä kiinnostaa, että liekö vauva laskeutunut yhtään alemmas. En oikein osaa itse arvioida onko maha alempana vai ei. Toistaiseksi ainakin sf-mitta on vaan koko ajan kasvanut. Viimeksi terkkari kyllä sanoi, että pää on hyvin tuolla lantiossa. Mutta ei se nyt vielä kovin alhaalla voi olla, kun ei ole oikeastaan mitään kipuja/tuntemuksia alakerrassa mitä nyt välillä makuulta noustessa hiukan vihloo, mutta se menee ohi nopeasti. Ja eilen kun aivastin niin alapäässä tuntui omituinen rusahdus.

Päivittäin supistelee, mutta kivuttomasti. Itse veikkasin aikoinaan, että tyttö syntyisi 17.10. eli tämän viikon sunnuntaina. Nyt en kyllä usko, että näin tapahtuu. Taidanpa siirtää veikkaukseni lauantaille 30.10. joka omien laskujeni mukaan olisi oikea laskettuaika. [:)]

Kirpakkaa syyspäivää kaikille!! (Vai oisko se jo alkutalvea? Ei kai vielä... [&:] )

Elmiira mulla on oma veikkaus syntymästä sama 17.10..saapa nähdä..mä kävin eilen neuvolassa,eipä oo viä laskeutunut täysin starttikuoppaansa niin että sen  ja oloni puolesta saapa nyt nähdä milloin syntyy,mulla oli paino laskenut puolisen kiloa viimmekäynnistä[:)]noh edelliskerralla se olikin noussut reilun kilon.
Tsemppiä kaikille mä alan siivoomaan..[:D]

Vauva ei liikkunu olo oli ihan paska.
Lähettii viime yönä 1 aikaa käymää synnärillä kun näin oli käsketty toimia minun tilanteessa. Ja mies oikeastaa lähti "väkisin" viemää ku se ei muuta osannu tilanteessa tehdä. Olen niin jääräpää aina.
Kaikki oli hyvin onneksi, mut minua kohdeltii ku tyhmää kun menin sinne.
Kylläpä tuntu kivalta.
Mutta kyllä se vähän meinaa ahistaa jos vaavi ei liiku koko päivänä ja vaikka kuinka tönii niin ei saa vastakaikua.

Eli taas synnärille lähdön kynnys on noussu lisää ja vaavi varmaan ehtii syntyä kotiin kun en suostu mihinkää lähtemää vaikka oisin kuinka perkeleen kipiä!

Ei mitään ihmeellistä sitten eilisen.. illalla jotain pientä suppailua kuten joka ilta varsinkin nukkumaan mennessä (ehkä sitä vaan ehtii siinä vaiheessa enemmän huomioida). Joka aamu ajattelee, että tänään jotain tapahtuu, ja niin ne päivät on vaan menneet edelleen aika vähin "tapahtumin". Samoja fiiliksiä kuin muillakin, että ei tämä koskaan suostu ulos tulemaan... [&:] Sisko eilen lohdutteli, ettei hänellä ollut mitään suppareita tai "tuntemuksia" kummankaan lapsen kanssa, kun sitten vaan heräsi aamuyöstä siihen, että nyt TUNTUU. Ekan lapsen kanssa kun meni aamuyöstä sairaalaan, sieltä lähettivät vielä kotiin, sisko ehti sairaalan aulaan, missä vedet lorisivat lattialla.. kääntyi takaisin synnytysosastolle, etten nyt taidakaan kotiin enää lähteä kiitos vaan!! [:D] Äiti sanoi samaa, ettei mitään ihme supistuksia tuntenut ennenkuin vasta itse synnytyksessä, eli täytynee vaan seurailla tilannetta jos omakin synnytys alkaisi ihan jollain muulla kuin supistuksilla. Siskolla oli kuulemma enemmän sellainen vatsataudin olo, heräsi silloin yöllä kamalaan vessahätään, ripuli pahempi kuin koskaan, ja vaan sellainen yökkö ja paha olo vähän joka paikassa.

nannuli, mulla myös aiheuttaa tuo "vauva tulossa" välillä hirveitä itkunpuuskia, siksi onkin sellainen ohjelma mitä katselen ihan omissa oloissa enkä silloin jos mies on kotona, nolottaa kun itkee jonkun telkkariohjelman takia.. Toinen ohjelma mitä erehdyin katsomaan oli "vauvasairaala", apua, en taida enää sitä katsella, tekee liian pahaa... [:(][:(]

Eilen tosiaan oli neuvola.. Lapsi laskeutunut tosi alas, siitä johtuu nuo alapääkivut.
Perjantaina uudestaan, tehdään painoarvio ja katsotaan lapsiveden määrä ja sitte varataan aikaa käynnistykseen. Joko ensviikon torstaille jolloin olisi kaks viikkoa kulunu lasketusta ajasta, tai ensviikon alkuun jos ultrassa näkyy jotain häikkää.
Toivottavasti tuo nyt kummiski alkais itse syntyyn..

Carinat, vähän sama tilanne täällä, ens viikolla ois kontrollikäynti kättärillä, jos ei sitä ennen mitään tapahdu itsestään.. Kuitenkin vielä toivon, että lähtisi synnytys käyntiin ihan spontaanisti. Mutta minkäs teet, jos ei vauva vaan halua ulos tulla, liian hyvät oltavat tuolla vatsassa.. [8D] Itsellä myös tuntuu alapäässä erittäin epämukava painon tunne kävellessä tai seisoessakin, mä epäilen että vauvalla on hirveän terävä pää!! [:D] Sf-mitta pysyi ensin pari viikkoa samana ja nyt viimeksi oli tippunut hiukan, eli kai se baby siellä ryömii kohti maailmaa. 

Neuvolassa käyty ja sf-mitta (33 cm) ei ollut enää kasvanut, joten terveydenhoitoja arveli lapsukaisen hieman laskeutuneen. Tosin molemmat todettiin, että viikon päästä taas nähdään, kun ei lähestyvästä synnytyksestä ole mitään merkkejä. Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä... [:)]

Neuvolassa oli terkan lisäksi nuori harjoittelija, joka mittasi sf-mitan, tunnusteli vauvan asentoa ja kuunteli sydänäänet. Jotenkin tulin tosi hyvälle mielelle, kun hän oli kaikesta niin aidosti innoissaan [:D]

Tsemppiä yliajalla ja lasketun ajan lähettyvillä kärvisteleville. Jos yhtään lohduttaa niin teillä on kyse enää päivistä tai enintään viikosta tai kahdesta. Itsellähän tässä voi huonolla tuurilla olla vielä kuukausi odotusta edessä...

Jeps jeps...ei täälläkään ihmeitä. 40+3

Todellakin tuntuu, että tämäkin yksilö on niitä tyyppejä, ketkä ei synnykään. Hmmm, joku lokavaavien kirous..?! [:D][:D]

Mullakin noita tuntemuksia on ollut nyt jo 6 vkoa, ja vähentyneet vaan loppua kohti. Ainoa mainittava on nivuskipu tai häpyluu...joku sielläpäin oleva kuiteski. Muuten ei ihmeitä. Niin no, lonkat on yöllä kipeet, ku nukkuu liian kauan toisella kyljellä. Ja vessakäynnin jälkeen aina supistaa, mut menee ohi. Mistähän sekin johtuu?!??

Täytyy alkaa peseen saunaa. Meille tulee uudet lauteet tänää, ni nyt on helppo pestä, ku ukko otti eilen entiset pois.

Neuvola oli mullakin, kaikki ok ja sf mitta jatkaa kasvuaan... Käyrä näyttää nyt tosi kummalliselta, ensin se keikkuu lähellä yläkäyrää, kunnes 33+0 oli tipahtanut lähelle keskikäyrää (silloin vauva myös laskeutui), vko 36+0 oltiin jo hiukan keskikäyrän alla, mut sit 37+0 hypättiin yläkäyrälle takaisin, ja samaa käyrää meni myös tänään. Vauva ei kuitenkaan ole noussut lantiosta mihinkään, mut ilmeisesti mun kylkiluut tuli niin pahasti vastaan, että kohtu pullahti enemmän eteen... Terkka sitten vielä vertasi käyrää ja mittoja mun edellisiin raskauksiin, ja kaikissa edellisissä on tapahtunut sama 'käyrillä putoaminen', mut sit mä jo olenkin synnyttänyt, eli tämä on nyt uutta.
Edellinen 'ennätys' oli 31 cm, ja poika 3180 g, nyt mitta jo 34,5 -mikähän jättiläinen täältä on tulossa? Ei nyt varmaan oikeasti mikään kovin iso, mut kun olen itse aika pieni, niin vauva saisi mielellään olla samassa suhteessa...

Kurjaa toi Ronkulin kokemus! Mä en kyllä tajua, miks pitää olla epäystävällinen vaikka olisikin väärä hälytys... ei kai sinne kukaan ihan huvikseen ja ilman huolta mene! Eikä se kohtelias käytös vaadi yhtään enempää! Mut tsemppiä sulle! Toivotaan, että sulla menee vedet kotona, niin sit ainakin tiedät, että on parasta mennä, eikä tarvitse miettiä uskaltaako!

Ronkuli nyt muaki alko ahdistaan kun samaan paikkaan olen synnyttämään tulossa [&:]

Mulla on ainoastaan yhden kerran kahtottu tuo sf mitta, ihmettelin sitä eilen siellä neuvolassa että miks sitä ei mitata useammin. Ei kuulemma ole tarvetta kun käytössä on ultra jolla saa paremman arvion sikiön koosta ja lapsiveden määrästä, ja mulla on katsottu melkein joka kerta ultralla [:)] Mukava kun täällä on tuollainen mahdollisuus

Sitä täytyy vaan toivoa että on eri ihmiset vuorossa kun menee synnyttään.
Olin herätessä iha saakelin pahalla päällä ja miehellekki tiuskin, mut onneks nukuin äske reilut päikkärit ja nyt alkaa taas päässä tuntua siltä että kyllä mä vielä vähän aikaa jaksan [:)]

Takaisin